Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Rivian - Electric Adventure Vehicle
#37
Posted 16 January 2019 - 14:21
Sunt curios de unde isi iau unii informatiile cand vorbesc despre degradarea bateriilor in masinile electrice de ultima generatie.
Am tot citit pe forumul asta ca dupa 4-5 ani trebuie sa schimbi bateriile, ca ar costa cat jumatate de masina, etc etc, dar niciodata nu au adus surse credibile. Aici nu intra "pentru ca asa am citit eu pe internet". Pun mai jos o analiza pertinenta realizata pe un numar mare de masini si pe un timp indelungat. https://steinbuch.wo...gradation-data/ Dupa cum se poate vedea, o baterie cu racire activa, poate ajunge la 820.000 km cu 80% din capacitatea initiala. Deci in cazul de fata, dupa 20-30 de ani, bateria acestei masini inca va avea o autonomie de peste 500km. Am aprecia putin bun simt chiar si atunci cand vreti sa dezinformati. |
#38
Posted 16 January 2019 - 14:28
figo1988, on 16 ianuarie 2019 - 13:00, said:
Nu asa functioneaza. Singura energie pe care o poate recupera este cea cinetica, in fiecare moment cand masina este in miscare ea pierde energie prin forta de frecare cu aerul si cu soseaua. Daca mergi constant cu 100km/h timp de 3h, cand incetinesti intr-un final nu vei putea recupera decat energia pe care o mai ai in momentul respectiv, iar acolo se calculeaza randamentul de 60% pe care l-am spus (in fapt bate spre 90% acest randament, dar trebuie tinut cont de energia pe care o mai are masina la momentul respectiv). In final e irelevant, pentru omul de rand ce conteaza este ca sunt cicli de testare cat de cat realisti acum (EPA in US si WLTP in Europa), iar pe baza lor poate compara diferite solutii. Asa cum 100 de ani oamenii au condus masini pe benzina fara sa stie ca un ciclu motor are de fapt 2 rotatii sau ca amestecul stoichiometric la benzina este 14.7, asa vor conduce si masinile electrice fara sa stie exact cum functioneaza. inuendo0, on 16 ianuarie 2019 - 14:21, said:
Sunt curios de unde isi iau unii informatiile cand vorbesc despre degradarea bateriilor in masinile electrice de ultima generatie. Am tot citit pe forumul asta ca dupa 4-5 ani trebuie sa schimbi bateriile, ca ar costa cat jumatate de masina, etc etc, dar niciodata nu au adus surse credibile. Aici nu intra "pentru ca asa am citit eu pe internet". Pun mai jos o analiza pertinenta realizata pe un numar mare de masini si pe un timp indelungat. https://steinbuch.wo...gradation-data/ Dupa cum se poate vedea, o baterie cu racire activa, poate ajunge la 820.000 km cu 80% din capacitatea initiala. Deci in cazul de fata, dupa 20-30 de ani, bateria acestei masini inca va avea o autonomie de peste 500km. Am aprecia putin bun simt chiar si atunci cand vreti sa dezinformati. Se face analogie cu bateriile de telefon si degradarea cand se incarca fast, insa nici in cazul asta, la telefoane nu e o mare difefenta fata de incarcarea lenta. Edited by remvirg, 16 January 2019 - 14:40. |
#39
Posted 16 January 2019 - 15:42
remvirg, on 16 ianuarie 2019 - 12:47, said:
Pai tocmai asta neg ca ar fi adevarat, 60% recuperare. Poate o fi in conditii de laborator dar nu pot crede ca in regim de extraurban/autostrada ai tu recuperare 60%. Adica mergi o ora pe consum si din trei franari gata tata ai umplut bateria. Nici in regim urban de bara la bara nu ai. Probabil daca ai fi singur pe strada sa-ti zica sistemul: mai sunt 100 m pana la semafor, avem 40km/h, operesc motorul si mergem lin pe recuperare. figo1988, on 16 ianuarie 2019 - 13:00, said:
Nu asa functioneaza. Singura energie pe care o poate recupera este cea cinetica Cu sistemul asta regenerativ, pe de o parte castigi, pe 2 pierzi, la fiecare ridicare de picior de pe pedala de acceleratie ca sa il muti pe frana, deja masina a franat, desi tu poate nu vroiai decat sa continui drumul dar mai cu atentie ca ai vazut o pisica si apoi iei din autonomie incercand sa aduci masina la viteza dinainte. Dar cum pe aici isi dau cu parerea teoreticieni care toti detineti diesel sau cel mult benzinare, vorbim din auzite si atat remvirg, on 16 ianuarie 2019 - 14:28, said:
la un prius nu schimbi bateriile dupa 4-5 ani. Si e vorba de tehnologie mai veche. Se face analogie cu bateriile de telefon si degradarea cand se incarca fast, insa nici in cazul asta, la telefoane nu e o mare difefenta fata de incarcarea lenta. bateriile de telefon sint incarcate la 100%, si autonomiile la masini sint date cu bateriile incarcate 100%, dar dupa ce o cumperi afli ca de fapt e bine sa o incarci doar 80%... si din start deci pornesti cu o autonomie maxima mult mai mica decat cifra oficiala. |
#40
Posted 16 January 2019 - 16:01
#41
Posted 16 January 2019 - 16:12
figo1988, on 16 ianuarie 2019 - 10:10, said:
90% dintre sursele care scad autonomia prezentate edi10000, on 16 ianuarie 2019 - 12:04, said:
Sunt prea multe greseli in postarile tale ca sa incerce sa te educ. O va face viata. Si nu-ti va fi usor. |
#42
Posted 16 January 2019 - 16:38
Nu stiu ce tot ii trageti cu rampele ca scad autonomia. Voi numai cat urcati dealuri si munti, nu le mai si coborati ? La coborare recuperati macar 50% din energia consumata la urcare deci ajungeti ca si cum ati facut drumul pe drum drept.
Edited by Ford4, 16 January 2019 - 16:39. |
#43
Posted 16 January 2019 - 16:48
Barboso, on 16 ianuarie 2019 - 16:12, said:
Cifrele-s umflate deliberat, pt a sublinia ideea - toate chestiile alea (da, chiar si rampele sau depasirile, chestii care cer mai mult cuplu de la motor) sunt consumatori si afecteaza autonomia. N-o sa scada la 270 km, cum am "calculat" eu, dar nici la 500 km n-o sa ajunga decat ocazional, mers "la consum". Fiind autonomie data dupa ciclu EPA, ai fi surprins cat de realista poate fi. Arunca un ochi pe datele de consum pentru masina pe care o conduci acum |
#44
Posted 16 January 2019 - 17:26
Ford4, on 16 ianuarie 2019 - 16:38, said:
Nu stiu ce tot ii trageti cu rampele ca scad autonomia. Voi numai cat urcati dealuri si munti, nu le mai si coborati ? La coborare recuperati macar 50% din energia consumata la urcare deci ajungeti ca si cum ati facut drumul pe drum drept. |
#45
Posted 16 January 2019 - 18:15
cata, on 16 ianuarie 2019 - 16:01, said:
2 km din cati km parcursi? Ford4, on 16 ianuarie 2019 - 16:38, said:
Nu stiu ce tot ii trageti cu rampele ca scad autonomia. Voi numai cat urcati dealuri si munti, nu le mai si coborati ? La coborare recuperati macar 50% din energia consumata la urcare deci ajungeti ca si cum ati facut drumul pe drum drept. |
#46
Posted 16 January 2019 - 18:54
#47
Posted 16 January 2019 - 19:00
Unbrutus se face ca a uitat ca pe alt topic i s-au prezentat cifre, calcule, poze din meniul masinii, etc etc, cum ca masinile electrice recupereaza pana la 82% din energia cinetica la franare, dar el continua cu aceeasi poezie de troll trist. Patetic.
|
#48
Posted 16 January 2019 - 20:04
82% recuperezi daca esti singur pe sosea si nu este nevoie sa apesi acceleratia deloc pana la baza pantei, exact cum ai vrea sa mergi doar in frana de motor cu o masina ice, cu consum zero. Teoretic e posibil, practic nu prea.
|
#49
Posted 16 January 2019 - 20:28
In trafic urban recuperezi mult mai mult decat in exterior, evident. Sunt mai multe porniri-opriri si nu se pierde aproape deloc energie prin frecarea cu aerul. S-au prezentat date, chiar bzalex a facut-o utilizand informatii de la masina lui, era un procent semnificativ.
|
#50
Posted 16 January 2019 - 21:35
#51
Posted 16 January 2019 - 21:40
ericmario, on 16 ianuarie 2019 - 00:53, said:
La Ăźnceput am zis că seamănă cu Dacia 1100, pe urmă mi-am dat seama cĂąt de superficial pot să fiu. Oricum, dacă aveți răbdare pĂąnă la final, ehe, se cam schimbă povestea. ps. La un momentdat zice că mașina are 14.000 Nm la roată! Omg! https://www.youtube.com/watch?v=QMfxJEfb4lw |
|
#53
Posted 16 January 2019 - 21:51
remvirg, on 16 ianuarie 2019 - 20:04, said:
82% recuperezi daca esti singur pe sosea si nu este nevoie sa apesi acceleratia deloc pana la baza pantei, exact cum ai vrea sa mergi doar in frana de motor cu o masina ice, cu consum zero. Teoretic e posibil, practic nu prea. Un ICE franeaza/accelereaza foarte des inclusiv pe autostrada, prin urmare regimul de mers e departe de optim, idem consumul. Un EV in acelasi regim de lucru e mult mai eficient (pana si hibridele clasice sunt mai eficiente din exact acelasi motiv), pentru ca franele alea repetate sunt cu recuperare, spre deosebire de ICE care nu recupereaza nimic. Edited by Hansolo, 16 January 2019 - 21:51. |
#54
Posted 17 January 2019 - 00:06
remvirg, on 16 ianuarie 2019 - 20:04, said:
82% recuperezi daca esti singur pe sosea si nu este nevoie sa apesi acceleratia deloc pana la baza pantei, exact cum ai vrea sa mergi doar in frana de motor cu o masina ice, cu consum zero. Teoretic e posibil, practic nu prea. Pai din aceeasi cauza si la un ICE ai media ca pe sosea dreapta cand mergi la munte. Ajungi sus cu o medie de 8 sa spunem, iar la baza ajungi cu media de 6 cat ai daca ai fi mers pe drum drept. PS. Am pus o recuperare de numai 50% fiindca recuperarea depinde si de modelul masinii dar depinde si de sofer. Am facut un drive test cu un Mondeo hibrid care putea afisa procentul de recuperare de energie la franare. Daca franai ca la o masina obisnuita iesea pe la vreo 70%. Daca stiai cum s-o calci , nici foarte tare dar nici foarte incet ieseai la peste 90%. Asa ca se pare ca exista nu numai un mers hybrid style ci si o franare maximum regenerative style ! cata, on 16 ianuarie 2019 - 16:01, said:
2 km din cati km parcursi? Te rog nu-l lua cu subtilitati. Dupa raspunsul lui, cred ca ti-ai dat seama ca habar nu are ce inseamna o masina hibrida ! Edited by Ford4, 17 January 2019 - 00:07. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users