Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Sfaturi Mazda CX-7

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
VladVlad1210

VladVlad1210

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 12.12.2018
Salutare tuturor.Am vazut de curand prin oras o Mazda CX-7 si m-a fermecat.Stiam de existenta acestui model,dar nu i-am dat niciodata importanta.Acum ma aflu intr-un mic impas,daca pot spune acest lucru:vreau sa imi cumpar o masina cat de curand si m-am gandit destul de serios la Citroen C5 III,dar CX-7 m-a facut sa ma mai gandesc putin.Acum,vin si va intreb:este bun de ceva acest SUV?Este scumpa intretinerea?Sunt confortabile?Sunt bune calitativ?
Chiar as aprecia ajutorul vostru.

#2
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
La inceput cand imi placeau , am citit ca au probleme cu placutele/discurile... se ovalizeaza prea repede, era ceva defect de fabricare. In rest trebuie sa fie masina buna, oricum e frumoasa ;)

#3
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Au bagat diesel prea tarziu si nu au avut cine stie ce succes din cauza asta.
Motoarele pe benzina desi f puternice pt vremea aia au un consum inuman de mare.
Altfel, e unul dintre suvurile de calitate din vremea lui.

Edited by underb, 24 December 2018 - 17:52.


#4
tartorul

tartorul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 852
  • Înscris: 24.01.2006
Mazda CX-7 vine doar cu motorizari mari si gurmande. Consuma mai mult decat masinile din aceeasi clasa. In Bucuresti nu prea reusesti sa scazi sub 15-16 - poate doar daca mergi noaptea. Probleme majore cu ambreiajul, practic a devenit un consumabil pe care il schimbi la 25-40k km (din cauza unui design defectuos se uzeaza prematur). Cutia de viteze automata si greutatea masinii fac ca motorul desi puternic pe hartie sa para subdimensionat. Alte bube mici si diverse. Ai putea spune ca merita doar daca o primesti cadou si poate nici atunci.

#5
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Dieselul e ceva mai ok dpdv al consumului. Motorul e PSA, unul din cele mai bune motoare diesel in 4 cilindri la vremea lui, cu arbori de echilibrare si doua turbine.

View Posttartorul, on 24 decembrie 2018 - 17:54, said:

Mazda CX-7 vine doar cu motorizari mari si gurmande. Consuma mai mult decat masinile din aceeasi clasa. In Bucuresti nu prea reusesti sa scazi sub 15-16 - poate doar daca mergi noaptea. Probleme majore cu ambreiajul, practic a devenit un consumabil pe care il schimbi la 25-40k km (din cauza unui design defectuos se uzeaza prematur). Cutia de viteze automata si greutatea masinii fac ca motorul desi puternic pe hartie sa para subdimensionat. Alte bube mici si diverse. Ai putea spune ca merita doar daca o primesti cadou si poate nici atunci.
Consumul nu as zice totusi ca e mai mare decat la masinile cu motor pe benzina din aceeasi clasa (clasa medie, nu compacta). Isi mai aduce cineva aminte de Nissan Murano cu motor aspirat de 3.5?

Edited by underb, 24 December 2018 - 18:06.


#6
clausio

clausio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,030
  • Înscris: 09.05.2006

View Postunderb, on 24 decembrie 2018 - 18:05, said:

Dieselul e ceva mai ok dpdv al consumului. Motorul e PSA, unul din cele mai bune motoare diesel in 4 cilindri la vremea lui, cu arbori de echilibrare si doua turbine.



Doua turbine la diesel? In your dreams...:)

#7
clausio

clausio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,030
  • Înscris: 09.05.2006
Parerea mea despre CX7.

Pe benzina nu merita decat daca iei unul automat si sa pui GPL pe el dar mai bine nu...

Diesel nu merita pentru ca nu are decat cutie manuala la diesel si un SUV mare cu cutie manuala e o porcarie.

Sumarizand despre CX7 mai bine nu.

Daca tot vrei un SUV mai deosebit, ocheste un Cayenne diesel din 2009, e automat si are tot ce trebuie pe el...mai ramane sa ai bani sa-l cumperi si anual de impozit 3000cmc Euro4.

#8
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostTruculMagic, on 24 decembrie 2018 - 17:45, said:

La inceput cand imi placeau , am citit ca au probleme cu placutele/discurile... se ovalizeaza prea repede, era ceva defect de fabricare. In rest trebuie sa fie masina buna, oricum e frumoasa Posted Image
Defect de fabricație al discurilor?
Nici un producător nu își produce propriile discuri de frâne.
Toți apelează la terți.
Deci despre ce vorbești?

@Inițiator, vorbești despre CX-9 2018 cumva? Modelul ăsta nu se vinde oficial în Europa.

LE. M-am corectat!

Edited by ericmario, 24 December 2018 - 19:23.


#9
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,293
  • Înscris: 12.08.2006

View Postclausio, on 24 decembrie 2018 - 18:36, said:



Doua turbine la diesel? In your dreams...Posted Image
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/yWALdZuVeeU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#10
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,625
  • Înscris: 02.10.2009
Mazda Cx-7 nu se mai fabrica din 2013.

#11
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postclausio, on 24 decembrie 2018 - 18:36, said:



Doua turbine la diesel? In your dreams...Posted Image
Există bi-turbo la diesel de mulți ani.

#12
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,447
  • Înscris: 24.02.2017

View Postclausio, on 24 decembrie 2018 - 18:58, said:

Pe benzina nu merita decat daca iei unul automat si sa pui GPL pe el dar mai bine nu...




Tocmai ca daca vrea CX7 cred ca GPL-ul ar fi cea mai buna solutie.

#13
VladVlad1210

VladVlad1210

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 12.12.2018
Ma intereseaza motorul 2.2 diesel.

#14
clausio

clausio

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,030
  • Înscris: 09.05.2006

View Postalexa32, on 24 decembrie 2018 - 19:20, said:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/yWALdZuVeeU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


In loc sa pui o filmare cu un motor HDI care caraie, nu mai bine dadeai un link cu specificatiile motorului de pe CX7 de unde sa rezulte ca are doua turbine...?

Atunci ai fi raspuns punctual, la obiect...

View Postericmario, on 24 decembrie 2018 - 19:30, said:

Există bi-turbo la diesel de mulți ani.

La CX7?  Ca la modul general stiu si eu ca exista de multi ani...

View PostBogotta, on 24 decembrie 2018 - 21:53, said:



Tocmai ca daca vrea CX7 cred ca GPL-ul ar fi cea mai buna solutie.


E o solutie pe genunchi, ar trebui vazut (din experienta altora) cum rezista un motor de Mazda 2.3 turbo la GPL in timp. Sunt multe japoneze pe care GPL-ul aftermarket le termina...din motive de materiale folosite la supape, scaune de supape.

#15
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 clausio, on 24 decembrie 2018 - 23:33, said:


La CX7?  Ca la modul general stiu si eu ca exista de multi ani...

La CX-7 nu, dar intrebarea afirmația ta a fost la modul general.

#16
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Scuze pt confuzia creata. Wiki zice ca
Mazda 2.2 MZR-CD R2 engine has no relation to the family of belt-driven PSA DW12B twin turbo engine.

Probabil nu sunt singurul care traia cu impresia ca e 2.2ul de la PSA.

#17
newcarman

newcarman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 461
  • Înscris: 07.11.2018
Luna trecuta am fost într-un service pe bd. Timișoara. Aveau un cx-7 și nu-i găseau suspensii mai ieftine. Cele originale costa inuman de mult!
Poți face niste simulări pe autokarma, de exemplu...

#18
wepoke8626

wepoke8626

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 22.08.2020
Este foarte bun acest forum, fiindca gasesti sfaturi de la toti, apoi le filtrezi, cum vrei tu. :)

Inainte de a cumpara Mazda CX-7 din 2008, benzinarul de 2.3 cu 260 CP , m-am uitat la mai multe modele.

Spre deosebire de alti cititori a acestui forum am  citit si la alte site-uri pe alte limbi ce scrie despre moel, despre intretinere, despre rechemari, sau defecte de fabricatie acusne, defecte foarte des intilnite.

Apoi am venit eu cu nevoia mea mai speciala, care nu vad sa fi scris nici de initiatorul de topic si nici de altii.

Apoi m-am documentat ca la vremea aia ce fel de tipuri de oameni a fost tinta pentru masina aia.

Nu a-si zica ca am citit tot, si stiam tot inainte de a cumpara, dar cu siguranta mi-am facut tema de acasa.

Tinta a fost: parintii tineri!
Masinuta cu "zoom Zoom" are demaraj la 2500 turatii, se simte ca trage cele 1800kg, si tocmai asta mi-a trebuiit.
Nu sa conduc constant peste 200km/h dar daca ma bag la o depasire sa nu more, fiindca am luat o masina fara motor... ( de 150 CP sau ceva de genul)
Apoi acel demaraj daca tot are il folosesc si la curbe, deci acel AWD e chiar ca e folositor si utilizat,  si nu numai iarna, dar si vara.

