Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 

Autostrada vs alte categorii de drumuri

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#19
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
singura problema pe care o am sunt separatoarele de sens, lipsa lor.
mai precis tembelii care depasesc aiurea si produc accidente frontale.
singura solutie pe care o am la chestia asta e sa ma tin relativ aproape de unul care merge bine...

sunt bucati de drum frumose dar pentru distante mari tot autostrada iese castigatoare (daca nu e plina de cretini).

Edited by arg, 04 January 2019 - 13:38.


#20
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005

View PostKokoshmare, on 02 ianuarie 2019 - 20:06, said:

Da și tu niște amănunte cu privire la ăștia 9000 de km. Îmi planific tururile pe 2019 și am nevoie de idei.

Ok.
Dar mai spre seară.

#21
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005
Ar fi trebuit să spun ”mai spre după miezul nopții ...”

Am fost întrebat adeseori de ce prefer să conduc.   În zilele noastre avionul a devenit relativ ieftin și chiar reprezintă o alternativă la drumul parcurs cu mașina.
Și tot am meditat la ce mă determină să merg de nebun,  mii de kilometri.
Cred că cea mai bună explicație pe care am găsit-o este că-mi place.   Mă relaxează nu atât condusul,  cât ideea de libertate,  de a vedea ce-i dincolo de orizont.  
Îmi fac cale pe vale și îmi găsesc motive de mers cu mașina la drum lung. Adevărul este că mă relaxez atunci când conduc.   Văd tot felul de lucruri frumoase și zilnic descopăr locuri și oameni.

Anul trecut,  în vară,  am plecat într-o nouă haiducie.   Doar eu și fiul meu,  în vârstă (la momentul acela) de 17 ani fără o lună.

Am ieșit din țară pe la Porțile de Fier.

Ziua 1:  PF1 >  Slovenia, aproape de granița cu Slovenia.  
Ziua 2:  Slovenia > Sete (Franta).
Ziua 3:   Sete > Collioure > Zaragoza (Spania)
Ziua 4:   Zaragoza - Toledo
Ziua 5:   Toledo
Ziua 6:   Toledo  >  Granada
Ziua 7:   Alhambra
Ziua 8:   Granada >  Sierra Nevada > Motril >  Fuengirola
Ziua 9:   Fuengirola
Ziua 10: Fuengirola
Ziua 11: Fuengirola
Ziua 12: Malaga
Ziua 13: Fuengirola
Ziua 14: Marbella
Ziua 15: Gibraltar
Ziua 16: Fuengirola
Ziua 17: Fuengirola

Dum intoarcere către casă:

Ziua 18:  Fuengirola > Sitges
Ziua 19:  Sitges > Barcelona
Ziua 20:  Barcelona > Antibes (Franța)
Ziua 21:  Antibes > Maribor (Slovenia)
Ziua 22:  Maribor > Budapesta > Nădlac (România)
Ziua 23:  Am ajuns acasă.


Pus cap la cap,  cu tot cu fâțâieli printre stațiuni,  aproximativ 9000km.

Am încercat să mă țin într-o medie de 800-1000km pe ziua de mers.
Am avut o viteză medie de 110-115Km/h. Ziua de mers începea dimineața,  pe la ora 7:30,  cu cafea și mic dejun,  apoi la ora 08:30 cel mai târziu să se învârtă roata.   Doar o zi am puturoșit până pe la 10 dimineața.    Am încercat (reușind parțial) să merg doar ziua. În câteva situații am mers și ceva din noapte,  pentru a recupera timpul consumat cu ocazia vizitării unor obiective turistice.

Am un microbuz de 7+1 locuri, pe care l-am transformat pentru această haiducie în camper.   Dar de dormit efectiv în bus nu am dormit decât trei nopți,  atunci când am decis să merg mai mult.
Fiind vară,  se făcea foarte cald,  iar eu nu mă simt bine să dorm la temperaturi peste 24 grade.   La dus,  în Slovenia,  am avut noroc cu o noapte ploiasă,  în munți, cu o temperatură afară de 16 grade.
În mașină au fost 21-22 grade,  am dormit ca la Hilton.

Am avut rezervări luate din timp în Toledo (2 nopți),   Granada (2 nopți) și  Fuengirola (7 nopți).
În rest,  am făcut rezervări din mers,  funcție de unde mă aflam.   Pe la ora 5-6 după amiază îmi dădeam seama cam cât mai pot să merg.   Și cu ajutorul booking.com îmi rezervam o cazare peste circa 100-200km în sensul de mers.   Am plănuit să fie cu mic dejun inclus,  pentru a face economie de timp. După un mic dejun consistent mie îmi mai vine foame doar spre seară.   Sar prânzul și trec direct la cină.   Obligatoriu cu vin și cu chestii pe care nu le mănânc acasă.  

Am încercat și mi-a cam ieșit să transform într-o plimbare orice cazare de pe drum.   Adică am parcat la hotel și apoi am plecat în oraș,  să văd locul,  să beau un vin sau o cerveza la vreo terasă, să ne mai uităm lung după localnice,  faună și floră.   Cina + vinișorul = somn odihnitor  Posted Image

Este greu de povestit prin câte experiențe treci într-o asemenea haiducie.  
Mi-a plăcut foarte mult totul.   Și cum netul nu mai este un impediement,   având tabletă cu netul ei,  telefon cu net separat,  adun cam 10GB limită de trafic SEE.   Cum în concediu nu vreau să aud de televizor,   singura legătură cu meandrele concretului a fost presa.  Am și câteva biblioteci ( mii de cărți)  în format electronic.  Mă tot iluzionez că-mi voi face timp să citesc.   Mai reușesc,  dar nu cine știe ce,  mă fură peisajul. Am scaune pliante.   Pe drumurile de lângă mare,  mă bag până aproape de plajă,  îmi pun scaunul astfel încât să-mi bată valurile pe picioare și pot sta așa,  să privesc mare și câte două ore. Nu-mi trebuie nimic altceva pe lume în momentele acelea de relaxare.  

Imaginea mea despre concediu este legată de senzația  libertății.   Fără termene,  fără ținte.  
Să nu mă simt constrâns.  Să mă trezesc dimineața și la micul dejun să plănuiesc ce va fi în ziua aceea.
Să pot opri oriunde mi se năzare.

De aceea îmi place atât de mult cu mașina.

Autostradă este vitală,  din punctul meu de vedere,  atunci când faci genul acesta de haiducii.   Te ajută să parcurgi distanțe mari în timp scurt și astfel să ai timp pentru a vizita.  
Cam asta a fost.   Sper să nu vă fi plictisit.

Edited by tomaso, 11 January 2019 - 01:20.


#22
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
Dacă ai scos mediile alea ai alergat zdravăn mașina, e clar că e plăcerea condusului.
Din autostrăzi nu vezi mai nimic până nu ajungi la destinație.
Pentru concedii as prefera naționalele, ai timp, vezi mai mult, poți opri și lua pulsul locului...
Adevărat, vezi mai puțin, dar mai detaliat.
As prefera asta însă dacă ar fi dublate de autostrăzi, cine are treabă și se grăbește să aibă pe unde, nu sa mă preseze pe mine sa merg intr un ritm alert.

#23
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003
Vezi o laie pe drum. Ce vezi daca trebuie sa fii tot timpul cu ochii in drum? Eu daca vreau sa vad ceva trebuie sa contemplez, iar asta nu se poate face conducand masina.

#24
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,251
  • Înscris: 24.01.2008
Oameni si oameni, fiecare cu preferintele / placerile lui.

Am fost cu un prieten (si coleg de forum), cu treaba, ceva peste 1.000 km (pt unii multi, pt altii putini) in doua zile.  La intoarcere (facusem vreo 1.000 km, deja), desi eram dupa niste nopti dormite "pe repede inainte" si deja incepea sa se intunece, am iesit de pe autostrada si-am ocolit special ca sa ne dam pe niste serpentine / drumuri virajate, "paralele" cu autostrada, chiar daca era clar ca peisajul il vom vedea doar la lumina farurilor, si-am reintrat pe-aceeasi autostrada ceva mai in fata, cand s-a terminat drumul pt care-am ocolit.

Pt unii asta ar fi o nebunie, pt altii e normalitate...   :)

#25
Neaceasca85

Neaceasca85

    UE se va scinda pana in 2040

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,381
  • Înscris: 14.10.2008

View Postarg, on 04 ianuarie 2019 - 13:37, said:

singura problema pe care o am sunt separatoarele de sens, lipsa lor.
Pe DN65 pe sensul Pitesti-Slatina imi era mai bine fara separator decat cu separator, acum nu mai pot depasi TIR-ul la Jitaru cu 2 benzi la urcare pentru ca urcusul este in curba si nu am loc suficient din cauza separatorului, risc sa-mi agat oglinda in TIR.

#26
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003

View PostBarboso, on 11 ianuarie 2019 - 15:27, said:

Oameni si oameni, fiecare cu preferintele / placerile lui.
Corect! Daca voua va place sa aruncati o privire sumara in stanga si in dreapta in timp ce mergeti cu masina, e bine ca macar sunteti multumiti. Eu nu Posted Image  Si din pacate in familie doar eu sunt soferul.

PS. am uitat un punct esential, eu cand mai fac pe Senna pe serpentine imi zice nevasta sa opresc ca are rau de masina. CSF, n-ai CSF!

Edited by Bursul, 11 January 2019 - 16:06.


#27
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,251
  • Înscris: 24.01.2008

Quote

Daca voua va place sa aruncati o privire sumara in stanga si in dreapta in timp ce mergeti cu masina, e bine ca macar sunteti multumiti.
Daca e (si-n general, pe drumurile astea virajate, e) si ceva peisaj, chiar si-asa, cat se poate vedea de la volan, e bonus, dar pt mine e o placere si sa merg, la drum lung, si sa simt fortele G pe accelerare / viraje.
In exemplul de mai sus clar era vorba doar de placerea de-a alerga putin masina pe niste curbe pustii, ca peisaj la faruri...  Ma rog, au fost niste portiuni in care drumul era ca un tunel printre / pe sub copaci, portiuni care aratau interesant si-asa.   :)


Quote

cand mai fac pe Senna pe serpentine imi zice nevasta sa opresc ca are rau de masina
Cu raul de masina n-am avut probleme, dar cu "Mi-e frica, mergi mai incet !", da.  Posted Image
Da' si cand sunt singur...   Posted Image

Edited by Barboso, 11 January 2019 - 16:25.


#28
Neaceasca85

Neaceasca85

    UE se va scinda pana in 2040

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,381
  • Înscris: 14.10.2008
Imi place sa merg tare, dar nu foarte. DN65 daca e liber, prind 120-140, pe A1 140-145 ca nu-mi place ca topaie la peste 145. Si chiar si asa am probleme cu "mai incet" din dreapta.

Peste 145, cu altul la volan, am testat cu fratele cat prind Peugeot 407 dar si VW Golf 5 care are o limitare ciudata la 180.

In curbe e misto cu fortele G cand nu vine careva pe contrasens. Intre birou si casa pentru a mai lungi drumul merg pe o strada virajata.

On topic: zic si eu, la peste 100 km, autostrazi, pana in 80 km merge si drum normal dar nu aglomerat, sa nu poti depasi eventualele rable, Rabe si ce naiba mai nimeresti.

In Romania e nevoie de autostrazi si pentru a scapa de carutele cu 1 cal putere. Posted Image  La peste 800-1.000 km avionul.

#29
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,279
  • Înscris: 30.10.2003
De vreo 4 ani trag o fuga pana in Elvetia. Anul trecut am descoperit si eu trenul in care te poti sa sui cu masina si treci muntele sub el. Asa-s de bucuros ca am scapat de vreo 300 de viraje.
[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/87/Furkapass_westside.jpg/330px-Furkapass_westside.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#30
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,251
  • Înscris: 24.01.2008

Quote

Asa-s de bucuros ca am scapat de vreo 300 de viraje.
Decontezi doar cheltuielile si-ti aduc io masina (sper ca nu-i vreo "barca" submotorizata) pe alea 300 de viraje.   :D

#31
Neaceasca85

Neaceasca85

    UE se va scinda pana in 2040

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,381
  • Înscris: 14.10.2008
Virajele in curbe sunt OK ca tii acelasi drum, belea sunt gaurile pe care sa nu le ratezi/gresesti si sensurile giratorii cu a X-a iesire care nu e mereu aceeasi ci difera de la rond la rond.

Lui Barboso cred ca doar in UK sau alte tari in care se conduce pe dos nu i-ar conveni.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate