Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Pilotul automat vs uman

- - - - -
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#1
Mohombi

Mohombi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 589
  • Înscris: 11.09.2015
De ce e in stare pilotul uman vedem in fiecare zi, sunt si soferi buni dar majoritatea de la decent in jos(mai ales femeile, glumesc Posted Image ). Ce e important e ca ai nevoie de un moment de neatentie pentru a face un accident, asta fiind valabil pentru oricine.

De cealalta parte, in cazul automatelor nu exista nu am vazut sau nu am fost atent. Un alt argument (de partea automatelor) este ca odata ce este remediata o eroare(bug), acea imbunatatire se propaga la toti pilotii, ceea ce e in cazul oamenilor este imposibil(acelasi tip de accident este repetat la nesfarsit de oameni).

Un video recent arata ca automatele sunt (net) superioare la un alt capitol: viteza de reactie. Un om pur si simplu este incapabil sa reactioneze la viteze de peste 100 la ora(dupa cum se poate vedea dupa ceilalti participanti la trafic care nu observa pericolul)

https://www.digi24.r...automat-1084388

Edited by Mohombi, 19 February 2019 - 07:26.


#2
alexpet

alexpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,358
  • Înscris: 07.05.2007
da, reteta perfecta prin care oamenii prosti o sa devina tot mai prosti si mai multi....

#3
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,865
  • Înscris: 25.01.2007
Nu prea inteleg ce treaba are pilotul automat cu franarea automata. Sunt chestii diferite. Pilot automat e ceva mult mai complex.

#4
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,515
  • Înscris: 30.10.2003
Chiar ma intrebam cand va apare o discutie despre clipul respectiv.
Uite-l.
Il astept pe tsunammi sa ne zica vreo doua cuvinte de apreciere pentru ca vrem pilot automat.

#5
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,377
  • Înscris: 06.02.2008

View Postincaunuinplus, on 19 februarie 2019 - 07:44, said:

ce nu inteleg eu, este cum ar arata planeta Terra cu 10 miliarde de IT-isti ?

De ce miliarde de IT-iști? Vor fi și tehnicieni, electroniști, ingineri, etc. Și vreo nouă miliarde și noua sute de milioane de dobitoci, ca și acum (procentual vorbind) :)

Edited by caiuscorneliu, 19 February 2019 - 07:51.


#6
sas1975

sas1975

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,289
  • Înscris: 21.10.2013
Problema e  ultradiscutata de Asimov aici.

Raspunsul e epic:

Quote

„Și AC spuse: "SĂ FIE LUMINĂ!" Și se făcu lumină...”


#7
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

View PostMohombi, on 19 februarie 2019 - 07:20, said:

De ce e in stare pilotul uman vedem in fiecare zi, sunt si soferi buni dar majoritatea de la decent in jos(mai ales femeile, glumesc Posted Image ). Ce e important e ca ai nevoie de un moment de neatentie pentru a face un accident, asta fiind valabil pentru oricine.

De cealalta parte, in cazul automatelor nu exista nu am vazut sau nu am fost atent. Un alt argument (de partea automatelor) este ca odata ce este remediata o eroare(bug), acea imbunatatire se propaga la toti pilotii, ceea ce e in cazul oamenilor este imposibil(acelasi tip de accident este repetat la nesfarsit de oameni).

Un video recent arata ca automatele sunt (net) superioare la un alt capitol: viteza de reactie. Un om pur si simplu este incapabil sa reactioneze la viteze de peste 100 la ora(dupa cum se poate vedea dupa ceilalti participanti la trafic care nu observa pericolul)

https://www.digi24.r...automat-1084388
Dar de masina cu pilot automat care  a "omorat" un robot, fiindca nu l-a perceput ca pe un obstacol, ai auzit? Ia cauta putin pe net subiectul si trage alte concluzii.

View Postcaiuscorneliu, on 19 februarie 2019 - 07:49, said:

De ce miliarde de IT-iști? Vor fi și tehnicieni, electroniști, ingineri, etc. Și vreo nouă miliarde și noua sute de milioane de dobitoci, ca și acum (procentual vorbind) Posted Image
Si nici asistatii social nu vor disparea. Chiar si printre roboti vor fi prezenti.

#8
alx42

alx42

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,802
  • Înscris: 26.06.2014
pilotul automat de la tesla nu mi se pare ceva demn de adoptat la scara larga, pt ca sunt prea multe variabile prin algoritmii lor, de exemplu detectia pe baza de culori sau forme.
e mai degraba o punte catre o tehnologie mai simpla si mai sigura, cu masini si drumuri care comunica intre ele. daca fiecare isi emite pozitia nu mai e nevoie de interpretarea unor imagini

orice pilot automat este superior omului, dar nu e destul pt ca asteptarile sunt foarte mari la astfel de automatizari. trebuie sa fie previzibile si sa evite toate accidentele, sa fie "perfecte"

Edited by alx42, 19 February 2019 - 08:33.


#9
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,377
  • Înscris: 06.02.2008
Asta așa e. În ochiul omului un milion de erori umane cântăresc mai puțin decât o eroare a unui cip. Dacă se lasă și cu morți atât a fost.

#10
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Abia s-au inventat dronele si au si aparut probleme mari pe aeroporturi din cauza unora care au gasit o varianta de a paraliza traficul aerian. Si vrem sa facem masini-robot care sa se conduca singure si care sa-si emita pozitia catre alte masin-robot.
In secunda doi apare un nene cu un laptop si un generator de pozitii si atunci sa vezi carambolaj general. Cu toata "inteligenta artificiala" de care dispun, robotii sunt prea prosti.

#11
danyel61

danyel61

    Fumător

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,240
  • Înscris: 19.08.2005
Asa exista si cineva destept in masina.

#12
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,666
  • Înscris: 05.02.2012
eu sunt genu'de persoane care nu are incredere nici in cruise control. L-am incercat de 2-3 ori sa vad cum e pe autostrada, in rest, nu ma simt bine cand picioarele nu sunt la locul lor. Am impresia ca daca se intampla ceva si trebuie sa franez brusc, nu o pot face imediat, mai ales daca stau cu picioarele la 10-20cm de pedale. Cu atat mai putin as avea incredere in chestiile "auto" de pe masinile noi. NU zic ca sunt bune. Poate sunt pentru unii dar pentru mine ar fi un stres si nu as putea sta relaxat cu gandul ca se ocupa masina de anumite chestii
In plus, nici nu intra in discutie faptul de a tine mana pe volan

Edited by Andreysc7, 19 February 2019 - 09:07.


#13
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,263
  • Înscris: 06.07.2007
Strict in situatia aia, as fi reactionat la fel de repede.
Se vede si la soferul care a filmat scena ca a oprit deodata cu presupusa masina fara sofer.

#14
Ciubex

Ciubex

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,883
  • Înscris: 03.02.2005
Din titlu am crezut ca-i vorba despre altceva, e genul de titlu ca si articolul citat care-s... hai sa zicem gresite daca nu cumva inselatoare.
Pilot automat exista, exista in aviatie si este folosit spre exemplu la aterizarile pe ceata pe aeroporturile ce au sisteme de ghidaj special in acest sens, sunt cele mai line aterizari.
Pilotii automati in cazul automobilelor au alta denumire, cel putin asa stiam eu, eventual "sofer automat".

Cat priveste articolul citat, e vorba de altceva, de sistemul de evitare a coliziunilor, care-i un sistem radar ce activeaza franele, atat. Se evita un impact si atata tot.
Asemenea sisteme sunt utile pentru ca viteza de reactie a soferilor este mai intarziata decat un sistem "wired".

#15
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,302
  • Înscris: 02.02.2006

View Postalx42, on 19 februarie 2019 - 08:31, said:

masini si drumuri care comunica intre ele. daca fiecare isi emite pozitia nu mai e nevoie de interpretarea unor imagini
Pe drumurile publice pe care mergi tu singurele obstacole sunt celelalte mașini? Posted Image Că pe unde circul eu sunt o infinitate de altele, de la elemente ale naturii (copaci, crengi, pietre, bălți, zăpadă, gheață etc etc etc), vietăți (animale, vii sau moarte, oameni de diverse dimensiuni, păsări etc etc etc), semne/marcaje temporare (devieri, lucrări, drum închis, accident etc etc etc etc) etc etc etc etc. Mult succes să le ”automatizezi” pe toate să-ți transmită pozițiile, încât o mașină automată să poată circula ”cu ochii închiși” (adică fără analiză de imagini).

La subiect: eu încă nu văd unde zice, în filmare, că a acționat mașina sau șoferul. Nici măcar în titlu, nici în descriere. Lumea doar presupune prin comentarii, și cam atât. Toți cei din comentarii care întreabă unde e dovada rămân fără răspuns.

Edited by alexcrist, 19 February 2019 - 09:22.


#16
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,515
  • Înscris: 30.10.2003
Pentru pilot automat trebuie infrastructura pe masura.
Mi-as dori sa pot porni pilotul pe autostrada, iar eu sa ma relaxez.  La 800 -900 km parcursi ar fi o adevarata pacere. Nici pauze n-ar mai trebui sa fac.
Si as fi mai odihnit sa merg pe drumurile nationale.
O gramada de accidente se produc din cauza oboselii, a celor care vin in concediu din vest. 1000-1500 km sunt obositori.

Edited by Bursul, 19 February 2019 - 09:45.


#17
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,263
  • Înscris: 06.07.2007

View PostBursul, on 19 februarie 2019 - 09:45, said:


Mi-as dori sa pot porni pilotul pe autostrada, iar eu sa ma relaxez.  La 800 -900 km parcursi ar fi o adevarata pacere. Nici pauze n-ar mai trebui sa fac.

Subscriu, dar sa fie microbuz sa pot sta intins, eventual sa dorm. Altfel, poate sa conduca si hristos ca dupa 2-3 ore imi amorteste corpul si mintea sa stau in aceeasi pozitie in fund pe scaun.

#18
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 14.04.2010
Din cate stiu eu "radarul" pt sistemul asta de franare automata este in fata masinii si cu un unghi de deschidere de 60 de grade... In clipul cu pricina masina aia vine din lateral, greu de crezut ca a fost sistemul de franare automata activat... eu zic ca soferul a prins cu coada ochiului masina si a franat, mai ales ca nu a plecat ca nebunul de la semafor.

Revenind la ideea de pilot automat: in mod sigur are erori, dar in mod sigur ar si reduce numarul victimelor/accidentelor comparat cu erorile umane. Acum se face valva mult ca vai un caz din nush cate pilotul automat nu a franat sau mai stiu eu ce, dar pun pariu ca poilotul asta automat a inetrvenit si salvat situatia de multe ori.... dar nah astea nu se specifica.

Eu personal consider ca in oras si pe autostrazi un pilot automat ar fi recomandat: pe autostrazi oboseala si plictiseala reduc din atentia soferului iar in oras elementele surpriza se afla la fiecare colt de strada si foarte multe accidente cu pietoni sau tamponari vor fi reduse drastic.

Edited by Engineer_xxl, 19 February 2019 - 11:07.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate