Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...
 Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 

46 000 Hp pe Mullan Pass .Cum sincronizeaza mecanicii locomotivele ?

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
77 replies to this topic

#37
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
asa fac cand cupleaza locomotova, e alta socoteala.
nu are logica ce zici tu. pentru ca fiecare vagon va pleca smucit, cu soc in legaturi, structura vagoane si discomfortul calatorilor.

#38
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,617
  • Înscris: 07.02.2003

View Postarg, on 02 februarie 2019 - 23:16, said:

tot ce am gasit, e cu plecare in fata.
Fara gluma, mi-am amintit ca demult cand fiu-meu se uita la Thomas the Tank Engine era o chestie cu o locomotiva mica care nu reusea sa urneasca trenul si sefu de tren facea reglaje intre vagoane, cred ca e vorba exact de treaba asta... Posted Image

Edited by andreic, 02 February 2019 - 23:54.


#39
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
probabil scapa presiune din aerul de deblocare frane pe la legaturile dintre vagoane.
la teren este invers decat la masini.
la presiune zero sabotii apasa pe roti.
locomotiva baga presiune in sistem si ridica sabotii de pe roti.

Edited by arg, 02 February 2019 - 23:57.


#40
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Daca are scapari de presiune, se franeaza trenul. Doar ca atunci cand presiunea scade la 0, franele se elibereaza, se deblocheaza. Ele actioneza doar atat timp cat exista aer sub presiune,  intre anumite limite de presiune in instalatie. Franarea se face tocmai prin eliberarea unei cantitati de aer din instalatia de franare. Poti auzi cum iese aerul din instalatie cand franeaza locomotiva.

#41
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,617
  • Înscris: 07.02.2003
Aici este sistemul insa schema completa e jos, cea cu 2 conducte:
http://www.railway-t...uipment/brakes/

Dupa cum observi e doar o mica greseala... franarea se produce intr-adevar cand rezervorul auxiliar goleste in piston prin valva tripla... insa daca tot sistemul de franare e gol, vagoanele sunt pe liber nu sunt infranate ! Posted Image Gandeste-te ca altfel nu ar fi putut face manevrele alea clasice cu rampa si macazele.

View Postmyshyk, on 03 februarie 2019 - 00:21, said:

Daca are scapari de presiune, se franeaza trenul. Doar ca atunci cand presiunea scade la 0, franele se elibereaza, se deblocheaza. Ele actioneza doar atat timp cat exista aer sub presiune,
Da... cine stie, cunoaste Posted Image

Edited by andreic, 03 February 2019 - 00:40.


#42
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
acu m-am lamurit si eu cum e cu sistemul de la tren, stiam eu ceva dar nu tot.
traiasca wikipedia.
in triaj se opereaza valva pe manual, nu cred ca se goleste rezervorul.

#43
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Franele de acest tip se numesc "frane Westinghouse" si sunt folosite cam de pe vremea cand au aparut transporturile pe calea ferata. Celor care au timp si chef, le recomand sa citeasca un articol legat in mare parte de sistemele de franare ale trenurilor, articolm care e totusi destul de "stufos" impanat cu povesti care n-au legatura cu subiectul si vor doar sa dovedeasca "vastele cunostinte " ale celui care a scris articolul. Dar mi s-a parut totusi inteseant in esenta lui, fiind legat de un eveniment neplacut de pe calea ferata.
https://republica.ro...-a-uitat-nimeni

#44
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015
Sa ma resemnez si sa cred ca nimeni nu stie cum se transmite semnalul de la primul bloc de 5 masini la urmatorul bloc de 5, si apoi la locomotiva din coada garniturii ?
Au cablu de 2 mile de lung din fata pana in spate, sau cum ?

#45
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
https://en.m.wikiped...ultiple_working
sunt mai multe sisteme.

cel mai primitiv e cu claxone de la seful de tren, pe urma radio (dorei mai bagati carbuni), pe urma din dispecer, mai departe diverse sisteme in care un singur mecanic comanda tot.

"Sprague's MU system was adopted for use by diesel-electric locomotives and electric locomotives in the 1920s; however, these early control connections were entirely pneumatic. Today's modern MU control utilizes both pneumatic elements for brake control and electric elements for throttle setting, dynamic braking, and fault lights."

Edited by arg, 03 February 2019 - 10:52.


#46
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015
Deci in continuare nu reiese CUM . O sa incerc sa ma inteleg cu engleza alora, americana . Primul esec cras pe softpedia in 10 ani .
Sa nu poata nimeni explica o banalitate .Cum se transmite semnalul prin acele vagoane pana la bateria din spate de masini ?
E clar intre ele cum, dar e incert cum se transmite pana la urmatorul bloc .
Au  un cablu intins pana in spate ? Au si vagoanele cuple pentru cabluri si transmit din vagon in vagon pana la cele 5 din urma ?

#47
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
la primele modele pneaumatic.
probabil un furtun pentru frane si unu pentru accelerare.

cele actuale un furtun cu aer pentru frane si cablu electric pentru frane dinamice ("frana de motor"), tractiune si semnalizare.

normal ca fiecare vagon are tampoane,  cuple pneumatice si electrice la albele capete.
vezi in link-ul de mai sus de pe wikipedia cum arata fata unei locomotive si ce mufe/cabluri are in fata.

Edited by arg, 03 February 2019 - 11:11.


#48
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015
Altfel nu vad  cum .Doar daca fiecare vagon are cuple care astfel transmit din om in om ( din vagon in vagon ) semnalele de la locomotiva principala pana la ultima .
O sa incerc sa imi traduca cineva in engleza  americana intrebarea asta sa o postez alora  pe clip .Ca in engleza britanica ..

#49
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,617
  • Înscris: 07.02.2003

View PostGingisHan2015, on 03 februarie 2019 - 10:56, said:

Deci in continuare nu reiese CUM . O sa incerc sa ma inteleg cu engleza alora, americana . Primul esec cras pe softpedia in 10 ani .
Sa nu poata nimeni explica o banalitate .Cum se transmite semnalul prin acele vagoane pana la bateria din spate de masini ?
E clar intre ele cum, dar e incert cum se transmite pana la urmatorul bloc .
Au  un cablu intins pana in spate ? Au si vagoanele cuple pentru cabluri si transmit din vagon in vagon pana la cele 5 din urma ?
Oki, m-am mai documentat putin pe forumurile americane de entuziasti caci acest amanunt mi-a scapat si mie Posted Image

Raspuns simplu, nu se transmite prin cablu ci prin statia radio, locomotivele de la capatul trenului nu au legatura electrica cu cele de la inceput iar comenzile de sincronizare automata se pot transmite doar intre locomotive adiacente prin cablul MU de 27 pini Posted Image
Evident locomotivele din spate sau mijloc au un mecanic.

Elaborand putin, cablurile MU nu pot fi prea lungi intrucat semnalul ar avea de suferit, conexiuni de 1-2 mile prin cablu nu ai sa vezi. In plus ar fi foarte scump sa dotezi fiecare vagon de marfa ordinar cu asemnea cuple si cabluri... s-ar strica usor, deci legaturile se fac numai intre locomotive.

La trenurile de pasageri exista insa asemenea sisteme dar sunt mai noi si mai digitalizate, sunt perechi de cabluri la vagoanele de pasageri cam pentru 3 functii... prima curent brut 480V pe 3 faze pentru incalzire si accesorii, al doilea este cablu pentru comenzi usi si accesorii speciale (ventilatie) ca la ei se comanda usile nu le deschide oricine oricand are chef... si al treilea pentru sincronizare comenzi daca trenul mai are vreo locomotiva insa de retinut acesta din urma nu este obligatoriu la toate vagoanele, numai la cele proiectate special ca o unitate autonoma (gen TGV) pentru ca la trenurile de pasageri obisnuite raerori e nevoie de mai mult de 1 locomotiva oriunde ar merge.

Edited by andreic, 03 February 2019 - 11:28.


#50
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015
Right .Sunt doua echipaje, andreic .Cel din fata controleaza 6 locomotive .5 plus aia  ultima .Cea de la mijloc, au echipaj propriu,  si este condus prin radio de colegii din fata trenului .
Cu chiu cu vai, si cu translate, am inteles pe clip ce explica se pare chiar unul din mecanici, ala cu userul  SST Pilot nu stiu cum .
Tot de  acolo se pare ca intr-adevar, nu functioneaza toate 11 simultan, ci doar atunci cand e nevoie, iar unele dintre acele  masini sunt, asa cum a intuit magistral camaradul Myshyk, doar pentru franarea dinamica de pe partea de coborare pe celalalalt  versant inspre port, care este si mai abrupt ca cel de urcare .

Edited by GingisHan2015, 03 February 2019 - 11:40.


#51
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ac6-pN06cFw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

@andreic
ca se pare ca esti tatic la asa ceva.
ce face liniia de 5 atm si cea de 10atm iar cablul ala electric ce transmite?

#52
GingisHan2015

GingisHan2015

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,349
  • Înscris: 23.02.2015
Deci cablul ala electric transmite toate comenzile necesare ? E cu 27 pini ?

#53
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,617
  • Înscris: 07.02.2003

View PostGingisHan2015, on 03 februarie 2019 - 11:59, said:

Deci cablul ala electric transmite toate comenzile necesare ? E cu 27 pini ?
Asa e la americani sistemul.

#54
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,617
  • Înscris: 07.02.2003

View Postarg, on 03 februarie 2019 - 11:50, said:

ce face liniia de 5 atm si cea de 10atm iar cablul ala electric ce transmite?
Conducta generala cum e numita sau de fana... trebuie sa fie cea de 5 bari si conducta rezervorului principal de 10 bari.
Cablul e conexiune intre locomotive/comenzi etc... adica de la ce a pornit subiectul acesta :)

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate