![]() |
Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
energie din mersul pe trotuar
Last Updated: Dec 31 2018 10:43, Started by
karax
, Dec 26 2018 08:20
·
0

#1
Posted 26 December 2018 - 08:20

Iata ce idee are o firma pentru a produce energie electrica.
https://www.facebook...85292872239831/ Credeti ca e viabil asa ceva? Evident energia generata e foarte mica per bloc de pavaj insa macar cat sa sustina un 20-30% din energia tarii ar merge. |
#2
Posted 26 December 2018 - 08:27

Ideea este veche. S-a implementat la metrou in Japonia acum ceva ani dar si prin alte parti pe unele strazi experimental. Esti cam in urma. Google is your friend.
Edited by jm2010, 26 December 2018 - 08:28. |
#3
Posted 26 December 2018 - 08:38

Energia produsa astfel este prea putina. Pare mult la cati oameni merg pe trotoar dar impartita la numarul de cetateni rezulta foarte putin per capita.
|
#5
Posted 26 December 2018 - 08:41

nu am zis ca sa inlocuiasca 100% din energie ci numai o parte ... in plus daca s-ar face acelasi lucru pentru masini poate s-ar obtine mai mult
|
#6
Posted 26 December 2018 - 08:57

1. realizezi ca pietonul va resimti energia cedata ?
practic pe o suprafata plana vei consuma energie ca pentru un plan inclinat. (incearca sa mergi 10km pe asfalt si apoi 10km pe zapada afanata) omul nu este un sistem prea eficient -> pietonii o sa consume energie mai multa pentru deplasare -> mai multe alimente -> mai multa energie necesara pentru producerea si transportul alimentelor -> la final bilantul energetic e negativ. 2. costurile de mentenanta sunt mari - e genul de sistem care functioneaza doar de 2 ori pe an si nu se amortizeaza vreodata |
#7
Posted 26 December 2018 - 08:58

Incearca sa si gandesti, nu doar sa inghiti tot ce vezi pe net. Nu e deloc placut sa te plimbi pe un trotuar care se misca, sa nu zic de picioare luxate la pitipoance cu platforme de 15 cm. Legat de masini, cam ce crezi ca se intampla cand una franeaza brusc pe suprafata asta? Apoi apare uzura, cauciucul ala crapa, intra apa de ploaie, sa nu zic de gheata, zapada, iarna. Costurile, intretinerea, mult mai mari decat valoarea electricitatii obtinute. De ce ai recurge la prostia asta, cand exista solutii mult mai bune, ca eoliene, celule fotovoltaice?
|
#8
Posted 26 December 2018 - 09:00

Si cata energie poti scoate din propriul mers? Pune un dinam la o bicicleta si ai vezi ca abia aprinzi un bec mic.
Iar din enegia masinii vei recupera un mic procent, intr- adevar, dar cata enegie este necesara ca sa construiesti o astfel de autostrada? Mai bine pui dinam la masini (asa cum au cele electrice si cele hibride). |
#9
Posted 26 December 2018 - 09:02

Pai, ca sa mergi pe acel trotuar, depui mai mult efort decat pe unul de beton.
Mai bine, sa puna asa ceva la salile de fitness, unde oricum se consuma niste energie inutil. |
#10
Posted 26 December 2018 - 09:03

Si cata energie poti scoate din propriul mers? Pune un dinam la o bicicleta si ai vezi ca abia aprinzi un bec mic. Iar din enegia masinii vei recupera un mic procent, intr- adevar, dar cata enegie este necesara ca sa construiesti o astfel de autostrada? Mai bine pui dinam la masini (asa cum au cele electrice si cele hibride). |
|
#11
Posted 26 December 2018 - 09:07

#12
Posted 26 December 2018 - 09:12

Deja ai, se numeste alternator, si produce electricitate din momentul in care ai pornit motorul. Masinile electrice au un generator electric care recupereaza energia de franare si o stocheaza in baterii pentru a o utiliza la accelerare. |
#13
Posted 26 December 2018 - 09:18

1. realizezi ca pietonul va resimti energia cedata ? practic pe o suprafata plana vei consuma energie ca pentru un plan inclinat. (incearca sa mergi 10km pe asfalt si apoi 10km pe zapada afanata) omul nu este un sistem prea eficient -> pietonii o sa consume energie mai multa pentru deplasare -> mai multe alimente -> mai multa energie necesara pentru producerea si transportul alimentelor -> la final bilantul energetic e negativ. 2. costurile de mentenanta sunt mari - e genul de sistem care functioneaza doar de 2 ori pe an si nu se amortizeaza vreodata 2 sistemul este simplu si facut din materiale rezistente, poate fi pus cu precadere pe sosele si pavaje acoperite deasupra cu ceva pentru a feri de intemperii....
Incearca sa si gandesti, nu doar sa inghiti tot ce vezi pe net. Nu e deloc placut sa te plimbi pe un trotuar care se misca, sa nu zic de picioare luxate la pitipoance cu platforme de 15 cm. Legat de masini, cam ce crezi ca se intampla cand una franeaza brusc pe suprafata asta? Apoi apare uzura, cauciucul ala crapa, intra apa de ploaie, sa nu zic de gheata, zapada, iarna. Costurile, intretinerea, mult mai mari decat valoarea electricitatii obtinute. De ce ai recurge la prostia asta, cand exista solutii mult mai bune, ca eoliene, celule fotovoltaice? tocmai de aia pavajele astea se misca putin, foarte putin... la fel si eolienele sau fotovoltaicele....sunt batute permanent de vant , ploi, soare extrem etc etc ... cat despre franare se aleg zonele cu strazi drepte unde nu franezi si unde e suficient de lat drumul incat sa poti circula cu o anume viteza
Si cata energie poti scoate din propriul mers? Pune un dinam la o bicicleta si ai vezi ca abia aprinzi un bec mic. Iar din enegia masinii vei recupera un mic procent, intr- adevar, dar cata enegie este necesara ca sa construiesti o astfel de autostrada? Mai bine pui dinam la masini (asa cum au cele electrice si cele hibride).
Pai, ca sa mergi pe acel trotuar, depui mai mult efort decat pe unul de beton. Mai bine, sa puna asa ceva la salile de fitness, unde oricum se consuma niste energie inutil. |
#14
Posted 26 December 2018 - 09:20

Corect. Doar ca alternatorul incarca bateria doar cu enegie pentru scanteile de la bujii. Masinile electrice au un generator electric care recupereaza energia de franare si o stocheaza in baterii pentru a o utiliza la accelerare. Iar masinile electrice nu au nici un generator, ci au motoare electrice. Iar orice motor electric functioneaza in regim de generator daca i se aplica energie mecanica. |
#15
Posted 26 December 2018 - 09:20

Deja ai, se numeste alternator, si produce electricitate din momentul in care ai pornit motorul. |
|
#16
Posted 26 December 2018 - 09:23

Costuri mari si se vor infunda / bloca draciile alea si devin ineficiente.
|
#17
Posted 26 December 2018 - 09:25

Pai hai sa facem un calcul:De ex. prin Statia de metrou de la Piata Unirii trec zilnic cca 20.000 persoane.
http://www.b365.ro/t...l-i_234522.html Fiecare placa din aia produce in medie 3J.Presupunand ca macar un sfert din oamenii aia calca pe ea(putin probabil) rezulta o energie 5000 x 3=15.000J=15kJ 10 placi(cam 2mp la ochi)=150kJ. 1J=1W x 1s. Un panou fotovoltaic de 300W ,care are tot cam 2mp produce pe zi (8h) in medie 1kWh=1.000W x 8 x 3600s=28.800kJ Raport productie panou/placa=192. Despre ce vorbim? Ca sa nu mai aducem in discutie uzura, reclamatii de le pitipoance, costuri de intretinere, etc. Edited by rinaldoparaipan, 26 December 2018 - 09:28. |
#18
Posted 26 December 2018 - 09:25

o mare porcarie ..... nimeni nu ia in calcul disconfortul celor care merg pe rahaturile alea
cum ar fi sa mergi zilnic pe niste arcuri? ..... dar sa alergi pe ele? costuri colosale de implementare sunt soluti asemanatoare de 1000x mai viabile si mai eficiente ce nu se doresc a fi implementate Edited by truthwarrior, 26 December 2018 - 09:28. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users