Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PPC Energy

Chefi de la Antena 1 s-au intors ...

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u

Recomandare rulouri exterioare us...
 Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...

Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...
 sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5

Probleme cu instalator Casa verde
 Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior

Tratament pt piele..canapea
 

Cu sau fara DPF

- - - - -
  • Please log in to reply
59 replies to this topic

#37
cris26

cris26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 568
  • Înscris: 08.03.2015
E cam aiurea topicul asta, omul vrea sa înlocuiască  un diesel vechi cu unul mai nou ... clar ca i mai bine, masina mai noua, mai dotata, mai sigura care implicit inseamna si costuri mai ridicate ...printre care si dpf.
Eu zic sa intrebi contabilul, sa revezi prioritățile si asta e.

#38
SirJoker

SirJoker

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 22.09.2007
Nu înțeleg de ce ați făcut o dispută de consum între motoarele pe motorină și cele pe benzină când pe mine de fapt mă interesează cu totul altceva. Zici că am postat pe un forum turcesc și numai eu înțeleg ce vreau. Chiar nu înțelege nimeni că nu am nevoie de sfaturi intre ce motor să aleg ?!

 cris26, on 15 ianuarie 2019 - 22:09, said:

E cam aiurea topicul asta, omul vrea sa înlocuiască  un diesel vechi cu unul mai nou ... clar ca i mai bine, masina mai noua, mai dotata, mai sigura care implicit inseamna si costuri mai ridicate ...printre care si dpf.
Eu zic sa intrebi contabilul, sa revezi prioritățile si asta e.

In sfârșit cineva care înțelege românește!! Ideea e că nu am bani de una nouă deși știu că este indicat, dar nu toți suntem milionari. Ideea era să înlocuiesc cu una mai nouă cu vreo 5 ani și cu mai puțini kilometrii, doar că are DPF..aici e singura problemă la care nu mă pricep și aveam nevoie de sfaturi.

#39
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 SirJoker, on 16 ianuarie 2019 - 00:23, said:

In sfârșit cineva care înțelege românește!! Ideea e că nu am bani de una nouă deși știu că este indicat, dar nu toți suntem milionari. Ideea era să înlocuiesc cu una mai nouă cu vreo 5 ani și cu mai puțini kilometrii, doar că are DPF..aici e singura problemă la care nu mă pricep și aveam nevoie de sfaturi.
Pai toti ti-au sugerat sa iei benzina deci fara DPF ca sa nu ai cheltuieli inutile + ca o iei mai noua si implicit km mai putini , problema e ca ai ramas ancorat in trecut cand diZalu reprezenta starea " de bine " a romanului ...


P.S. Imi doresc , sincer , ca pe toti astia care si-au eliminat filtru de particule sa le blocheze RaR-ul , masina pe stand la ITP si sa le respinga ( pe veci ) !

Edited by Baxon, 16 January 2019 - 00:35.


#40
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,661
  • Înscris: 22.11.2007
omul vrea Qashqai sau Passat.

din anii respectivi passatul are doar motorizari problematice (1.8 tsi, 2.0 tfsi cred ca mai gasesti si 1.4 tsi) iar nissanul este o masina grea care consuma de rupe cu un motor pe benzina.

de asemenea:
- Qashqai 2008-2010 este DOAR una singura pe autovit (motor 1.6 aspirat cred ca o placere la condus+consum extraurban mai ales)
- Passat 2008-2010 sunt DOAR 9 masini pe autovit.

asadar, in lumea reala, nu a povestilor de gura sobei de pe softpedia, este greu sa iti cumperi o masina pe benzina daca cauti dintr-un anumit segment. Pentru ca NU le gasesti.Pentru ca nu s-au cumparat nici de noi multe!

filtrul de particule cam pica dupa 200-250 max 300.000km. spalari, curatari de cele mai multe ori sunt bani aruncati pe fereasta. de multe ori filtrul de particule pica din cauza ca motorul nu mai merge in parametrii normali (prb turbo sau mai ales injectoare), nu se mai face regenerare si daca se circula mult asa se infunda iremediabil filtrul. adica un injector care nu este picat de tot dar merge prost poate duce la belele cu filtrul de particule.

rezolvare: dpf off (rezolvarea reala parerea mea), dpf nou (original fff scump sau aftermarket am inteles ca ar fi niste porcarii) sau dpf sh (dupa noroc, cu putin noroc prinzi filtru bun).

la o masina de ~10 ani nu doar la dpf trebuie sa fii atent. asa cum dpf daca pica te poate costa cateva sute de euro (dpf off+anulare soft) mai multe sute de euro te pot costa o volanta+ambreiaj, turbo sau injectoare. adica e nasol ca are si dpf, dar sunt si altele mai grave pt buzunar decat dpf cu care e bine sa nu ai probleme Posted Image).

raman la sfatul de a lua masina euro5 si NU euro4. eu as incerca sa iau masina cat mai noua, chiar daca are km mai multi. prefer oricand o masina de 280.000km din 2014  decat una din 2008 cu 190.000 (ambele reali). mai ales ca la cea din 2014 f probabil poti gasi istoricul complet in reprezentanta al masinii (masini luate pe leasing operational din afara).

Edited by bossake, 16 January 2019 - 00:47.


#41
_R_A_D_U

_R_A_D_U

    MembruAnonim

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,079
  • Înscris: 16.10.2018

 SirJoker, on 16 ianuarie 2019 - 00:23, said:

Nu înțeleg de ce ați făcut o dispută de consum între motoarele pe motorină și cele pe benzină când pe mine de fapt mă interesează cu totul altceva. Zici că am postat pe un forum turcesc și numai eu înțeleg ce vreau. Chiar nu înțelege nimeni că nu am nevoie de sfaturi intre ce motor să aleg ?!
...
Man, nu trebuie sa te superi. Tu esti nehotarit intre aceste 2 modele. Turcii de pe forum au incercat (voalat) sa-ti explice ca mai exista si a 3-a solutie, posibil mai rentabila pentru tine, dpdv financiar pe termen mai lung. Normal, sunt banii tai si faci ce vrei cu ei insa ar fi pacat sa-ti bati joc de buget. Oricum, cu toate ca nu ai spus, bugetul tau pentru masinile alea (2008-2010) ar fi in jur de 6000... Eu chiar sunt curios de ce se va intimpla daca, printr-o intimplare, se va face si la noi itp-ul pe bune. DPF+EGR off, oare ar mai trece?

#42
SirJoker

SirJoker

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 22.09.2007

 _R_A_D_U, on 16 ianuarie 2019 - 07:35, said:


Man, nu trebuie sa te superi. Tu esti nehotarit intre aceste 2 modele. Turcii de pe forum au incercat (voalat) sa-ti explice ca mai exista si a 3-a solutie, posibil mai rentabila pentru tine, dpdv financiar pe termen mai lung. Normal, sunt banii tai si faci ce vrei cu ei insa ar fi pacat sa-ti bati joc de buget. Oricum, cu toate ca nu ai spus, bugetul tau pentru masinile alea (2008-2010) ar fi in jur de 6000... Eu chiar sunt curios de ce se va intimpla daca, printr-o intimplare, se va face si la noi itp-ul pe bune. DPF+EGR off, oare ar mai trece?

Bugetul este undeva la 8-9mii de euro, iar benzina iese din discuție. Cineva mai sus făcea o evaluare a opțiunilor de cumpărare pe Autovit, însă eu i cumpăr din străinătate. Am înțeles că Passat-ul este i mașină problemă și am eliminat-o din listă.. așadar Qashqai cu motorizare 1.6 motorină rămâne încă în discuție sau o altă variantă care să echivaleze. Ideea e că am nevoie de i mașină încăpătoare cu care să pot face destui kilometrii la un cost rezonabil.

#43
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,957
  • Înscris: 06.04.2007
Nu stiu ce probleme generale are Volvo V50 dizal si in ce stare tehnica se afla a ta masina, dar asa la subiect cum cre ca spusera si alti colegi, nu prea merita.
Eu unul care sunt nu as da acel Volvo ca sa iau un Passat din 2008-2009, si exclus Quashqai (la mine) .
Mie acest model de Volvo mi se pare a fi o masina mai adevarata decat un Passat 2008-2009 si arata bine, subiectiv imi place mai mult la aratare decat Passat.
In plus n-ai treaba cu gunoaiele tehnologice de generatie mai noua (dpf un exemplu) .

Mai am in posesie Golful (IV 1.9 tdi) , desi am masina noua (polizor benzinar) acest Golf dupa planurile mele nu va parasi prea curand ograda (de acasa, l-am dat la tata) , o masina buna, economica, ieftina la intretinut, merge bine, nu afuma (180 viteza data de carte, 182/h am proces verbal de la politie, deci merge) .
Mai degraba o sa vand la anu polizoru cel nou (care ma rog, nu mai e nou) si tractoru il pun la punct si mai bine estetic si tehnic, sa vedem ce fac astia cu taxele de poluare.


#44
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 SirJoker, on 16 ianuarie 2019 - 12:51, said:

.... benzina iese din discuție. .... Ideea e că am nevoie de i mașină încăpătoare cu care să pot face destui kilometrii la un cost rezonabil.

 SirJoker, on 14 ianuarie 2019 - 23:47, said:

..fac peste 10000km pe an...
" Multi " km ....

Edited by Baxon, 16 January 2019 - 19:29.


#45
SirJoker

SirJoker

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 22.09.2007

 Octavian___, on 16 ianuarie 2019 - 19:07, said:

Nu stiu ce probleme generale are Volvo V50 dizal si in ce stare tehnica se afla a ta masina, dar asa la subiect cum cre ca spusera si alti colegi, nu prea merita.
Eu unul care sunt nu as da acel Volvo ca sa iau un Passat din 2008-2009, si exclus Quashqai (la mine) .
Mie acest model de Volvo mi se pare a fi o masina mai adevarata decat un Passat 2008-2009 si arata bine, subiectiv imi place mai mult la aratare decat Passat.
In plus n-ai treaba cu gunoaiele tehnologice de generatie mai noua (dpf un exemplu) .

Mai am in posesie Golful (IV 1.9 tdi) , desi am masina noua (polizor benzinar) acest Golf dupa planurile mele nu va parasi prea curand ograda (de acasa, l-am dat la tata) , o masina buna, economica, ieftina la intretinut, merge bine, nu afuma (180 viteza data de carte, 182/h am proces verbal de la politie, deci merge) .
Mai degraba o sa vand la anu polizoru cel nou (care ma rog, nu mai e nou) si tractoru il pun la punct si mai bine estetic si tehnic, sa vedem ce fac astia cu taxele de poluare.

Volvo V50 cu motorul de 2.0 diesel cu 6 trepte merge excelent și la cei 260000km din 2005 încă nu am avut nicio problemă majoră. În 6 luni am făcut 11000km , prin urmare mașina cu care vreau să o schimb trebuie să fie una care nu consumă. Cei care zic că fac 45000km pe an în România mă întreb dacă îi fac pe naveta sau curse internaționale?! Eu în ăștia 11000 am două curse Romania-Spania. Rog pe cei care pot da un sfat cu o mașină cu care pot schimba Volvo și să merite.

PS mă gândeam la un Mercedes B200 2009/2010 însă nu știu nimic despre acest model.

Edited by SirJoker, 16 January 2019 - 22:36.


#46
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,957
  • Înscris: 06.04.2007
Cu km parcursi/an la dizal ai spus bine de tot, doar ca aici pe forum suntem multi viteji in declaratii, in viata reala probabil 15-20% din posesorii de dizal baga un 30-40000km/an, restul/majoritatea avand o medie normala de 15-20000km (cu indulgenta 20000 km) .

In alegerea unei masini ca documentatie, cauta pe site-urile monomarca (mai ales cele de afara)  citeste acolo ce se spune, cauta eventual info si in cercul tau de cunoscuti, urmareste jurnale de bord (daca gasesti), treaba e ca pe site-urile dedicate sunt multi care posteaza probleme, asa ca trebuie sa te documentezi asa cu rezerve.
Si sigur, se cauta atent problemele generale care le poate avea o masina, nu nimicurile si cazurile izolate.
Aici pe forum cam greu sa primesti info asa direct, mult si real, vezi daca sunt ceva posesori dornici sa povesteasca, sau vezi daca e vreun jurnal deschis pe masina urmarita

#47
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006

 waterman, on 15 ianuarie 2019 - 15:36, said:

Ok deci dieselul e poluant numa' la oraș.

La țară merge.
Exact asta e ideea. Ai particulele grele, care nu au ce cauta in aglomerarile urbane, riscul de imbolnaviri fiind mare. DPF-ul e conceput ca regenerarile sa se faca pe cat posibil in afara localitatii, unde densitatea acelor particule este insignifianta. In oras poluarea este generata si de particulele antrenate de anvelope, si de cele generate de materialul de franare.
Ca o analogie, o basina la depou nu se simte, insa o basina la metrou este ingrozitoare, desi amandoua provin din acelasi loc.

#48
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Cu sau fără DPF, dieselul poluează planeta asta. Tot particule aruncate aiurea în atmosferă sunt, indiferent de locație. Ai dreptate cu efectul asupra oamenilor.

#49
black1990

black1990

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,290
  • Înscris: 09.04.2008
Eu nu vad sa mai fie rentabila o masina pe motorina in ziua de astazi.
Masinile pe benzina nu mai consuma atat de mult (1-2 litri in plus). In plus la masinile pe motorina cam toate piesele sunt mai scumpe. Incepand de la consumabile (placute frana).

#50
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014

 SirJoker, on 15 ianuarie 2019 - 11:54, said:

Mai explic încă o dată: nu se pune problema să schimb motorizare (motorină - benzină). Pur și simplu mă interesează să știu dacă este riscant să schimb mașina care o am acum (fara DPF) cu una din cele pe care le-am specificat în postarea de mai sus (cu DPF). Alte comentarii sunt fără prisos și nu mă ajută la nimic.



De acord cu cele scrise mai sus. Cineva spunea că face 45000km pe an cu motor pe benzină și că e mulțumit. Îmi e foarte greu să cred asta dacă facem comparație cu motor pe motorină, însă nu asta era problema aici.
E riscant sa schimbi o mașină în stare buna cu altă mașină SH.  Eu prefer sa o țin pe aia care o am și o cunosc. Sa o vând și sa iau alta care nu știu cât de manarita este, nu mi se pare o afacere buna.

#51
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018

 black1990, on 17 ianuarie 2019 - 09:24, said:

Eu nu vad sa mai fie rentabila o masina pe motorina in ziua de astazi.
Masinile pe benzina nu mai consuma atat de mult (1-2 litri in plus). In plus la masinile pe motorina cam toate piesele sunt mai scumpe. Incepand de la consumabile (placute frana).

Adică Loganul 1.5 dci are alte plăcuțe de frână față de 1.6 mpi ?
Când faci afirmații de astea ce credibilitate mai au celelalte afirmații și păreri ale tale ?

Inițiator, mașină la 150k km, motor 1.6 tdi, la ultima verificare aveam sub 30% încărcarea filtrului. Dar eu e folosesc mult extraurban, cam 80% .

#52
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,957
  • Înscris: 06.04.2007

 black1990, on 17 ianuarie 2019 - 09:24, said:

Eu nu vad sa mai fie rentabila o masina pe motorina in ziua de astazi.
Masinile pe benzina nu mai consuma atat de mult (1-2 litri in plus). In plus la masinile pe motorina cam toate piesele sunt mai scumpe. Incepand de la consumabile (placute frana).
Ce masina benzina de generatie noua ai in posesie?
Noile generatii de polizoare benzina turbo sunt extraordinare/revolutionare la consum pe hartie!!
E o mare magarie, pt ca in realitate sunt diferente mari fata de ce spun producatorii.

#53
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
Sunt la fel de măgari producătorii și la diesel și la benzină în privința consumului.
Record personal 3.6 l/sută, n am reușit să ajung la cifrele din carte. Însă 4.5 e ceva banal și ușor de obținut fără să mergi la consum.

#54
andrey_r

andrey_r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 338
  • Înscris: 20.12.2008
Sir Joker, o gramada de pareri, hai sa ma exprim și eu din postura de posesor de diesel euro 5 cu Dpf. Mașina în cauza un 159 2011 sw 2.0 jtdm euro 5( vezi și la mine în jurnal), 3 ani de când e la mine si aprox 5 60 k km făcuți în acest interval. În primul rand dacă cumperi o mașină întreținută Dpf-ul nu e asa mare sperietoare, la euro 4 erau într-adevăr mai multe probleme dar la generațiile mai noi lucrurile sunt mult mai ok. Revenind la mașina mea chiar nu am ce sa reproșez pe partea de Dpf, funcționează perfect, regenerarile au loc undeva la 400 km dacă circul doar urban și 600-700 in ciclu extern. Un lucru foarte important e sa ai constant și drumuri de exterior, pentru a permite mașinii sa își facă regenerări cât mai corecte, în fapt acele regenerari pasive care curata foarte bine Dpf-ul. Pentru mers doar urban nu este o idee prea grozava, putând apărea probleme, Dpf-ul ajungând greu în temperatura de regenerare.
Totul depinde de cum vei exploata mașina, de nevoile tale specifice, la mine mașina se preteaza perfect. Drumuri bune.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate