Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Bujie incandescenta arsa
#19
Posted 21 January 2019 - 19:28
#20
Posted 21 January 2019 - 19:33
Unele modele noi de masini folosesc bujiile motorului in procesul de regenerare... Bujii defecte = lipsa regenerare filtru particule.
Edit: Vad ca deja s-a discutat si lucrul acesta... In timp ce scriam aceasta replica... Edited by autocargo, 21 January 2019 - 19:36. |
#21
Posted 21 January 2019 - 19:40
Odata ce ai schimbat o piesa cu ceva aftermarket tot acolo vei avea de lucru peste ceva timp. In cazul de fata, schimba bujia arsa si in 2-3 sezoane ai sa o schimbi tot pe aia :-). In general rezolva ce e defect, ce rost are sa schimbi ceva ce merge? Atata timp cat rezistenta este 0,7-0,9 ohm totul e OK. E bine ca din cand in cand sa le desfaci si pe filet sa dai cu un creion, grafitul ramas intre spirele filetului impiedica griparea.
Edited by kesarion111, 21 January 2019 - 19:43. |
#22
Posted 21 January 2019 - 19:43
@autocargo @dan1980 Opel astra 1.7 Cdti 110Cp 2010...unele masini noi?! Dupa ce an mai exact? Despre motorizarea mea, din cate am citit pe net, nu scrie ca bujiile sunt importante la regenerare...la service cand am fost nu mi-a zis nimic despre asta. Cateodata mergeam cu masina prin oras, si dintr-o data scadea viteza, nu trecea de 30 km/h si 2000 turatii...dupa 2-3 min revenea la normal. Asta am patit in vara, de 2 ori. Bujia era arsa de cand am luat masina, si probabil de cand o avea proprietarul anterior. Credeti ca are vreo legatura bujia cu asta?
Edited by CominP93, 21 January 2019 - 19:45. |
#23
Posted 21 January 2019 - 19:44
Domnule, la masina aia precis tine bujiile calde mult timp dupa pornire.
|
#24
Posted 21 January 2019 - 19:54
kesarion111, on 21 ianuarie 2019 - 19:40, said:
Odata ce ai schimbat o piesa cu ceva aftermarket tot acolo vei avea de lucru peste ceva timp. In cazul de fata, schimba bujia arsa si in 2-3 sezoane ai sa o schimbi tot pe aia :-). In general rezolva ce e defect, ce rost are sa schimbi ceva ce merge? Atata timp cat rezistenta este 0,7-0,9 ohm totul e OK. E bine ca din cand in cand sa le desfaci si pe filet sa dai cu un creion, grafitul ramas intre spirele filetului impiedica griparea. Daca s-a ars una, cred ca urmeaza si restul, in viitorul apropiat. Nu ma gandesc sa le desfac, pt ca sigur nu au fost schimbate niciodata, si e destul de riscant...mai bine o duc la service, daca se intampla ceva, e problema lor. 200 de lei sunt 4 bujii...ori la sechimb toate 4, ori pe rand, tot aia e. |
#25
Posted 21 January 2019 - 20:13
unbrutus, on 21 ianuarie 2019 - 19:27, said:
ce poate face atelierul diferit de ceea ce faci tu acasa? oricum, pe mine atelierul m-a pus sa semnez o hartie ca daca se rupe bujia ei nu au absolut nici o treaba... deci puteam sa o desfac eu acasa linistit hmm... asta e prima oara cand o aud, cred ca va fi f controversata afirmatia ta, ca si ungerea prezoanelor. ma gandesc daca ar fi asa simplu, de ce nu s-ar da din fabrica? Aia cu vaselina e de la soferi vechi, am dat prima data pe bujiile de la Dacia 1300 - intradevar, dupa ani s-a adeverit ca ies fara chin , am continuat pe masinile avute de-a lungul anilor si nu am avut niciodata de suferit, la diesel e joaca la incandescente daca sunt tratate , costa 8 lei ...http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/spray-vaselina-baza-cupru-100ml-p-9527 A nu se confunda prezoanele cu bujiile , nu se ung cu vaselina niciodata dar este foarte important sa se stranga la cuplu cu o cheie dinamometrica . Exista si vaselina speciala pentru mufa cap bujie ...vaselina florurata , acea vaselina alba ce vine pe masina din fabrica si multi o sterg cu carpa crezand ca e mizerie , e foarte importanta mai ales in anotimp cu umezeala excesiva , nici ea nu este obligatorie exact ca cea pe baza de cupru , este "daca doresti" , cum nu este obligatoriu sa schimbi lichidul de frana la 2 ani sau uleiul de servo la 4 sau uleiul din cutie care la multe modele e "for life" ...dar pentru 8 lei eu spun ca merita, despre utilitate mai vorbim peste cativa ani . Edited by ldpe, 21 January 2019 - 20:13. |
#26
Posted 21 January 2019 - 20:17
CominP93, on 21 ianuarie 2019 - 19:13, said:
Oricum nici nu ma gandeam sa le schimb acasa, stiu ca e destul de riscant. Un baiat de la service mi-a zis ca a cazut varful bujiei in chiulasa, si a avut mult de lucru...o manopera de 2000 de lei. https://www.epiesa.r.../subcat-100152/ de verificat cu un tester si bateria in ce stare mai este. Inafara de tensiune V se mai verifica si parametrii SOC (State Of Charge) – starea de incarcare - SOH ( State Of Health) – starea de sanitate - SOP (State Of Power) – curentul de descarcare la rece *(AEN) Edited by Madalin80, 21 January 2019 - 20:31. |
#27
Posted 21 January 2019 - 20:38
ldpe, on 21 ianuarie 2019 - 20:13, said:
Atelierul are spray-uri dedicate , in rest nimic mai mult decat ai acasa, eventual chei mai bune ce nu scapa de pe hexagon si se rotunjesc . Aia cu vaselina e de la soferi vechi, am dat prima data pe bujiile de la Dacia 1300 - intradevar, dupa ani s-a adeverit ca ies fara chin , am continuat pe masinile avute de-a lungul anilor si nu am avut niciodata de suferit, la diesel e joaca la incandescente daca sunt tratate , costa 8 lei ...http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/spray-vaselina-baza-cupru-100ml-p-9527 A nu se confunda prezoanele cu bujiile , nu se ung cu vaselina niciodata dar este foarte important sa se stranga la cuplu cu o cheie dinamometrica . Exista si vaselina speciala pentru mufa cap bujie ...vaselina florurata , acea vaselina alba ce vine pe masina din fabrica si multi o sterg cu carpa crezand ca e mizerie , e foarte importanta mai ales in anotimp cu umezeala excesiva , nici ea nu este obligatorie exact ca cea pe baza de cupru , este "daca doresti" , cum nu este obligatoriu sa schimbi lichidul de frana la 2 ani sau uleiul de servo la 4 sau uleiul din cutie care la multe modele e "for life" ...dar pentru 8 lei eu spun ca merita, despre utilitate mai vorbim peste cativa ani . |
#28
Posted 21 January 2019 - 20:40
Acum vreo 5 ani am aschimbat la un Astra G bujiile incandescente, pe bord scria ca avea vreo 220.000 km.
La 3 a fost OK, a 4-a mi-au zis ca nu se lasa desurubata si nu vor sa forteze, se rup usor. Pentru siguranta trebuie demontata chiuloasa, or asta inseamna timp si bani. Banii sa zicem ca nu ar fi o problema, dar intotdeauna apare cate ceva si trebuie masina. Merg cu ea de atunci asa. Nu mai retin daca chiar era nevoie sa le schimb sau am facut-o ca trecuse de 200.000 km si avea vreo 12-13 ani. Edited by claudiu1, 21 January 2019 - 20:45. |
|
#29
Posted 21 January 2019 - 20:44
"Exista o vaselina cu baza ceramica speciala pentru injectoare diesel si bujii, desii unii producatori nu recomanda folosirea de vaselina (de nici un fel)"
Sa specific clar - acea vaselina o dau in cantitate mica pe filet , atat , daca este in exces o sterg ca doar nu gresez balamaua de la poarta Vaselina trebuie sa reziste la regim termic inalt , cea pe baza de cupru rezista la 1100 grade Celsius iar cea ceramica 1600 C , tot 8 lei costa si aceea http://www.mivarom.r...ca-100ml-p-9526 Am ambele variante iar ca sa nu stea degeaba mai gresez balamalele de la cuptor , merg doxa de cand le dau cu asa ceva , inainte trebuia sa trag ca de prastie . Edited by ldpe, 21 January 2019 - 20:46. |
#30
Posted 21 January 2019 - 20:58
Schimba frate toate bujiile, nu am intele niciodata saracia asta de abordare s-a stricat o bujie o schimb pe aia. Daca aveau un V8 eventual cu ultimile buji greu accesibile, mai zici dar la 4 bujii amarate ?
|
#31
Posted 21 January 2019 - 21:08
ldpe, on 21 ianuarie 2019 - 20:13, said:
A nu se confunda prezoanele cu bujiile , nu se ung cu vaselina niciodata dar este foarte important sa se stranga la cuplu cu o cheie dinamometrica . autocargo, on 21 ianuarie 2019 - 20:38, said:
desii unii producatori nu recomanda folosirea de vaselina (de nici un fel) ldpe, on 21 ianuarie 2019 - 20:13, said: sprayul se intinde, ala chiar nu l-as folosi. vaselina de cupru din aia care vine cu placutele de frana |
#32
Posted 21 January 2019 - 21:16
Mercedes are un cod de "vaselina" ceramica ce se da DOAR pe filet.
|
#33
Posted 21 January 2019 - 21:40
|
#34
Posted 21 January 2019 - 21:45
unbrutus, on 21 ianuarie 2019 - 21:08, said:
ce mai conteaza ce recomanda producatorii... noi stim mai bine. Adevarul este ca poate daca dai cumva doar sus de tot la capat pe ultimele 2-3 spire nu dauneaza, desi tot nu sint convins de vaselina pe bujii... sprayul se intinde, ala chiar nu l-as folosi. vaselina de cupru din aia care vine cu placutele de frana Cel de la Mivarom sa sti ca e gros, nu e spray in adevaratul sesn al cuvantului,cand iese prima data e mai lichid dar se evapora rapid "cevaul" si ramane cremos cu nuanta de cupru . Eu ce spuneam cu vaselina e pentru cine doreste , am testat si pot sa recomand , exact cum am recomandat aditiv pentru cutia de viteze la schimbul de ulei la Logan , la cine am pus acum imi saruta mana , vorbesc de frig cand e stiut faptul ca strange cutia la logan pana se incalzeste . Este vorba de liqui moly mos2 la tub de 20 grame - 1 tub la un plin de cutie (doua tuburi la cele uzate) , nu luati de bun ce spun pe site cu 2-3 tuburi, e prea mult la cutie sub 250k km . Am avut de-a randul anilor multe "inventii" dintre care unele erau sa se sfarseasca tragic - e , pe acelea nu le recomand ,dar ce testez sute de mii de km recomand , tot ce spun e testat pe flota de 20 taxiuri care baga la greu nu stau in puf . Edited by ldpe, 21 January 2019 - 21:50. |
#35
Posted 21 January 2019 - 21:45
am schimbat-o doar pe cea arsa si e a treia iarna, porneste f probl
|
#36
Posted 21 January 2019 - 21:50
ldpe, on 21 ianuarie 2019 - 19:02, said:
Bujiile (indiferent ca incandescente sau aprindere ) se schimba set . Placutele de frana - set Rulmentii fata -set, spate- set Samd. Numai impins de timp sau inghesuit de bani schimbi ce e defect . Mergi la atelier sa schimbe ca rupi bujia veche in filet si pe urma sa vezi ce vesela zi vei avea. La montare pe filet se da cu spray vaselina cuprata , asta pentru linistea de peste cativa ani cand o vei reschimba . |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users