Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Accesul la anumite bibloteci din cadrul Politehnicii Bucureºti (U.P.B.)

- - - - -
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#19
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Dacă nu le pot avea în format fizic, măcar să le pot scana ca să le am în computer (şi pe C.D.-uri).
De asta mai adun unele chestii... căci ori nu le pot face în format digital la unele bibloteci, ori nu le găsesc la bibloteci. Şi e bine să salvezi informaţia găsită pe net, căci nu ştii când dispare.

#20
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,039
  • Înscris: 09.08.2005

View PostRomeoM, on 19 ianuarie 2019 - 17:10, said:

Sa presupunem ca esti la o firma si vrei sa proiectezi componente complexe intr-un anumit domeniu din transporturi. Pe vremea lui Ceausescu, asemenea detalii tehnologice erau tratate explicit (partial) la unele cursuri terminale de la Politehnica. Azi asemenea cursuri nu exista pe internet; daca de exemplu doresti sa ti le procuri.  Cunoscand explicit autor, carte, alte detalii, daca mergi la Biblioteca Nationala, ti se spune ca sunt impachetate si puse bine, bine de tot. Intr-un viitor nedefinit se va putea avea acces la ele.

Probabil ca aceste carti ofera puncte de plecare consistente, in vederea reproiectarii. Cine le-a scos din biblioteci stiu de ce le-a scos. Uniii (chiar din afara tarii) care le doresc, stiu ca cu ele se pot face banii. Cunosc problema, pt ca si la mine a venit un fost coleg de peste mari si tari cu o lista de titluri. Nu am putut sa-i fac rost de ele, dar am inteles ca nu sunt de gasit in occident la liber. Lista de carti viza doua tipuri de probleme din domeniul mecanicii sa-i spunem ca sa vorbesc la modul cat mai general.

Industria lui Ceausescu nu a fost un morman de fiare vechi, iar faptul ca exista unii care se intereseaza si azi de anumite cursuri universitare care descriau rezultate tehnologice exacte vine sa confirme acesr lucru.

Sigur in afara tarii tehnologiile au fost multi imbunatatite, dar stau sub cheie si costa niste bani in conditiile in care cineva e dispus sa ti le vanda.
Teoria conspirației strikes again!
1. toate bibliotecile din lumea asta au cãrți puse în depozite, inaccesibile publicului dintr-un motiv simplu - niciuna nu are dotarea necesarã pentru a accesa toate cãrțile. Mai ales bibliotecile naționale care prin lege primesc exemplare din orice se tipãrește. Materialele care nu sînt cerute ajung în depozite. În România motivul e simplu - nu au fonduri.
2. Bibliotecile universitare, cel puțin cele de aici, caseazã periodic materiale. Ceea ce înseamnã cã niște cursuri vechi vor fi trimise la topit dupã cîțiva ani de zãcut pe rafturi.
3. Industria lui Ceaușescu a fost construitã majoritar pe împrumuturi cu care s-au cumpãrat licențe de la imperialiști. Care licențe au fost folosite decenii dupã ce expirase tehnologia respectivã. Exemplu celebru - Dacia 1300 cu toate variantele ei. Sau locomotivele de la Electroputere. În '90 industria aia chiar era un morman de fier vechi.

#21
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005
Cărțile în sine sunt doar un suport pentru informație, datorită progresului este normal să fie preferată informația pe suport electronic fie ea scrisă sau video, ce mă îngrijorează este calitatea din ce în ce mai scăzută a informației. Și pe suportul de hârtie se publicau prostii. era și expresia "hârtia suportă orice" dar totuși acum în era suportului electronic pentru informație cantitatea de gunoi a crescut exponențial, se întâmplă asta și datorită ușurinței în publicare, ca să publici o idee pe hârtie (să publici o carte) era mai dificil și se trecea prin mai multe filtre. Oricum cantitatea de informație utilă este mult mai mare și mai ușor de accesat acum, adevărata problemă este să o sortezi dintre gunoaie. Uite de exemplu am observat că topicul despre pământul plat a ajuns rapid la 280 pagini iar ăsta despre cărți este abia la a doua, ceea ce înseamnă că gunoiul stârnește mai mult interes și din acest motiv se intră într-un cerc vicios, deoarece se caută gunoaie generatorii de conținut generează gunoaie, iar consumatorii digerând mai mult gunoi decât informație de calitate se autoeducă devenind tot gunoaie.

#22
RomeoM

RomeoM

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 562
  • Înscris: 02.12.2010

View Postradunic, on 20 ianuarie 2019 - 09:14, said:

Exemplu celebru - Dacia 1300 cu toate variantele ei. Sau locomotivele de la Electroputere. În '90 industria aia chiar era un morman de fier vechi.
Contraexemplu pattern de dupa 1989:
Fostul primar PLN, Crin Halaicu a importat cu surle si trambite din Austia niste tramvaie cu remorca, albastre care au circulat prin Bucuresti mai putin de 10 ani.
Tramvaiele lui Ceausescu, favut in anii 70 si 80 ai secolului trecut, circula si azi, unele modernizate, alele doar intretinute cu reparatii capitale...

Astazi, de multe ori, cand cumperi un produs occidental, "o pereche de sandale italienesti de calitate sa zice", te astepti sa nu te tina doua veri: se taie talpile, se rup fetele si arata nasol, etc., etc.
Filozofia sovietica era sa faci un lucru, care sa te tina cat mai mult. Filozofia consumerista este sa faci un lucru, pt care o componeta vitala trebuie sa crape dupa un timp determinat, dupa care sa cumperi altul noi.
Daca ai avea de ales, nu ar fi nici o problema, dar daca iti este impus prin politici de monopol intre corporatii, ajungi la faliment.

Disparitia din biblioteci a unor carti tehnice sub diverse pretexte, care iti ofereau o alternativa pt intreprinzatorul mediu nu este intamplatoare...

Edited by RomeoM, 22 January 2019 - 09:42.


#23
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Nu erau aduse din Austria, ci din Germania (fosta parte de Vest). Şi erau vechi şi cam pretenţioase, de nu au circulat aşa de mult. Dar faţă de tramvaiele Româneşti erau la ani lumină distanţă, deşi mai vechi ca şi concepţie. La început le consideram gunoaie, dar în maxim 2 ani ajunseseră tramvaiele mele de suflet. Vagoane motor mai sunt, remorci doar 1   :(    Frumoasele mele albastre   :(    :crybaby:
Tramvaiele au sosit în perioada 1994-1997 şi ultimele au fost retrase în primvăra lui 2007 (am făcut plimbare cu unul din ultimele). Erau produse în 1957-1959 (cele cu uşi glisante/culisante) şi 1964-1966 (restul).

Doar în Bucureşti mai circulă cu călători tramvaie Româneşti. Iar modernizare a însemnat de fapt casarea tramvaiului vechi, luare numărului de parc şi construirea altuia nou.

#24
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,039
  • Înscris: 09.08.2005

View PostRomeoM, on 22 ianuarie 2019 - 09:41, said:

Contraexemplu pattern de dupa 1989:
Fostul primar PLN, Crin Halaicu a importat cu surle si trambite din Austia niste tramvaie cu remorca, albastre care au circulat prin Bucuresti mai putin de 10 ani.
Tramvaiele lui Ceausescu, favut in anii 70 si 80 ai secolului trecut, circula si azi, unele modernizate, alele doar intretinute cu reparatii capitale...

Astazi, de multe ori, cand cumperi un produs occidental, "o pereche de sandale italienesti de calitate sa zice", te astepti sa nu te tina doua veri: se taie talpile, se rup fetele si arata nasol, etc., etc.
Filozofia sovietica era sa faci un lucru, care sa te tina cat mai mult. Filozofia consumerista este sa faci un lucru, pt care o componeta vitala trebuie sa crape dupa un timp determinat, dupa care sa cumperi altul noi.
Daca ai avea de ales, nu ar fi nici o problema, dar daca iti este impus prin politici de monopol intre corporatii, ajungi la faliment.

Disparitia din biblioteci a unor carti tehnice sub diverse pretexte, care iti ofereau o alternativa pt intreprinzatorul mediu nu este intamplatoare...
Contraexemplu greșit - tramvaiele alea aveau deja cîteva decenii de funcționare la activ. Doar nu crezi că erau noi-nouțe?
Cît despre consumerism - da, e real dar... întotdeauna apare un dar... Depinde de
1. ce înțelegi prin sandale de calitate - dacă te țin doar două sezoane, ai ales firma greșită, aia nu e calitate.
2. filozofia sovietică de a face lucruri care să țină mult - te țineau mult mărfurile făcute din topor; restul erau la fel de proaste ca marfa proastă de acum. Ai uitat sau n-ai prins bătaia pe marfa dată la export? Sau pe importurile din vestul imperialist?
Și ai de ales - totul e să știi să alegi.

Cărțile despre tehnoclogii vechi dispar pentru că nu mai sînt cerute iar biblitoecile nu au fonduri să țină cărțile veșnic. Singura care le ține e cea națională dar și aia are limitări de fonduri deci de aia nu ai acces, nu fiindcă a conspirat careva să-ți interzică accesul...

Edited by radunic, 22 January 2019 - 17:15.


#25
XON-XOFF

XON-XOFF

    Big Fat Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,442
  • Înscris: 27.05.2006
@djl, la obiect, în general NU poți primi acces dacă nu ești student. Soluții:

- te rogi de un student să te ia pe permisul lui, îi dai o bere pt asta
- cauți pe net cu răbdare pe forumuri studențești pînă găsești linkuri la cărțile respective care au fost scanate (evident ilegal but who cares) de către studenți. Existau și site-uri studențești (referate la greu se numea unul) care strîngeau tot felul de materiale.

Pe de altă parte dacă te interesează scheme și moduri de functionare, asta găsești și la liber în engleză, că doar nu am inventat noi telefonul cu monedă. Există TONE de documentație în limba engleză despre sist. telefonic analogic, în anii 80 era o comunitate IMENSĂ de așa-numiți "phone phreakers", un soi de hackeri dar nu în domeniul calculatoarelor ci al telefoanelor, pe scurt ideea era să cunoști șmecherii și să generezi anumite tonuri speciale care-ți permiteau să semnalizezi cu centralele și să faci convorbiri pe gratis.

#26
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Documentaţie există în Lb. Engleză. Pentru telefoanele obişnuite există şi în Lb. Română. Dar nu şţiu dacă alea publice funcţionau 100% la fel peste tot - de exemplu cele cu disc folosite în România aveau alimentare separată pentru releul de încărcare al monedelor (110 Volţi, posibil ca ulterior să se fi trecut la 220).
Dar spre exemplu în cazul caroseriilor de anumite autobuze, acestea puteau fi model exclusiv Româneşti, deci cu greu să găseşti ceva prin afară.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate