Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...
 Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 

Legare motor electric 3kw

- - - - -
  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#55
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Pui un releu de timp si un contactor pentru a decupla capacitatea de pornire.
Histerezisul il stabilesti prin tatonare.
Asta asa de amorul artei pentru ca un motor trifazic alimentsr prin condensatori din monofazat ii creste enorm consumul si in acelasi timp ii scade si puterea.
Deci ai acolo randamentul lui peste.
Ai 2 variante corecte.
-Renunti la el si cauti prin târguri unul monofazat.
-Dai bani pe un convertizor de la mono la trifazat.
Aviz amatorilor:Motoarele electrice trifazate NU au nevoie de nul de lucru pentru a functiona!!!
Nulul de lucru pe post de protectie cu avantajele si neajunsurile lui e de cand bunica si se cheama TN-C-S.
https://en.m.wikiped...Earthing_system
Tu de unde crezi ca vine la bloc firul ala galben-verde aka"impsmantarea"
TT nu exista decat acolo unde este ograda si ai posibilutatea sa-ti faci impamantare in adevaratul sens al cuvantului.
Stima!

Edited by geo123, 15 February 2019 - 09:13.


#56
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postgeo123, on 15 februarie 2019 - 09:12, said:

Nulul de lucru pe post de protectie cu avantajele si neajunsurile lui e de cand bunica si se cheama TN-C-S.
Dupa separarea din TN-C in TN-S, nulul de protectie nu mai trece prin nici un dispozitiv de intrerupere.

Problema apare daca nulul de lucru este trecut prin dispozitive de protectie la suprasarcina si scurt-circuit.

Uitati-va la schema din poza atasata.
Sa zicem ca la un moment dat, motorul, folosit pentru spart lemne, da de un bustean mai incapatanat.
Datorita suprasarcinii, se arde prima data fuzibila de pe N, pentru ca lița folosita era cu o puță de furnică mai subțire decat fuzibila de pe L.

Prin filamentul becului, care poate sa fie orice alt consumator bagat in priza pe acelasi circuit cu motorul, carcasa motorului ajunge la potentialul de 230V fata de pamant.

Attached Files


Edited by kolfleading, 15 February 2019 - 13:36.


#57
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,263
  • Înscris: 06.01.2007

View Postgeo123, on 15 februarie 2019 - 09:12, said:

Motoarele electrice trifazate NU au nevoie de nul de lucru pentru a functiona!!!
Pai si alea monofazate?

Nu domle. Hai sa nu dam sfaturi proaste. Tot ce-i monofazat nu trebuie sa faca disctinctie intre faza si nul. Din simplul motiv ca stecherul nu face distinctie. Pentru un utilizator, priza are 2 fire si -> punct. Nu trebuie sa se faca distinctia intre ele. Adica sa tragi de-acolo nul in locul impamantarii. Vine maine ala de la enel fara sa fii tu acasa si-ti inverseaza firele de la consola casei si te trezesti cu faza pe carcasa. Electrocutarea exista, e ceva real, multi oameni au murit. Si au murit din cauza unor greseli, neatentie, nerespectarea normelor, nu din cauza ca n-ar fi cunoscut treoria curentului electric. Normele de protectie trebuiesc respectate, altfel ceea ce faci e o improvizatie periculoasa si inacceptabila.

Si tot ce-i cu carcasa metalica pe care se poate pune mana, trebuie legat la impamantare, nul de protectie, firul verde-galben(daca nu cumva vreun meserias l-a schimbat cu vreunul ... rosu sau alb).
Faci exceptie poate la un calculator, un amplificator, sau ceva ce are traf + tensiune de 12-20V inauntru. Nu faci exceptie la un motor alimentat direct la 220 pentru ca e periculos. Situatii pot aparea destule, una dintre ele e prezentata de @kolfleading, dar se pot inchipui multe situatii periculoase.

#58
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
@kolfleading
Nulul de lucru nu se trece niciodata prin siguarnte in nici un cofret de distributie trifazat.
Nulul se leaga la bara de nul.

#59
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Degeaba imi dai mie exemple cu tabloul ala cu 4 fuzibile.Doreii de pe vremea aia puneau fuzibil si pe faza si pe nul.
Nulul nu se trece decat prin dizjunctoare automate bipolare(P+N),2P si tetrapolare(3P+N)
La astea in orice scenariu se intrerupe atat faza/fazele cat si neutru.

View Postkolfleading, on 15 februarie 2019 - 13:35, said:


Dupa separarea din TN-C in TN-S, nulul de protectie nu mai trece prin nici un dispozitiv de intrerupere.

Problema apare daca nulul de lucru este trecut prin dispozitive de protectie la suprasarcina si scurt-circuit.
Si daca nulul se intrerupe in amonte din varii motive(de la chiciura,cade o craca peste fire,se slabeste o legatura prin cofrete) nu tot acolo se ajunge?

#60
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postgeo123, on 15 februarie 2019 - 17:40, said:

Nulul de lucru nu se trece niciodata prin siguarnte in nici un cofret de distributie trifazat.
Corect la nivel de distributie, dar se trece prin sigurante in tabloul electric al consumatorului, pe fiecare circuit trebuie sa existe o siguranta si pe nul.

View Postgeo123, on 15 februarie 2019 - 18:01, said:

Degeaba imi dai mie exemple cu tabloul ala cu 4 fuzibile.Doreii de pe vremea aia puneau fuzibil si pe faza si pe nul.
Gresit.
Nu doreii ci normativul cerea asa.

View Postgeo123, on 15 februarie 2019 - 18:01, said:

Si daca nulul se intrerupe in amonte din varii motive(de la chiciura,cade o craca peste fire,se slabeste o legatura prin cofrete) nu tot acolo se ajunge?
Ba da, tocmai de aceea spun ca este o tampenie sa incurajezi sub orice forma folosirea nulului de lucru ca nul de protectie (ex. legat la carcasa unui motor).

Asemenea situatii chiar s-au intamplat si se vor mai intampla. Consecinta a fost arderea consumatorilor monofazati (frigidere, televizoare, etc). Abonatii se judeca apoi cu distribuitorul de electricitate sa-si recupereze paguba.

Si tocmai de aceea, in BMP, unde se face trecerea de la TN-C la TN-S, bara de alama unde se face separarea trebuie conectata si la o impamantare. Daca impamantarea asta este buna, chiar daca se intrerupe nulul in amonte, potentialul nulului de lucru nu va creste prea mult peste 0 V fata de pamant.

#61
maky_geo

maky_geo

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 22.06.2010

View Postrosix, on 13 februarie 2019 - 20:58, said:


La nulul de lucru m-am referit.. se leaga chiar la carcasa motorului... Trust me! Stiu ce spun...
Nulul de protectie se face separat prin platbanda de otel zincat sau cablu de cupru
cum sa legi nulul de lucru la carcasa motorului? poate te refereai la nulul de protectie zis si impamantare. aratami unde ai vazut ca se leaga nulul de lucru la carcasa motor si te cred ca ai dat exact raspunsul corect acelui domn care se chinuie sa faca acel motor sa functioneze la reteaua de 230 vca

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate