Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Sisteme fotovoltaice ON-GRID pentru prosumatori - program AFM
Last Updated: Apr 25 2024 22:31, Started by
gry2000
, Jan 09 2019 18:31
·
187
#8569
Posted 20 March 2023 - 11:02
Mi-ar placea un EV cu V2G, ca as impusca doi iepuri in acelasi timp, dar deocamdata costurile sunt prohibitive pentru asa ceva, daca vrei sa folosesti masina ca masina principala, nu doar sa te plimbi o zi prin oras cu ea. Plus ca ar trebui probabil sa imi suplimentez panourile, ca sa imi ajunga pentru consumul masinii (desi pentru asta costul e infim, comparativ cu costul masinii).
|
#8570
Posted 20 March 2023 - 11:10
Exista discutii"
https://www.economic...nte_128767.html Cea de la Tarnita de vreo 20 de ani asteapta punerea in functiune... Din acele grafice clar nu pare sa se tina cont de prosumatori, numarul e mare si transmiterea se face la intervale de timp nu este online. In aplicatia distribuitorului apar cam la 24h intirziere. Edited by Ion_Bumbu, 20 March 2023 - 11:22. |
#8571
Posted 20 March 2023 - 11:23
radurus, on 20 martie 2023 - 10:03, said:
Voi realizați ca suntem departe de a folosi EV ca stocare pentru retea? Asta e posibil pentru destul de putini. Ai nevoie de: - un vehicul cu V2G - o baterie de peste 60-70kwh sau mai mult (pe EV) - sistem fv serios acasa ca sa incarci ev-ul si sa iti ajunga si tie pentru nevoile locale. Eu, (parerea mea) as tine acumulatorii (acasa sau pe masina) cat mai mult la capacitate incarcati ca sa fiu independent. Nici nu se pune problema sa injectez in retea din acumulatori. Legislatia si situatia la noi e de asa natura incat chiar si numai injectia din PV e bataie de joc pentru prosumator. N-as cicla bateriile pentru cativa zeci de banuti. Incerca sa refaci putin logica folosing V2L in loc de V2G (V2L a devenit destul de comun si o sa fie pe mai toate EVurile care or sa iasa de aici inainte) - ziua ce produci se duce mai intai in autoconsum, mai apoi bateria invertorului (daca exista), pe urma in bateria EV si abia la final in grid. - noaptea tragi din baterii (in ce ordine vrei, dar atentie ca din V2L poti lua max 3kW, motiv pentru care ideal ar fi un invertor offgrid cu baterie, iar acea baterie la nevoie sa fie incarcata independent de invertor, cu o putere maxima definita, din V2L) |
#8572
Posted 20 March 2023 - 11:30
cred ca V2H(ome) e ceea ce vreti majoritatea, nu e greu de implementat insa nu cred ca exista multi potentiali clienti la ora actuala astfel incat sa justifice r&d si implementare din partea producatorilor auto.
Standardul exista insa pretul implementarii in regim DIY e prohibitiv. Cea mai simpla metoda pare a fi (pe scurt) conectarea bateriei masinii in paralel cu panourile la intrarea MPPT. |
#8573
Posted 20 March 2023 - 11:36
Exista un "avantaj", folosesti bateria masinii sa alimentezi casa si daca ai nevoie de masina la ora 4 dimineata...iei Dieselul ca ala are rezervorul plin!
|
#8575
Posted 20 March 2023 - 12:18
#8576
Posted 20 March 2023 - 12:19
Ion_Bumbu, on 20 martie 2023 - 11:36, said:
Exista un "avantaj", folosesti bateria masinii sa alimentezi casa si daca ai nevoie de masina la ora 4 dimineata...iei Dieselul ca ala are rezervorul plin! La o baterie de EV cu baterie de 60-80 kWh, faptul ca peste noapte alimenteaza o casa cu 3 - 5... hai 10 kWh este aproape nimic... ~ 50-60 Km mai putin la autonomie. Suntem (inca) invatati sa avem "confortul" arderii interne, desi mai putin de 10% dintre noi chiar suntem dependenti de el O sa ne schimbam "atitudinea" doar cand o sa ne usture buzunarul, moment ce nu e deloc departe. Asa ca, zic si eu, mai bine sa facem pasi marunti catre acolo, incepand cu un sistem ongrid cat de mic dar cu un bransament potent. lexraz, on 20 martie 2023 - 12:18, said:
Cati km faci pe zi/saptamana? inainte de pandemie eu faceam aveam ~700km pe saptamana, dar de cand cu munca de acasa s-a redus la jumatate, totusi destul de inchesuita pe anumite zile. Edited by stoianalin, 20 March 2023 - 12:23. |
#8577
Posted 20 March 2023 - 12:56
lexraz, on 20 martie 2023 - 12:18, said:
Cati km faci pe zi/saptamana? In mod normal nu mult, ca lucrez de acasa. Ca masina secundara probabil ar fi ok una cu autonomie de 200km. Dar cand am de iesit din localitate, am drumuri de 400-600km si am nevoie si de spatiu in interior pentru bagaje. Sunt doar cateva care ar puncta la capitolul asta iar pretul e pe masura. |
#8578
Posted 20 March 2023 - 13:16
stoianalin, on 20 martie 2023 - 12:19, said: La o baterie de EV cu baterie de 60-80 kWh, faptul ca peste noapte alimenteaza o casa cu 3 - 5... hai 10 kWh este aproape nimic... ~ 50-60 Km mai putin la autonomie. Suntem (inca) invatati sa avem "confortul" arderii interne, desi mai putin de 10% dintre noi chiar suntem dependenti de el O sa ne schimbam "atitudinea" doar cand o sa ne usture buzunarul, moment ce nu e deloc departe. Asa ca, zic si eu, mai bine sa facem pasi marunti catre acolo, incepand cu un sistem ongrid cat de mic dar cu un bransament potent. inainte de pandemie eu faceam aveam ~700km pe saptamana, dar de cand cu munca de acasa s-a redus la jumatate, totusi destul de inchesuita pe anumite zile. elegant spus, multumesc, eu eram gata sa le dau iar peste nas astora care nu au dar "cu siguranta nu e bun" |
|
#8579
Posted 20 March 2023 - 13:56
stoianalin, on 20 martie 2023 - 12:19, said:
Suntem (inca) invatati sa avem "confortul" arderii interne, desi mai putin de 10% dintre noi chiar suntem dependenti de el Confortul sau necesitatile? 20 de ani masina a fost tot timpul pregatita da plecare la orice ora cu rezervorul macar jumatate plin, asa era cutuma la noi, cu jumatate ajungeai fara realimentat la orice punct de interventie iar dupa aia aveai timp sa realimentezi. Este ceva ce se invata in timp si e greu de dezobisnuit. Da, nu este nici o problema daca n-ai bareme de timp pentru a rezolva ceva, poti si cu bicicleta insa atunci sufera altii. Si mai este ceva, bateriile au o durata de exploatare limitata, cea care conteaza este cantitatea de energie transferata prin baterie, paraca la LUNA 5kWh dadeau ca e de 30MWh pe durta ei de viata, asa e si la auto ca nu-s mai motate. Un calcul rapid pe 10 ani, 10kWh ar conduce la un transfer de 36,5MWh, da, este de 40-60kWh bateria insa intrebarea este merita sa seci bateria in felul asta sau mai bine una dedicata? Eu cred ca economic una dedicata doar pentru casa este ceva normal, aia de masina are treaba ei, sa alimenteze masina si sa fie gata 100% plina cind am nevoie de ea. Ca idee, n-am si nici macar nu am de gind sa iau EVB dar o Luna de 5-10kWh...cam este in carti. Edited by Ion_Bumbu, 20 March 2023 - 14:07. |
#8580
Posted 20 March 2023 - 16:29
KTF, on 20 martie 2023 - 12:56, said: In mod normal nu mult, ca lucrez de acasa. Ca masina secundara probabil ar fi ok una cu autonomie de 200km. Dar cand am de iesit din localitate, am drumuri de 400-600km si am nevoie si de spatiu in interior pentru bagaje. Sunt doar cateva care ar puncta la capitolul asta iar pretul e pe masura. La drumurile de 4-600 km opresti macar o data, sper? Deci nu e o problema majora, doar ca nu poti opri oriunde, trebuie sa alegi o statie. Depinde insa cat de des faci astfel de drumuri, daca sunt 3-4 pe an nu prea conteaza. Spatiul pentru bagaje este la fel, o problema temporara, se justifica doar pentru cateva drumuri? Daca poti face rost de o alta masina pentru concedii... Nissan UK avea in program la vanzarea Leaf si predarea gratuita la cerere a unei alte masini Nissan pentru 14 zile pe an. Ca sa-si acopere oamenii concediile linistiti. Am multi prieteni cu electrice, cativa au drumuri destul de lungi in interes de serviciu si se descurca fara probleme cu Tesla 3 si Ioniq 5. Insa daca vrei sa faci 1.000 km pe zi, da, devine mai complicat. @Ion_Bumbu Daca inlocuiesti masina la 3-4 ani, bateria cam devine irelevanta, nu mai e problema ta si a celui care o cumpara eventual. In asteptarea programarii pentru instalarea PV... tabloul general ver.5 A iesit cam pom de Craciun, desi aveau o logica la cumparare culorile. Attached Files |
#8581
Posted 20 March 2023 - 17:17
In sfarsit, mai vad inca unul care si-a pus priza in tabloul casei. Greu am gasit ceva de scos pt a pune smart meter.
Attached Files |
#8582
Posted 20 March 2023 - 18:00
si eu am priza in tabloul actual.
deoarece tablourile astea devin din ce in ce mai "mici" si nu mai gasesti niciodata loc prin ele, o sa schimb cumva strategia odata cu "renovarea". o sa merg pe un tablou... de distributie... unde o sa fie generalul, smartul si cateva legaturi pentru consumatorii mari (PDC, plita inductie, masina spalat, 2 divertere). tot de aici o plec odata catre tabloul 2, care o sa fie tabloul normal al casei (singurul 100% monofazat), dar si spre un tabloul 3 (in garaj) unde o sa fie statia EV dar si un invertor ongrid, poate doua :-) si ceva circuite simple (iluminat+prize) intre tabloul general si tabloul 2 o sa fie invertorul hibrid cu bateria LFP (sa vad cum/cand/ce mai ramane ca sa intre si ea la upgrade). oricum in toate tablourile o sa fie si o priza... asta este clar. |
#8583
Posted 20 March 2023 - 18:15
|
#8584
Posted 20 March 2023 - 18:50
camsonat, on 20 martie 2023 - 17:17, said:
In sfarsit, mai vad inca unul care si-a pus priza in tabloul casei. Greu am gasit ceva de scos pt a pune smart meter. Acum realizez ca ar trebui sa-i pun o placuta informativa sau si mai bine, sa pun o priza cu martor led ca sa se observe ca inca are curent. N-oi lucra numai eu la tabloul asta. Pentru moment este oprit din disjunctor. |
#8585
Posted 20 March 2023 - 22:15
#8586
Posted 20 March 2023 - 22:29
Este vorba despre predictibilitate in domeniul productiei de energie, aia asigura nuclearele, soarele si vintul ca predictibilitate au o singura varianta sigura, noaptea PV nu da tensiune asta insa nu inseamna ca neaparat a doua zi vor da...la eoliene cam la fel, cind bate vintul.
De aia trebuie nucelarele, necazul la ele e cu modularea puterii debitate, nu merge ca la hidro... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users