Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Joc Drone

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 Identificare font

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri
 Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!
 La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...
 

Recomandare service auto Brasov

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,363
  • Înscris: 28.10.2018
Recomandati-mi si mie un service auto in Brasov, dotat cu toate sculele necesare (chei dinamometrice, chei specializate gen demontare fulie alternator, etc, ati prins ideea) care sa te lase sa asisti la reparatie. Adica sa stai langa ei sa vezi ce fac.

M-am saturat de bucati de protectii de plastic, capacele de protectie si alte asemenea chestii pe care mecanicii nu le mai pun inapoi si te trezesti cu apa si mizerie peste tot de nu stii de ce dracu s-a stricat masina. Si pe langa faptul ca nu le mai pun la loc, cand vrei sa le cumperi dupa ce descoperi ca lipsesc, afli ca costa o gramada de bani.

Ultima peripetie care m-a scarbit a fost un service din Campulung care mi-a strans rotile cu pistolul penumatic si nu au avut o cheie dinamometrica pentru strangerea precisa a suruburilor. Au bagat duma aia de prost gust: e reglat pistolul domne, nu e nevoie de dinamometrica.

Edited by abac, 02 January 2019 - 09:06.


#2
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 abac, on 02 ianuarie 2019 - 09:02, said:

...: e reglat pistolul domne, nu e nevoie de dinamometrica.
Chiar sunt pistoale pneumatice cu reglaj al cuplului de strangere !

#3
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,363
  • Înscris: 28.10.2018
Chiar nu sunt.

Apropo, pana si in instructiunile cheii dinamometrice zice sa strangi pana face click odata. Nu repeti operatiunea, nu faci click de mai multe ori, pentru ca depasesti cuplul de strangere.

Acelasi, dar exact acelasi lucru se intampla cu pistolul pneumatic.

Nu mai vorbim ca aproape fiecare masina are cuplu de strangere diferit.

Edited by abac, 02 January 2019 - 09:46.


#4
campary

campary

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,330
  • Înscris: 16.09.2005
Un mecanic bun nu are nevoie de chei dinamometrice, iar un service care sa fie dotat cu toate sculele pentru toate masinile nu ai sa gasesti. Daca esti atat de pretentios, poti merge la o reprezentanta pentru tipul tau de masina.

#5
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,363
  • Înscris: 28.10.2018

 campary, on 02 ianuarie 2019 - 09:45, said:

Un mecanic bun nu are nevoie de chei dinamometrice,

Doamne fereste...

#6
campary

campary

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,330
  • Înscris: 16.09.2005
V-ati invatat sa vi se stranga rotile cu dinamometrica, dar producatorul v-a pus in portbagaj o amarata de cheie de roti pe care sunt sigur ca nu stii sa o folosesti.

#7
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 abac, on 02 ianuarie 2019 - 09:43, said:

Chiar nu sunt.

Apropo, pana si in instructiunile cheii dinamometrice zice sa strangi pana face click odata. Nu repeti operatiunea, nu faci click de mai multe ori, pentru ca depasesti cuplul de strangere.


Tu vorbesti serios ?!
In multe service-uri au de toate sculele dar pur si simplu un pistol pneumatic cu reglaj la cuplului de strangere e mult mai comod si rapid .
P.S. Daca face click de 100 de ori , cuplul de strangere nu creste din moment ce e setat la o anume valoare !

#8
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,363
  • Înscris: 28.10.2018
Mda. E clar ca nu te pricepi ;)

Ai dreptate cu un singur lucru: pistolul penumatic este mult mai rapid si mai usor. Si cand ramai noaptea pe camp nu stii de ce nu mai poti desface suruburile de la roata ca sa pui rezerva.

#9
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Cheia aia din portbagaj, are lungimea necesara ca impreuna cu forta bratului unui om normal sa ofere un cuplu suficient de strangere, cam 110-130 Nm.

@initiator: esti din Bv?

Edited by arab, 02 January 2019 - 09:57.


#10
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 abac, on 02 ianuarie 2019 - 09:54, said:



Ai dreptate cu un singur lucru: pistolul penumatic este mult mai rapid si mai usor. Si cand ramai noaptea pe camp nu stii de ce nu mai poti desface suruburile de la roata ca sa pui rezerva.
Nu stiu de ce mergi pe camp noaptea insa chiar si asa un spray cu aer e mai indicat decat sa pui crikul ...

#11
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,831
  • Înscris: 01.11.2005

 abac, on 02 ianuarie 2019 - 09:43, said:

Chiar nu sunt.

Apropo, pana si in instructiunile cheii dinamometrice zice sa strangi pana face click odata. Nu repeti operatiunea, nu faci click de mai multe ori, pentru ca depasesti cuplul de strangere.

Acelasi, dar exact acelasi lucru se intampla cu pistolul pneumatic.

Nu mai vorbim ca aproape fiecare masina are cuplu de strangere diferit.
Instructiunile cheii dinamometrice nu au asa ceva. Cheia dinamomentrica este o cheie universala, nu este doar pentru strans roti.
Si da, cum a spus si un coleg mai sus, la ce bun sa strangi cu un anumit cuplu cand producatorul iti pune un chistoc de cheie de roti in porbagaj.
Si daca repeti operatiunea cheia dinamometrica se opreste fix la acelasi cuplu..nu mai sus, nu ma jos.
Si sunt si pistoale cu aer comprimat care au reglare de cuplu.
In schimb sunt de acord ca service-urile nu prea mai pun plasticele inapoi...

#12
campary

campary

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,330
  • Înscris: 16.09.2005

 tehnics, on 02 ianuarie 2019 - 10:07, said:

In schimb sunt de acord ca service-urile nu prea mai pun plasticele inapoi...

Uneori nu prea mai au ce pune. Masini vechi, timp rece, plastic casant, plastice rupte, sparte care la demontare devin imposibil de montat la loc.

#13
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,363
  • Înscris: 28.10.2018

 arab, on 02 ianuarie 2019 - 09:54, said:

Cheia aia din portbagaj, are lungimea necesara ca impreuna cu forta bratului unui om normal sa ofere un cuplu suficient de strangere, cam 110-130 Nm.

@initiator: esti din Bv?


Eu te asigur ca am fosta sa depasesc cuplul de strangere cu minim 50%. Nevasta-mea in schimb nu cred ca reuseste sa atinga 50% din cuplul de strangere cu cheia din portbagaj. Treaba este mega subiectiva, in niciun caz nu cade in interval de 20Nm cum gresit sugerezi.

Sunt localizat la vreo 60 de kilometri de Brasov.

#14
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Ce masina ai ?

#15
alx42

alx42

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,802
  • Înscris: 26.06.2014
mecanicii nu au nevoie de cheie dinamometrica pt roti pt ca sunt obisnuiti si "simt" cand ajung la cuplul necesar.
pt alt piese care nu sunt schimbate atat de des, poate ca folosesc dinamometrice.

mai vrei sa ii si supraveghezi in timp ce iti repara masina? Posted Image
las-o balta cu pretentiile astea ca iti faci singur si mai multe probleme + dusmani.
e doar o masina. ia in calcul eventuale reparatii atunci cand cumperi masini si nu o sa mai stresezi atat

#16
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,363
  • Înscris: 28.10.2018

Quote

You may think you don’t need a torque wrench set to install spark plugs or work on your lawn and garden equipment. But studies show that most DIYers overtighten just about everything. And overtightening leads to broken bolts, stripped threads and damaged equipment.


#17
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,583
  • Înscris: 31.01.2010

 alx42, on 02 ianuarie 2019 - 10:44, said:

mecanicii nu au nevoie de cheie dinamometrica pt roti pt ca sunt obisnuiti si "simt" cand ajung la cuplul necesar.
pt alt piese care nu sunt schimbate atat de des, poate ca folosesc dinamometrice.

mai vrei sa ii si supraveghezi in timp ce iti repara masina? Posted Image
las-o balta cu pretentiile astea ca iti faci singur si mai multe probleme + dusmani.


Oricine "simte" cam cit este un cuplu de surub, dar doar simte si daca verifici cit este de strins un surub te sperii de rezultat!
In genere te ajuta dimensiunea cheii la fixe sau inelare, la tubulare...din parti, ai acelasi brat al fortei incepind de la 10 pina la 23, cam asa sint majoritatea truselor medii.
Pretentia de a aprecia munca mecanicilor este justificata, pina la urma este masina ta si nu stii cum lucreaza de prima data cind ajungi la ei.
Pina m`am "lipit" de un service am stat linga masina sa`i vad ce si cum fac, dupa vreo 3-4 "vizualizari" le las masina, banii in torpedo si ma suna cind este totul gata.
De 18 ani tot la aceasi oameni ma duc si acelasi mecanic imi face masina.
Pistoalele pneumatice folosite la vulcanizari au doar un fel de limitare a cuplului care depinde de presiunea din linia de aer, temperatura ambianta, debitul ungatorului, lungimea surubului, cu cit este mai lung cu atit viteza la care ajunge ansamblul de ciocane este mai mare, implicit prima lovitura mai puternica si cuplu de stringere mai mare ...si mai stiu eu de cite.
In esenta cuplul este dat de viteza de rotatie a motorului si asta se obtine prin restrictionarea debitului de aer.
La ora actuala exista chei de roti cu limitator de cuplu fix.
Nu sint asa scumpe pentru o masina cu roti de aliaj.
Cel mai prost lucru este cind berbecii de la vulcanizare string cu pistolul pneumatic si prind piulita sau bulonul strimb...

#18
zile_san

zile_san

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,670
  • Înscris: 10.10.2011
eu nu stiu sa existe niciun service care sa te lase sa stai langa mecanic pana repara masina. plus de ce ai vrea sa stai ? nu ai altceva mai bun de facut cat sta masina in service?de ex bani? :)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate