Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...

Recomandare anvelope lexus rx
 Extindere rețea wireless int...

Configuratie PC

Mufa TV

PPC Energy
 Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u

Recomandare rulouri exterioare us...

Gaoyue 858

Telefon performant pe parte audio...
 Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...

sfat achiziție bicicleta pli...
 

Marketing Vs Vanzari

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1
reico

reico

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,296
  • Înscris: 18.11.2005
Sunt 2 ramuri diferite, dar oarecum complementare. Fiecare isi face treaba si scopul e sa creasca business-ul.

Insa am tot auzit divergente si opinii cum ca una ar fi mai importanta. Voi ce credeti? Care pe care ajuta? Care dintre ele nu poate "pe cont propriu"? Cine este motorul business-ului? Este una dintre ele mai sus ca importanta si focus?

#2
vidiandrei

vidiandrei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,230
  • Înscris: 11.09.2018
As zice ca ambele pot fi egale.

Daca nu ai vanzari nu ai bani, deci nu ai buget de marketing (sau, eventual, nu ai pentru ce sa faci marketing).

Daca nu faci marketing atunci nu o sa ai expunere ceea ce, de regula, se traduce in vanzari scazute sau chiar 0.

Din anumite privinte ele pot fi vazute ca fiind acelasi lucru sau parte a aceluiasi lucru.

Edited by vidiandrei, 10 February 2019 - 17:24.


#3
denky

denky

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,360
  • Înscris: 09.03.2009
E aceeasi dilema, ce a fost inainte, oul sau gaina?

#4
reico

reico

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,296
  • Înscris: 18.11.2005

 vidiandrei, on 10 februarie 2019 - 17:24, said:

As zice ca ambele pot fi egale.

Daca nu ai vanzari nu ai bani, deci nu ai buget de marketing (sau, eventual, nu ai pentru ce sa faci marketing).

Daca nu faci marketing atunci nu o sa ai expunere ceea ce, de regula, se traduce in vanzari scazute sau chiar 0.

Din anumite privinte ele pot fi vazute ca fiind acelasi lucru sau parte a aceluiasi lucru.

Au fost vazute ca fiind acelasi lucru acum 10-15 ani cand lumea nu stia care e diferenta.

ZIceai ca daca nu ai vanzari nu ai bani, iar mai jos daca nu faci marketing nu ai vanzari. De aici reiese un singur lucru - nu faci marketing/prmovare. nu ai o afacere care sa mearga - nu vinzi

#5
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,494
  • Înscris: 15.06.2004
Business-ul Apple se bazeaza 99% pe marketing agresiv.
Produsele sunt bunicele dar nu ultimul racnet insa modul de prezentare al lor ia mintile unora.

#6
vidiandrei

vidiandrei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,230
  • Înscris: 11.09.2018
Comertul (vanzarile) exista de cand lumea, la fel si marketingul, doar ca nu era ceea ce este acum pentru ca vremurile erau altfel.

Un armurier care isi semna initialele si mai stanta si un fel de logo pe piesele de armura pe care le facea este, la urma urmei, marketing.

Poti sa nu faci marketing si sa ai vanzari dar poti sa investesti in marketing si sa n-ai vanzari.

Marketingul a devenit o ramura de sine statatoare pentru ca lumea in care traim acum e mult mai complexa decat acum 70 de ani, 700 de ani, 1700 de ani, etc.

In principiu, in ziua de azi, mi se pare mai important marketingul din cauza consumerismului. Atfel nu am vedea nimicuri sau gunoaie care sa fie cumparate de oameni. Acum 200 de ani nu cred ca isi lua omu si d-aia si d-aia si d-aia de la targ pentru ca nici n-avea banii nici nu vroia sa-si cumpere ce nu-i trebuie. Astazi, omul isi cumpara multe chestii care nu ii trebuie si diferenta o face marketingul.

Uneori tine si de noroc (prin noroc intelegem defapt un cumul de factori) ca un produs sa se vanda cum a fost prostia aia cu Pet Rock de la americani acum 50-60 de ani. Tipu ala care a venit cu ideea a devenit milionar.

Depinde ce piata ai, ce clienti... Daca esti comerciant business-to-business si, de exemplu, vinzi motoare de nave, atunci nu prea o sa te ajute marketingul pentru ca potentialii tai clienti nu se lasa influentati de un spot publicitar sau de o campanie de promovare cu mascote colorate. Sunt interesati de pret, garantie, calitate, specificatii tehnice, etc. Iar aici ar cam intra partea de vanzari si post-vanzari. Ce ii oferi, ce ii livrezi, cum colaborezi cu el pe termen lung (garantie), etc.

Edited by vidiandrei, 10 February 2019 - 18:01.


#7
BraviaAmpero

BraviaAmpero

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 923
  • Înscris: 03.11.2018

 reico, on 10 februarie 2019 - 17:16, said:

Sunt 2 ramuri diferite, dar oarecum complementare. Fiecare isi face treaba si scopul e sa creasca business-ul.

Insa am tot auzit divergente si opinii cum ca una ar fi mai importanta. Voi ce credeti?
ca daca vrei lucra in acest domeniu nu vei avea sambate si duminici niciodata.Papa viata personala

#8
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,719
  • Înscris: 01.12.2018
Doi cerșetori stăteau alături pe o stradă din Roma.
Unul ținea o Cruce ; celălalt ține Steaua lui David.
Oameni trec, privesc la ambii cerșetori, dar pun bani doar în pălăria cerșetorului cu Cruce.
Papa se apropie. Se oprește și privește mulțimea de oameni care dă bani cerșetorului care ține Crucea, în timp ce nimeni nu-i dă cerșetorului care ține steaua lui David.
În cele din urmă, Papa se apropie de cerșetorul cu Steaua lui David și spune:
- Fiul meu nebun, nu înțelegi? Aceasta este o țară catolică; acest oraș este sediul catolicismului. Oamenii nu vor da bani dacă stai acolo cu o stea a lui David în fața ta, mai ales când stai alături de un cerșetor care ține o Cruce.De fapt unii îi dau bani doar în ciuda ta.
Cerșetorul cu Steaua lui David îl ascultă pe Papă, zâmbește și se întoarce spre cerșetorul cu Crucea :
- Moishe, ia uite cine încearcă să-i învețe marketing pe frații Goldstein !

#9
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005

 reico, on 10 februarie 2019 - 17:16, said:

cu-cu cu-cu, fas-fas!
Marketingul face orice sa aduca clientul in magazin.
Vanzatorul face orice sa vanda produsul. (vanzatorii sunt platiti mai mult ca maketeerii)

Ce pielea viezurelui cu nas coroiat intrebi tu aici?!

#10
reico

reico

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,296
  • Înscris: 18.11.2005

 Quantum, on 10 februarie 2019 - 18:50, said:

Marketingul face orice sa aduca clientul in magazin.
Vanzatorul face orice sa vanda produsul. (vanzatorii sunt platiti mai mult ca maketeerii)

Ce pielea viezurelui cu nas coroiat intrebi tu aici?!

Pai daca vanzatorii sunt platiti mai mult, ia sa nu se mai faca marketing, sa vedem cum isi vand vanzatorii intre ei :)

Ce naiba, asta e gandire de acum 50 de ani. Daca nu ai marketing cui dracu mai vinde vanzatorul, care are o treaba foarte simpla de facut.

Marketingul are mult mai multe aspecte si evolueaza pe zi ce trece, insa la noi se pare ca lumea inca habar nu are de importanta, drepta dovada si comentariul lui @Quantum

#11
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005

 reico, on 10 februarie 2019 - 18:57, said:

Pai daca vanzatorii sunt platiti mai mult, ia sa nu se mai faca marketing, sa vedem cum isi vand vanzatorii intre ei Posted Image
Hai nu fa pe prostu' cu mine...

Pentru cine se uita si priveste... in viata asta sunt recompensati mai mult cei care au rezultate palpabile.

#12
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,719
  • Înscris: 01.12.2018

 reico, on 10 februarie 2019 - 18:57, said:

vinde vanzatorul, care are o treaba foarte simpla de facut.
Ce inseamna vanzator in viziunea ta???
Ala care baga iaurturile-n plasa la supermarket???

#13
reico

reico

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,296
  • Înscris: 18.11.2005
Voi lucrati in vanzari, va facet ca nu intelegeti sau chiar va depaseste?

Hia sa luam un caz din zilele de azi:

La marketing: studii - cine e clientul, ce face, ce ii place, cum il abordezi, unde il gasesti. Pregatesti campanii, adaptezi mesaje, verifici, analizezi, optimizezi. Lucrezi pe 3-4-5 canale diferite. Si asta de doar o parte

La vanzari: vine clientul sau suna telefonul: buna ziua am vazut aia, vreau aia. Si aici ai nevoie de putina tehnica de vanzare, e adevarat, dar daca ai cap si esti cu el pe umeri, n ai cum sa zici realist chestiile de mai sus, si anume ca vanzarile muncesc mai mult.

#14
inius

inius

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,960
  • Înscris: 02.02.2011
Sunt două chestii complet diferite, complementare, în ecuația firmei. Ar trebui să ai studii de economie ca să-ți fie clar ce face una, ce face alta, dar în principiu:

- departamentul de marketing susține și orientează strategia de vânzări
- în timp ce departamentul de vânzări realizează efectiv vânzările.

Cu alte cuvinte marketingul corect te ajută să (te) întâlnești (cu) clientul, în timp ce vânzătorul bun te ajută să-i vinzi.

Sper că e mai clar acum. Lucrurile astea sunt binecunoscute oricui a făcut o facultate de economie, păcat că antreprenoriatul nu e învățat cum trebuie la nivelul școlii în așa fel încât aceste diferențe conceptuale de bază să fie știute de toată lumea.

#15
reico

reico

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,296
  • Înscris: 18.11.2005
Sa nu mai zicem de magazinele online, care daca sunt bine structurate, cu produse sau servicii foarte bine prezentate si un marketing puternic, nici nu ai nevoie de oameni pe vanzari.

ex: emag, amazon, alibaba etc.

#16
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,719
  • Înscris: 01.12.2018

 reico, on 10 februarie 2019 - 19:28, said:

nici nu ai nevoie de oameni pe vanzari.
ZAU??
Te auzi ce spui??
Daca vreau sa vind pe platforma e-mag, cum procedez???
Fac un contract, negociez niste clauze??? Cu cine fac asta?? Cu clipul publicitar? Sau cumpar revista in care MARKETINGUL face promovarea PUTERNICA?????

#17
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005

 reico, on 10 februarie 2019 - 19:16, said:

Voi lucrati in vanzari, va facet ca nu intelegeti sau chiar va depaseste?

La marketing: studii - cine e clientul, ce face, ce ii place, cum il abordezi, unde il gasesti. Pregatesti campanii, adaptezi mesaje, verifici, analizezi, optimizezi. Lucrezi pe 3-4-5 canale diferite. Si asta de doar o parte

La vanzari: vine clientul sau suna telefonul: buna ziua am vazut aia, vreau aia. Si aici ai nevoie de putina tehnica de vanzare, e adevarat, dar daca ai cap si esti cu el pe umeri, n ai cum sa zici realist chestiile de mai sus, si anume ca vanzarile muncesc mai mult.
Vasile, tu nu ai habar, nici de marketing nici de vanzari. Ti-am spus mai sus foarte concentrat ce inseamna fiecare.
Daca procesul nu se incheie cu victoria vanzatorului, toti se uita la cer sa ploua cu carnati, si degeaba...

Daca vrei sa stii marketing performant citeste-l pe batranul Kotler (sau da-i 10.000 $/ora consultatia, daca o mai trai).

#18
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 reico, on 10 februarie 2019 - 17:16, said:

Sunt 2 ramuri diferite, dar oarecum complementare. Fiecare isi face treaba si scopul e sa creasca business-ul.

Insa am tot auzit divergente si opinii cum ca una ar fi mai importanta. Voi ce credeti? Care pe care ajuta? Care dintre ele nu poate "pe cont propriu"? Cine este motorul business-ului? Este una dintre ele mai sus ca importanta si focus?

Marketingul are o are mai vasta:  se ocupa atat conceptia produsului, de pozitionare pe piata, de pret, de canale de distributie, de promovare, adica cam toata bucataria.
Vanzarea e un act persuasiv care tine de relatia cu clientul final.. deci e, intr-un fel, o componenta izolata.

Inainte sa vinzi, produsul trebuie pozitionat valoric in mintea consumatorului, adica acesta trebuie sa-l "incadreze" intre alte produse si sa stabileasca o ierarhie hotarand totodata daca produsul valoreaza in raport pretul cerut de vanzator.

Edited by rosix, 10 February 2019 - 20:31.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate