Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 

Marketing Vs Vanzari

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#19
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,721
  • Înscris: 01.12.2018
Hai sa nu ne ascundem dupa deget.
"Valoarea" produsului sta in calitatile sale. Aceaste calitati il pozitioneaza pe piata.
Marketingul AJUTA la cresterea vanzarilor, dar extrema indusa de initiator ca este miezul din dodoasca este ridicola.
Sunt intradevar firme si produse care se vand exclusiv practicand pana la extrem teoria asta.
Vezi dracii aia care vand produse medicale minune care vindeca cancerul, psoriazisul , impotenta si cataracta in acelasi timp.
Dar sunt exceptii.
TERAPIA ARE LA BAZA EFECTUL MIRACULOS AL PIETRELOR DE JAD DIN COMPONENTA PATULUI

#20
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Una din primele intrebari ale marketingului este "ce este acela unui produs nou"? Definitia de marketing pentru produsul nou este "un produs perceput de potentialul cumparator ca fiind un produs nou".
Deci daca o companie vinde un rahat promovandu-l ca tort, iar clienti il cumpara deoarece il percep ca fiind tort, atunci compania vinde tort. Fara marketing nu exista vanzari.
Nu confundati marketingul cu promovarea, marketingul inseamna produs-pret-promovare-distributie. Daca faci rahatul sa arate ca un tort, ii pui pret de tort, il promovezi ca tort si il distribui catre firmele de catering, atunci acela este tort.

Edited by spooky51, 10 February 2019 - 21:20.


#21
reico

reico

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,296
  • Înscris: 18.11.2005

 spooky51, on 10 februarie 2019 - 21:18, said:

Una din primele intrebari ale marketingului este "ce este acela unui produs nou"? Definitia de marketing pentru produsul nou este "un produs perceput de potentialul cumparator ca fiind un produs nou".
Deci daca o companie vinde un rahat promovandu-l ca tort, iar clienti il cumpara deoarece il percep ca fiind tort, atunci compania vinde tort. Fara marketing nu exista vanzari.
Nu confundati marketingul cu promovarea, marketingul inseamna produs-pret-promovare-distributie. Daca faci rahatul sa arate ca un tort, ii pui pret de tort, il promovezi ca tort si il distribui catre firmele de catering, atunci acela este tort.

Exact. Promovarea este o ramura a marketingului, mai direct. Se pare ca o parte din ceilalti care au comentat aici nu stiu acest lucru, nu l-au inteles si au scirs oarecum in necunostinta de cauza, punand cumva marketingul la margine.

In continuare se pare ca lumea nu cunoaste ce inseamna una si ce inseamna cealalta, cu ce se ocupa si ce implica sa faci un marketing bun. Sper ca macar la vanzari stati bine. :)

#22
godaro

godaro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 25.01.2007
Definitia marketingului: produs + promovare + pricing + distributie (vanzari)
Deci putem spune ca vanzarile sunt doar o componenta a mixului de marketing.

Putem incheia aici aceasta discutie sterila?

#23
reico

reico

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,296
  • Înscris: 18.11.2005
Pai atunci ne ducem in alta zona.

Daca vanzarile sunt o compenenta a marketingului, de ce zicea cineva in pagina anterioara ca marketerii stau doar is se uita, iar cei din vanzari sunt cei care fac treaba si astfel sunt sau merita sa fie mai bine platiti.

Din ce zici tu aici: un director de marketing e peste un director de vanzari.

#24
godaro

godaro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 25.01.2007
Marketingul este un mix de mai multe componente, pe care le-am sumarizat mai sus. El incepe odata cu conceptia produsului si se termina cu punerea sa pe piata, trecand prin promovare (reclama) si stabilirea pretului.

Dupa cum se vede si din raspunsurile pe acest topic, multi oameni confunda marketingul cu promovarea. Nu stiu ce inseamna Director de Marketing si Director de Vanzari, astea sunt doar niste functii. Tot ce stiu insa, ca strategia de marketing e GLOBALA, e un lant integrat in care Distributia e doar o veriga.

#25
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,800
  • Înscris: 13.07.2011
eu zic ca un Marketing bine pus la pus ridica vanzarile indiferent de produs.

De ce lumea bea cafea de la Starbucks la 4€ cand un Espresso costa 1€?
De lumea cumpara iPhone la 1000€ cand exista alternative mai performante la 700€?
Coca Cola, Nike, etc.

Exista produse care le ai pur si simplu in cap oricand si oriunde si care se vand din aceste motive.

Eu cred ca un Marketing bun duce automat la vanzare buna. Vice-versa ceva mai dificil.

#26
inius

inius

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,960
  • Înscris: 02.02.2011
Problema la noi e că termenul „marketing” a fost prost tradus. Mai bine zis, nu a fost tradus deloc.

În mod normal denumirea vine de la eng. market = piață. Market + ing, la fel ca alte cuvinte englezești formate cu sufixul „-ing”, desemnează o acțiune în continuă desfășurare. „To live - living”, a trăi; „to pass - passing” care trece, aflat în trecere etc.

„To market” înseamnă literalmente „a duce ceva la/pe/spre piață”, deci acțiunea de „marketing” e să duci mereu la/pe/spre piață acel ceva. Nu știu cum naiba s-ar fi putut traduce corect termenul în română. Piețificare. Împiețificare. Francezii, cu care ne asemănăm, au încercat să-l traducă simplu prin „commercialisation” - comercializare. Dar tot marketing zic și ei.

Ideea e că nu poți să vinzi la piață ceva, indiferent că e vorba de un sac de cartofi sau de un vapor, până când nu duci la piață acel ceva. De dus la piață se ocupă marketingul. Din momentul în care produsul a ajuns la/pe/spre piață intervine omul de vânzări, care trebuie, prin tehnicile și abilitățile specifice de vânzător, să încheie vânzarea.

Nu e treaba omului de vânzări să gândească reclamele, comunicarea sau canalele de distribuție. Asta e treaba omului de marketing. Treaba omului de vânzări e să preia produsul de acolo de unde l-a adus marketingul și să-l convingă pe client să cumpere.

Din păcate mă tem că viitorul va fi favorabil oamenilor de marketing și nefavorabil celor din vânzări. Comerțul online, hypermarketurile etc. aproape că au eliminat nevoia oamenilor de vânzări, pentru că vânzarea e din ce în ce mai automatizată. Pe online încep să apară chat-boții, capabili să susțină conversații care dirijează clientul spre plasarea comenzii. Vânzătorii clasici probabil vor supraviețui în domenii scumpe, cu mărfuri premium.

#27
godaro

godaro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 25.01.2007
In continuare faceti confuzii. Decizia de a vinde 3 peturi de bere la pret de 2, decizia de a vinde sticle de vin NUMAI prin HORECA si niciodata sub un anume pret, decizia de a vinde Ferrari NUMAI unui anume profil de persoana (si nu oricarui guster cu bani), toate acestea sunt mixuri diferite de marketing.

Nu toata lumea vrea sa vanda oricat de mult oricui. Nu va limitati gandirea doar la ceea ce va este familiar: produse de masa vandute in cantitati industriale! Si nu, marketingul nu se limiteaza la reclama, studiul pietei si asezare pe raft!

Marketingul este o combinatie DIFERITA de 4 elemente (cei 4P): Product + Pricing + Promotion + Placement.

Combinatia este diferita intrucat scopurile sunt diferite. Este drept ca majoritatea tinteste volumele vanzarilor, dar nu chiar toata lumea doreste asta. Unii tintesc o anumita rata a profitului, altii tintesc o anumita imagine de marca exclusivista, altii tintesc o combinatie de volume dar si standarde de calitate.

Deci marketingul este un mix de 4 ingrediente de baza, iar acest mix nu tinteste intotdeauna vanzari infinite.

#28
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005

 godaro, on 10 februarie 2019 - 22:33, said:

Definitia marketingului: produs + promovare + pricing + distributie (vanzari)
Asta cu 4P, in sus si in jos, e definitia din revista Fete nebunatice fac afaceri cu corcoduse.

Pentru cine vrea o definitie adevarata, vedeti Wikipedia:

-"the activity, set of institutions, and processes for creating, communicating, delivering, and exchanging offerings that have value for customers, clients, partners, and society at large" AMA

-"Satisfying needs and wants through an exchange process." Kotler

-"the management process responsible for identifying, anticipating and satisfying customer requirements profitably." CIM

#29
godaro

godaro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 25.01.2007
Intre timp cei 4P au devenit 7P
https://www.mbaskool...g-mix-7-ps.html

Dar... ce stiu eu? Ma retrag sa tiparesc ultimul numar al revistei despre corcoduse si ii las pe cunoscatori sa va dumireasca.

@Quantum ai cuvantul...

#30
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Aia +3p sunt barbologie academica...

Eu stiam de 5p (+ pozitionarea).

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate