Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Mersul pe role (nu se uita niciodata?!)

- - - - -
  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#19
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,352
  • Înscris: 22.10.2007
80A e duritatea rotii, cu cat e nr mai mare cu atat e mai dura roata, se invarte mai repede dar are aderenta mai mica, destul de irelevant pt omul de rand.
alea de plastic, cum zicea arg, aveau duritate mare dar rulmenti slabi.

#20
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005
rolele pentru viteza au roti mari, tari si foarte aderente.

ai sa ramai surprins cum cu roti de 82a nu poti frana in t ca te arunca in cap, dar poti face un slalom in forta extrem de eficient.

cum ziceam, ramai la cele cu roti de plastic. nu te forta la roti aderente ca nu vreau sa patesti ceva din vina mea.

Edited by arg, 17 February 2019 - 22:11.


#21
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,352
  • Înscris: 22.10.2007
nu ai cum sa ai roti tari si aderente, se bat cap in cap, e exact ca la masina, cu cat e mai performant cauciucul cu atat e mai moale si se uzeaza mai repede.
daca te uiti la concursuri o sa vezi cum fac niste alunecari pt a pierde din viteza, cu roti moi zbori cu capul inainte Posted Image

le: http://www.skorpion....eels-explained/

Edited by _-livio-_, 17 February 2019 - 22:12.


#22
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005
mai documenteaza-te, mai citeste mai incearca si o vezi.

in principiu moale e mai aderent dar cu toate astea sunt roti mai tari dar mai aderente decat cele moi.

incearca diversi producatori nu doar o gama de la unul.

Edited by arg, 17 February 2019 - 22:14.


#23
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,352
  • Înscris: 22.10.2007
ai link la producator, da un google cu inline skate durometer, fi si tu activ, lasa gura lumii, vezi ce zic producatorii nu cei de pe margine.

#24
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005
vezi rollerblade pentru piata din us, exact alea de care am scris mai sus.

#25
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,292
  • Înscris: 13.01.2011
Din ce am observat la mine, revenitul pe bicicleta nu are nimic in comun cu revenitul pe patine cu role/roți.

#26
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,352
  • Înscris: 22.10.2007

 arg, on 17 februarie 2019 - 22:08, said:


ai sa ramai surprins cum cu roti de 82a nu poti frana in t ca te arunca in cap

la franatul in T piciorul nu se pune in fata si nici nu pui presiune pe el, pune mana si invata cum se face, ca rad copiii de tine cu piruetele.
am trecut de ceva ani la bicle de trail si enduro, stai calm.
also mai tare dar mai aderent cam bate logica si fizica, dar e ok, poti linistit sa contrazici producatorii, doar stii tu mai bine cum e cu astea.

#27
marianca

marianca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 277
  • Înscris: 12.02.2019

 crisstonne, on 17 februarie 2019 - 22:28, said:

Din ce am observat la mine, revenitul pe bicicleta nu are nimic in comun cu revenitul pe patine cu role/roți.
Poti detalia? Fii mai explicit. In ce sens e diferit?

#28
Puferiu_

Puferiu_

    Membru foarte activ

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,436
  • Înscris: 05.07.2018
Eeh, cel putin nu a zis ca e impotriva PSD, ea fiind virgina.

#29
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005

 _-livio-_, on 17 februarie 2019 - 22:35, said:



la franatul in T piciorul nu se pune in fata si nici nu pui presiune pe el, pune mana si invata cum se face, ca rad copiii de tine cu piruetele.
am trecut de ceva ani la bicle de trail si enduro, stai calm.
also mai tare dar mai aderent cam bate logica si fizica, dar e ok, poti linistit sa contrazici producatorii, doar stii tu mai bine cum e cu astea.
in spate, daca rotile agata bine, te trage intr-o parte si fix in cap ajungi.

#30
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,292
  • Înscris: 13.01.2011

 marianca, on 17 februarie 2019 - 22:35, said:

Poti detalia? Fii mai explicit. In ce sens e diferit?

Simplu.
Dacă revenitul pe bicicletă este ușor, asa cum se spune, revenitul pe patine este invers, adică greu, mai alea daca pauza este mare.

#31
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,352
  • Înscris: 22.10.2007

 arg, on 17 februarie 2019 - 23:32, said:

in spate, daca rotile agata bine, te trage intr-o parte si fix in cap ajungi.
nope, doar daca nu stii sa controlezi toata treaba.
dupa ce inveti totul e easy peasy

Edited by _-livio-_, 18 February 2019 - 00:59.


#32
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,863
  • Înscris: 14.08.2007
Eu am avut role/patine cu rotile (2+2 roti) cand aveam 10-14 ani, mi-am cumparat din nou role la 40 de ani (cu 4 roti in linie) ca sa pot sa o insotesc pe fiica-mea care abia invata sa se dea si am mers fara probleme (m-am mai dat o data pe la 25 de ani cu role inchiriate). Dar ma duc pe pista dedicata, foarte fina, dreapta, etc (este un complex sportiv aproape de casa cu pista speciala de role) ... nu vad de ce ai vrea sa mergi la vale cand abia ai pus rolele in picioare dupa o gramada de ani, mi se pare o idee cat se poate de proasta pentru ca iti va fi foarte greu sa franezi. Mi-am luat si patine de gheata tot acum, cand eram mic am avut ceva patine de gheata dar nu m-am dat foarte des ... acum la fel, ma duc cu fiica-mea la patinoar.

#33
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
In principiu duritatea si aderenta sunt invers proportionale. Pentru fitness mergi pe 4x80 mm, 80-82A, pentru confort, prin parc. Daca faci slalom ai peste 85A, pentru ca vrei sa raspunda bine, nu te intereseaza confortul, oricum nu il ai. La freeride iti trebuie tot peste 85A, pentru ca vrei ceva viteza si ceva mai putin grip, iar de confort se ocupa gheata. La viteza ai roti de 110 cu duritate mare pe o gheata scurta, termoformabila, nu ai nevoie de confort, se presupune ca mergi pe asfalt bun.
Imi place sa fac freeride pe 3x125, roti 88A, la 125 mm e mai mult uretan iar 88A nu te mai face sa-ti clantane dintii in gura chiar asa tare.

Rolele Oxelo sunt ok pentru fitness, ai facut o alegere buna cu ele. Primul lucru, aflii daca esti regular sau goofy, adica ce picior tii in fata (nu e la fel de important ca la skateboard, dar este important). Apoi frana jos, dupa care mers prin parc. Exersezi mersul cu fata si pe un picior mai intai, apoi intors fata-spate si inapoi prin saritura usoara, la viteza mica. Dupa aceea mersul cu spatele, incepand cu plecatul cu spatele de pe loc. Dupa aceea franarea, t-stop si franarea spre stanga si dreapta, nu sunt identice, sunt in functie de pozitie (regular/goofy). Dupa ce te descurci la mers pe un picior, cu spatele, intors fata-spate si t-stop poti merge pe unde vrei tu, de acolo conteaza rutina.

La intrebarea cu mersul pe pavele raspunsul este nu. Poti merge insa nu este deloc placut, placerea mersului pe role tine in mare parte de calitatea asfaltului, pe pavele e oribil.

#34
Magicwisewolf

Magicwisewolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,095
  • Înscris: 29.01.2016
Cine a mers pe role cand era mai mic, dupa niste ani, va putea merge, va fi un pic mai dificil, mai greu, dar nu asa dificil ca luatul de la 0. Trebuie din nou practica.
Eu unul am mers un pic cand eram mic (nimic profesionist, fara mers cu spatele, sarituri, slalom, viteza nebuna sauma stiu eu ce), pe role din plastic, niste cacaturi ieftine, am luat o pauza de vreo 15 ani (nu m-am urcat deloc pe nimic) si apoi, adult fiind, mi-am luat role ca sa ma pot plimba cu copilul. M-am reacomodat destul de repede, cu cateva dezechilibrari, dar, fara cazaturi (culmea). De asemenea, am patinat si pe gheata fara probleme din prima, desi nu ma mai urcasem pe patine de gheata pana atunci. Ideea e sa mergi cat de incet te simti in stare sa detii controlul si sa nu faci pe viteazul sau sa te dai prin zone denivelate, pante sau greoaie ca teren. Cand te reacomodezi, va fi mai simplu sa treci la "next level".

#35
marianca

marianca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 277
  • Înscris: 12.02.2019

 utopium, on 18 februarie 2019 - 08:33, said:

nu vad de ce ai vrea sa mergi la vale cand abia ai pus rolele in picioare dupa o gramada de ani, mi se pare o idee cat se poate de proasta pentru ca iti va fi foarte greu sa franezi.
Da. E destul de proasta ideea de a merge la vale. Nu am intentionat asta. Eu am mers pe unde era asfalt ok prin oras. E destul de greu in Iasi. Pavele si pante.

 spooky51, on 18 februarie 2019 - 09:16, said:

Rolele Oxelo sunt ok pentru fitness, ai facut o alegere buna cu ele. Primul lucru, aflii daca esti regular sau goofy, adica ce picior tii in fata (nu e la fel de important ca la skateboard, dar este important).

Dupa aceea franarea, t-stop si franarea spre stanga si dreapta, nu sunt identice, sunt in functie de pozitie (regular/goofy). Dupa ce te descurci la mers pe un picior, cu spatele, intors fata-spate si t-stop poti merge pe unde vrei tu, de acolo conteaza rutina.

La intrebarea cu mersul pe pavele raspunsul este nu. Poti merge insa nu este deloc placut, placerea mersului pe role tine in mare parte de calitatea asfaltului, pe pavele e oribil.
E oribil pe pavele. Mare dreptate ai. Dar cand tot orasul e full de pavele nu ai de ales. Posted Image  Posted Image
Ma bucur mult sa aud ca zici ca am role ok. Posted Image Ma temeam sa nu fi luat ceva de aiurea.
Daca imi amintesc eu bine, pe vremuri franam intorcan/ facand o curba pe dreapta. Adica din mersul inainte incetineam si mergeam spre dreapta...
Am incercat azi oprirea in T. Dar piciorul (drept) pe care il pun in spate inclinat mai mult ma dezechilibreaza. Alunec pe rotile acelea. Nu opresc.

#36
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,352
  • Înscris: 22.10.2007
Trebuie sa lasi toata greutatea pe stangul si cu dreptul doar sa atingi usor pamantul.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate