Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Timp incarcare baterie auto 12V/95Ah/740A
Last Updated: Feb 22 2019 19:08, Started by
M-A-R-I-U-S
, Feb 16 2019 13:03
·
0
#1
Posted 16 February 2019 - 13:03
Pe masina am o baterie Banner 12V/95Ah/740A, la care a inceput sa scada din ce in ce mai mult voltajul.
Dimineata masurata cu un multimetru imi indica intre 12.2V si 12.4V (am masurat-o in zile diferite), iar daca pornesc cativa consumatori (faza scurta + clima + audio) scade imediat (in mai putin de 2-3 minute) sub 11.5V. Avand o capacitate relativ mare, iar eu facand multe drumuri scurte, in oras, turatii reduse, ma gandesc ca alternatorul nu reuseste s-o incarce niciodata cum trebuie, asa ca m-am gandit s-o incarc la maxim cu ajutorul unui redresor. Acuma vine intrebarea: cum stiu cat trebuie s-o tin la incarcat? Redresorul (Einhell CC-BC 15) are doua moduri de functionare, slow si fast. In manual este specificata formula asta: Charging time/h = Battery capacity in Ah / Amp. (arithmetic charging current, adica in cazul meu este 95Ah / 740A = 0.120 ore?! Cum interpretez asta? Mersi |
#2
Posted 16 February 2019 - 13:17
Cei 740A sunt curentul de pornire maxim pe care il poate debita bateria, tu trebuie sa imparti la curentul de incarcare, adica cel afisat pe instrument. Nu e clar cum ai masurat bateria, cu motorul pornit, sau oprit? Daca cu el pornit iti scade la 11v, buba nu e de la baterie, ci de la alternator, contacte electrice slabite, oxidate, sau instrumentul cu care ai masurat e decalibrat.
|
#3
Posted 16 February 2019 - 13:24
Cu motorul oprit am masurat. Cu motorul pornit am mereu peste 13V.
|
#4
Posted 16 February 2019 - 13:41
la pag. 13 din manualul indicat de tine e un tabel, din care reiese ca redresorul incarca la 12 V fie 5.4 A (slow) fie 10.4A(fast)
deci in cazul tau incarcarea normala nu trebuie sa depaseasca 17 ore (95Ah / 5.4A), iar cea rapida 9 ore (95Ah / 10.4A) atentie, asta e durata maxima cu bateria initial descarcata complet (ceea ce probabil ca nu e cazul la tine) |
#5
Posted 16 February 2019 - 13:53
Inteleg.
Avand 12.2V cand am pus-o la incarcat, conform tabelului de aiciasta inseamna aprox. 50% incarcata. Deci am s-o tin jumatate din timpul maxim necesar pentru o incarcare completa. Exista avantaje/dezavantaje daca o incarc pe modul slow/fast? (in afara de timpul necesar incarcarii). |
#6
Posted 16 February 2019 - 14:13
Alternatorul e belit. Cu motorul pornit trebuie sa bage intre 13,8 (sau chiar 14.0V cf. Rombat) -14,5 V!
Edited by MembruAnonim, 16 February 2019 - 14:15. |
#7
Posted 16 February 2019 - 14:52
Foarte probabil a măsurat cu motorul la ralanti iar alternatorul furniza doar o fracție din curentul nominal, ar putea repeta măsurarea la o turație de macar 1500 rpm și să vadă valorile efective.
La capacitatea de 95Ah poți încărca pe fast liniștit @initiator. |
#8
Posted 16 February 2019 - 16:23
Cat de veche e bateria?
Iarna tii masina afara sau in garaj? |
#9
Posted 16 February 2019 - 16:47
Amaryl, on 16 februarie 2019 - 14:52, said:
Foarte probabil a măsurat cu motorul la ralanti iar alternatorul furniza doar o fracție din curentul nominal, ar putea repeta măsurarea la o turație de macar 1500 rpm și să vadă valorile efective. La capacitatea de 95Ah poți încărca pe fast liniștit @initiator. Da, ~13V la relanti, am s-o masor si la 1500rpm, sa elimin o posibila cauza. Tsunnnami, on 16 februarie 2019 - 16:23, said:
Cat de veche e bateria? Iarna tii masina afara sau in garaj? Nu are data fabricatie pe ea, are doar doua coduri: FBBG T (langa terminalul negativ) si AC48 E (langa terminalul pozitiv). O tin afara, iar vara trecuta am "uitat" cheia in contact timp de cateva ore (lucram ceva la ea) si s-a descarcat complet... atunci am tinut-o 2-3 ore pe redresor cat s-o pot porni. |
#10
Posted 16 February 2019 - 16:49
Sa inteleg ca are cel putin 3 ani?
Schimb-o, i-o fi venit randul |
|
#11
Posted 16 February 2019 - 16:55
Foarte posibil, la mine e de 2 ani.
O sa vad cum se comporta dupa incarcarea asta, daca scade imediat la valorile initiale am s-o inlocuiesc, n-am ce face.. |
#12
Posted 16 February 2019 - 17:21
Tsunnnami, on 16 februarie 2019 - 16:49, said:
Sa inteleg ca are cel putin 3 ani? Schimb-o, i-o fi venit randul Exagerezi. Cât de încet înaintează domeniul ăsta, ceva progrese s au făcut totuși, un 5 ani e rezonabil pt România. Poate la o climă mult mai rece sa se reducă la 3 ani. Sigur, depinde mult de modul de exploatare, eu iau o medie în calcul, dacă inițiatorul o pornește de 2 ori pe lună în sezonul rece se schimbă datele problemei. |
#13
Posted 16 February 2019 - 17:58
Depinde, eu am una rombat verde, zici ca e Chuck Noris. Masina a stat doi ani jumate nepornita, afara, in ger, cu borna pusa, am incarcat-o, a pornit la prima cheie, de atunci circul cu ea, e a doua iarna, fara figuri, si e un d7esel de 1.9.
|
#14
Posted 16 February 2019 - 18:12
Pune-o la incarcat si verifica periodica (initial la fiecare cateva minute, apoi cam la o jumatate de ora) tensiunea si curentul. Tensiunea trebuie sa creasca pana la 14,4V si apoi sa stationeze acolo. Curentul trebuie sa fie relativ constant in primul stagiu (inainte de a atinge 14,4V) apoi sa scada treptat. Cand curentul a scazut la C/200 unde C=Capacitatea bateriei (95Ah), poti opri incarcarea. Deci la 95/200 adica la cca 0.5A.
Tensiunea de 14,4V este pentru bateria aflata (intern) la 20 grade Celsius. La temperaturi mai ridicate, aceasta tensiune scade cu cate cca 23mV / grad celsius; la temperaturi mai scazute creste. Daca tensiunea creste peste 14,4V
Edited by addysoftware, 16 February 2019 - 18:14. |
#15
Posted 16 February 2019 - 18:43
La o baterie auto , cu acid, curentul de incarcare nu trebuie sa depaseasca 10% din capacitatea ei . Asta daca nu vrei sa se sulfateze bateria .
Poti sa-i dai curent ca manelistul, fara numar , dar e indicat sa nu stai pe langa ea in momentul ala si nici sa mai ai vrei pretentie de la ea , dupa. Daca are 95Ah maxim e 9.5 A pe incarcare rapida. Daca vrei sa te tina , incarci cu 5 A timp mai indelungat . Edited by ndor, 16 February 2019 - 18:53. |
|
#16
Posted 16 February 2019 - 18:52
Amaryl, on 16 februarie 2019 - 14:52, said:
Foarte probabil a măsurat cu motorul la ralanti iar alternatorul furniza doar o fracție din curentul nominal, ar putea repeta măsurarea la o turație de macar 1500 rpm și să vadă valorile efective. La capacitatea de 95Ah poți încărca pe fast liniștit @initiator. |
#17
Posted 16 February 2019 - 19:00
Nu,@Lucian, nu e așa.
Mașinile mai vechi încărcau mai puțin la ralanti iar cele noi își țin ralantiul mai ridicat pt că alternatorul să încarce cât trebuie. Probează, nu mă crede pe mine pe cuvânt, a mea se duce de la 850 la aproape 1000 când pornesc toți consumatorii și e alternator de 120 totuși... |
#18
Posted 16 February 2019 - 19:59
addysoftware, on 16 februarie 2019 - 18:12, said:
Pune-o la incarcat si verifica periodica (initial la fiecare cateva minute, apoi cam la o jumatate de ora) tensiunea si curentul. Tensiunea trebuie sa creasca pana la 14,4V si apoi sa stationeze acolo. Curentul trebuie sa fie relativ constant in primul stagiu (inainte de a atinge 14,4V) apoi sa scada treptat. Cand curentul a scazut la C/200 unde C=Capacitatea bateriei (95Ah), poti opri incarcarea. Deci la 95/200 adica la cca 0.5A. Tensiunea de 14,4V este pentru bateria aflata (intern) la 20 grade Celsius. La temperaturi mai ridicate, aceasta tensiune scade cu cate cca 23mV / grad celsius; la temperaturi mai scazute creste. Daca tensiunea creste peste 14,4V
Cand am pus-o la incarcat astazi pe la 12:30 avea 12.2A, adica aproximativ 50%. Am zis c-o tin jumatate din timpul necesar incarcarii complete (0%-100%), adica ~8.5 ore (redresorul fiind pus pe modul slow - 5.4A). N-am masurat-o in tot timpul acesta... acuma (dupa ~8 ore de incarcare) am pus multimetrul (redresorul fiind inca conectat la baterie, incarcand) si indica 15.81V, si e tot in crestere (creste cu 0.01V la un minut, ceva de genul) Bateria pare rece la atingere, si se aude un sunet "acidulat"... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users