Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...
 

Limitarea vitezei. Propunere controversatã UE

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
304 replies to this topic

#1
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,038
  • Înscris: 22.05.2003

Quote

Automatizarea maşinilor vine cu mari dileme. Una mare este limitarea în ceea ce priveşte controlul asupra propriei maşini pentru respectarea regulilor de circulaţie.

Cum viteza este principala cauză pentru accidentele mortale de pe drumuri, oficialii europeni vor să impună producătorilor auto să introducă în noile modele de maşini un sistem inteligent care să limiteze viteza, chiar dacă şoferii nu vor acest lucru.

Este o propunere controversată, criticată atât de producătorii auto, cât şi de şoferi.


Sistemul inteligent care ar urma să fie montat pe toate maşinile care circulă în Europa, va utiliza camere video care să recunoască semnele de circulaţie sau date legate de GPS. Astfel va putea limita automat viteza maşinii și să o adapteze limitei legale în vigoare, potrivit propunerii oficialilor europeni, citaţi de Euractiv. Sistemul nu va pune însă frână bruscă, dar va limita puterea motorului, împiedicând vehiculul să accelereze peste limită.
Maşinile complet autonome pot fi la câţiva ani distanţă, însă noua lege a Uniunii Europene, dezbătută de parlamentari, ar urma să impună anumite caracteristici semi autonome în maşinile noi. Industria auto este însă îngrijorată de reacţia şoferilor europeni.

Acum când vehiculele în sine devin automate, o mare întrebare este dacă şoferii europeni vor accepta acest lucru. Dacă nu au dorit să renunțe la controlul schimbării vitezelor, este foarte puţin probabil să accepte să renunţe la controlul asupra frânării sau accelerării.

Întocmai această problemă de acceptare a determinat o dezbatere aprinsă la Bruxelles în ceea ce priveşte siguranţa rutieră şi conducerea automatizată. Unii spun însă că tehnologia nu este pregătită pentru desfășurarea în masă şi mai ales pentru a deveni obligatorie.

Reprezentanţii industriei auto sunt de părere că sistemul ar trebui să fie opţional, astfel încât să nu îi încurce mai mult pe şoferi decât să îi ajute.

Totuşi, sistemul propus de Comisia Europeană care îi va împiedica pe şoferi să accelereze mai mult decât permite legea este deja montat pe un număr mic de maşini. Noul Ford Focus, de exemplu, vine echipat cu această tehnologie, care ar urma să devină obligatorie potrivit oficialilor europeni, pentru că ar reduce accidentele cu până la 30%.

Producătorii de automobile spun însă că propunerea Comisiei nu le acordă suficient timp pentru implementarea sistemului. În prezent, proiectul se află în dezbatere în faţa Parlamentului European şi a statelor membre, şi ar urma să intre în vigoare în 2022.


Digi24

Parerea mea? inca o cretinatate politically correct dar care nu va trece niciodata dintr-un singur si simplu motiv: ar baga in pamant industria auto.
Si bugetele locale ar avea de suferit, iar politia ar trebui sa concedieze radarul, adica ratiunea lor de a fi.

Automobilele se cumpara adesea emotional, nu doar sa aiba 4 roti sa se numeasca Logan => ar ucide tot ce inseamna masini decente, ca sa nu mai zic de cele premium.

Daca tot esti limitat la 130 Km/h, atunci cred ca se descurca si un Opel, nu e nevoie de BMW...

Deja pe masini sunt din ce in ce mai multe sisteme autonome, iar unele sunt excelente pt evitarea accidentelor, insa sa transformi soferul intr-un simplu "tiitor de colac", e deja o mare porcarie.

#2
george_eu25

george_eu25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,362
  • Înscris: 24.06.2008
Posted Image Vreau sa vad Dacia cu sistemul asta...Cand ei nu sunt in stare sa puna clima pe masini!Abia au reusit sa puna pe Duster o clima...
Si oricum noi cred ca suntem una din tarile care au inceput sa implementeze sistemul asta de ceva vreme...

Attached Files


Edited by george_eu25, 12 February 2019 - 10:39.


#3
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,127
  • Înscris: 13.11.2017
Pai in afara de Germania (si nici acolo pe toate autostrazile) unde mai ai voie sa circuli cu peste 130 km/h ?
Tu o masina premium ti-o iei pentru liniute ?

#4
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,785
  • Înscris: 25.06.2007

View PostAdm, on 12 februarie 2019 - 10:30, said:

dar va limita puterea motorului, împiedicând vehiculul să accelereze peste limită.
O chestie ''utila'' cand vrei sa depasesti un TIR, de exemplu :drac:

#5
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010
A, da? Dar ce-ar fi ca masinile pentru sosele sa fie facute sa respecte vitezele de pe sosele? Chiar nu m-ar deranja ca pe drum uri de 50 sa nu se duca la 51. Sunt prea multi conducatori auto iresponsabili in trafic. Producatorii auto sa concureze in calitatea produselor, (ca au ajuns masini scumpe, niste carute din tabla moarta si plastic PET) stiti voi, in chestii care chiar conteaza. O masina produsa pentru sosele nu are de ce sa aiba 300 km in bord, decat pentru live-uri pe Facebook.

#6
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
E o ipocrizie, si banuiesc ca stramba a fost bagata de aia cu TGV-uri :D

[ https://static.adweek.com/adweek.com-prod/wp-content/uploads/files/news_article/chickfila-outdoor-hed-2016.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#7
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,283
  • Înscris: 07.02.2003
In Franta au redus de la 90 la 80 le unele drumuri si asta e unul din motivele pentru care protesteaza vestele galbene :roflmao:
O sa tot avem decizii controversate...

#8
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006

View PostKarhu, on 12 februarie 2019 - 10:38, said:

O chestie ''utila'' cand vrei sa depasesti un TIR, de exemplu Posted Image

nu depasesti
TIR-ul merge si el cu viteza maxima (90)
pe autostrada depasesti

#9
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015
Camioanele sunt deja si acum limitate electronic, toate .Inca sunt unele limitate la 88 din exces de zel de catre unele firme .
Euro 6 mai au o limitare, pe care nu stiu cati o stiti .Daca ai ramas fara Ad Blue, iti limiteaza puterea motorului la 20 % .
De asta soferii verifica intotdeauna Ad Blue si dupa aia motorina .Am vazut rar asta, dar exista .Se tarasc cu 10 la ora pe banda de urgenta pana ii zapseste politia .
Care instant contacteaza firma ce are contract pe autostrada, de service .Si care vine cu viteza luminii cu 5 kile de Ad Blue pe care le iei obligatoriu .
La un pret care cert alta data te face sa verifici intai rezervorul de Ad Blue ! Posted Image
Asa ca nu m-ar surprinde sa faca asta si la autoturisme .

#10
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,218
  • Înscris: 13.03.2017
Am eu asa ceva
Doar ce mi-am luat un SsangYong XLV - super masina Posted Image
Asistent schimbare benzi de circulație.
Controlul automat al direcției în caz de părăsire bandă circulație fără semnalizare.
Recunoașterea și afișarea indicatoarelor de circulație.

Sunt niste "jucarii" extrem de interesante

Urmeaza copy-paste varianta V.A.G dar care va costa + 1500% ca de ...

#11
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,924
  • Înscris: 29.10.2014

View Postandreic, on 12 februarie 2019 - 10:40, said:

In Franta au redus de la 90 la 80 le unele drumuri si asta e unul din motivele pentru care protesteaza vestele galbene Posted Image

Așa, și să vezi cum te depășesc când mergi cu 100 pe drumurile alea. Francezii nici nu cred că au auzit că li s-au schimbat limitele de viteză. Cum de altfel nu au auzit de semnalizatul când ieși din sensul giratoriu.

Eu sunt pentru. Când limita e 80, să mergi cu 79. Oricum niciodată nu am de ajuns undeva cu mașina (munca se transmite online). Iar la cum conduc toți francezii ăștia, când ajung acasă îmi ia o zi să-mi revin.

Edited by RedDev, 12 February 2019 - 10:49.


#12
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,836
  • Înscris: 06.01.2008
Nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar intampla in situatia cand depasesti o masina pe un drum cu o singura banda pe fiecare sens si masina "recunoaste" limita de viteza. Asta mai ales pe plaiurile mioritice unde multi sunt asa de idioti incat accelereaza cand esti in dreptul lor, ca sa nu-i poti depasi usor.

Edited by Hider141, 12 February 2019 - 10:50.


#13
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,545
  • Înscris: 05.12.2005
Următorul pas va fi să-ţi tragă automat amenda din cont, când treci pe roşu sau depăşeşti pe linie continuă, nu? pare logic.

#14
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,924
  • Înscris: 29.10.2014
Dă Doamne!

View PostHider141, on 12 februarie 2019 - 10:50, said:

Sunt asa de idioti incat accelereaza cand esti in dreptul lor, ca sa nu-i poti depasi usor.

Lumea se bagă în depășire când:
  • tocmai ai ieșit din intersecție/giratoriu ȘI nu ai chef să accelerezi ca boul. Da, amândoi accelerează. Dar nu o să mă opresc din accelerat că te-ai băgat tu în depășire.
  • când mergi deja la limita de viteză + 10 km/h
  • când urmează ceva în față și ești avertizat de Waze, dar ălălalt habar n-are
  • când urmează tone de viraje + condiții de drum proaste și vine unul din spate că el e nemuritor.
De obicei lumea când e drum drept merge foarte bine. 100/110 km/h. Atunci dintr-o dată toată lumea merge „repede și bine”. Oare de ce?

Edited by RedDev, 12 February 2019 - 10:59.


#15
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015

View PostHider141, on 12 februarie 2019 - 10:50, said:

Nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar intampla in situatia cand depasesti o masina pe un drum cu o singura banda pe fiecare sens si masina "recunoaste" limita de viteza. Asta mai ales pe plaiurile mioritice unde multi sunt asa de idioti incat accelereaza cand esti in dreptul lor, ca sa nu-i poti depasi usor.
Depasirea se face atunci cand sunt indeplinite toate conditiile manevrei .Care este si acum riscanta pentru ca multi soferi habar n-au cum trebuie facuta in siguranta .
Ai vazut meseriasa aia saptamana trecuta care a luat criblura de pe sensul opus ? Desi avea loc berechet pe langa camion sa treaca linistita, a luat enorm de mult stanga .

#16
giovani_x7

giovani_x7

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 187
  • Înscris: 16.07.2018
Eu va zic de acuma sa stiti. Daca va vad pe careva cu masina din asta limitata va claxonez si va injur in draci pana va dati la o parte.Nu e problema mea ca va luati masini noi handicapate

#17
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,361
  • Înscris: 15.06.2004
Sa vezi urmariri "ca-n filme" :D

#18
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Nu mai e mult si vine masina fara sofer! Citeam!

Edited by arab, 12 February 2019 - 10:58.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate