Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 

AC Daikin consum exagerat

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
jawy

jawy

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 27.12.2013
Buna, am un AC Daikin inverter de 24.000 BTU, fabricat 2008, il folosesc mai mult pt. incalzire. E alimentat prin cablu aluminiu de fi 4 si lungime 35m dintr-un panou (trifazic) cu siguranta fuzibila de 63A, + inca una automata pana la el, de 25A. Doar el consuma 220 de pe faza aceea.

In regim de functionare normala, 4-5 ore pe zi, imi incalzeste siguranta fuzibila (patron nou) pana o arde. Siguranta verificata sa fie stransa, sa nu aiba firele jocuri ca sa faca arc electric. Cu el oprit, cand desurubez fuzibila de 63 imi face arc electric destul de puternic la desurubare, de parca ar consuma curent incontinuu. Am verificat priza de alimentare sa aibe impamantare. L am schimbat pe alta faza, facand rocada cu alimentarea de la un daikin de 42.000btu pt. ca m am gandit c-o fi firul vechi, sugrumat samd. dar siguranta pe care e el se incalzeste in continuare, iar fuzibila daikin ului celui dublu e rece.

Help!

Edited by jawy, 01 February 2019 - 15:23.


#2
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
35m ?  Dar de unde ei curent frate, din vecini?

Ce scrie la putere electrica (W) la aparatul ala de 24.000 ?  

Mai e si altceva rezistiv montat pe circuitul acelei sigurante (gen: calorifer, boiler, masina de spalat, cuptor electric, etc) ?  

Eu, primul lucru pe care l-as face, as masura cu o priza contor sa vad cat suge din retea in regim normal de functionare.

Edited by rosix, 01 February 2019 - 15:41.


#3
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,545
  • Înscris: 05.12.2005
Dacă are consum mare şi în stare oprită ar trebui să verifici în interiorul aparatului, sigur se încălzeşte ceva pe acolo în repaus. Să nu fie problemă de invertor.

#4
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,065
  • Înscris: 01.12.2001
Conductorul e de 4 mmp sau diametrul 4 mm?
Conductoarele se marchează după mmp.

#5
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,363
  • Înscris: 15.06.2004
Vezi ca AC nu se folosesc ptr incalzire daca temperatura de afara scade sub 6-7 grade.

#6
ciine

ciine

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,069
  • Înscris: 04.06.2007
Prietene in 35 m  cu un cablu indoielnic , poate si pe sub zapada , curentul tau se duce in pamant daca nu cumva s-a abonat si vecinulPosted Image
63A sunt mai mult de 15kw de 3 ori mai mult decit orice compresor de24000 btu

#7
trid_ovi

trid_ovi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,107
  • Înscris: 10.10.2005
Cablul de 35m este innadit? Daca da poate, a intrat apa in manson si face scurt acolo. Oricum cheama un electrician mai bine. trebuie verificat pe unde apare pierderea, un AC de 24000btu trebuie sa fie in jur de 10-15A.

#8
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,065
  • Înscris: 01.12.2001
Dacă face arc electric cu AC oprit, e stricat. Ce consum ai cu el oprit?

#9
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Dar cu ACul scos din priza?

#10
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,106
  • Înscris: 05.06.2002
daca ar intra apa pe la o imbinare a cablului si ar consuma atata energie ar iesi abur de la acea imbinare ca de la o locomotiva veche.

#11
woe

woe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 16.11.2005
Cablul de 35 de metri este trifazat, vine dintr un contor trifazat intr un panou unde împart fazele către consumatori. Fiecare fir are diametrul de 4, nu sunt specialist, dar fi stiam că semnifica diametrul. Am menționat că pe faza respectiva am lăsat doar ac care încălzește exagerat siguranța fuzibila. Am scris că am schimbat alimentarea de pe o faza pe cealalta și face similar, deci este exclusă vina sârmei. Cablul este pozat pe perete pentru alimentare și am menționat că pe una dintre faze se furnizează  energie electrică pt un alt aparat de aer condiționat dublu că și capacitate, care nu încălzește  siguranța fuzibila. O sa incerc sa i masor consumul, nu am device ul respectiv, pentru amperaje ne casnice n am văzut accesibil.

Edited by woe, 01 February 2019 - 18:51.


#12
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Pare sa fie conductor de 16mm^2 aluminiu si la 35m lungime pot fi multe probleme. Prima ar fi dezechilibrul curentilor pe faze, prin existenta a doi consumatori diferiti fiecare pe cate o faza care duce la incarcarea nulului (care circuit daca are fuzibile de 63A este circuit vechi cu 4 conductoare si apropos, este nul comun -PEN-, nul de lucru si nul de protectie in acelasi timp) si care se traduce printr-o scadere a tensiunii de faza, scadere sesizata de invertor (care, de obicei, contine si PFC), ducand la marirea curentului consumat, pentru aceeasi putere, cam cu 20-30% fata de normal pana la puterea maxima indicata de curentul maxim de pe eticheta. Asta ar fi prima problema. A doua problema apare cand se strapunge un condensator de protectie punand o bara la pamant, fie bara de plus fie cea de minus, ducand la cresterea curentului consumat. Ce tip este siguranta automata de 25A? marca cunoscuta sau "pocnitoare"? este clasica sau diferentiala de tip AC?
Problema la un AC de tip invertor, fata de alte aparate electrocasnice, este ca poate aparea si armonica a 3-a care complica si mai mult situatia plus ca, daca nu are PFC, incarcarea condensatorilor din invertor genereaza curenti mari intr-un timp scurt.

Daca sectiunea este de 4mm^2 atunci situatia este si mai complicata pentru ca in cazul unui scurtcircuit la capatul cablului acea siguranta de 63A nu va declansa dar va avea acelasi simptom cu cel descris dar nu va functiona acel AC fiind tensiunea de alimentare prea mica.

Eu as incepe cu a alege o persoana, de preferat un electrician, care  sa faca cateva masuratori de genul, tensiunea de linie, cea de faza si caderea de tensiune pe nulul cablului masurate la un capat si la celalat pentru a avea o idee cum se comporta cablul in circuit. Ca masuratori se va face si masuratoare in curent continuu pe aceleasi conductoare de alimentare pentru depistarea defectelor din invertor pe partea motorului. Se va verifica daca intre faza sau nul exista continuitate la conductorul de protectie (impamantare) caz in care se va repara AC-ul avand o componenta defecta. Pentru aceste masuratori, ca idee, as folosi un clampmetru cu care sunt obisnuit, UT-210E care masoara si in curent continuu pana la 100A. In lipsa (cu foarte mare atentie pentru ca se lucreaza cu tensiuni periculoase), se poate folosi o lampa de control realizata dintr-un bec de frigider cu fasung si fire care se conecteaza in serie cu una din bornele stecherului (presupun ca are stecher) si faza iar carcasa se leaga la impamantare. Daca becul se aprinde sau declanseaza diferentiala sigur are punere la masa si ar explica curentul mare.

Flama care apare la desurubare este pentru ca invertorul nu se comporta ca o rezistenta obisnuita si are un usor caracter inductiv din cauza bobinelor de filtraj plus ca, daca are PFC, acesta va absorbi un curent mai mare odata cu scaderea tensiunii (marirea rezistentei de contact la desurubarea fuzibilului) pana la formarea arcului de intrerupere la locul de deconectare intre partile de metal ale fuzibilului si capacului. Cu cat caracterul inductiv al AC-ului este mai mare cu atat arcul electric va fi mentinut mai mult timp si pe o distanta mai mare.

PS: daca in AC-ul respectiv s-a umblat la protectii (curent masurat mai mare decat cel indicat pe eticheta iar in lipsa comparativ cu unul asemanator, cam 13-16A) inseamna ca motorul unitatii exterioare si-a depasit limita de uzura existand oricand posibilitatea sa ia foc iar cel care a facut modificarea stie asta.

Edited by The Stressmaker, 01 February 2019 - 21:19.


#13
jawy

jawy

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 27.12.2013
Mersi, Stressmaker, in sfarsit un raspuns avizat. Nu m am gandit ca are atata importanta cablul care alimenteaza cu energie electrica. Povestea este intr-o fosta fabrica comunista, Bucuresti. Atasez o foto cu panoul cu sigurante fuzibile, nu cunosc asa detalii tehnice despre cabluri, am vazut doar ca e din aluminiu si ca diametrul este cam de 4mm. Siguranta de 63A care se arde este una din cele trei din partea de jos.

Siguranta intermediara automata nu este cu diferential, e de calitate, cumparata de mine din Leroy/dedeman cand am facut panoul de sigurante intermediar care alimenteaza inclusiv AC. O sa cumpar una cu diferential si sa alimentez prin cablu nou unitatea externa, cel existent se mai plimba printr-un alt tablou electric de la alt nivel, mai apropiat de unitatea externa.
Astea o sa incerc sa le fac in regim DIY, iar daca comportamentul va persista o sa incerc sa caut un electrician care stie sa faca ce ai spus tu. Numai ce am platit astazi un batranel caruia i-am facut eu trei sferturi din treaba cu 250 de lei (voia 600 de lei ca a reimpartit consumatorii pe faze, hehehe, a innebunit lumea). Al treilea electrician chemat pt. problema asta, iar in ritmul asta devine mai rentabil sa cumpar alta unitate de incalzire.

Unitatea exterioara e amplasata ferita de intemperii, la ea n a ajuns nici macar ploaie, dar praf este mai mult decat usual Bucuresti (circula mai multe masini chiar sub ea). La unitatea externa nu s-a intervenit pe partea electrica niciodata de cand am cumparat-o, a functionat tot timpul fara sa faca mofturi de tensiune mica. Dun cate stiu, ca si consumator principal are compresor (motoare are la ventilatorar si turbina, dar de consumuri neglijabile) care are cel mai important consum si daca ala s-a stricat, AC e cam aruncabil. Functioneaza de aprox. 4 ani, aprox. 80%  in regim maxim pentru incalzire.

Attached Files



#14
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Fara suparare dar e jale in acea cutie etansa de distributie.
In primul rand elementele de 63A sunt cele pe verticala de sus in jos din dreapta iar restul sunt elemente de 25A. In dreapta mai e o cutie cu niste MPR-uri, probabil pana in 315A in care intra cele 3 conductoare groase, probabil de aluminiu multifilar de 3x70+35 sau mai mare (nulul este conductorul verde mai subtire din spatele celui albastru). Din acea cutie se intorc barele de distributie pentru elementele cu fuzibil. Circuitul trifazat din dreapta are legatura pe nul facuta cu surub (in centrul imaginii) izolata cu romplast/leucoplast si separata de faze cu o jumatate de furtun pentru ca nu tin minte sa fi existat banda izolatoare panzata de culoare deschisa. Legatura la faza din mijloc a fost reparata cu banda izolatoare de plastic care deja e coapta de la caldura iar in partea de jos in dreapta deja aluminiul este expus si izolatia nu mai exista pe conductor. Suruburile innegrite si izolatia lipsa imi indica ca acea conexiune s-a incins peste 200-300 grade suficient ca sa se slabeasca conexiunea. La mijloc exista pe conductorul principal, cel rosu, o urma colorata , cel mai probabil urmarea unui scurtcircuit vechi sau urma capacului incins de la siguranta de 63A din mijloc.
Si acum sa trecem la adevarata problema. Nu exista nici macar o siguranta fuzibila calibrata in acel tablou plus ca s-a intervenit la inelele de calibrare din element. Ar putea fi calibrate cele doua de 63A de sus si miloc dar nu observ bine in poza. Lipsa elementului de calibrare care duce la o distanta marita intre capac si element a fortat existenta monedei in cele 3 capace si implicit slabirea contactului in acea zona. Extrapoland, pot presupune ca problema este la toate capacele infiletate. Circuitul trifazat nu pare sa aiba monede dar mie imi indica un contact slab la elementul de jos la surubul de iesire care duce la slabirea niturilor care fixeaza suportul filetat si implicit slabirea si mai mult a contactului ceea ce implica strangerea periodica a capacului. Indicatia ca la acel contact este problema o da starea izolatiei de PVC care, cu cat temperatura este mai mare, se innegreste si apoi crapa in lungul conductorului cu crapatura spre zona cea mai calda. Caldura generata de conexiunea slaba se aduna la caldura elementului fuzibil ducand la declansarea acestuia la un curent mai mic decat cel nominal. As presupune ca unul din cele doua fuzibile din dreapta jos, cel din spate, a fost scos de acolo daca ma iau dupa colorarea contactului de la varf.
Ar mai fi o problema. Nu observ saibe grover la legaturile la barele de distributie. In mod normal acestea asigura un contact ferm si flexibil pe o perioada mai lunga. Faptul ca se folosesc suruburi obisnuite implica ca, daca bara este de aluminiu, este necesara strangerea periodica a acestora.
Ma opresc aici.

Problema este contactul de iesire de la acel element de 63A de jos. Trebuie desfacut, dupa scoaterea MPR-urilor, si curatat putin cu o pila fina pentru aplatizare apoi trebuie realizat inelul de conductor si apoi tinut "contra" la insurubare in lamela de contact ca sa faca contact ferm si sa nu crape ceramica elementului. Daca e ce cred eu atunci filetul gaurii pentru acel surub de la element e "sters" si asta implica ca surubul "scapa". Trebuie rezolvat acesta ca apoi sa treceti la urmatorea etapa din diagnosticare. Ca idee, la cum arata acel conductor, cam 5kW au trecut pe acolo ca sa ajunga asa presupunand ca ultimul meserias a strans suruburile bine.

Parerea mea este ca daca tabloul electric va apartine, sa montati 3 sine omega, pentru fiecare faza cate una sau o singura sina in care grupati sigurantele automate. Distributia se va pastra la fel cu deosebirea ca cele 3 bare de distributie se vor taia in dreapta si se vor gauri cu gauri pentru surub de 6 si centrate pe bara ca apoi sa faceti distributia folosind conductor de cupru, de sectiune minimum 10mm^2 cu care sa conectati "pieptenele" de la sigurantele automate (se lasa un "dinte" in plus in care se pune regleta daca nu se gaseste element de conectare special pentru acesta). Pentru elementele de 63A se va folosi un disjunctor 3P+N de 63A cu conectorii de conexiune adusi direct la bare iar pentru fuzibilele de 25A veti folosi 1P+N de 16A (vad conductor de aluminiu de 4 pentru care nu se recomanda mai mult). Daca circuitul de 63A este format din 3 circuite monofazice (adica 230V) atunci se poate obtine o solutie cu 3 disjunctoare 1P+N de 63A (sau mai mici ca valoare) care se vor adauga pe aceeasi "piepteni". Nu uitati ca electricianul trebuie sa dimensioneze elementele de protectie (sigurantele automate) in functie de sectiunea conductorului si nu altfel (se gasesc informatiile in I7-2011 sau in "Agenda electricianului" ed.1986 pentru elementele vechi). Legaturile intre cupru si aluminiu se fac cu cleme "cupal" sau cu surub si piulite cu saibe separatoare din otel (la cupru cu aluminiu stranse impreuna se corodeaza conductorul de aluminiu din cauza umezelii din aer).

Daca aveti o siguranta automata 1P+N sau bipolara de 25A dupa cea de 63A va recomand sa rezolvati acel contact slab pentru ca daca cea de 25A nu declanseaza si se arde doar fuzibilul atunci cel mai probabil la acel contact este problema. Nu va recomand sa montati o "diferentiala" pentru ca ele sunt de obicei de tipul "AC" nefiind recomandate in circuite care pot scapa si curent continuu pe alimentare din cauza inactivarii acestora in prezenta curentului continuu.

Ce am scris nu este cea mai optimizata metoda si poate contine greseli dar electricianul care va lucra acolo, daca isi cunoaste meseria intr-adevar, va sti ce sa faca.

#15
jawy

jawy

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 27.12.2013
Mersi mult de consultanta. În panoul din foto, singurele fuzibile și fire care ma intereseaza sunt cele 3 fuzibile de 63a, corespunzătoare la 3 circuite monofazice, din partea din dreapta (s a rotit fotografia, și am spus gresit în partea de jos). Cred că o sa caut un electrician care să refacă traseul de la barele de distribuție până Intr o casetă separata în care voi monta un 3p+n.

#16
The Stressmaker

The Stressmaker

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,275
  • Înscris: 25.10.2005
Poate aveti mai mult noroc daca montati un tablou deasupra (in foto pare sa fie loc liber). Daca exista loc in partea de jos este si mai bine, evitati sa introduceti span de metal in tabloul existent plus ca de la gaura de jos se poate aduce un cablu pana la tabloul de pe noua pozitie mai usor. Daca e necesar de tabla sau plastic depinde daca acesta poate fi lovit adica depinde de destinatia actuala a locului. Se da o gaura cu freza in cutia existenta (cu alimentarea scoasa, fara tensiune in tabloul acela), se monteaza o presetupa (pentru a nu reteza izolatia cablului) iar la cablul de cupru pentru legatura intre tablouri recomand sectiune de 16mm^2 (nu stiu ce valoare au mpr-urile dinainte pentru ca se poate folosi si o sectiune de 10mm^2 daca mpr-ul  are in jur de 100A, sectiunea echivalenta a cablului este egala cu sectiunea barelor de conexiune) si se conecteaza in locul suruburilor de la vechile elemente de 63A. In cutia care se adauga montati pe sina o siguranta automata 3P+N iar din aceasta ori refaceti circuitul folosind alt cablu pana la aparate ori mai dati o gaura + presetupa si coborati cu un cablu inapoi in cutia initiala unde va cuplati la plecarile din elementele vechi. Cuplarea la bare o faceti cu surub + saiba plata + saiba grower + piulita dupa ce se curata bine de oxizi, cu smirghel, bara. La cuplarea cupru - aluminiu folositi clema cupal (partea de aluminiu are o fasie de tabla pe care calca suruburile asa ca suruburile nu lasa urma pe aluminiu sau, in lipsa, puteti folosi varianta clasica cu surub - saiba plata - cupru - saiba plata - aluminiu -saiba plata - saiba grower - piulita, fiind necesara izolarea acestei legaturi. Nu ma incanta clemele wago la curenti mai mari de 10A asa ca personal nu recomand.
Atentie la sectiunea maxima admisa la intrare de siguranta automata pe care o alegeti pentru ca in functie de acea sectiune veti alege cablul pentru puntea mentionata mai sus. Daca conductorii cablului de 16mm^2 sunt multifilari atunci trebuie sa alegeti "papuci" 16/5 sau16/6 ca sa folositi surubul de pe bara de distributie initiala (presupun ca acel surub e de 5 sau 6, nu mai tin minte de cat este la elementele acelea) si "pini terminali" de 16mm^2 pentru conexiunea la siguranta automata. In mod normal papucii se strang cu presa dar la unii se poate folosi si cositorirea ca metoda nerecomandata dar eficienta in cazul lipsei unei prese pentru papucit.

O ultima recomandare este ca la conductorul de 6mm^2 de aluminiu (presupun ca asta este sectiunea conductorului care iese din elementul de 63A) curentul maxim in aer este de 32A asa ca recomandarea pentru siguranta 3P+N va tine cont de acest lucru si electricianul va alege, probabil, un disjunctor 3P+N C32A. Intotdeaua siguranta este pentru protectia conductorului la scurtcircuit si suprasarcina si nu pentru protectia aparatelor. Daca din tabloul care se adauga se va mai alimenta ceva atunci este alta discutie.

PS: luati informatia ca o idee, un electrician autorizat poate folosi si alta metoda acceptata in functie de situatie.

#17
tataiepure

tataiepure

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,851
  • Înscris: 22.01.2011

 jawy, on 01 februarie 2019 - 22:12, said:

Unitatea exterioara e amplasata ferita de intemperii, la ea n a ajuns nici macar ploaie, dar praf este mai mult decat usual Bucuresti (circula mai multe masini chiar sub ea). La unitatea externa nu s-a intervenit pe partea electrica niciodata de cand am cumparat-o, a functionat tot timpul fara sa faca mofturi de tensiune mica.
Daca este plin de praf trebuie curatat schimbatorul de caldura(radiatorul)  unitatii externe, compresorul va incerca sa compenseze slabul transfer termic lucrand la putere maxima!

#18
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,106
  • Înscris: 05.06.2002
Nu merge curatata / spalata?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate