Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Playlist melodii radio - unde?

P0335 senzor arbore cotit - senzo...

Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...
 Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...

Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet
 Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...

De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!
 Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac
 

Calculator MRM/Calculator coloana directie

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
Mertberg

Mertberg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 10.01.2012
Mercedes A Class, 2006, diesel, 2000 cm.

Salut. Sunt in impas si am nevoie de o lamurire. masina a intrat in limp mode cu eroare de ESP - visjt workshop. Nu ma lasa sa merg peste 50km/h.

L primul test mecanicul mi-a zis ca eroarea e de la senzorul de unghi volan. L-am schimbat, eroarea persista.

La al doile test electronistul mi-a zis ca nu senzorul e problema, ci calculatorul mrm, calculatorul din coloana de volan care citeste senzorul.

Acum problema e ca nu reusesc sa gasesc acest calculator pe tot netul, ca si cum nu ar exista. Am vazut anunturi cu piesa pt alte marci si chiar pt Mercedes, dar alte modele.

La a mea, senzorul e compus cumva din 2 parti caare se imbina si apoi intra impreuna pe coloana. In afare de astea nu vad sa mai fie alte piese electronice pe acolo.

Deci nu stiu daca acel calculator e ascuns pe acolo pe undeva, are un alt nume dupa care l-as putea gadi, e una dintre cele 2 piese care compun senzorul - adica vine la pachet?

Stie cineva sa ma lamureasca sau macar sa imi dea un hint?



#2
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Du-te la un service bun că altfel cumperi la piese până schimbi de fapt tot. Persoanele descrise mai sus nu sunt mecanici sunt păreriști.

#3
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,390
  • Înscris: 29.11.2001
un service Mercedes ai incercat?

#4
valecris16

valecris16

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 26.11.2007
Acel MRM se afla in spatele volanului....

#5
Mertberg

Mertberg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 10.01.2012
Asa este, numai ca spre deosebire de alte modele, la mine scot senzorul si nu mai vad nimic electronic dupa el. Adica atat timp cat in toata coloana am o piesa compusa din 2 bucati, una cu un chip si alta care contine banda aceea..nu stiu cum sa ii zic, ma gandeam ca acea parte cu chipul e calculatorul. Astea au fost schimbate ambele, dar nu a ajutat. O sa pun o poza sa se inteleaga mai bine despre ce vorbesc.

Deci aici mi-e nedumerirea - calculatorul e la pachet cu senzorul sau e o piesa separata ascunsa pe undeva?

Edited by Mertberg, 09 January 2019 - 14:35.


#6
valecris16

valecris16

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 26.11.2007
Daca nu a ajutat, atunci sch mecanic/service.....iar asta urgent.
Greu de crezut ca acel limp-mode este datorat unui senzor din coloana volan/raspunzator de unghi-volan....f greu.

#7
Mertberg

Mertberg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 10.01.2012
Am mai avut anul trecut o eroare de la senzorul Abs fe la o roata. L-am schimbat cu unul second la 80 de lei si s-a rezolvat. Cred ca doar la A Klass au bagat magaria asta de iti intra in limp mode din orice

#8
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,292
  • Înscris: 12.08.2006

 Mertberg, on 09 ianuarie 2019 - 15:35, said:

Cred ca doar la A Klass au bagat magaria asta de iti intra in limp mode din orice
Pai nu sunt alea are se rasturnau usor ?....si s-a pus esp obligatoriu?
Daca nu functioneaza esp-ul trebuie limitat motorul din motive de securitate.

#9
valyvis10

valyvis10

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,630
  • Înscris: 05.11.2005
Initiator, cred ca trebuie sa explici faptul ca ai varianta w169 si nu w168 pentru care ai primit raspunsuri.
Din ce localitate esti?
Cred ca mai am dvd-urile de service, sa vad daca pot sa mai instalez programul ca sa te ajut.

#10
Mertberg

Mertberg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 10.01.2012
Intradevar, e 169...nu stiu cum ti-ai dat seama. Nu am mentionat pentru ca nu credeam ca are relevanta.

Sunt din  Cluj.

#11
Mertberg

Mertberg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 10.01.2012
Aici sunt pozele. Asta e senzorul pe care l-am inlocuit. Se desface in 2 si apoi in partea din spate am o placa electronica circulara si banda aceea. E si calculatorul ala mrm inclus aici oare? Dupa ce scot piesa asta de pe coloana eu nu mai vad decat axul si sloturile unde se conecteaza piesa asta...

Attached Files



#12
valyvis10

valyvis10

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,630
  • Înscris: 05.11.2005
Mi-am dat seama dupa motorizare si an de fabricație.
De asemenea am avut w168 pe care îl reparam singur, nu recomand reprezentanța ci mai degraba un pasionat.
Din ce am citit, la cauze:
- baterie pe duca, inlocuire baterie
- diferenta diametru roti, jante diferite sau o roata dezumflata.
Din experienta:
- dupa inlocuirea bateriei la w168, se aprinde si abs ul si trebuie sa iei volan maxim stanga dreapta pentru recalibrare si se sting.
- am inlocuit o fuzeta(înainte de asta am mai lucrat la fuzeta originala fara probleme) si am avut limp mode cu abs si esp. Rezolvarea a fost refacerea direcției deoarece gaurile din telescop sunt excentrice si trebuie reglat si unghiul de cadere.
-am inlocuit maneta de semnalizare, trebuiește scos sezorul unghi volan, cu `calculatorul", mare atentie la montaj, scrie turnat si pe el cum se monteaza.
Acum dupa ce am scris atat:
- verifica bateria, eventual proba cu una sigura
- reseteaza senzorul de unghi al volanului, ar fi buna o diagnoza dedicata
-refacerea directiei pe un stand si de cineva care stie particularitățile masinii
-cursa maxim stanga dreapta cu motorul pornit, unii zic pe anumite forumuri de 5 ori, eu cred că odată este de ajuns.
Asta că să nu mai desfaci volanul.
Totusi este posibil ca montajul sa fi fost făcut defectuos si daca nu s-au respectat semnele de pe coloana de directie sa fi afectat "panglica" sau poate nu si scapi printr-o repozitionare.
Ori verifici inca odata lucrarea si dupa directie, baterie etc. , ori incepi fata demontare.
Apropo claxon ai?
Mi se pare ca este pe aceeasi panglica.
Succes.

#13
Mertberg

Mertberg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 10.01.2012

 valyvis10, on 10 ianuarie 2019 - 19:11, said:

Succes.

Ehh, nu am intrat in multe detalii in prezentarea problemei, dar multe din cele sugerate de tine le-am incercat.
Incercand sa le iau pe rand, ar fi cam asa:

- Primul lucru dupa diagnosticul primit am incercat faza cu rotire volan stanga - dreapta. Am incercat de mai multe ori, si cate o data, si cate 3-4 repetari...nimic.
- Mers la un service sa imi regleze directia. Acolo baiatul mi-a zis ca directia e ok, abaterea era mica, in parametrii (-3 grade sau ceva de genul) si ca nu are rost sa o mai regleze.
- Am deconectat bateria - citisem undeva ca la reconectare s-ar produce ceva reinitializari prin calculatoare - nimic.
- Am cumparat alt senzor, l-am montat dupa ce am citit si urmarit cam tot ce se gaseste pe net legat de demontare/montare senzor unghi volan. Singura chestie care nu e sigura aici e daca senzorul second cumparat de mine e ok sau daca nu senzorul a fost prins in pozitia corecta la demontare. Era legat senzorul cu o sfoara, semn ca vanzatorul stia ca trebuie sa ramana in pozitie, dar cine stie. Aici insa din cate am mai citit ulterior - e cam mica probabilitatea sa fie stricate amandoua, din cate am inteles se defecteaza foarte rar (am auzit asta din 2 surse).
- Am cumparat baterie noua. Citisem si eu ca un voltaj scazut ar putea cauza astfel de probleme, si intamplarea a facut ca tocmai dupa ce am montat senzorul si am tot stat cu testerul pe masina mi-a murit bateria. Am pus-o pe redresor 25 de ore si apoi in jumate de ora de stat cu testerul pe ea a murit din nou. Nici bateria noua nu a rezolvat problema. (Sa nu mai intru in detalii ca am ajuns sa dau si alternatorul jos, dupa un diagnostic gresit, dovedindu-se in final ca alternatorul e ok).
- Am verificat toate sigurantele si diodele, sau cum le mai zice. Toate ok.

Cred ca au mai fost niste lucruri pe care le-am incercat si acum imi scapa, dar in mare am cam epuizat tot ce am gasit pe net.

Acum sa mai dau cateva detalii, poate observi pe undeva omposibila cauza:

- Masina are ceva probleme inca de anul trecut nereparate, care se manifesta doar iarna, la temperaturi negative, in sensul ca partea din fata parca devine o caruta fara suspensie. La orice mica groapa sau denivelare/canal aud niste bufnituri undeva sus ca si cum nu as avea nici un fel de amortizare/suspensie. Nu stiu cum se numeste piesa aia din capatul "tijei"" care am inteles ca are un cauciuc la capat pt. amortizare - anticipez ca aceea trebuie schimbata.

- Eroarea apare, din cate am observat, numai la rotirea inspre stanga a volanului. Daca pornesc masina si am in fata un drum drept de un km pot merg linistit fara sa apara eroarea. In schimb, atunci cand virez stanga  (desi nu apare instant, dar pot sa zic ca nu apuc sa parcurg mai mult de 100 de metri pana apare) apare negresit. Asta ma face sa cred ca cel mai probabil eroarea e de undeva tot de la senzororul/calculatorul din colana de volan.

-Deci eroarea nu e prezenta niciodata la pornirea motorului. Cum am zis, daca ma pornesc drept fara sa virez nu apare. Initial a aparut sporadic - daca imi aparea si ajungeam la un semafor si opream motorul, dupa repornire nu mai aparea si uitam de ea cateva zile. Apoi a inceput sa intre mai des, dar nu instant. Acum insa, cum am zis, intra imediat ce virez.

Si as mai vrea sa te intreb daca ai idee despre nedumerirea mea cu diferenta dintre senzor si calculator. Stii cumva daca piesa din imaginile postate de mine are in componenta si calculatorul, sau acolo am doar senzorul, si calculatorul e undeva pe coloana? Sau stii cum se mai numeste acel calculator mrm? Nu pot sa imi dau seama de ce nu gasesc nici macar o poza sau un anunt cu un asemenea calculator pt. modelul meu pe tot internetul.

Mii de scuze pentru mesajul asta lung. Sper sa ai rabdarea necesara sa il citesti.

Merci foarte mult pt. timpul acordat si sugestiile prezentate mai sus.

Edit: Am uitat de claxon - sincer nu stiu daca functioneaza. Efectiv nu imi amintesc cand am claxonat ultima data, sau daca am claxonat in astea 2 luni de cand am problema (am circulat rar cu ea, doar asa ca sa o mai dezmortesc). Ma duc acum si il incerc cat de scurt si discret posibil.

Edited by Mertberg, 10 January 2019 - 19:51.


#14
Mertberg

Mertberg

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 187
  • Înscris: 10.01.2012
Am claxon. Toate comenzile de pe volan/maneta sunt in regula.

Din ce ai sugerat tu - cred ca ar trebui totusi sa ma duc din nou la un service sa mi-o puna pe un "zdruncinator" din ala si eventual sa imi repare ce trebuie pt. faza cu suspensia/amortizarea rigida. Oricum trebuie rezolvata problema aia, asa ca nu strica sa o fac inainte sa ma mai stresez cu senzorul.

#15
valyvis10

valyvis10

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,630
  • Înscris: 05.11.2005
Am citit tot.
Abia de maine iti pot copia cele 2 dvd uri cu serviceul Mercedes sa incerci sa instalezi.
Ti le trimit eu cumva de la Craiova.
Dupa relatarea ta inclin sa cred ca este totusi problema de directie.
Cum am spus mai sus am pățit de 2 ori, odata cu schimbul de fuzeta, era second, de pe o masina identica dar oarecum turnata altfel iar a doua oara cu o roata dezumflata.
La schimbul de fuzeta era vizibil si se simtea ca rotile din fața nu cad bine, masina parca se impila, directia se comporta ciudat.
Chiar m-am speriat crezând ca piesa este total nepotrivita.
Cu chiu cu vai, in limpmode am ajuns la standul de directie.
Totusi parca aveam ambii martori aprinsi esp+abs.
Nu cred ca mai ai alt calculator pe coloana directie, iar calculatorul ce primeste informații de acolo in niciun caz nu cred ca este defect.
Daca ai zgomotele de care zici, clar trebuie sa inlocuiesti piesele de vin deasupra telescopului.
Iti iese din geometrie.
Scrie albert rowe Mercedes pe google, intra pe site si explica cu imagini directia la w168.
Sunt intrebari si de w169.
Telescopul are rol de pivot superior.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate