Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Amperaj maxim masinuta copii

- - - - -
  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#37
sharque99

sharque99

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 02.02.2009
Da, nu ma pricep. Am zis doar de frica sa nu se strice.
Un singur lucru doresc sa va mai intreb si inchei.
Daca, de exemplu, in momentul incarcarii tensiunea la borne este de 12.5V, pana la ce tensiune trebuie sa las sa se incarce, tinand cont ca amperajul nu am cum sa il masor?
Intreb pentru ca am lasat pana la 12.8v, dupa ce am scos incarcatorul si am pornit masina, muzica, etc. a scazut la 12.7v iar dupa 15 minute de plimbare a scazut la 12.1v, ceea ce mi se pare extrem pe repede pentru 2 acumulatori de 12v, 18A fiecare.

Edited by sharque99, 29 April 2019 - 10:56.


#38
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,262
  • Înscris: 01.12.2001
Cat timp ai incarcat acumulatorii de 18Ah? Cat era I la final? Cu incarcatorul de 1,5A ai de asteptat mult timp. (1-2 zile) ;)

#39
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005
În regim ciclic tensiunea finală de încărcare ar trebui să ajungă pe la 14,6-14,8V. vezi că ar trebui să scrie condiţiile de exploatare pe ei.

#40
sharque99

sharque99

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 02.02.2009

View Postdorin_2k, on 29 aprilie 2019 - 11:33, said:

Cat timp ai incarcat acumulatorii de 18Ah? Cat era I la final? Cu incarcatorul de 1,5A ai de asteptat mult timp. (1-2 zile) ;)
[/quote

Stiu ca am de asteptat mult, cu siguranta ca in cel mai scurt timp voi cumpara unul care sa incarce cu mai mult de 1.5 A.

View Postmihaicozac, on 29 aprilie 2019 - 11:54, said:

În regim ciclic tensiunea finală de Ăźncărcare ar trebui să ajungă pe la 14,6-14,8V. vezi că ar trebui să scrie condițiile de exploatare pe ei.
Scrie 14.6-15V si standbyuse 13.6-13.8v. Sa inteleg ca acumulatorii astia, ca sa fie incarcati cat de cat complet trebuie sa se apropie de 14.6 v?

Edited by sharque99, 29 April 2019 - 12:03.


#41
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005
Cam aşa ceva. La acumulatoarele cu plumb auto încărcarea maximă se consideră la 14.4V la temepratura ambiantă.

#42
lenzexe

lenzexe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 679
  • Înscris: 31.05.2005
Dupa ce am citit 3 pagini, vin cu intrebarea: Si nu a intrat siguranta de 15A (banuiesc ca avea cam atat la acumulatori standard de 7ah) in actiune? Cu cat cresti capacitatea acumulatorului nu trebuie o siguranta mai mare (la acumulatori de 12ah una de 24A de exemplu)? Siguranta aceasta practic opreste masina 10-20 secunde.
Nu am cunostinte de electronica, insa am remarcat (3 masinute electrice in familie, 2 Drifter cu 2 motoare si un MX603 4x4 - motor pe fiecare roata) ca acumulatorii mai mari creeaza probleme la aceasta siguranta.
Exemplu pentru 2 motoare de 12v, cu siguranta de 15A:
12v 7ah (sau 6v x 2) nu sunt probleme
12v 10ah uneori la deal
12v 12ah des intra in actiune

Pe UTV MX 603 4X4 am remarcat ca la acumulatorul de 12v 10ah are pusa siguranta de 20A .
Soft Startul e 90% util (la obstacole, cu plecare de pe loc, e aiurea) - masinuta asta in plus are si arcuri, cauciucuri moi etc. Masinuta asta are si buton pentru 2x4 si 4x4. As pune si la ea un acumulator mai mare ca si capacitate, in limita locasului - iar ma uit la siguranta aia insa!!!

Problema mea e SIGURANTELE acestea (care nici nu se gasesc asa usor pe la noi, mai ales la valori mai mari)! Un raspuns de expert ar fi util. Pe Drifterul mai nou  a venit direct cu siguranta de 18A, pe 2x6V de 10mah (la acumulatori de 10ah nu facea figuri).

Attached Files


Edited by lenzexe, 21 July 2019 - 14:04.


#43
dotunderground

dotunderground

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 665
  • Înscris: 06.01.2007
D-le lenzexe, puteti folosi sigurante automate monopolare de 230V ( cele pt. tablou electric) in locul acelora: daca sig. masinutei e de 15A, puteti folosi una de tablou de 16A, de ex. 1-2A +/- nu cred ca pot deteriora motorul sau electronica masinutei.

#44
lenzexe

lenzexe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 679
  • Înscris: 31.05.2005

View Postdotunderground, on 21 iulie 2019 - 14:17, said:

D-le lenzexe, puteti folosi sigurante automate monopolare de 230V ( cele pt. tablou electric) in locul acelora: daca sig. masinutei e de 15A, puteti folosi una de tablou de 16A, de ex. 1-2A +/- nu cred ca pot deteriora motorul sau electronica masinutei.

La partea aceasta nu m-am gandit!
Ramane insa problema cu valoarea in A a sigurantei, cu cat amperajul acumulatorului e mai mare!
Am atasat foto cu 2 x 6v si 1 x 12v

Ca un ajutor pentru cei care iau alti acumulatori: Incarcarea nu este o problema cu asa ceva (noii acumulatori doar la el ii incarc).

Attached Files



#45
lenzexe

lenzexe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 679
  • Înscris: 31.05.2005
Pe Drifterul ce are vreo 4 ani vechime (fara slow start etc...conectica primitiva) blocarile din siguranta sunt dese (la o panta serioasa cedeaza, in timp ce Drifterul cu slow start urca). Mai exista varianta ca sursa blocarilor sa fie motorasele (ele se gasesc ca parts in variante multiple de RPM, de la 10.000 pana la 30.000).

#46
dotunderground

dotunderground

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 665
  • Înscris: 06.01.2007
D-le lenzexe, pt. soft start s-ar putea folosi un pwm cu 555 cu un mosfet pe iesire, acesta avand si rolul de acceleratie (ramane de vazut cum se poate adapta o pedala de acceleratie cu un arc pt. revenire pe potentiometrul pwm-ului). Solutia cu siguranta automata de 16A/230V am utilizat-o cu succes pt. priza de bricheta auto, in jurul valorii de 16A, declanseaza; de asemenea, poate fi folosita si ca intrerupator.

#47
Vasylee

Vasylee

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 12.12.2019
Va salut! Cel mai inteligent mod de a mari capacitatea bateriei si implicit autonomia masinutei este sa scapi de acumulatorii gel-plumb care ofera capacitate mica versus greutate..eu am desfacut carcasa acumulatorului cu plumb ...am curatat tot si am construit un acumulator nou Li-ion 12,6v utilizant celule 18650 si am obtinut un acumulator de 12,6v cu capacitate de 21Ah   (7celule paralel pe 3 serii....) Iar legat  de pornirea soft ..esta tare simplu frate ...trebuie scapat de tranzistorii ce controleaza tensiunea la motoare ..pusi in scurt sau anulati si refacut circuitul ...Iar pentru forta mai mare si fara pierderea vitezei trebuie schimbate motoarele ..ele sunt tip RS550 cu un aperaj de maxim 8A pe motor.....2 motorase RS570 scurma in pamant rotile...si viteza pe masura..

#48
Vasylee

Vasylee

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 12.12.2019
SIgurantele automate de pe masinutele electrice sunt de tip auto-armare,ele nu permit ca motoarele sa traga din acumulator un curent mai mare de cat valoarea inscrisa pe ele ,daca se depaseste valoarea ele declanseaza si se auto-armeaza din nou...ca atare ele protejeaza motorasele atunci cand sunt fortate sau blocate ...schimbarea valorii sigurantei poate duce la arderea motorului...asadar se poate pune un acumulator si de 100ah .el va furniza un amperaj atat cat ii cere motorul(motorul fiind protejat de siguranta ).

#49
barbu78

barbu78

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,590
  • Înscris: 03.11.2011
Am desfăcut instalația electrică a unei astfel de masinute.
Turația motoarelor era făcută prin pwm.
Am desființat mecanismul direcție telecomanda și am mărit cursa volanului.
Se poate monta acumulator care încape în locaș și încărcarea se poate face cu încărcător exterior, dimensionat pentru acumulator.

#50
mellbo

mellbo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 885
  • Înscris: 07.06.2010
hehe. pai tu nu vrei practic sa faci tuning. tu vrei sa-i faci downgrade, adica sa fie mai proastă. un soft start nu poate influenta obstacolul pentru ca in scurt timp va fi la 100%. Mai degraba sunt motoarele anemice. Daca pui amperi mai mulți, si motorul intra in stall se ard cel putin periile instant, apoi iasa fum din cabluri, eventual incendiu. Teoretic poti pune câți amperi vrei, practic nu poti. Pentru ca in practică apar tot felul de probleme, ca cel de mai sus. Sa nu mai zic de raportuo de tracțiune /greutate. Ce folos ca ai amperi, dar greutate ca si cand sunt 3 copii pe un biet motoras. Poți sa dai cu biciu(amperi) in el mai mult decât poate nu va merge. Pana aici totul e varza deci cu tuningul tau..

Un upgrade inseamna altceva. Si incepe cu schimbarea motoarelor, cat mai multe protecții in special al copchiluiu apoi a motoarelor, etc.

A. era sa uit. daca pui baterii de mașină si-i ajunge niscai acid in gura sau ochi, fie si vreo picătură prelinsa si intinsa pe ici pe colo, vei regreta ca tunezi o jucarie.

Edited by mellbo, 03 March 2020 - 15:45.


#51
barbu78

barbu78

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,590
  • Înscris: 03.11.2011
Jucăriile astea au protecție la suprasarcină.
Amperi mai mulți înseamnă ore de joaca in plus, in parc!
Cînd acumulatorul este descărcat, s-a terminat veselia.
Motorașele sint destul de solide. Și eu îmi puneam problema unui variator de turație și eliminarea opțională a circuitului original.

Motorașele costa intre 10 și 20 de lei, am găsit și la 6 lei. Prindere identica, diametru identic, ax identic cu motorașele originale.

Edited by barbu78, 03 March 2020 - 19:51.


#52
arschery

arschery

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 631
  • Înscris: 29.11.2010
Soft start este absolut necesear fiindca la pornire amperajul este destul de mare si daca se anuleaza va duce la risc de incendiu, distrugerea reductorului, arderea motorului. O ideie buna este scrisa mai sus cu celule LiIon dar bateria trebuie construita de cineva care stie ce face fiindca intre fiecare celula se introduce un chip de control incarcare, aceste celule nu se incarca toate o data ci incarcatorul inteligent le incarca pe fiecare separat, capacitatea lor fiind variabila. Acesta este cel mai fiabil mod de upgrade dar va costa bateria destul de mult si incarcatorul pentru ea, practic dublezi valoarea masinutei.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate