Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Combinatie de conturi pentru tran...

Adaptor semnal hi to low

Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...
 Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 

Honda Civic Sedan - 1.5 CVT

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
694 replies to this topic

#37
igor06

igor06

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,192
  • Înscris: 23.07.2007
Am facut azi revizia de 1 an la 14 000 km (filtre + ulei) - a doua la numar (prima fiind dupa 5 luni).
Pret 738 RON la Honda Nord.

Attached Files


Edited by igor06, 25 February 2019 - 20:50.


#38
yonut_a

yonut_a

    Trala la la la

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,946
  • Înscris: 03.08.2008
De ce a mai fost nevoie de o revizie la 5 luni ?

#39
igor06

igor06

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,192
  • Înscris: 23.07.2007
Pentru ca asa a cerut masina.
Are senzor care citeste calitatea uleiului si iti afiseaza cati km poti sa mai parcurgi cu actualul ulei.
Iar dupa 5 luni (7 500 km), m-a atentionat ca trebuie sa fac schimbul de ulei.

#40
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Wow...nu este cam rapid? A mea are reviziile la 15k km, dar le fac intotdeauna la 10-12k km.

#41
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,104
  • Înscris: 04.08.2007
E o gaselnita Honda ca sa te cheme de mai multe ori in service.
@igor,Esti sigur ca are senzor pt ulei? Ar fi cam complicat, care din caracteristici le masoara? Vascozitatea, onctuozitatea, gradul de contaminare cu benzina, nivelul de detergenti, etc?
Mai sigur nu e niciun senzor, totul se face din soft, o estimare functie de regimul de mers (numar porniri, turatii, etc).

Edited by remvirg, 26 February 2019 - 12:40.


#42
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,432
  • Înscris: 08.12.2006
Conteaza daca e senzor, daca e din soft sau daca is ambele?
Ideea este ca atunci cand iti zice trebuie sa te duci sa schimbi uleiul.

#43
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,104
  • Înscris: 04.08.2007
Evident, conteaza. Suntem pe un forum public de unde multi interesati isi pot lua informatii. E vorba si de credibilitate.
In cazul de fata daca cineva cauta informatii despre masina, dorind sa o cumpere, intra pe topic si afla ca exista un senzor minune care masoara presiuni, vascozitati, face analize chimice, etc si concluzia va fi ca nu merita sa citeasca in continuare.

#44
igor06

igor06

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,192
  • Înscris: 23.07.2007
Daca as sti sa-ti raspund la intrebare, ti-as raspunde. Dar nu stiu.
Cert e ca garantia e conditionata de revizii, iar schimbul acela de ulei e obligatoiu cand o cere masina.

Edited by igor06, 26 February 2019 - 16:20.


#45
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,432
  • Înscris: 08.12.2006

View Postremvirg, on 26 februarie 2019 - 14:53, said:

Evident, conteaza. Suntem pe un forum public de unde multi interesati isi pot lua informatii. E vorba si de credibilitate.
In cazul de fata daca cineva cauta informatii despre masina, dorind sa o cumpere, intra pe topic si afla ca exista un senzor minune care masoara presiuni, vascozitati, face analize chimice, etc si concluzia va fi ca nu merita sa citeasca in continuare.
Pana demontam baia de ulei sa vedem ce e in ea / facem motorul bucati putem presupune oricare combinatie.

#46
andrey23

andrey23

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 11.07.2007
Inseamna ca in 14000km ai schimbat uleiul de 2 ori ? La un mers exclusiv in oras inseamna ca mai mult se 10000 km nu duce uleiul.
Cutia are mod sport ? Simulează vitezele cum face multitronic la audi?

#47
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,961
  • Înscris: 06.04.2007

View Postcloschkutza, on 26 februarie 2019 - 17:07, said:


Pana demontam baia de ulei sa vedem ce e in ea / facem motorul bucati putem presupune oricare combinatie.
Daca faci reset la ulei, sunt sigur va relua procesul de la zero, nu va vedea ca uleiul e neschimbat, un senzor nu poate fi un laborator mobil.
Se face o estimare dupa niste parametri presetati/algoritmi de calcul prestabiliti si cam aia-i.

Daca as avea asa ceva la utilajul meu nu cred ca m-ar deranja, si asa la 7-8000 km maax il dau afara pe el uleiu, pt regim de foiala oras si ici colo ceva autostrada/extraurban faci numai bine daca schimbi uleiu mai des



#48
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,104
  • Înscris: 04.08.2007
Singura chestie enervanta, cred, nu e faptul ca schimbi la 7-8000 ci ca nu e o cifra constanta. Adica poti fi in situatia in care sa zica ca mai ai 3000km, sa ai de facut 2500 prin concediu si sa te trezesti dupa 2000 ca e gata, trebuie revizie.

Edited by remvirg, 26 February 2019 - 21:19.


#49
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,961
  • Înscris: 06.04.2007
Da, am citit si eu, nu stiu daca e aceeasi treaba si la altii, dar la Honda am vazut ca iti arata cateodata niste intervale cam ciudatele de schimb ulei, adica f scurte chiar daca masina n-a fost forjalita, n-a vazut trafic super greu.
Sa nu mai poluam topicu colegului, pe mine ma mananca pt ca nu am vazut nicio reactie/rezolvare nici pe site-urile de afara, poate ca asa e bine dupa Honda.
Eu doar presupun ca algoritmii de calcul fie nu sunt bine facuti, fie sunt aplicati prost in unele situatii/stiluri de mers.
Interesant ar fi o analiza a uleiului dupa ce iti spune la 5-6000 km ca trebuie sa faci schimbul si cu buletinu de analiza sa le dai in cap, si la service si la producator.

#50
igor06

igor06

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,192
  • Înscris: 23.07.2007

View Postandrey23, on 26 februarie 2019 - 19:19, said:

Inseamna ca in 14000km ai schimbat uleiul de 2 ori ? La un mers exclusiv in oras inseamna ca mai mult se 10000 km nu duce uleiul.
Cutia are mod sport ? Simulează vitezele cum face multitronic la audi?
Da, doua revizii pana acum.
La 7 500 km, pe langa ulei, am schimbat si filtrele.
Nu duce 10 000 km cu un schimb de ulei. Cred ca undeva pe la 8 000 ar putea ajunge.

Are mod sport cu padele pe volan si simuleaza 7 trepte.

View Postremvirg, on 26 februarie 2019 - 21:18, said:

Singura chestie enervanta, cred, nu e faptul ca schimbi la 7-8000 ci ca nu e o cifra constanta. Adica poti fi in situatia in care sa zica ca mai ai 3000km, sa ai de facut 2500 prin concediu si sa te trezesti dupa 2000 ca e gata, trebuie revizie.
Asa e.
In august, inainte sa plec in concediu m-a anuntat ca mai am 3 000 km de facut cu uleiul.
Teoretic mi-ar fi ajuns, pentru ca in afara localitatii scade mai lent.
Dar nu am avut curajul sa plec asa, pentru ca nu aveam o estimare reala.

Din ce am vazut (in cazul meu) pana acum,  la 1 000 km reali, scade cam 3 000 km din durata de viata a uleiului.

#51
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,432
  • Înscris: 08.12.2006
Poti vedea in timp real cat mai ai (in zile sau km, functie de cum e setat sistemul) iar de la un prag incolo incepe sa-ti zica la fiecare pornire (la cel in zile de la 30 zile in jos, la km nu mai tin minte). Nu se duce direct la 0 dintr-o data.
Plus de asta, daca bagi majoritar urban si scade intr-un anume ritm, cand o scoti la drum scade mai incet. Pe exemplu de mai sus, daca ai bagat 4000km urban majoritatea si ai de facut un drum de 2500km si mai ai 3000, in mod sigur te intorci cu rezerva acasa. In plus, dealerii nu zic nimic daca sari peste cu cateva sute de km.

Depinde mult de unde si cum se merge. Eu am facut primul schimb la aproape 10.000 km (fara vreo 17 km parca) si mai aveam 23 zile pana la 0, cu rulaj mixt. Altii au ajuns si mai sus, spre 14.000.
Am un vecin cu un Sport manual din 2017, el avand sistemul in km, conditii similare de rulaj, tot pe la 10.000 il trimite la schimb de ulei.
Cel putin in opinia mea, e ok pentru ca empiric, la Avensis tot la 9000-10000 km schimbam uleiul iar la Fiesta care vede extrem de rar drum intins la 7000-8000km.

Edited by closchkutza, 26 February 2019 - 22:17.


#52
igor06

igor06

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,192
  • Înscris: 23.07.2007

View PostOctavian___, on 26 februarie 2019 - 21:53, said:

Da, am citit si eu, nu stiu daca e aceeasi treaba si la altii, dar la Honda am vazut ca iti arata cateodata niste intervale cam ciudatele de schimb ulei, adica f scurte chiar daca masina n-a fost forjalita, n-a vazut trafic super greu.
Sa nu mai poluam topicu colegului, pe mine ma mananca pt ca nu am vazut nicio reactie/rezolvare nici pe site-urile de afara, poate ca asa e bine dupa Honda.
Eu doar presupun ca algoritmii de calcul fie nu sunt bine facuti, fie sunt aplicati prost in unele situatii/stiluri de mers.
Interesant ar fi o analiza a uleiului dupa ce iti spune la 5-6000 km ca trebuie sa faci schimbul si cu buletinu de analiza sa le dai in cap, si la service si la producator.
Din ce citeam, au fost persoane care au intrebat la service-uri de ce e durata de viata a uleiului asa de mica.
Iar raspunsul lor este uleiul 0W20 care e destul de subtire si are durata de viata mica.
Ca o fi si algoritmul modificat astfel incat sa mai stoarca niste bani de la utiliozatori... tot ce-i posibil.

Edited by igor06, 26 February 2019 - 22:07.


#53
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,961
  • Înscris: 06.04.2007
Posibil, asta ce spun mecanicii si sunt partial/subiectiv de acord.

Strict subiectiv, pt ca sunt de moda veche, nici eu nu am vazut (nici acum, dar m-am mai obisnuit psihic) sa poata duce un ulei 5w20 sau 0w20 multi km.
Daca nu vad o valoare de peste 3 la rezistenta la forfecare, il vad "slab".
Si la polizoru meu se foloseste (strict dupa Ford) 5w20 cu interval fix 20000 km.
Pt ca la creieru meu i se pare un ulei slab, il schimb la 7-8000 km cel mult!
Acum cateva luni am dat de Eneos 0W20 care mi se pare un ulei de exceptie, mai bun decat ce baga ei in service (Cacastrol 5w20 ) .
Cat timp o sa-l gasesc pe piata, nu cred ca voi schimba cu altceva.

Dar e clar ca e buna monitorizarea asta cu algoritmi (ce presupun ) , mi se pare inuman sa ai un interval fix aproape indiferent de stilul de mers (scurtarea intervalului e destul de generalist prezentata la alti producatori si lasa loc de interpretari)


#54
beastie

beastie

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 748
  • Înscris: 08.12.2004
Asta cu schimbatul uleiului la 15, 20, 25.000km e o gaselnita de marketing care a aparut si e perpetuata de producatori de automobile si samsarii care le vand din 2 mari motive:
1. Sa dea cumparatorului impresia ca vezi doamne service-ul e mai ieftin, te chemam mai rar pe la noi deci te costa mai putin.
2. In unele tari, gen US si probabil si prin Europa, vanzatorii / service-urile sunt taxati in functie de cat material arunca / recicleaza ca parte a planului de servisare, deci are sens dpv financiar sa maresti intervalul de service ca sa platesti mai putine taxe.
Cati dintre cei care sustin ca schimba uleiul la masina la 15 sau 20000km au desfacut chiulasa la 100-150.000km ca sa vada starea motorului? Cati au trimis uleiul scos din motor dupa 20k la analiza ca sa afle ce proprietati de ungere/curatire mai are? Cati s-au uitat macar in ligheanul in care a fost golit uleiul ca sa vada ce e acolo, cum miroase, cat de subtiat e, macar asa de curiozitate. Nu ca neaparat culoarea inchisa ar insemna ca uleiul e complet distrus.
Trebuie sa tinem cont ca dilutia benzinei in ulei e o problema veche de pe vremea carburatoarelor, dar a reaparut de cand cu explozia vanzarii motoarelor cu injectie directa. Unele's gandite, proiectate si executate mai bine, altele, gen 1.5T de la Honda, sunt sa zic asa mai "vulnerabile". Una din cele mai simpel solutii de a prelungi viata motorului si a reduce dliutia sunt schimburile de ulei mai dese. Chiar si pentru un motor clasic cu port injection, 10000km ar trebui sa fie intervalul maxim pentru schimbul uleiului, tinand cont ca in maaaaarea majoritate a cazurilor masina e utilizata predominant in oras, cu medii orare de sub 20km/h. Asa ca nu vad problema ca un motor GDI sa aiba nevoie de schimb de ulei la 7-8000.
In familie am doua V6-uri de 3.5litri si schimbul de ulei si filtru il fac la amandoua intre 8-10000km, cum si cand imi vine. Una din ele are peste 163.000km, cealalta un pic peste 60.000 si daca vedeti niste poze la tevile esapament la amandoua va cad ochii in gura: nici un pic de zgura de carbon din aia neagra cum vad la cele mai multe masini "moderne" cu motoare mici, doar nuante de ruginiu + praful de rigoare. Atat! Prin comparatie Golf-ul TSI de 1.4 de la munca are tevile NEGRE la nici 44000.
Cat e masina in garantie mergeti si faceti service-urile la ei, cand a iesit si daca vreti s-o tineti inca multa vreme economisiti niste bani si, ori mergeti la un meanic de cartier in care aveti incredere cu materialul vostru, ori get down & dirty si bagati-va voi nasul.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate