Problema la incheierea contractului de munca
Last Updated: Feb 09 2019 10:06, Started by
XL700VA
, Jan 26 2019 10:47
·
0
#19
Posted 26 January 2019 - 14:36
#20
Posted 26 January 2019 - 15:16
sirgoofy, on 26 ianuarie 2019 - 11:19, said:
Sunt curios ca ce a fost angajat... la minim pe economie ar trebui sa fie o munca foarte relaxanta ! Gen vanzator intr-un magazin unde intra cativa clienti/zi.. restul de 90% din timp poate sta pe telefon.. Iar faza "iti maresc salariul dupa x luni" e in general minciuna .. la firme mici.. la alea mari o fi altfel. sirgoofy, on 26 ianuarie 2019 - 11:40, said:
Si se mai intreaba patronii cum nu mai gasesc Edited by XL700VA, 26 January 2019 - 15:18. |
#21
Posted 27 January 2019 - 10:38
Spune-i sa ceara copie dupa dosarul de personal propriu prin cerere depusa la registratura cu numar de inregistrare. In acel dosar se gasesc toate documentele necesare. Daca patronul refuza atunci are motivatie pentru un drum la ITM. Cei de la ITM trebuie sa aiba copii dupa toate actele de angajare ale lui. Patronul este obligat sa le elibereze in 15 zile. Daca patronul refuza sa dea recomandare undeva in acele acte se va gasi ceva util pentru noul loc de munca. Dupa cererea depusa la ITM patronul va primi o "vizita de curtoazie" de la ei, daca nu "cotizeaza" suficient. Asa merg lucrurile, care pe care.
Si inca ceva, sub nici o forma sa nu ajunga informatia despre noul loc de munca la urechile patronului vechi din cauza de telefon daca a apelat la ITM. Trebuie sa vada cum rezolva cu noul patron pentru ca sigur va suna sa intrebe detalii la fostul patron. |
#22
Posted 01 February 2019 - 09:53
A primit ieri decizia de incetare a contractului. I-au promis ca in 5 zile ii da si adeverinta de vechime (cica asa e legea, se da dupa 5 zile).
Problema rezolvata, se poate inchide. Edited by XL700VA, 01 February 2019 - 09:54. |
#23
Posted 08 February 2019 - 19:44
Problemele nu au incetat sa apara. Desi i-au dat hartiile de incetare a contractului de munca, vor sa ii opreasca bani din ultima lichidare ... pentru echipamentul de protectie. Omul s-a dus sa predea echipamentul, dar nu i l-au primit deoarece ... este folosit!!!! Ca nu il primeau inapoi decat daca e nou! Si pe o pereche de pantaloni, o camasa si o pereche de bocanci ii opresc omului 350 de ron din salariu. E normal asa ceva? E vreo lege care sa oblige salariatul sa plateasca echipamentul de protectie?
|
#24
Posted 08 February 2019 - 19:59
Reținerea din salariu nu se poate face decât în baza unei hotărâri judecătorești.
|
#25
Posted 09 February 2019 - 10:06
Echipamentul de protectie este un bun consumabil, dat in folosinta gratuita angajatului (Legea 319/2006 art.13 lit.r) care se uzeaza din prima zi de folosire si este inlocuit/verificat la un interval fix. Mai bine face plangere la ITM ca nu vor sa-i inchida fisa de lichidare din cauza refuzului de a primi echipamentul. Pentru ca ei practic asta fac, refuza sa accepte predarea echipamentului fortand retinerea ca si garantie a acelor bani.
Sa intrebe unde scrie in lege ca echipamentul de protectie se preda la lichidare in stare nefolosita. Conform legii, purtarea echipamentului de protectie este obligatorie in timpul orelor de program, lipsa acestuia putand duce la sanctionarea angajatului in eventualitatea unui control SSM sau ITM. Nu stiu daca este buna ideea dar spuneti-i persoanei sa trimita o recomandata pe adresa oficiala a firmei cu semnatura de primire (se poate si email cu cc la ITM, asa vor vedea si la ITM ca nu se refuza predarea) prin care sa i se specifice clar locul, data si ora predarii echipamentului de protectie folosit ca urmare a incetarii raporturilor de munca conform legii. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users