Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Legare motor electric 3kw

- - - - -
  • Please log in to reply
60 replies to this topic

#37
florino32

florino32

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 24.02.2007

 IrishRiver, on 13 februarie 2019 - 22:42, said:

Alimentarea ramane la fel.
Condensatorul il poti lega si intre X si Z sau intre Y si Z (celalalt sens).
Dar trebuie tinut cont ca odata pornit motorul acel condesator se incarca iar dupa ce opresti sa nu te bagi repede cu mainele la legaturi. Astepti sa se descarce.
Ai multimetru ?

Ti-am mai scris ceva mai sus, curentul este mai mare la pornirea in triunghi. Ia o siguranta mai mare, de 10 A de exemplu.

// Tu o sa faci toate astea dar nu esti sigur de motor, daca-i bun.
Schema finala   :)

Attached Files

  • Attached File  www.jpg   326.79K   14 downloads


#38
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,216
  • Înscris: 06.01.2007
E corect.
:)

#39
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 adisz, on 13 februarie 2019 - 21:47, said:


Pai trust me si tu,nu prea stii ce spui.
La motoarele electrice nu exista nul de lucru,doar impamantarea.Atat

Pai si unde se leaga aceasta impamantare, nu la carcasa, unde se leaga ?

 kolfleading, on 13 februarie 2019 - 22:04, said:

Crede-ma ca nu stii ce vorbesti si dai sfaturi gresite si periculoase.

E posibil sa ma fi exprimat gresit.  Unde se leaga totusi nulul la un motor trifazic...?  Ai 4 fire care vin de la o priza trifazica... Unul dintre ele, de culoare verde il legi la carcasa...
Unele motoare au impamantare suplimentara legata la sasiu, prin platbanda direct la priza de pamant, ca masura de protectie suplimentara.

LE: Eu am vorbit in prima postare de conexiunea stea la 380v cu 3faze si nul aparent.

Edited by rosix, 13 February 2019 - 23:54.


#40
alin34

alin34

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 01.01.2009

 rosix, on 13 februarie 2019 - 23:37, said:

Pai si unde se leaga aceasta impamantare, nu la carcasa, unde se leaga ?



E posibil sa ma fi exprimat gresit.  Unde se leaga totusi nulul la un motor trifazic...?  Ai 4 fire care vin de la o priza trifazica... Unul dintre ele, de culoare verde il legi la carcasa...
Unele motoare au impamantare suplimentara legata la sasiu, prin platbanda direct la priza de pamant, ca masura de protectie suplimentara.

LE: Eu am vorbit in prima postare de conexiunea stea la 380v cu 3faze si nul aparent.

Dvs. faceti
confuzie intre nuluri. Nul de lucru este ceva(bleu) / nul de protectie este altceva(galben-verde)
Nu este cazul aici de nul de lucru.
Impamantarea se leaga la carcasa -nul de protectie...

Edited by alin34, 14 February 2019 - 00:19.


#41
florino32

florino32

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 24.02.2007

 maccip, on 13 februarie 2019 - 23:30, said:

E corect.
Posted Image
Am gasit undeva ca ar trebui 2 condensatori, unul de pornire si unul de lucru,  asa este ?

#42
valirex

valirex

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,744
  • Înscris: 30.07.2006
In loc de condensator se mai folosea si un balast inductiv de la lampile cu vapori de mercur.

#43
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 rosix, on 13 februarie 2019 - 23:37, said:

Unde se leaga totusi nulul la un motor trifazic...?  Ai 4 fire care vin de la o priza trifazica...
Ai 5 (cinci) fire care vin de la priza trifazica.
L1
L2
L3
N = nul de lucru = albastru
PE = nul de protectie (impamantare) = galben-verde

Motoarele trifazate NU AU NEVOIE de N. Acesta nu se leaga.

PE se leaga la carcasa.

#44
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,216
  • Înscris: 06.01.2007

 florino32, on 14 februarie 2019 - 00:32, said:

Am gasit undeva ca ar trebui 2 condensatori, unul de pornire si unul de lucru,  asa este ?
Daca pornesti motorul cu sarcina mica pe el, nu e nevoie de condensator de pornire. E overkill.
Dar daca motorul nu poate fi decuplat de la sarcina in timpul pornirii, cel putin teoretic ar trebui suplinita capacitatea pentru a pastra campul magnetic invartitor.
Vorbim de sarcina serioasa, undeva in jurul sarcinii lui maxime. Va avea o pornire grea, cuplul maxim al motorului se afla undeva in apropierea turatiei nominale.

#45
florino32

florino32

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 24.02.2007

 maccip, on 14 februarie 2019 - 09:02, said:

Daca pornesti motorul cu sarcina mica pe el, nu e nevoie de condensator de pornire. E overkill.
Dar daca motorul nu poate fi decuplat de la sarcina in timpul pornirii, cel putin teoretic ar trebui suplinita capacitatea pentru a pastra campul magnetic invartitor.
Vorbim de sarcina serioasa, undeva in jurul sarcinii lui maxime. Va avea o pornire grea, cuplul maxim al motorului se afla undeva in apropierea turatiei nominale.
cam ce condensator, ce valori  imi trebuie pemtru motorul meu de 3 kw?

#46
florino32

florino32

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 24.02.2007

 FreeThinker, on 13 februarie 2019 - 21:39, said:

Inutil. Am incercat eu, dar cu un motor de 4 kW (tot cu condensator). Nu e suficienta putere. Am facut proba cu un con cu filet cu pas de 6mm, n-a mers. Am facut un filet cu pas mai mic - de 5mm. Nu e suficient. S-ar putea sa mearga la lemnele fara noduri pe care le poti sparge usor chiar si cu toporul. In schimb la cele cu noduri va da chix cu brio.

edit: Daca as fi in locul tau as cauta ceva pe la 5,5 kW dar nu sunt sigur daca "tine" bransamentul...
Ai pus conul direct pe axul motorului ?  eu vreau sa pun o fulie mica mica pe motor, si o fulie mare mare pe axul cu , conul si curea intre ele curea  asa reduc turatia la con dar maresc puterea pe con

#47
FreeThinker

FreeThinker

    Mr.Nobody

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,585
  • Înscris: 16.08.2010
Am facut si fulii pentru reducerea turatiei in mai multe trepte. Nu mi-a mers. Prea putina putere. Dar incearca - nu e nevoie sa ma crezi pe cuvant.


edit: Ai intrebat de mai multe ori, raspunsul e aici (intr-un blog pus la inceputul thread-ului)

Calculul capacitatilor: pentru stea Cf=2800*I/U, iar pentru triunghi 4800*I/U, unde I- curentul nominal U- tensiunea nominala in cazul nostru 220 V, iar Cf- condesator de functionare, condesatorul de pornire se va lua Cp=(2.5-3)*Cf. Putem si mai simplu Cf= 66*P, unde P este puterea motorului, daca si mai simplu putem punde undeva 7 microfarazi la 100 watti

Edited by FreeThinker, 14 February 2019 - 21:35.


#48
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,216
  • Înscris: 06.01.2007

 florino32, on 14 februarie 2019 - 17:24, said:

cam ce condensator, ce valori  imi trebuie pemtru motorul meu de 3 kw?
66uF pe fiecare kW, deci ar veni cam 200uF

#49
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
Asta pentru functionare; pentru pornire iti trebuie peste 400uF.

#50
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,216
  • Înscris: 06.01.2007
Da, dar nu cred ca trebuie sa se complce atat, porneste bine merci si cu 200uF. Pana la urma e o vechitura de motor, prea multa filozofie.

Edited by maccip, 14 February 2019 - 21:40.


#51
florino32

florino32

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 24.02.2007

 maccip, on 14 februarie 2019 - 21:40, said:

Da, dar nu cred ca trebuie sa se complce atat, porneste bine merci si cu 200uF. Pana la urma e o vechitura de motor, prea multa filozofie.
Asa este, insa este primul meu motor electric pe care vreau sa-l folosesc , la tara am folosit pana acum motoare termice pe benzina, dar uneori as vrea mai putin zgomot asa cum sunt electricele,  nu cunosc absolut nici o notiune despre  electrica motoarelor, eu sunt fotograf, :)  de aceea am tot insistat cu intrebari.   as mai avea o chestie de facut la tara,  am o betoniera cu o configuratie ciudata si am modificat-o , are un motoras mic la 220v cu condensator,  , dupa modificarea structurii, am fost nevoit sa pozitionez altfel motorasul ei asa incat acum mi se invarte oala betonierei invers fata de inainte de modificare,  am incercat conform unor scheme de pe net sa inversez sensul de rotatie  al motorului  mutand  firele condensatorul  dar  rezultatul este ca nu se invarte decat fiind pus pe bornele  pe care a fost montat initial,  intreb , doar mutand condensatorul pe alte borne se schimba sensul, sau trebuie mutate si lamele de punte ??

#52
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,496
  • Înscris: 02.09.2006

 rosix, on 13 februarie 2019 - 20:58, said:


La nulul de lucru m-am referit.. se leaga chiar la carcasa motorului... Trust me! Stiu ce spun...
Nulul de protectie se face separat prin platbanda de otel zincat sau cablu de cupru
eu afirm ca nu stii ce spui, ca in majoritatea cazurilor de altfel!

 adisz, on 13 februarie 2019 - 21:47, said:


Pai trust me si tu,nu prea stii ce spui.
La motoarele electrice nu exista nul de lucru,doar impamantarea.Atat
ma gindeste-te, nu toate conexiunile stea sint cu neutrul izolat, asa am invatat eu la scoala profesionala, poate la alt nivel, s-a invatat altfel, dar ma indoiesc!

 IrishRiver, on 13 februarie 2019 - 22:36, said:

Scuza-ma pentru greseala de mai sus.
Trebuie sa il pornesti in triunghi, nu in stea.
Poate fi loegat oricum!

#53
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,216
  • Înscris: 06.01.2007

 florino32, on 14 februarie 2019 - 22:34, said:

doar mutand condensatorul pe alte borne se schimba sensul, sau trebuie mutate si lamele de punte ??
N-ai treaba cu lamele, trebuie doar sa muti condensatorul astfel:
Condensatorul are un fir comun cu unul de alimentare (albastru sau maro). Ala trebuie mutat pe celalalt fir de alimentare (maro respectiv albastru).
Capatul celalalt al condensatorului(ala singurel pe borna "nealimentata" a motorului) ramane la locul lui.

De exemplu in ultima ta schita, tre sa muti condensatorul de pe X pe Y. Z ramane la locul lui.
Dar daca stai oleaca sa te gandesti, are logica, e singura configuratie care are logica.

Ai grija sa nu ajungi cumva cu ambele capete ale condensatorului puse pe ambele fire de alimentare(maro albastru). Vei face practic scurt. Condensatorul nu poate fi bagat direct in priza.
Posted Image

Edited by maccip, 14 February 2019 - 22:49.


#54
florino32

florino32

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 134
  • Înscris: 24.02.2007

 maccip, on 14 februarie 2019 - 22:42, said:

N-ai treaba cu lamele, trebuie doar sa muti condensatorul astfel:
Condensatorul are un fir comun cu unul de alimentare (albastru sau maro). Ala trebuie mutat pe celalalt fir de alimentare (maro respectiv albastru).
Capatul celalalt al condensatorului(ala singurel pe borna "nealimentata" a motorului) ramane la locul lui.

De exemplu in ultima ta schita, tre sa muti condensatorul de pe X pe Y. Z ramane la locul lui.
Dar daca stai oleaca sa te gandesti, are logica, e singura configuratie care are logica.

Ai grija sa nu ajungi cumva cu ambele capete ale condensatorului puse pe ambele fire de alimentare(maro albastru). Vei face practic scurt. Condensatorul nu poate fi bagat direct in priza.
Posted Image
am mutat condensatorul asa cum ai explicat, dar nu se misca motorul, scoate doar un bazait

 iancuMIC, on 14 februarie 2019 - 21:36, said:

Asta pentru functionare; pentru pornire iti trebuie peste 400uF.
asta inseamna ca trebuie sa iau 2 condensatori de 200 uf  ii leg in paralel  sa faca 400 dar pe unul dintre condensatori pun un intrerupator  si il decuplez dupa ce porneste ?

Edited by florino32, 14 February 2019 - 23:39.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate