Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Combinatie de conturi pentru tran...

Adaptor semnal hi to low

Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...
 Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 

Timp incarcare baterie auto 12V/95Ah/740A

- - - - -
  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#37
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,804
  • Înscris: 20.10.2015

View Postadrian_r5, on 17 februarie 2019 - 20:45, said:

unde ai aratat treaba asta ?

Nu am aratat, am spus ca e o tampenie

View PostMembruAnonim, on 17 februarie 2019 - 21:34, said:

De ce trebuie sa va demonstrez ca sunteti ignoranti?

Lucica de ce am impresia ca vrei cu tot dinadinsul sa te faci iar de ras?
Mergi la masina ta, porneste-o las-o la relanti, porneste toti consumatorii, in special faza lunga, dezaburirea spate, ventilatorul la max, avariile acu da si claxon si filemaza asta sa vezi tu cum scazi sub 12.5
De ce imi face impresia ca n-o sa faci asta niciodata?
Pentru ca spui prostii

#38
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

View PostTsunnnami, on 17 februarie 2019 - 23:31, said:

Nu am aratat, am spus ca e o tampenie
Aha ... deci ai avut si tu un vis ... asa ... ca Martin Luther King Posted Image

#39
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,804
  • Înscris: 20.10.2015

View Postadrian_r5, on 17 februarie 2019 - 23:54, said:

Aha ... deci ai avut si tu un vis ... asa ... ca Martin Luther King Posted Image

Adi, Lucica a zis ca nu exista masina buna care sa nu incarce 14 - 14.5 la relanti cu toti consumatorii porniti
EU am zis ca e o tampenie ce-a sris.
Punct.
Ce nu-ti place?

#40
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

View PostTsunnnami, on 18 februarie 2019 - 00:13, said:

Ce nu-ti place?
ca s-a dus dracu uichendu  :(

#41
M-A-R-I-U-S

M-A-R-I-U-S

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 912
  • Înscris: 29.08.2010
Am facut si azi dimineata un test:

Masurata fara sa pornesc masina (si fara cheie in contact): 12.48V. Masurata cu cheia in contact (fara consumatori): 11.9V. Daca dau drumul la consumatori (motor oprit) scade incet incet la 11.2V, daca mai astept 2-3 minute sigur ar scadea si sub 11V.

Eu de aici trag concluzia ca bateria e "prajita", ma pun sa caut alta.

Cat despre cei ~15V de la alternator, din cate am citit este normal, la toti le incarca cu ~15V initial la pornire, apoi trebuie sa scada progresiv pana undeva la ~13-14V (in functie de starea bateriei si timpul de incarcare) + ca a fost schimbat cu aprox. 2 ani in urma, putin probabil sa cedeze asa rapid...

Edit: Merita investitia intr-o baterie de tip AGM? sunt cu ~300 lei mai scumpe fata de cele "obisnuite" (avand aceleasi specificatii).

Edited by M-A-R-I-U-S, 18 February 2019 - 09:50.


#42
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Masina trebuie sa bage la relanti aia 14 V altfel, vara cu farurile si AC pornit,in Bucuresti ai ramane  zilnic in bateria goala .
Care are Rombat in garantie stie exact cum se face testul alternatorului...  altfel primesti ciuciu garantie. Certidicatul de garantie se stampileaza doar de catre un service autorizat dupa ce cumperi bateria...
Eu din cauza asta nu mai cumpar Rombat. La 13,9V - masurare ralanti, consumatori porniti, nu mi-au stampilat certificatul de garantie... Am facut scandal si la vocea clientului degeaba... Adica Varta Bosh Fulga Exide, etc accepta 13,8V- 14,5V Rombat sunt mai smecheri...14- 14,4V obligatoriu

Quote

III.    Situaţii în care se anulează garanţia

· Acumulatorul a fost avariat în urma unui accident (şocuri mecanice sau termice);
· Nu au fost respectate instrucţiunile de montare, întreţinere, depozitare şi manevrare;

· Ne prezentarea la un service autorizat al mărcii autovehiculului în cazul înlocuirii unui acumulator AGM cu un acumulator clasic echivalent, neavând astfel selectat regimul de încărcare corespunzător;

· Valoarea tensiunii de încărcare nu se încadrează în intervalul de 13,8V...14,4V(pentru autovehicule cu instalaţie electrică pe 12V) 28,0V...28,8V(pentru autovehicule cu instalaţie electrică pe 24V);

Adica ai defect la sistemul de incarcare al bateriei... Nu ai zis clar cat incarca la relanti in mod obisnuit cu consumatorii porniti

Edited by MembruAnonim, 18 February 2019 - 10:28.


#43
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,804
  • Înscris: 20.10.2015

View PostM-A-R-I-U-S, on 18 februarie 2019 - 09:32, said:

Am facut si azi dimineata un test:

Masurata fara sa pornesc masina (si fara cheie in contact): 12.48V. Masurata cu cheia in contact (fara consumatori): 11.9V. Daca dau drumul la consumatori (motor oprit) scade incet incet la 11.2V, daca mai astept 2-3 minute sigur ar scadea si sub 11V.

Eu de aici trag concluzia ca bateria e "prajita", ma pun sa caut alta.

Cat despre cei ~15V de la alternator, din cate am citit este normal, la toti le incarca cu ~15V initial la pornire, apoi trebuie sa scada progresiv pana undeva la ~13-14V (in functie de starea bateriei si timpul de incarcare) + ca a fost schimbat cu aprox. 2 ani in urma, putin probabil sa cedeze asa rapid...

Edit: Merita investitia intr-o baterie de tip AGM? sunt cu ~300 lei mai scumpe fata de cele "obisnuite" (avand aceleasi specificatii).

Bateria n-are nici pe dracu daca ai 12.5V dupa o noiapte.

Ce inseamna cheie in contact?
Care e tensiunea la 2000 RPM?

#44
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
De fapt trebuie sa ne spui cat baga alternatorul la 2167,38 RPM... Numai atunci ne lamurim care e treaba :D

#45
M-A-R-I-U-S

M-A-R-I-U-S

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 912
  • Înscris: 29.08.2010

View PostTsunnnami, on 18 februarie 2019 - 14:29, said:

Bateria n-are nici pe dracu daca ai 12.5V dupa o noiapte.

Ce inseamna cheie in contact?
Care e tensiunea la 2000 RPM?

Cheie in contact - adica la pozitia "II", atunci imi porneste si navigatia (singurul consumator mai serios).

Degeaba are 12.5V dimineata daca ii pierde in cateva secunde! Exemplu concret: introduc cheia in contact, astept 4-5 secunde (cat sa-si faca bujiile incandescente treaba) dupa care dau la cheie si porneste ok. Opresc motorul dupa 10-15 secunde (ii dau putin timp sa ajunga uleiul pe unde trebuie, etc) si repet procesul, numai ca de data asta se simte cum electromotorul invarte mai obosit (adica nu la fel de rapid) si imi apar avertizari in bord (ABS/ESP/Transmission fault). Deci dupa 4-5 rotiri de motor (cam atat ii ia sa porneaca motorul la rece) electromotorul a reusit sa cam "usuce" bateria de curent, asta-i problema. Probabil din cauza asta ii si da alternatorul 15V+ initial, s-o aduca la o valoare stabila.

N-am reusit sa masor la 2000RPM, bateria fiind in portbagaj n-am cum sa turez motorul de acolo Posted Image)

View PostMembruAnonim, on 19 februarie 2019 - 12:00, said:

De fapt trebuie sa ne spui cat baga alternatorul la 2167,38 RPM... Numai atunci ne lamurim care e treaba Posted Image

Luna viitoare imi vine diagnoza si atunci o sa pot tura motorul si la valori cu virgula Posted Image

Edited by M-A-R-I-U-S, 19 February 2019 - 14:33.


#46
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Vorbind serios:
Bateria ar trebui sa ramana peste noapte la aprox. 12,7V daca e in parametri normali si a fost incarcata corect inainte . Un electrician serios are tester de baterii si iti poate spune si "ce viata" mai are bateria ta in procente (verificare capacitate)... Daca ai ajuns la 50% o poti face cadou.

Quote

Cauzele cele mai frecvente de defectare ale acumulatorului
Uzura:
Acumulatorii nu au viaţă veşnică. Când acumulatorul îmbătrâneşte, plăcile interioare devin acoperite cu un strat de sulfaţi. Această îmbătrânire apare după 2-8 ani, în funcţie de solicitarea, tipul şi calitatea acumulatorului. O baterie sulfatată se descarcă uşor, îi scade tensiunea, capacitatea de înmagazinare a curentului electric şi curentul de pornire.
Încărcare insuficientă /sulfatare precoce:
Nu este un defect de fabricaţie, ci o problemă legată de stilul de utilizare al automobilului. Vorbim de problemă de încărcare în cazul în care încărcarea acumulatorului nu ajunge până la 13,8–14,4V. Încărcarea insuficientă determină sulfatarea secundară a acumulatorului.
În timpul funcţionării normale, acumulatorul se descarcă şi se formează sulfaţi primeri de plumb pe plăci, care dispar când acumulatorul se încarcă din nou. Acest proces nu este dăunător acumulatorului, face parte din funcţionarea normală a acestuia.
Dacă, însă, descărcarea este mai lentă - în cazul depozitării prelungite sau dacă folosiţi maşina mai rar, deci acumulatorul nu este complet încărcat o perioadă îndelungată – se formează sulfaţi secundari, care nu se mai pot înlătură de pe suprafaţa plăcilor. Acumulatorul începe să se sulfateze dacă densitatea electrolitului scade sub 1,225g/cm3. Sulfatarea care apare în cursul autodescărcării, dăunează acumulatorului, care nu va mai putea prelua încărcarea. Puteţi preveni sulfatarea dacă menţineţi întotdeauna acumulatorul în stare încărcată. Dacă această problemă a apărut deja, acumulatorul se poate recondiţiona cu ajutorul unui aparat desulfator special. Desulfatorul este de fapt un încărcător de acumulator, care supraîncarcă acumulatorul în primele două ore după conectare, astfel înlăturând sulfatul depus pe plăci, care este eliminat într-un compartiment separat.
Totuşi acumulatorul nu mai poate fi recondiţionat 100%, deci prevenirea sulfatării este mai uşoară decât remedierea defectului.
Putem vorbi despre diferite grade de sulfatare. Sulfatarea mai uşoară nu este vizibilă, se poate diagnostica cu ajutorul unui aparat de măsură special, iar sulfatarea mai puternică este vizibilă şi pe plăcile acumulatorului. În cel mai grav caz, sulfatarea lasă urme asemănătoare îngheţării.
Supraîncărcarea:
Dacă sistemul de încărcare al unui autoturism funcţionează la valori mai ridicate decât 13,8–14,4V, acumulatorul se va supraîncărca, ceea ce determină pierderea electrolitului prin evaporare. Dacă nivelul de electrolit este foarte scăzut, plăcile se vor deteriora definitiv. Evaporarea electrolitului este mai probabilă în perioada de vară, deoarece temperatura de funcţionare este mai ridicată din cauza temperaturii ambientale mai înalte. În cazuri extreme, chiar şi un acumulator de calitate superioară se poate “evapora” într-o lună de supraîncărcare.

Pentru toti habarnistii care se baga in seama:
In momentul in care stai in trafic sau astepti pur si simplu in masina (la relanti cu consumatori porniti - aer conditionat faruri etc) si alternatorul baga valori neconforme incepe procesul de distrugere al bateriei...

Edited by MembruAnonim, 19 February 2019 - 16:16.


#47
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Domnul marius in loc sa se ducă la un atelier de reparatii alternatoare ca sa-i repare alternatorul prefera sa ne faca noua capul mare aici pe forum cu tot felul de teorii care  mai de care mai elucubrante.
Sau poate trolll......

#48
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,804
  • Înscris: 20.10.2015

View PostM-A-R-I-U-S, on 19 februarie 2019 - 14:32, said:

Cheie in contact - adica la pozitia "II", atunci imi porneste si navigatia (singurul consumator mai serios).

Degeaba are 12.5V dimineata daca ii pierde in cateva secunde! Exemplu concret: introduc cheia in contact, astept 4-5 secunde (cat sa-si faca bujiile incandescente treaba) dupa care dau la cheie si porneste ok. Opresc motorul dupa 10-15 secunde (ii dau putin timp sa ajunga uleiul pe unde trebuie, etc) si repet procesul, numai ca de data asta se simte cum electromotorul invarte mai obosit (adica nu la fel de rapid) si imi apar avertizari in bord (ABS/ESP/Transmission fault). Deci dupa 4-5 rotiri de motor (cam atat ii ia sa porneaca motorul la rece) electromotorul a reusit sa cam "usuce" bateria de curent, asta-i problema. Probabil din cauza asta ii si da alternatorul 15V+ initial, s-o aduca la o valoare stabila.

N-am reusit sa masor la 2000RPM, bateria fiind in portbagaj n-am cum sa turez motorul de acolo Posted Image)



Luna viitoare imi vine diagnoza si atunci o sa pot tura motorul si la valori cu virgula Posted Image

Oamenii isi fac probleme acolo unde nu exista.

Deci sa revenim.
Bateria are 12.5V dupa o noapte in frig.

E OKAY!!!!!

Tu ii dai un scurt secunde bune pentru a incalzi bujiile, apoi incerci sa o torturezi cu demarorul, in care iti consuma curent cu galeata, iar dupa ce porneste, cand sa se incarce si ea sa-si repare sanatatea, o opresti.
MAI AI FRATI P-ACASA????

Bateria n-are nici pe dracu, nici masina, de ce nu doar mergi cu ea?

Uite numa d-al dracu, o sa masor tensiunea bateriei de motocicleta NOUA tinuta in garaj deci pe la 6-7°C, nefolosita de vreo 3 luni, baterie incarcata cu redresorul si ne-folosita
La manual scrie 12.7 - 12.8V
O sa ajunga acasa sa o masor.

Parerea mea, este ca ai prea mult timp si ti-l ocupi cu distrugerea masinii.
Poti schimba alternatorul cu regulatorul de tensiune, poti schimba bateria, poti schimba cablul care alimenteaza bateria, poti schimba bujiile incandescente, poti schimba demarorul si lichidul de frana.


Apropo, cand ajungi acasa, DUPA ce o opresti, care e tensiunea? Ai masurat-o?

View PostMembruAnonim, on 19 februarie 2019 - 16:01, said:

Vorbind serios:

Pentru toti habarnistii care se baga in seama:
In momentul in care stai in trafic sau astepti pur si simplu in masina (la relanti cu consumatori porniti - aer conditionat faruri etc) si alternatorul baga valori neconforme incepe procesul de distrugere al bateriei...

:lol:
Si de cand te nasti incepi sa mori, :lol:

#49
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,804
  • Înscris: 20.10.2015
Tensiunea de la baterioa de la motocicleta, incarcata acum cateva luini, si lasata-n garaj, nefolosita niciodata, 12.48V
Tensiunea de la mandra de la masina, 3 ani 4 luni, 16,000km, 12.03V, venit cu 9 ore inainte, proneste FARA PROBLEME, chiar si la -25°C am avut iarna asta
Tensiunea de la mine de la masina, 6 luni, 27,000km, 12.34V, venit cu 6 ore inainte, la -25°C zbarnaie
Temperatura din garaj sa zicem iarna intre 2°C si 12°C, acum afara -6°C, inauntru 10°C

Desigur dupa carti ar trebui sa schimb alternator, baterii, demaroare, cabluri etc
Judecati si singuri

Ma rog, in urma "testului" o sa-i schimb bateria madrei in weekendul asta. Asta vara masurasem 12.2V
La mine la masina cealalta m-a tinut 3 ani fix

Marius, daca schimbi bateria, o sa trimit eu un prieten de-al meu sa "o arunce" p-aia proasta sa nu te mai chinui tu cu ea, :lol:
Mai ales ca prietenul asta are nevoie de baterie noua, :lol:

Attached Files



#50
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

View PostTsunnnami, on 20 februarie 2019 - 07:29, said:

Tensiunea
Tensiunea
Tensiunea
Fluke ... esti un smecher Posted Image

View PostTsunnnami, on 20 februarie 2019 - 07:29, said:

sa-i schimb bateria madrei
Posted Image Posted Image Posted Image

Edited by adrian_r5, 20 February 2019 - 08:03.


#51
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,804
  • Înscris: 20.10.2015
Ce te razi mah, ejti jmeker?
Da, mersi Lucika, din cauza ta, evit un divortz, :lol:

Da Adi, asa e, imi place sa am jucarii profesionale, cel mai probabil din snobism, dar uite, nu ma gandeam ca o sa vad 12V la masina sotiei, daca nu era Fluke, cred ca ma gandeam ca aparatul de masura nu arata realitatea

View PostM-A-R-I-U-S, on 19 februarie 2019 - 14:32, said:

Cheie in contact - ....

Te-ai prins Mariuse ca ai o masina in regula?

#52
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

View PostTsunnnami, on 20 februarie 2019 - 13:22, said:

Ce te razi mah, ejti jmeker?
... de la minutu' 2:20 la 2:31  ;)

#53
M-A-R-I-U-S

M-A-R-I-U-S

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 912
  • Înscris: 29.08.2010
Am schimbat-o ieri cu o Varta AGM.

Nu stiu cum ati ajuns voi la concluzia ca alternatorul e bulit, dar nu e. A fost testat si e okay (m-am dus la un service sa-mi stampileze garantia pentru noua baterie). Asa functioneaza el, initial, la rece, baga 15V. Apoi, dupa cateva zeci de minute, reduce pe la 14.4V. Asa functioneaza toate, nu doar la mine, am intrebat pe forumul masinii.

Am sa mai trec pe la ei s-o testez si pe aia veche, n-o aveam atunci la mine.

Multumesc tuturor pentru sfaturi&idei ;)

#54
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Eu zic ca ai aruncat banii degeaba. Greseala ta e ca nu ai precizat ce masina ai, din auza asta ai primit o gramada de sfaturi aiurea, de la mecanicii de Dacii, care nu au auzit de sistemele mai noi, inteligente, de incarcare.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate