Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Legare motor electric 3kw
#37
Posted 13 February 2019 - 23:27
IrishRiver, on 13 februarie 2019 - 22:42, said:
Alimentarea ramane la fel. Condensatorul il poti lega si intre X si Z sau intre Y si Z (celalalt sens). Dar trebuie tinut cont ca odata pornit motorul acel condesator se incarca iar dupa ce opresti sa nu te bagi repede cu mainele la legaturi. Astepti sa se descarce. Ai multimetru ? Ti-am mai scris ceva mai sus, curentul este mai mare la pornirea in triunghi. Ia o siguranta mai mare, de 10 A de exemplu. // Tu o sa faci toate astea dar nu esti sigur de motor, daca-i bun. Attached Files |
#39
Posted 13 February 2019 - 23:37
adisz, on 13 februarie 2019 - 21:47, said: Pai trust me si tu,nu prea stii ce spui. La motoarele electrice nu exista nul de lucru,doar impamantarea.Atat Pai si unde se leaga aceasta impamantare, nu la carcasa, unde se leaga ? kolfleading, on 13 februarie 2019 - 22:04, said:
Crede-ma ca nu stii ce vorbesti si dai sfaturi gresite si periculoase. E posibil sa ma fi exprimat gresit. Unde se leaga totusi nulul la un motor trifazic...? Ai 4 fire care vin de la o priza trifazica... Unul dintre ele, de culoare verde il legi la carcasa... Unele motoare au impamantare suplimentara legata la sasiu, prin platbanda direct la priza de pamant, ca masura de protectie suplimentara. LE: Eu am vorbit in prima postare de conexiunea stea la 380v cu 3faze si nul aparent. Edited by rosix, 13 February 2019 - 23:54. |
#40
Posted 14 February 2019 - 00:19
rosix, on 13 februarie 2019 - 23:37, said:
Pai si unde se leaga aceasta impamantare, nu la carcasa, unde se leaga ? E posibil sa ma fi exprimat gresit. Unde se leaga totusi nulul la un motor trifazic...? Ai 4 fire care vin de la o priza trifazica... Unul dintre ele, de culoare verde il legi la carcasa... Unele motoare au impamantare suplimentara legata la sasiu, prin platbanda direct la priza de pamant, ca masura de protectie suplimentara. LE: Eu am vorbit in prima postare de conexiunea stea la 380v cu 3faze si nul aparent. Dvs. faceti confuzie intre nuluri. Nul de lucru este ceva(bleu) / nul de protectie este altceva(galben-verde) Nu este cazul aici de nul de lucru. Impamantarea se leaga la carcasa -nul de protectie... Edited by alin34, 14 February 2019 - 00:19. |
#41
Posted 14 February 2019 - 00:32
#42
Posted 14 February 2019 - 01:29
In loc de condensator se mai folosea si un balast inductiv de la lampile cu vapori de mercur.
|
#43
Posted 14 February 2019 - 06:47
rosix, on 13 februarie 2019 - 23:37, said:
Unde se leaga totusi nulul la un motor trifazic...? Ai 4 fire care vin de la o priza trifazica... L1 L2 L3 N = nul de lucru = albastru PE = nul de protectie (impamantare) = galben-verde Motoarele trifazate NU AU NEVOIE de N. Acesta nu se leaga. PE se leaga la carcasa. |
#44
Posted 14 February 2019 - 09:02
florino32, on 14 februarie 2019 - 00:32, said:
Am gasit undeva ca ar trebui 2 condensatori, unul de pornire si unul de lucru, asa este ? Dar daca motorul nu poate fi decuplat de la sarcina in timpul pornirii, cel putin teoretic ar trebui suplinita capacitatea pentru a pastra campul magnetic invartitor. Vorbim de sarcina serioasa, undeva in jurul sarcinii lui maxime. Va avea o pornire grea, cuplul maxim al motorului se afla undeva in apropierea turatiei nominale. |
#45
Posted 14 February 2019 - 17:24
maccip, on 14 februarie 2019 - 09:02, said:
Daca pornesti motorul cu sarcina mica pe el, nu e nevoie de condensator de pornire. E overkill. Dar daca motorul nu poate fi decuplat de la sarcina in timpul pornirii, cel putin teoretic ar trebui suplinita capacitatea pentru a pastra campul magnetic invartitor. Vorbim de sarcina serioasa, undeva in jurul sarcinii lui maxime. Va avea o pornire grea, cuplul maxim al motorului se afla undeva in apropierea turatiei nominale. |
#46
Posted 14 February 2019 - 21:26
FreeThinker, on 13 februarie 2019 - 21:39, said:
Inutil. Am incercat eu, dar cu un motor de 4 kW (tot cu condensator). Nu e suficienta putere. Am facut proba cu un con cu filet cu pas de 6mm, n-a mers. Am facut un filet cu pas mai mic - de 5mm. Nu e suficient. S-ar putea sa mearga la lemnele fara noduri pe care le poti sparge usor chiar si cu toporul. In schimb la cele cu noduri va da chix cu brio. edit: Daca as fi in locul tau as cauta ceva pe la 5,5 kW dar nu sunt sigur daca "tine" bransamentul... |
|
#47
Posted 14 February 2019 - 21:32
Am facut si fulii pentru reducerea turatiei in mai multe trepte. Nu mi-a mers. Prea putina putere. Dar incearca - nu e nevoie sa ma crezi pe cuvant.
edit: Ai intrebat de mai multe ori, raspunsul e aici (intr-un blog pus la inceputul thread-ului) Calculul capacitatilor: pentru stea Cf=2800*I/U, iar pentru triunghi 4800*I/U, unde I- curentul nominal U- tensiunea nominala in cazul nostru 220 V, iar Cf- condesator de functionare, condesatorul de pornire se va lua Cp=(2.5-3)*Cf. Putem si mai simplu Cf= 66*P, unde P este puterea motorului, daca si mai simplu putem punde undeva 7 microfarazi la 100 watti Edited by FreeThinker, 14 February 2019 - 21:35. |
#48
Posted 14 February 2019 - 21:34
#49
Posted 14 February 2019 - 21:36
Asta pentru functionare; pentru pornire iti trebuie peste 400uF.
|
#50
Posted 14 February 2019 - 21:40
Da, dar nu cred ca trebuie sa se complce atat, porneste bine merci si cu 200uF. Pana la urma e o vechitura de motor, prea multa filozofie.
Edited by maccip, 14 February 2019 - 21:40. |
#51
Posted 14 February 2019 - 22:34
maccip, on 14 februarie 2019 - 21:40, said:
Da, dar nu cred ca trebuie sa se complce atat, porneste bine merci si cu 200uF. Pana la urma e o vechitura de motor, prea multa filozofie. |
|
#52
Posted 14 February 2019 - 22:42
rosix, on 13 februarie 2019 - 20:58, said: La nulul de lucru m-am referit.. se leaga chiar la carcasa motorului... Trust me! Stiu ce spun... Nulul de protectie se face separat prin platbanda de otel zincat sau cablu de cupru adisz, on 13 februarie 2019 - 21:47, said: Pai trust me si tu,nu prea stii ce spui. La motoarele electrice nu exista nul de lucru,doar impamantarea.Atat IrishRiver, on 13 februarie 2019 - 22:36, said:
Scuza-ma pentru greseala de mai sus. Trebuie sa il pornesti in triunghi, nu in stea. |
#53
Posted 14 February 2019 - 22:42
florino32, on 14 februarie 2019 - 22:34, said:
doar mutand condensatorul pe alte borne se schimba sensul, sau trebuie mutate si lamele de punte ?? Condensatorul are un fir comun cu unul de alimentare (albastru sau maro). Ala trebuie mutat pe celalalt fir de alimentare (maro respectiv albastru). Capatul celalalt al condensatorului(ala singurel pe borna "nealimentata" a motorului) ramane la locul lui. De exemplu in ultima ta schita, tre sa muti condensatorul de pe X pe Y. Z ramane la locul lui. Dar daca stai oleaca sa te gandesti, are logica, e singura configuratie care are logica. Ai grija sa nu ajungi cumva cu ambele capete ale condensatorului puse pe ambele fire de alimentare(maro albastru). Vei face practic scurt. Condensatorul nu poate fi bagat direct in priza. Edited by maccip, 14 February 2019 - 22:49. |
#54
Posted 14 February 2019 - 23:38
maccip, on 14 februarie 2019 - 22:42, said:
N-ai treaba cu lamele, trebuie doar sa muti condensatorul astfel: Condensatorul are un fir comun cu unul de alimentare (albastru sau maro). Ala trebuie mutat pe celalalt fir de alimentare (maro respectiv albastru). Capatul celalalt al condensatorului(ala singurel pe borna "nealimentata" a motorului) ramane la locul lui. De exemplu in ultima ta schita, tre sa muti condensatorul de pe X pe Y. Z ramane la locul lui. Dar daca stai oleaca sa te gandesti, are logica, e singura configuratie care are logica. Ai grija sa nu ajungi cumva cu ambele capete ale condensatorului puse pe ambele fire de alimentare(maro albastru). Vei face practic scurt. Condensatorul nu poate fi bagat direct in priza. iancuMIC, on 14 februarie 2019 - 21:36, said:
Asta pentru functionare; pentru pornire iti trebuie peste 400uF. Edited by florino32, 14 February 2019 - 23:39. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users