Legea ne zice ca la cauciucuri sa ai 1.5mm, si nu zice nimic de vechimea cauciucurilor. Dar asa de fain m-am intors la o curba in ora cu 70km/h dupa u  pic de ploiae care a facut acel praf fin un noroi fin ca de atunci ma uit si la DOT la cauciucuri!

Este un articul pe internet "nemtii sint prosti ne vind masini bune si cu kilometrii putini foarte ieftin" daca il gasiti il intelegti ca nu e chiar asa, nici ei nu  sint asa de prosti.
Au cand am intors la curba aia ( noroc ca nu a venit nimeni pe contrasens) aveam cu mult peste 1.5 mm la cauciuc, deci legal, dar cauciucuile erau de 8 ani.

Cand am cumparat acesta masiuta CX-7 avea 2 set de cauciucuri : vara de 3-4 qni , si de iarna de 12 ani!!!
Imediat am luat cdva cauciucuri mai bune. O cheltuiala complet inutila ptr voi, stiu cu vreu 100 euro bucata... e ceva.

M-am dus la reprezentanta am platit o verificare completa dupa achizitia, m-am prefacut ca am un cumparator si defapt ala vre assa cumpere si ptr inainte de achizitie era ceva reducere.

Au verificat eu ce au pututut chiar parea in regula, doar ca duscurile de frina erau ovalizate.
Asta stiu ce e problema de fablicatie / design, sint subdimensionate si trebuie ceva aftermaket, ceva mai bun.
Am luat eu de unde credeam ce e mai bun cu placute anume, cu tramsport cu vama cu tva, cu nevii de la DHL , jucatia a sosit si aveam pus pe rotile din fata cu o nota de plata finala de 1000 euro.
Din pacate la spate nu se potrivea, asa ca am luat din EU , care mi0a scos iarasi vreo 500 euro.
In acest punct aveam frine si cauciuc. Deci nu mai era frica ca nu pot sa oresc, si dedeam la pedala din drepta si mai tare, se simtea Zoom-Zoom-ul.
Ma mai ultem la motor parca e ulei pe jus undeva dar nu curgea din el peasfat nu avea pete, apoi dadeam unde era liber.

La mers de autostrada: e o coloana pe dreapta care sta, iar pe mijloc la care se ia permisul, oare la care m-am bagat? :)

Domnilor, foarte intelepti si destept, de unde sa vina puterea de a aceelera 1800kg ba bu mine si alte persoame vreo 2000kg, daca nu prin arderea benzinei???
Se pare masina foarte joasa , cu forma ca un glonti sa aica coeficienta aerodinamica foarte buna? Mine nu! Pai normal ca la peste 110km/h incepe sa dea turnbina benzina cit poate el. Api de ce plangi la consum?
Voi stiati ca un Cayenne consuma pe la 20L / 100km daca tragi de el(200km/h), si este cu motor de 4.8 turbo, apoi cit sa consume un motor chinuit de 2.3 tot la ceasi viteze? Nu e normal ca e un pic mai mult?

Eu a-si zice la la autostrada viteza impartita cu 10, aia iti va fi consumul, de la 130 in sus, daca o tii.
Peste 130 conteaza geamurile deschise-inchise, AC, si unele lucruri minore.

Am avut curse de autostrada cu 17.5L cu 12.5L cu 20L , de tot felul de consum, dar si cu 8L!

Tot inainte de cumpara m-am interesat si de tipul de motor si de tiurile de instalatii GPL care se poate monta pe el.
Vazint aceste costuri ,  Pe la vreme aia benzina de 100 era pe la 6.4 ron ( 1.3 euro? )  am decis sa pun cea mi scumpa intalatie de GPL: Prins.
Este Pris, BRC si multe altele. LA preturi foarte direrite.

Sint unii citotori , care asa cred ca GPL -ul este uscat si aia strica motorul.
Nimic mai fals. Benzina e cea mai uscata combistibil dintre GPL , Benzina si Motorina.
GPL -ul in rezervor este lichid, printre multe se trece printr-un vaporizator, care transforma lichidul in gaz.
Iar gazul se amesteca cu aer si apoi se sca scanteie.
Acest amestec are nevoie de mai mult curent. Deci instant trebuie schimbate bujiile de care le ai in NGK ( de GPL ) - e ceva parametru nu mai stiu care la vremea aia stiam.
Daca nu schimbi se duc bujiile, apoi vine marele adevar ce mi-az zis prostalaul demecanic: o sa distrug motorul ca am bagat GPL...
Celalat truc:
GPL-ul este mult folosit de taximetristi, dar ei deobicei inchiriaza masina la un tariz zilnic, de ex 100 ron.
Cel care il inchiriaza nici nu stiue si nici uinteres nu are sa fie toate ok, ci sa fie foarte scazut consturile, si facturile de reparatii.
El nu vede imprortanta de arunci banii in bujii mai bune, mai ales fdaca ala vechi sint / au fost bune pe benzina. El nu o sa schimbe. Soferul nu o sa schimbe nici el.  Deci inevitabil distrug motoarele.
Al doilea: tot din costuri bag cea mai ieftina ( si proasta intalatie), care nu stiu ei, dar se deregleaza, si dupa un timp nu mai merg in parametrii.
A treia greseala: romanul nu arunca banii "pe degeaba" la revizii de GPL . Eu dau 220 ron la 6 luni ptr o revizie, cand 42L PL este pe la 100 ron.... ce timpit sint eu... putem sa ma duc inca 600 km :)

Si atunci decit sa ai tu atita complicatii si costuri dai verdictul ca "GPL mai bine nu"

Dar stiai ca calitatea de GPL in Romania vara e extrem de prost si iarma e mai bunicel?
Vara este multmmai mult Butan si aproape 0 Propan. Deci ai demaraj mai mic pe GPL si consum mai mare, fiindca Propanul are puterea + utilizezi si AC-ul si mai sazi si asa din putere.
Iarna GPL -ul are Propan, de acea e si mai scump GPL ul un pic.

Daca te duci in Germania in anumite locuri poti lua GPL mai scump un pic, dar clar ca nu o sa poti da seama ca e pe benzina sau e pe GPL.

Reintorcand la insaltia Prins, care face mult mai multa economie ca BRC, "simte" ca tregi de masine, si nu e bun GPL-ul si atunci iti ia si benzina mai multa, dar cand nu tragi de ureche merge pe GPL, aproame nesemnificativ consuma benzina.

Ca sin concluzie la combustibil:
DA GPL, dar doar cu Prins! ( a fost 1500 euro cu montaj)

Modurile de utilizare:
1. eu am setat ca la o turatie anume ( 4000 sau 4500 parca) sa nu mai foloseasca deloc GPL si sa suga benzina, cit vrea.
2. la depasiri mi e lene sa comut pe benzina, si apoi poate il uit sa pun inapoi pe GPL , e foarte bun trucul ala cu turatie. Deci tau o turatie mai mare, am si benzina si putere, si dai talpa. Aici depinde si de turatie dar si de viteza: in germania cu 200km/h am un consum de 25-30L GPL din ala bun! La 140-150 km/h (pe la noi) am pe la 15L GPL +1.5L enzina, ca ba accelerez sa depasesc 150, ba frina ce e in fata mea cineva cu 130-150
3. la cursa lunga dreapta , linitita, noaptea: las la vitreza melcului, avand izolatie fonica de bunicel se poate dormii in liniste, si la consum: 8-9L GPL ... dar numai la viteza de 65-85km/h.  Pai acolo sint si cei cu Diesel


Mergand asa "am distrus ambreajul". Da, din pacate Zoom-zoom-ul nu rezista nici ambreajul. Sad, but true.
Daca nu ai nevoie de zoom-zoom, atuci nici nu iei o masina de 260 CP e clar.
Iarasi din pacate ca sa schimbi ambreajul trebuie desfacut o jumate de masina, atunci am vazut ca si turbo-ul e pe duse, asta din urme de pata de ulei.
La turbo iarasi se poate face economie ( la prosti) dar gandeste-te cand ai nevoie de turbo! Nu la depasiri?! Tocmai acolo, unde se pierd cele mai multe vieti omenesti.
Romanul vrea economie si la frina, si la cauciuc si la turbo :)

Apoi "s-a inventat" varianta diesel in 2010-2011?, cu moror de 2.2, care nu are putere de nimic.... dar e nou, e diesel, cu consum mic.  Mie cu acceleratie 0-100 cu 11.3 secunde nu imi trebuie nici gratis. Nu vreua sa mor la o depasire de 130 ca im-i trebuie 2-3km ...

Parintii tineri au copii mici: la alea trebuia muzica, sistemul BOse, amplificatorul e "de minune" ptr mine e "doar ok, cu sunet clar si puternic"
Cu un cost total de 800 euro sii foarte multe nervi am monat un sistem de navigatie Android. La care este Youtube, si pot sa tin pe Mitica in scaunul din plate pusa la mijloc nemiscand 2-3 ore!

Ca si concluzie:
In oras: pentru mine e ok, dar nu e bine, ptr altii e prea mare. Ptr mie e prea inutil sa cari dupa tine atita kilograme, evident consum mare. La parcare iarasi e mai lat, mai lung, cu o masina de oras ai avantaj si acolo. Avand garda de sol mai sus e bun in oras la bordurila noastre! Cu 42L GPL fac vreo 200-280km, depinde.
Transportat copilul cu Youtube cu desene animate macar sta acolo si ma lasa in pace.

In drumuri asfaltate, dar nu autostrazi:
Are puterea necesara sa depaseasca si pe rampa, cu AWD, cu cauciucuri ofera un oarecare siguranta.

La autostrazi:
In RO se merge cu 140-150 km/k la culoarul din mijloc in coloana, si poata sa tina ritmul. Poate sa mai faca vreo depasire, dar se termina oputerea la 160, nu are forta destula.
In Austria e o poriune de rampa si e voie cu 140 km/h . GPL uld e 42L se va termina in 1 ora si 20 minute!!! Extrem de rapid si nu stint statii de GPL foarte des acolo.
In Germania: am atins viteza maxima de 210km/h dar are consum mare, e fortat, si sint altii care fac flash-uri sa eliberezi banda, ca vin cu peste 250. Iar sa tot schimbi benzile te oboseste. Tot cu 150-160 a-si zice ca e indicat si nu mai mult si sint si curbe, care nu te lasa masina mai mult, fiind inalta, mai poate bate si un vint lateral, mai poate treci pe linga un TIR.
Peste 110km/h incepe sa consume orice ai in rezervor! :)

Pe neasfaltat:
Desi este AWD, aia nu este 4x4!
Cauciucurile de asfalt nu e de teren! Eu m-am inpotmolit in noroi ca-n filme :)
Parca sus am zis ceva de ambreaj! :) - e valid si aici desigur
Ah, de fabrica e asa: daca dai cu spatele la rampa o sa simti mirosul ambreajului. Si deja stiu ca aia este 1000 euro piesa + 1000 euro manopera :)
Lipsa comutatorului mic/mare nu face posibil sa te duci lent, destul de lent. De aici rezulta ca distrugi directia, ambreajul si de toate. Nu zic ca nu se poate sa dai nici un pic la drumurile forestiere, de campie care sint mai plate mai bune.

La calatorii lungi 600-5000km:
Ptr copil e ok in spate, dar ptr adult nu.
Bat razelete UV prin parbriz foarte mult, nu e tratat impotriva UV.
AC e aproape suficient, nu are iesire ptr pasagerul din spate.
Se poate lasa orizontal scaunele din spate, pui bagajele in scaunele din fata , pui un topping de saltea de 130x180 si te odihnesti un pic, destul de comod.

Ca si intretinere:
Pe vremea aia facea parte de catregoria "semi lux". Facut ptr un singur propietar ( 5 max 8 ani)
Lampile xenon sint 1000 euro / bucata, sa vezi cand spargi ce faci... stoputile am adus din SUA vreu 500 eur /buc.
Becurile de pozitie vreo 110 ron  :))
Rugina e peste tot deja.
Schimbe de planetara: trebuie desfacut maisina pe jumatate.
100-160 euro balastul / buc la xenon, apoi sa vezi chinulaia sa schimbi cand nu pot dat js bara se fata ca suruburile sint ruginite si lucrezi de la carenaje si lampa de pozitie / ceata.
Bucata de plastic negru la lampa de ceata : 220 ron :)

Un Porche Cayenne Turbo cu motor de 4.8 (2007-2009) e mai scump de intretinut ca asta, papa mai mult si nu ofera mult mai mult. Ast e aproape cit mi-a trebuit, era la limita.
Un VW Tuareg cu motor V10 e mult mai scump de intretinut ca un Cayenne si doar la teren e mai bun. Dar de tractare ceva greu ca o barca cu motor e excelent.
Un Subaru Forester generatia 3-a (SH) cu motor 2.5 turbo poate ar fi fost o mai buna alegere, dar la vremea aia era dublu preti la achizitie. Ai ofera la teren mai mult, insa la GPL necesita protectia supapelor, cu un unguent pe baza de uleui anume.
La fel era si alternativa de Lexus RX 400h, care e bine nu nu mi-am cumparat. Fiindca pe linga e ca lux si nu semilux, se distruge invertorul daca mergi in apa / balta pe autostrada, are putere mai mica, si motorul termic angreneaza doar rotile din fata.
VW Tiguan era mic si foarte slab, neacceptabil de catre mine.
Dacia Dusterul nu are permormante necesare sa ies cu el din oras :)
Practic nu aveam ce sa  iau altceva ca si performanta in depasiri , cost  intretinere si preti achizitie . Deci eu am facut o decizie buna cind am luat-o in conditiile de atunci si necesitatiile de atunci.

Acum a-si dori altceva , stiu ce anume, dar inca nu s-a facbricat, poate treebuie sa scriu lui Musk sa mai ia o portie de care el face iluzii si sa faca si masina aia odata, ca nici pe electric nu e si nici cu ardere interna nu este. :) Fiind noua, normal ca o sa coste mult mai mult decit a-si vrea sa arunc din banutii mei pe fereastra.

Ceace a-si sugera pentru voi:
1. Incercati sa definiti mult mai bine nevoile voastre: De Luni-Vineri trebuie sa ma duc la lucru si sa car copilul in mare majoritate in oras. De Vineri pina Duminica sint plecat in afara oraselul. Cite kilometrii fac in ora pe saptamina, cite kilometrii in weekend? Alea adunate cite kilometrii se aduna anual. Ce recomada altii daca fac lunar  300km in oras si 3000 km afara? SUV, sau de oras,  Benzina sau GPL. Nu o masina "de toate", care sa nu consume mult si sa nu fac revizii , si daca se poate sa iau cu 500 euro. Este masina aia si se numeste Daewoo Matiz!  Dac daca il conduci o sa apara si alte nevoi.
2. Incercati sa rugati de prietenul care are o masina "sport" sa va duca "la plinbare" sa dea  un pic acceleratie, si sa va lipiti de scaun. Sa vil dea volanul, sa comparati o depasire. Sa luati o curba periculoasa cu viteza mai mai, vedeti aia cum sta pe ssea, si cum  sta un SUV.
3. Incercati chiar pe timp de iarna   la un loc sigur  derapajul controlat. Vedeti cum e, poate va invatati ceva folositor.
4. De proba montati ceva cauciucuri vechi de 8-12 ani copate bine, si sa dati u pic la zapada umeda, si nu uscata ( dar nu in trafic aglomerat) Sa vezi cum e, apoi vezi cum e o guma de iarna profesionala noua, mai ales la curbe.
5. Iesiti si pe campie, pe munte, pe padure, intrati si pe acolo. Sant crengi, care zgariae masina, daca  nu ai protectie, sau vopsea Raptor, vezi cum se iese din nisip, noroi, iarba umeda.
6. Incercat sa vedeti pe Wikipedia modelul ala cum este can sa facut, ce motorizari are, pe Wikipedia Germana este dat si accelerartie deobicei. Sint site-ur care ofera si tresferul de putere a treptelor la cutia manuala.
7. Incercati sa inscrieri in grupuri de Facebook la acele model, si intrebati ce parere au cei care o poseda de citiva ani, nu cei care au vazut-o sau venul lor au!
8. Vedeti la modelul si motorizarea ce recenzii sint deja, la site-uri internationale, mari, unde un 5-10 pareri platite de producatori...



Daca faceti aceste pasi cu siguranta nu o sa megeti la piata auto si sa luati prima masina "extra full" sau "full full",  ca mi-a lasat 1000 euro din pret bijnitarul, care a lustruit capacul motorulului toata nopatea... bafta


Eu zic, ca trebuie ptr un muncitor o masina de oras, mic, pe benzina, si acolo nu se justifica GPL.
Si inca una care  face nevoile in weekenduri:  fie de teren, fie ca calatoreste si se face naveta la tara, si aici deja necesitatiile noaste, hobbyurile  difera.
Poate trebuie un SUV, poate nu SUV ci de treren, sau chiar un UTV, poate ca e nevoie de  o masina sport ( masina sport = cu care se merge ca nebunu), poate un cabrio, poate o autoruloata, depinde de fiecare aparte si in momentul / anul ala.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate