Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior
 ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...
 

Rivian - Electric Adventure Vehicle

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
73 replies to this topic

#37
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Sunt curios de unde isi iau unii informatiile cand vorbesc despre degradarea bateriilor in masinile electrice de ultima generatie.
Am tot citit pe forumul asta ca dupa 4-5 ani trebuie sa schimbi bateriile, ca ar costa cat jumatate de masina, etc etc, dar niciodata nu au adus surse credibile. Aici nu intra "pentru ca asa am citit eu pe internet".
Pun mai jos o analiza pertinenta  realizata pe un numar mare de masini si pe un timp indelungat.

https://steinbuch.wo...gradation-data/

Dupa cum se poate vedea, o baterie cu racire activa, poate ajunge la 820.000 km cu 80% din capacitatea initiala. Deci in cazul de fata, dupa 20-30 de ani, bateria acestei masini inca va avea o autonomie de peste 500km.

Am aprecia putin bun simt chiar si atunci cand vreti sa dezinformati.

#38
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,111
  • Înscris: 04.08.2007

View Postfigo1988, on 16 ianuarie 2019 - 13:00, said:

Nu asa functioneaza. Singura energie pe care o poate recupera este cea cinetica, in fiecare moment cand masina este in miscare ea pierde energie prin forta de frecare cu aerul si cu soseaua. Daca mergi constant cu 100km/h timp de 3h, cand incetinesti intr-un final nu vei putea recupera decat energia pe care o mai ai in momentul respectiv, iar acolo se calculeaza randamentul de 60% pe care l-am spus (in fapt bate spre 90% acest randament, dar trebuie tinut cont de energia pe care o mai are masina la momentul respectiv).

In final e irelevant, pentru omul de rand ce conteaza este ca sunt cicli de testare cat de cat realisti acum (EPA in US si WLTP in Europa), iar pe baza lor poate compara diferite solutii. Asa cum 100 de ani oamenii au condus masini pe benzina fara sa stie ca un ciclu motor are de fapt 2 rotatii sau ca amestecul stoichiometric la benzina este 14.7, asa vor conduce si masinile electrice fara sa stie exact cum functioneaza.
Asa da. 60% din energia cinetica si in cazul asta aveai dreptate, nu e exagerat.

View Postinuendo0, on 16 ianuarie 2019 - 14:21, said:

Sunt curios de unde isi iau unii informatiile cand vorbesc despre degradarea bateriilor in masinile electrice de ultima generatie.
Am tot citit pe forumul asta ca dupa 4-5 ani trebuie sa schimbi bateriile, ca ar costa cat jumatate de masina, etc etc, dar niciodata nu au adus surse credibile. Aici nu intra "pentru ca asa am citit eu pe internet".
Pun mai jos o analiza pertinenta  realizata pe un numar mare de masini si pe un timp indelungat.

https://steinbuch.wo...gradation-data/

Dupa cum se poate vedea, o baterie cu racire activa, poate ajunge la 820.000 km cu 80% din capacitatea initiala. Deci in cazul de fata, dupa 20-30 de ani, bateria acestei masini inca va avea o autonomie de peste 500km.

Am aprecia putin bun simt chiar si atunci cand vreti sa dezinformati.
la un prius nu schimbi bateriile dupa 4-5 ani. Si e vorba de tehnologie mai veche.
Se face analogie cu bateriile de telefon si degradarea cand se incarca fast, insa nici in cazul asta, la telefoane nu e o mare difefenta fata de incarcarea lenta.

Edited by remvirg, 16 January 2019 - 14:40.


#39
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postremvirg, on 16 ianuarie 2019 - 12:47, said:

Pai tocmai asta neg ca ar fi adevarat, 60% recuperare.
Poate o fi in conditii de laborator dar nu pot crede ca in regim de extraurban/autostrada ai tu recuperare 60%. Adica mergi o ora pe consum si din trei franari gata tata ai umplut bateria. Nici in regim urban de bara la bara nu ai. Probabil daca ai fi singur pe strada sa-ti zica sistemul: mai sunt 100 m pana la semafor, avem 40km/h, operesc motorul si mergem lin pe recuperare.
e aproape de perpetuum mobile :)

View Postfigo1988, on 16 ianuarie 2019 - 13:00, said:

Nu asa functioneaza. Singura energie pe care o poate recupera este cea cinetica
si tot pe aia o si pierde, din pacate.

Cu sistemul asta regenerativ, pe de o parte castigi, pe 2 pierzi, la fiecare ridicare de picior de pe pedala de acceleratie ca sa il muti pe frana, deja masina a franat, desi tu poate nu vroiai decat sa continui drumul dar mai cu atentie ca ai vazut o pisica

si apoi iei din autonomie incercand sa aduci masina la viteza dinainte. Dar cum pe aici isi dau cu parerea teoreticieni care toti detineti diesel sau cel mult benzinare, vorbim din auzite si atat

View Postremvirg, on 16 ianuarie 2019 - 14:28, said:

la un prius nu schimbi bateriile dupa 4-5 ani. Si e vorba de tehnologie mai veche.
Se face analogie cu bateriile de telefon si degradarea cand se incarca fast, insa nici in cazul asta, la telefoane nu e o mare difefenta fata de incarcarea lenta.
la prius autonomia pe baterie, electric only, este de sub 2km...

bateriile de telefon sint incarcate la 100%, si autonomiile la masini sint date cu bateriile incarcate 100%, dar dupa ce o cumperi afli ca de fapt e bine sa o incarci doar 80%... si din start deci pornesti cu o autonomie maxima mult mai mica decat cifra oficiala.

#40
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View Postunbrutus, on 16 ianuarie 2019 - 15:42, said:

la prius autonomia pe baterie, electric only, este de sub 2km...
2 km din cati km parcursi?

#41
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View Postfigo1988, on 16 ianuarie 2019 - 10:10, said:

90% dintre sursele care scad autonomia prezentate
Cifrele-s umflate deliberat, pt a sublinia ideea  -  toate chestiile alea (da, chiar si rampele sau depasirile, chestii care cer mai mult cuplu de la motor) sunt consumatori si afecteaza autonomia.  N-o sa scada la 270 km, cum am "calculat" eu, dar nici la 500 km n-o sa ajunga decat ocazional, mers "la consum".


View Postedi10000, on 16 ianuarie 2019 - 12:04, said:

Sunt prea multe greseli in postarile tale ca sa incerce sa te educ. O va face viata. Si nu-ti va fi usor.
Dorele, iti sugerez sa lasi atacurile astea si sa faci ceea ce n-ai facut niciodata: sa scrii la subiect.  Asta daca esti capabil.  Daca nu, ramai la croşetat sau la ce stii tu sa faci.

#42
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,156
  • Înscris: 13.11.2017
Nu stiu ce tot ii trageti cu rampele ca scad autonomia. Voi numai cat urcati dealuri si munti, nu le mai si coborati ? La coborare recuperati macar 50% din energia consumata la urcare deci ajungeti ca si cum ati facut drumul pe drum drept.

Edited by Ford4, 16 January 2019 - 16:39.


#43
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View PostBarboso, on 16 ianuarie 2019 - 16:12, said:

Cifrele-s umflate deliberat, pt a sublinia ideea  -  toate chestiile alea (da, chiar si rampele sau depasirile, chestii care cer mai mult cuplu de la motor) sunt consumatori si afecteaza autonomia.  N-o sa scada la 270 km, cum am "calculat" eu, dar nici la 500 km n-o sa ajunga decat ocazional, mers "la consum".

Fiind autonomie data dupa ciclu EPA, ai fi surprins cat de realista poate fi. Arunca un ochi pe datele de consum pentru masina pe care o conduci acum :)

#44
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007

View PostFord4, on 16 ianuarie 2019 - 16:38, said:

Nu stiu ce tot ii trageti cu rampele ca scad autonomia. Voi numai cat urcati dealuri si munti, nu le mai si coborati ? La coborare recuperati macar 50% din energia consumata la urcare deci ajungeti ca si cum ati facut drumul pe drum drept.
Pai n-ai fost atent la faza cu pisica (probabil lui Schrödinger) prin care ,,pe de o parte castigi, pe 2 pierzi" Posted Image

#45
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postcata, on 16 ianuarie 2019 - 16:01, said:

2 km din cati km parcursi?
buna intrebare, 2km din 4 parcursi. multumit? ideea e ca pe bateria aia autonomia e o gluma. nici 2 km nu este de fapt

View PostFord4, on 16 ianuarie 2019 - 16:38, said:

Nu stiu ce tot ii trageti cu rampele ca scad autonomia. Voi numai cat urcati dealuri si munti, nu le mai si coborati ? La coborare recuperati macar 50% din energia consumata la urcare deci ajungeti ca si cum ati facut drumul pe drum drept.
eu zic 90%... perpetuum mobile aproape. astia care am mai si detinut si condus electrice te contrazicem. Cum sa recuperezi 50% omule... :)

#46
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View Postunbrutus, on 16 ianuarie 2019 - 18:15, said:

Cum sa recuperezi 50% omule... :)
Minim 50%

#47
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Unbrutus se face ca a uitat ca pe alt topic i s-au prezentat cifre, calcule, poze din meniul masinii, etc etc, cum ca masinile electrice recupereaza pana la 82% din energia cinetica la franare, dar el continua cu aceeasi poezie de troll trist. Patetic.

#48
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,111
  • Înscris: 04.08.2007
82% recuperezi daca esti singur pe sosea si nu este nevoie sa apesi acceleratia deloc pana la baza pantei, exact cum ai vrea sa mergi doar in frana de motor cu o masina ice, cu consum zero. Teoretic e posibil, practic nu prea.

#49
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
In trafic urban recuperezi mult mai mult decat in exterior, evident. Sunt mai multe porniri-opriri si nu se pierde aproape deloc energie prin frecarea cu aerul. S-au prezentat date, chiar bzalex a facut-o utilizand informatii de la masina lui, era un procent semnificativ.

#50
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postremvirg, on 16 ianuarie 2019 - 20:04, said:

...exact cum ai vrea sa mergi doar in frana de motor cu o masina ice, cu consum zero.
Consum zero ai doar când motorul e oprit.
Nu te lăsa păcălit de afișajul 0 al CB-ului.

#51
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postericmario, on 16 ianuarie 2019 - 00:53, said:

La Ăźnceput am zis că seamănă cu Dacia 1100, pe urmă mi-am dat seama cĂąt de superficial pot să fiu. Posted Image
Oricum, dacă aveți răbdare pĂąnă la final, ehe, se cam schimbă povestea.

ps. La un momentdat zice că mașina are 14.000 Nm la roată! Omg!

https://www.youtube.com/watch?v=QMfxJEfb4lw
O masina cu reductor cat are la roata de e asa uau?

#52
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Sincer nu știu.
14k?

#53
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007

View Postremvirg, on 16 ianuarie 2019 - 20:04, said:

82% recuperezi daca esti singur pe sosea si nu este nevoie sa apesi acceleratia deloc pana la baza pantei, exact cum ai vrea sa mergi doar in frana de motor cu o masina ice, cu consum zero. Teoretic e posibil, practic nu prea.
Incorect. Ia spune, pe ce sosea ai mers tu singur cu tempomatul pus fara sa atingi frana la 10min? Poate prin 89 pe A1 sa fi fost posibil.
Un ICE franeaza/accelereaza foarte des inclusiv pe autostrada, prin urmare regimul de mers e departe de optim, idem consumul. Un EV in acelasi regim de lucru e mult mai eficient (pana si hibridele clasice sunt mai eficiente din exact acelasi motiv), pentru ca franele alea repetate sunt cu recuperare, spre deosebire de ICE care nu recupereaza nimic.

Edited by Hansolo, 16 January 2019 - 21:51.


#54
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,156
  • Înscris: 13.11.2017

View Postremvirg, on 16 ianuarie 2019 - 20:04, said:

82% recuperezi daca esti singur pe sosea si nu este nevoie sa apesi acceleratia deloc pana la baza pantei, exact cum ai vrea sa mergi doar in frana de motor cu o masina ice, cu consum zero. Teoretic e posibil, practic nu prea.

Pai din aceeasi cauza si la un ICE ai media ca pe sosea dreapta cand mergi la munte. Ajungi sus cu o medie de 8 sa spunem, iar la baza ajungi cu media de 6 cat ai daca ai fi mers pe drum drept.

PS. Am pus o recuperare de numai 50% fiindca recuperarea depinde si de modelul masinii dar depinde si de sofer. Am facut un drive test cu un Mondeo hibrid care putea afisa procentul de recuperare de energie la franare. Daca franai ca la o masina obisnuita iesea pe la vreo 70%. Daca stiai cum s-o calci , nici foarte tare dar nici foarte incet ieseai la peste 90%. Asa ca se pare ca exista nu numai un mers hybrid style ci si o franare  maximum regenerative style Posted Image !

View Postcata, on 16 ianuarie 2019 - 16:01, said:

2 km din cati km parcursi?

Te rog nu-l lua cu subtilitati. Dupa raspunsul lui, cred ca ti-ai dat seama ca habar nu are ce inseamna o masina hibrida Posted Image !

Edited by Ford4, 17 January 2019 - 00:07.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate