Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 

Toyota RAV4 III sau Suzuki Grand Vitara III

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
catavencuadelin

catavencuadelin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 491
  • Înscris: 07.10.2012
Doresc să achiziționez un SUV 4x4 "bun" . Buget 7000€. Interese: motor benzină >2000, consum, costuri întreținere, fiabilitate și rezistență, normă poluare. Eventuale bube de fabricație (ex: consumă ulei). Mulțumesc!

#2
stefandinescu70

stefandinescu70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 814
  • Înscris: 29.08.2009
Cu 7000 de euro iei un Kia Sportage BUN model peste 2012 si este EURO 5  .

Edited by stefandinescu70, 29 January 2019 - 15:27.


#3
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,783
  • Înscris: 06.09.2004
grand Vitara are un motor pe benzina de 2.4 destul de setos, daca-mi aduc bine aminte. mai ales ca motorizarea asta vine doar cu cutie in 5 rapoarte (la manuala, la bugetul tau n-as recomanda automata). in rest, mie imi place mai mult grand vitara din toate punctele de vedere.

#4
catavencuadelin

catavencuadelin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 491
  • Înscris: 07.10.2012

 stefandinescu70, on 29 ianuarie 2019 - 15:26, said:

Cu 7000 de euro iei un Kia Sportage BUN model peste 2012 si este EURO 5  .
Acum m-am uitat la ele, sub 10000€ nu găsești din 2012...

#5
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Suzuki are un sistem 4WD mai serios, permanent cu diferential central (nu un simplu cuplaj pt puntea spate) blocabil si reductor si sasiu (desi e parte a caroseriei, nu separat). Cardanul, dif spate si planetarele mult mai robuste si capabile sa duca tot cuplul motorului.  De fapt doar Suzuki si Forester aveau un astfel de sistem in clasa aia, diferenta fiind sasiul de la Suzuki care mareste (teoretic) capacitatea de tractare. Restul au doar un cuplaj de putere pt puntea spate similar cu un pachet de ambreiaje (uscat sau nu), nu un dif central cu roti dintate ca GV si Forester. Ce mai are i  plus GV sunt protectiile de sub caroserie.
Din pacate garda la sol si suspensia de asfalt o limiteaza in offroad iar sistemul 4WD permanent creste consumul.
Mai era Pinin cu un sistem similar (Superselect) dar asta deja e mai vechi.

Eu cred ca as lua Suzuki dar nici RAV nu e o varianta deloc rea. Ar trebui sa aiba si consumul putin mai mic.

Edited by underb, 30 January 2019 - 07:37.


#6
catavencuadelin

catavencuadelin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 491
  • Înscris: 07.10.2012
Aș include și Forester pe această listă, dar nu știu cât de costisitor este la întreținere. Generația 4 cred (2009) e foarte frumos.

#7
stefandinescu70

stefandinescu70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 814
  • Înscris: 29.08.2009
Cred ca vorbesti de GV modele vechi sau f vechi  ???   Cele cu motoare Renault au Haldex cu blocare la buton , deci nu reductor sau dif central ..  Asa ceva este EURO - 3 ( minus ) si pe unde te vor mai lasa sa circuli cu ele ?? Un minim Euro 4 iti trebuie ,asta ca sa il mai si misti pe undeva LEGAL in urmatorii ani .

Forester .. DA .. ai ales bine , dar ... reductor ??? are ??  Si benzinarul de 2.5 aspirat , consuma cat trei masini in oras .. Poate pe GPL

Edited by stefandinescu70, 30 January 2019 - 09:22.


#8
catavencuadelin

catavencuadelin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 491
  • Înscris: 07.10.2012
Da, consumul este unul dintre principalii factori decizionali. În privința valențelor off-road nu cer prea mult. Nu merg pe coclauri, doar să mă scoată iarna din zapezi și primăvara din namoale. Forester de 2.0 l benzină, nu 2,5 l.

#9
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

 catavencuadelin, on 30 ianuarie 2019 - 11:02, said:

Da, consumul este unul dintre principalii factori decizionali. În privința valențelor off-road nu cer prea mult. Nu merg pe coclauri, doar să mă scoată iarna din zapezi și primăvara din namoale. Forester de 2.0 l benzină, nu 2,5 l.

Posted Image
ce zapezi ? ce namoale ?

Edited by overseas, 30 January 2019 - 12:04.


#10
catavencuadelin

catavencuadelin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 491
  • Înscris: 07.10.2012
Zapezi și namoale care sunt în București pe timpul iernii și după topirea zăpezii...nu te gândi la zone montane.

#11
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 18.09.2003
Pai daca nu bagi coclauri...merge un Logan :) pentru Bucuresti.

#12
catavencuadelin

catavencuadelin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 491
  • Înscris: 07.10.2012
Mulțumesc pentru sugestie, Logan nu conduc nici gratuit.

#13
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

 stefandinescu70, on 30 ianuarie 2019 - 09:20, said:

Cred ca vorbesti de GV modele vechi sau f vechi  ???   Cele cu motoare Renault au Haldex cu blocare la buton , deci nu reductor sau dif central ..

Motoarele de la Reno(sau PSA sau Mazda) sint doar diesel, alea pe benzina sint de conceptie proprie.

La modele mai vechi (inainte de 2005) NU exista diferential central (puterea se imparte 50/50 intre punti), doar cutie de transfer (deci reductor), deci vorbim de un 4WD.
La modele mai noi (>2005), exista o diferentiere in functie de motorizare. La motoarele de 2l este un 4x4 cu visco-cuplaj (puntea fata primeste 95% din cuplu in mod normal), la ala de 2.4 vorbim de un AWD cu blocant central. Nu mai stiu daca avea sau nu reductor. Personal nu recomand motorul de 2.4 pentru mers in Bucuresti.
La Vitara exista versiuni de caroserie SWB (3 usi) si LWB (5 usi), in caz ca te intereseaza.

La Forester vorbim de un AWD (4x4 permanent) de unde si consumul mai mare. Forester 2l (modelele mai vechi cel putin) avea reductor. Oricum consumul e de la 14l in sus in Bucuresti (fara aglomeratii prea mari).

Pentru mers in teren, sistemul de tractiune de la Suzuki (dar si suspensia) e mai bun.

Edited by undesignus, 30 January 2019 - 16:59.


#14
catavencuadelin

catavencuadelin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 491
  • Înscris: 07.10.2012
Deja încep să diferențiez niște chestii. Sunt SUV cu 4x4 permanent și SUV cu tracțiune (față/spate) la care se cuplează cealaltă punte la nevoie.
Indiferent de model (SV 5 usi,/RAV4/Forester) vreau motor benzină de maxim 2L. Ca să restrângem discuția.
Acum, înțeleg că 4x4 permanent consumă mai mult (e logic), deci trebuie să caut ceva cu cuplaj pentru cealaltă punte, care ar fi (RAV4 sau GV). Am înțeles bine?

#15
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018

 undesignus, on 30 ianuarie 2019 - 16:57, said:


Forester 2l (modelele mai vechi cel putin) avea reductor. Oricum consumul e de la 14l in sus in Bucuresti (fara aglomeratii prea mari)


Observatie nevinovata: daca chestia de mai sus este adevarata atunci cocalarii care sustin ca un RS3 consuma ”doar” 18l in Bucuresti mananaca c.ac.at big time.

Edited by jiovrica-ciobanoiu, 30 January 2019 - 19:58.


#16
pacaliciosu01

pacaliciosu01

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,064
  • Înscris: 04.01.2019

 catavencuadelin, on 30 ianuarie 2019 - 09:13, said:

Aș include și Forester pe această listă, dar nu știu cât de costisitor este la întreținere. Generația 4 cred (2009) e foarte frumos.
Dpmdv este extrem de fiabila .
Am Foresterul de 2.0 , aspirat .
In 5 ani nu am umblat la cutie/motor/rulare ...si a fost o masina chinuita greu ....
Are maneta de reductor si iarna sau in nomoale decente este geniala .
Si mie-mi place modelul dupa 2010 .

#17
catavencuadelin

catavencuadelin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 491
  • Înscris: 07.10.2012
Mulțumesc Pacaliciosu. Dar acum ajută-ma și cu informații despre consum, costuri de întreținere, consumabile, etc.

#18
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 stefandinescu70, on 30 ianuarie 2019 - 09:20, said:

Cred ca vorbesti de GV modele vechi sau f vechi  ???   Cele cu motoare Renault au Haldex cu blocare la buton , deci nu reductor sau dif central ..  Asa ceva este EURO - 3 ( minus ) si pe unde te vor mai lasa sa circuli cu ele ?? Un minim Euro 4 iti trebuie ,asta ca sa il mai si misti pe undeva LEGAL in urmatorii ani .

Forester .. DA .. ai ales bine , dar ... reductor ??? are ??  Si benzinarul de 2.5 aspirat , consuma cat trei masini in oras .. Poate pe GPL
Nu. Vb de ultimul GV. Nu are niciun haldex. Ala e un cuplaj pt puntea spate.
Ultimul GV are dif centraj adevarat, blocabil si reductor si cred ca e euro 5 in ultimii ani de fabricatie (vorbesc de benzina nu de 1.9d). Atat 2.0 cat si 2.4 sau 1.9 au acelasi sistem. Vitarele vechi nu au dif central ci cutie de transfer.

Versiunea scurta de 1.6 are un sistem automat, simplificat, fara LOCK si reductor, similar cu cel de pe Subaru, dar la fel, cu dif central blocat automat de un vascocuplaj. Este practic 4H de la motorizarile mai mari.
Nicio versiune  nu are bias fata cum s-a sugerat. E un dif deschis care se blocheaza automat cand patineaza oricare dintre punti (inclusiv cea spate), nu un cuplaj care cupleaza spatele cand patineaza fata.
Motorizarile mai mari care au lock, ofera posibilitate de a bloca mecanic diferentialul functionand exact ca o cutie de transfer.

Sistemul de pe motorizarile mari este similar Superselectului de pe Mitsubishi iar cel de pe cea cu 1.6 e similar celui de la Subaru (cel fara reductor).
Legat de reductor, la GV demultiplicarea e mai mare, pt offroad. La Subaru ajuta si in offroad ca orice reductor dar e gandit mai mult pt tractare pe sosea.

Edited by underb, 31 January 2019 - 00:41.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate