Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 

Folosire încărcător diferit?

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 956
  • Înscris: 12.12.2007
Vă salut!
Am nevoie de un mic sfat de la voi. Mai precis, am avut o masină de tuns Remington, pe care am folosit-o pret de cativa ani, pana cedat acumulatorul. Reparația lui la service ar fi costat undeva in jurul a 100 si ceva de lei.
Am gasit la un magazin online o oferta tot de Remington, dar un model superior, la pretul de 140 lei, pe care l-am si achiziționat.
Dupa despachetarea noii achizitii, am observat ca exista diferente (evident) intre incarcatoarele celor 2 modele.
Desi modelul mai vechi avea un acumulator mai slab (conform specificatiilor, dura max 60min.) era dotat cu un încărcător mai puternic (1A). In schimb, modelul mai nou are un acumulator mai bun (conform specificatiilor, poate dura max 120 min.) dar are un incarcator mai lent (350 mA).
Intrebarea mea la voi este urmatoarea: fac foarte rau daca incarc masina de tuns cea noua cu incarcatorul celei vechi? Se aplica acelasi principiu ca la telefoanele mobile, adica se incarca mai repede, dar scurteaza viata acumulatorului in timp, sau pot aparea si alte efecte secundare nedorite?
Atasez acestui post si cate o poza cu incarcatoarele respective spre edificare.
Deci...?
Attached File  Incarcator vechi.jpg   249.19K   51 downloads

Attached File  Incarcator nou.jpg   202.14K   52 downloads

Edited by laurstef, 16 February 2019 - 00:58.


#2
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Foloseste-l cu incredere pe cel de 1 A.

#3
Amaryl

Amaryl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,705
  • Înscris: 14.02.2019
Verifică polaritatea. Teoretic mufele sunt standard, dar poți să știi ce i a dat chinezului prin cap ?


#4
projectfp

projectfp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,654
  • Înscris: 17.01.2019
Nu stiu ce Remington model superior ai gasit tu la 140 lei cu incarcator de 350 mAh si modelul ala de incarcator din poza2.
Dar modelele noi au incarcatoare precum cel din poza1 cu 1000 mAh si 1500 mAh  cu 5V sau 3,2V

Sigur nu ai incurcat pozele si inversat situatia?

#5
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Cel modern ar fi trebuit in mod normal sa fie cel cu tensiunea de intrare acceptata intre 100 si 240 V, logic vorbind, datorita surselor in comutatie existente si universal valabile.

Nu sunt multe intrebari de pus....se vede din tehnologia de fabricare...care e nou si ce e vechi, ... Chiar daca userul ar fi incurcat pozele.

Edited by keta, 16 February 2019 - 01:50.


#6
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 956
  • Înscris: 12.12.2007

 projectfp, on 16 februarie 2019 - 01:32, said:

Nu stiu ce Remington model superior ai gasit tu la 140 lei cu incarcator de 350 mAh si modelul ala de incarcator din poza2.
Dar modelele noi au incarcatoare precum cel din poza1 cu 1000 mAh si 1500 mAh  cu 5V sau 3,2V

Sigur nu ai incurcat pozele si inversat situatia?
Sunt foarte sigur pe ceea ce spun si de obieci, inainte sa postez, citesc in preview.
Asadar, noul model, la care s-a aplicat o reducere suplimentara de 15% fata de pretul afisat pe site, este ACESTA si are incarcatorul de 350 mAh.
Iar vechiul model care mi s-a stricat, si care are incarcatorul de 1A, este ACESTA.
Nu am cum sa-ti demonstrez ca incarcatorul mai lent este cel alnaparatului mai nou. Va trebui sa ma crezi pe cuvant. Poate cineva care citeste ce scriem noi aici are aceste modele si va confirma cele scrise de mine.

Nu am vrut sa scriu numele magazinului ca sa nu fac reclama. Daca totusi se considera reclama, imi cer scuze si rog totodata administratorul fie sa stearga link-urile, fie sa editeze post-ul ulterior.

 keta, on 16 februarie 2019 - 01:48, said:

Cel modern ar fi trebuit in mod normal sa fie cel cu tensiunea de intrare acceptata intre 100 si 240 V, logic vorbind, datorita surselor in comutatie existente si universal valabile.

Si pe mine m-a mirat acest aspect, dar m-am gandit totusi ca au pus un  incarcator mai lent deoarece, curentul de 350mAh la iesire va proteja mai mult viata acumulatorului.

P.S. Garantia aparatului este de 3 ani, iar in manualul lui este specificat faptul ca in cazul in care imi înregistrez pe site la Remington achiziția, voi mai primi un an in plus la garantie. Sper sa fie valabil si in Romania.

Edited by laurstef, 16 February 2019 - 02:00.


#7
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Daca ce zici este adevarat atunci au avut o "strategie" de marketing sa scape de stocul de alimentatoare vechi.....ce nu ar fi folosit la nimic altceva decat la....cel dedicat. De aici si "reducerea" de pret...

Ar fi trebuit sa pui numele magazinului si chiar sa dai un review conform ceea ce ai primit, sa le spui in fata ce cacat fac.

Controlerul de incarcare al bateriei se afla incorporat in aparat, acela dicteaza cand sau cum se intrerupe incarcarea, nu alimentatorul....

Edited by keta, 16 February 2019 - 02:04.


#8
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 956
  • Înscris: 12.12.2007

 keta, on 16 februarie 2019 - 02:00, said:

Daca ce zici este adevarat atunci au avut o "strategie" de marketing sa scape de stocul de alimentatoare vechi.....ce nu ar fi folosit la nimic altceva decat la....cel dedicat. De aici si "reducerea" de pret...

Ar fi trebuit sa pui numele magazinului si chiar sa dai un review conform ceea ce ai primit, sa le spui in fata ce cacat fac.

Controlerul de incarcare al bateriei se afla incorporat in aparat, acela dicteaza cand sau cum se intrerupe incarcarea, nu alimentatorul....
Dar am lasat in cealalta postare link-urile catre acel magazin. Si sincer nu-i banuiesc pe ei ci pe Remington-isti legat de inlocuirea alimentatoarelor, cu atat mai mult cu cat aparatul era sigilat.
Reducerea aplicata suplimentar fata de pretul de pe site am primit-o printr-un voucher pe care il aveam in cont de ceva timp. Deci iar nu cred că e o chestie de marketing.

#9
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Deci parca cei de la Remington sunt cu smecheria...ne considera tara de ....

Edited by keta, 16 February 2019 - 02:17.


#10
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 956
  • Înscris: 12.12.2007
Update de situație:
- am lasat pret de cateva ore la incarcat aparatul nou cu incarcatorul vechi de 1A. Nu s-a intamplat nimic.
- am luat la citit din nou manualul si cand colo, ce credeti ca am gasit? Specificarea clară a faptului ca aparatul tb incarcat numai cu incarcatorul lui de 350 mAh. Daca mentionau ca tb sa fie incarcat numai cu incarcator original, ma durea la basca pt ca si celalalt incarcator este original. Dar asa m-a pus pe gânduri, cu atat mai mult cu cat dupa cateva ore de stat in priza cu incarcatorul de 1A nu a avut niciun efect. S-a aprins led-ul portocaliu si cam atat. Ar fi trebuit sa se incarce in "no time". Si cand colo....nada.
- l-am pus la incarcat cu incarcatorul lui original si o sa-l verific peste o ora-doua. Daca se stinge ledul portocaliu, inseamna ca incarcarea nu se poate face decat cu incarcatorul furnizat, iar la faza asta au fost baieti inteligenti pt ca au protejat circuitul electronic de un amperaj mai mare decat cel recomandat.
Va las si un print-screen dupa manualul la care am facut referire.
Attached File  Screenshot_20190216-023107.png   610.67K   21 downloads

Edited by laurstef, 16 February 2019 - 02:50.


#11
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Ar putea fi varianta ca acel circuit de control al incarcarii sa fie in alimentator si atunci este obligatoriu sa folosesti pe cel furnizat cu produsul.  poate s-au gandis sa "usureze"  masina de tuns cu cateva grame cat reprezenta u regulatorul de incarcare...sau mai stii ce alte idei au avut.
Astept curios ce rezultate vor fi.

#12
Dexter Dude

Dexter Dude

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 993
  • Înscris: 22.05.2005
Incarcatorul de 350mA furnizeaza curent alternativ si nu curent continuu precum cel de 1A . Asta inseamna ca partea de incarcare si redresare se afla in interiorul trimerului si poate decide daca foloseste sau nu altimetatoare ce furnizeaza curent continuu.

#13
Amaryl

Amaryl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,705
  • Înscris: 14.02.2019
Mda, ai dreptate, scrie chiar pe încărcătoare chestia asta, dacă te uiți atent la poze.
Eh, nu i a dat prin cap chinezului sa inverseze polaritatea, dar i a dat prin cap sa mute redresarea in aparat.

#14
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Prima masina are acumulator Li-Ion (probabil o celula 18650) iar a doua masina are 3 sau 4 acumulatori Ni-Cd sau Ni-MH. Cititi nota din ultima poza referitoare la descarcarea completa odata la 6 luni (care fie vorba face mai rau decat bine prin inversarea tensiunii pe celula mai slaba accelerand procesul degradarii). Tehnologii complet diferite pentru ca la prima masina circuitul de incarcare si protectie este incorporat in masina pe cand la a doua masina circuitul de incarcare este chiar rezistenta transformatorului, si da, ultima masina are transformator clasic cu bobina si tole, de aceea are tensiunea de lucru fixa. Asta inseamna ca sunt incompatibile ca sistem de incarcare. Prima masina poate folosi acel amper si la motor ca ajutator de putere pe cand la a doua totul se bazeaza pe energia din acumulatori. A doua masina este mai ieftina pentru ca are acelasi sistem de incarcare ca la o surubelnita electrica cu acumulatori Ni-Cd cu aceleasi probleme care apar din supraincarcarea acestor acumulatori si durata de viata limitata. Pur si simplu chestie de marketing/profit si de reducere a costurilor.

Ca o recomandare, incarcatorul de la prima poate fi folosit ca incarcator de telefon daca se adapteaza o mufa la acel conector, care mufa are lipita o alta mufa USB prin doua fire. Sau se poate taia mufa originala si se pot lipi firele direct la o mufa usb.

PS: daca acumulatorul la prima este defect atunci se poate proba folosind un 18650 (dintr-o baterie de laptop si nu chinezismele din comert care inafara de un led nu rezista sa alimenteze altceva pentru ca masina cere curent mare). Problema este ca trebuie desfacuta cu mare atentie ca de obicei are cleme de plastic (special facute ca sa se rupa la fortare). Daca e ce cred eu, prima masina este un model mai rezistent decat a doua si consider ca merita evaluata. Va recomand un prieten care repara telefoane/laptop-uri si care sa va ajute sa o desfaceti pentru evaluare (de obicei sunt scule speciale pentru asa ceva dar o lamela "desfacatoare" pentru mobile isi face treaba cu brio).Puneti un acumulator de proba (gasiti in unele lanterne cilindrice unul asemanator, 18650) si daca motorul se invarte atunci e ok se poate repara usor. La unele modele sistemul de protectie este pe placa masinii si trebuie sa faceti un strap scurt pentru activarea protectiei cu un fir peste mosfetul de protectie (o piesa dreptunghiulara mica cu 6 - 8 picioare pe bara de minus, intre minusul acumulatorului si minusul motorului) sau intre minusul bateriei si minusul montajului, este acelasi lucru. Nu este complicat doar ca trebuie lucrat cu atentie. Ca fapt divers un astfel de acumulator nou poate costa si 50-60 ron sau mai mult, depinde de calitate. La cel care o repara puteti intreba ce model de acumulator foloseste ca apoi sa cautati un review pe net pentru acel model de celula.

Dupa ce am scris toate astea am vazut si link-urile si pot sa intaresc ce am scris mai sus.

#15
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,059
  • Înscris: 30.04.2007
nu mai este nimic de adaugat!!!

#16
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 956
  • Înscris: 12.12.2007

 The Stressmaker, on 16 februarie 2019 - 08:32, said:

Prima masina are acumulator Li-Ion (probabil o celula 18650) iar a doua masina are 3 sau 4 acumulatori Ni-Cd sau Ni-MH. Cititi nota din ultima poza referitoare la descarcarea completa odata la 6 luni (care fie vorba face mai rau decat bine prin inversarea tensiunii pe celula mai slaba accelerand procesul degradarii). Tehnologii complet diferite pentru ca la prima masina circuitul de incarcare si protectie este incorporat in masina pe cand la a doua masina circuitul de incarcare este chiar rezistenta transformatorului, si da, ultima masina are transformator clasic cu bobina si tole, de aceea are tensiunea de lucru fixa. Asta inseamna ca sunt incompatibile ca sistem de incarcare. Prima masina poate folosi acel amper si la motor ca ajutator de putere pe cand la a doua totul se bazeaza pe energia din acumulatori. A doua masina este mai ieftina pentru ca are acelasi sistem de incarcare ca la o surubelnita electrica cu acumulatori Ni-Cd cu aceleasi probleme care apar din supraincarcarea acestor acumulatori si durata de viata limitata. Pur si simplu chestie de marketing/profit si de reducere a costurilor.

Ca o recomandare, incarcatorul de la prima poate fi folosit ca incarcator de telefon daca se adapteaza o mufa la acel conector, care mufa are lipita o alta mufa USB prin doua fire. Sau se poate taia mufa originala si se pot lipi firele direct la o mufa usb.

PS: daca acumulatorul la prima este defect atunci se poate proba folosind un 18650 (dintr-o baterie de laptop si nu chinezismele din comert care inafara de un led nu rezista sa alimenteze altceva pentru ca masina cere curent mare). Problema este ca trebuie desfacuta cu mare atentie ca de obicei are cleme de plastic (special facute ca sa se rupa la fortare). Daca e ce cred eu, prima masina este un model mai rezistent decat a doua si consider ca merita evaluata. Va recomand un prieten care repara telefoane/laptop-uri si care sa va ajute sa o desfaceti pentru evaluare (de obicei sunt scule speciale pentru asa ceva dar o lamela "desfacatoare" pentru mobile isi face treaba cu brio).Puneti un acumulator de proba (gasiti in unele lanterne cilindrice unul asemanator, 18650) si daca motorul se invarte atunci e ok se poate repara usor. La unele modele sistemul de protectie este pe placa masinii si trebuie sa faceti un strap scurt pentru activarea protectiei cu un fir peste mosfetul de protectie (o piesa dreptunghiulara mica cu 6 - 8 picioare pe bara de minus, intre minusul acumulatorului si minusul motorului) sau intre minusul bateriei si minusul montajului, este acelasi lucru. Nu este complicat doar ca trebuie lucrat cu atentie. Ca fapt divers un astfel de acumulator nou poate costa si 50-60 ron sau mai mult, depinde de calitate. La cel care o repara puteti intreba ce model de acumulator foloseste ca apoi sa cautati un review pe net pentru acel model de celula.

Dupa ce am scris toate astea am vazut si link-urile si pot sa intaresc ce am scris mai sus.
Atat masina cea veche cat si cea noua au acumulatori Li-ion.
Nu e problema cu desfacerea masinii respective. Am facut-o deja de 2 ori pana acum: o data ca să o curat si a doua oara ca sa masor acumulatorul atat in sarcina cat si in timpul încărcării.
Acumulatorul pare ok. De incarcat, incarca. Ideea e ca dupa ce este gata incarcat, pornesc masina si cam in max 2 minute nu mai are forta sa miste cutitele. Daca scot capul masinii, motorul in gol se învârte ok.
Partea nasoala e ca nu pot detașa suportul acumulatorului de pe placa electronica pt ca este lipit ( are niste picioruse lipite pe placa electronca) si nu as vrea sa stric ceva pe acolo.
O sa mai desfac o data si am sa pun o poza aici cu placa pe care este lipit acumulatorul....

Edited by laurstef, 16 February 2019 - 17:35.


#17
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Ati incercat cu putin ulei pentru mecanisme fine la cutite? poate au devenit "lipicioase" marind frictiunea intre ele.
Ca sa masurati rezistenta interna a acumulatorului, care presupun ca este vinovatul pentru pierderea de putere, faceti in modul urmator. Incarcati acumulatorul pana se opreste din incarcare, masurati tensiunea imediat si dupa 30 minute de "linistire". Daca nu scade prea mult (sub 4V) atunci luati o rezistenta de cativa ohm (sa zicem 4 ohm pentru usurinta intelegerii exemplului) si faceti apoi cu multimetrul doua masuratori ale tensiunii pe acumulator. Prima masuratoare este in gol si a doua este cand cuplati aceasta rezistenta. Sa presupunem ca tensiunea initiala, in gol, este de 4,1V iar tensiunea in sarcina, cu rezistenta cuplata direct la acumulator, este de 4V. In acest caz avem 0,1V (4,1V-4V=0,1V) diferenta de tensiune la 1A (4V/4ohm=1A). Asta inseamna ca rezistenta interna a acumulatorului este 0,1V/1A=0,1ohm sau 100miliohm. Calculele se fac asemanator pentru alte valori. Acum trebuie sa gasiti o metoda sa masurati curentul absorbit de motor. O varianta ar fi folosirea unui multimetru pe gama de 10A sau a unui sunt (rezistenta de 1W) inseriat cu motorul, de valoare mica, sub 0,1ohm pe care masurati tensiunea si impartind-o la valoarea rezistentei suntului. Inseriati apoi acea rezistenta interna a acumulatorului la curentul motorului si veti observa efectul scaderii tensiunii disponibile.

Revenind la masina noua este ciudata alegerea acestei metode pentru un acumulator cu litiu, cu transformator clasic, pentru ca acesta are in gol o tensiune mare si inseamna ca tranzistorul de control a incarcarii trebuie sa aiba o tensiune de lucru cu mult mai mare daca s-ar fi folosit o sursa in comutatie. Presupun ca le-au ramas pe stoc acele transformatoare (sau au acceptat propunerea chinezului fiind mai ieftina solutia), le-au reetichetat si le-au folosit la acest model. Singurul avantaj pe care il vad pentru folosirea unui transformator ar fi economisirea unui circuit dedicat de incarcare putandu-se folosi un comparator ieftin, cu prag la 4,2V, care comanda un tranzistor pornit-oprit. Partea cu reglajul curentului de incarcare este realizata de limitarea curentului de catre rezistenta transformatorului exact ca la vechile metode de incarcare a acumulatorilor Ni-Cd si care la cele cu Li-Ion este realizata in integratul de control a incarcarii. Interesanta optiune pentru ca este situata intre chinezismele ordinare, "pocnitori" fara nici cea mai mica protectie si cele "de firma" care au circuit dedicat care controleaza complet tensiunea si curentul de incarcare.
Discut pe teorie pentru ca in realitate si economisirea unui tranzistor prin adaugarea a doua rezistente care poate duce la injumatatirea duratei de viata tot o solutie de marketing este si castiga la diferenta intre acele piese pentru zeci de mii de unitati produse plus ca la trecerea celor 2 ani produsul este deja degradat si nereparabil.

PS: cautati valoarea rezistentei interne a acumulatorului dintr-un datasheet de pe net si comparati cu ce aveti. Asa va veti forma o idee pentru gradul de uzura al acestuia. Daca valorile sunt apropiate inseamna ca exista alt defect in circuit care genereaza efectul observat.
PS1: puteti pune o poza cu placa celei vechi si placa celei noi (in cazul in care ati desfacut-o si pe aceasta, atentie ca se pierde garantia in acest mod) pentru o analiza comparativa?

#18
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 956
  • Înscris: 12.12.2007
Wow.
Superexplicatie, DAR:
1. Nu am cunoștințe de electronică absolut deloc.
2. Nu as risca să stric masina veche. Mai bine o duc sa-i fie schimbat acumulatorul in service. Am vb deja cu cei de acolo si au estimat reparația undeva pe la 100 si ceva de lei. Dar am mai pus putin și mi-am cumparat o masina nouă.
3. Masina are abia 3 zile si sincer nu as vrea sa pierd garanția. Pana una-alta, e un lucru nou si macar 3-4 ani (conform celor scrise de ei) tot voi avea garantie.
4. Daca gasesc undeva sa repar mai ieftin masina veche, am sa o fac pentru a o avea de back-up in caz ca crapa cea nouă.

Multumesc din suflet pentru timpul acordat citirii dar mai ales scrierii mesajelor anterioare.
Ideea e că, din pacate, nu pot incarca masina noua cu incarcatorul vechi.

Edited by laurstef, 16 February 2019 - 23:45.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate