Jante aliaj iarna
Last Updated: Dec 15 2018 11:43, Started by
suri
, Dec 13 2018 13:22
·
0
#1
Posted 13 December 2018 - 13:22
dupa cum am inceput sa povestesc aici, astept cu nerabdare un Opel astra k. cum dealerul spune ca masina vine cu cauciuri de vara, trebuie sa cumpar inca un set de roti, pentru iarna. cauciurile sunt clare - continental ts860, am o problema insa cu jantele, pentru care sper sa primesc citeva sfaturi aici.
concret, o janta de tabla de 6,5x16 pentru 205/55/16 costa in jur de 270 de lei (se gasesc si mai ieftine, dar e o problema cu et-ul, pentru care opel spune ca trebuie sa fie musai 41). un capac costa la dealer vre-o 140 de lei, deci janta imbracata ajunge la vre-o 410 lei. problema este ca la 400 de lei gasesc jante de aliaj decente, zic eu (exemplu - https://www.anvelope...x105-00-et41-00 sau https://www.anvelope...5x16-5x105-et41 - nu este reclama, rog moderatorii sa stearga linkurile daca nu e potrivit). si acum vine intrebarea: merita jante de aliaj pentru iarna? (probabil ca in acest caz voi cauta sa iau anvelope cu protectie de janta, nu sunt cu mult mai scumpe). si daca da, care-s mai potrivite - cu mai putine spite si implicit spatii deschise mai mari (cum este primul model), sau cu spite mai multe, deci spatii deschise mai mici (ca al doilea model)? ar mai fi un aspect legat de diametrul butucului - vad ca cele doua modele au o diferenta de cca 0.5 mm din acest punct de vedere. e mult, e putin? Edited by suri, 13 December 2018 - 13:31. |
#2
Posted 13 December 2018 - 13:34
De ce sa fie ET musai 41?
De meritat, merita. Pe unde te plimbi iarna? |
#3
Posted 13 December 2018 - 13:36
merita, cele de tabla sunt afectate rau de sarea care se arunca pe drumuri
|
#4
Posted 13 December 2018 - 13:37
#5
Posted 13 December 2018 - 13:37
De anvelope de iarna am auzit, dar de jante de iarna nu ! Mertg si alea de tabla fara probleme, oricum majoritatea sunt tratate anticoroziune.
Anvelopa e anvelopa, merge pe orice janta atata timp cat se respecta dimensiunea recomandata de producator. Daca nu circuli mult iarna, ci doar ocazional si nu locuiesti intr-o zona unde temperaturile scad mult sub zero grade, poti folosi si anvelope all-season cu marcajele prevazute de lege. |
#6
Posted 13 December 2018 - 13:37
Se permite o mica variatie la ET. Exista comparatoare de roti pe net, in engleza.
Mai atent la CB: gaura centrala. La o janta de aliaj AM iti trebuie inele de centrare. |
#7
Posted 13 December 2018 - 13:41
de plimbat masina se plimba in general pe drumuri nationale circulate si in bucuresti - nu vorbim de drumuri desfundate, etc.
intrebarea era legata nu neaparat de rezistenta la clorura folosita pentru deszapezire (de calciu sau sare ordinara), cit mai ales de rezistenta mecanica - la borduri ascunse in zapada, bucati de gheata etc. jantele de aliaj nu vin si cu inele de centrare? |
#8
Posted 13 December 2018 - 13:42
suri, on 13 decembrie 2018 - 13:22, said:
si acum vine intrebarea: merita jante de aliaj pentru iarna? Eu am cumparat jante de tabla pt Focus-ul meu nou varianta cu spite SH la 400 de ron toate 4 sa nu ma doara inima ca se distrug de la sare sau daca dau cu ele intr-o groapa/bordura ascunsa si ca sa nu ma zgarie pe ochi. Aceleasi janta de tabla spitate sunt disponibile si pt Opel. Cu capacele speciale sunt foarte greu de deosebit de cele de aliaj la prima vedere. P.S. capacele postate de mine nu sunt cele originale...sunt doar un exemplu. Attached FilesEdited by -Jinx-, 13 December 2018 - 13:43. |
#9
Posted 13 December 2018 - 13:42
collina1976, on 13 decembrie 2018 - 13:36, said:
merita, cele de tabla sunt afectate rau de sarea care se arunca pe drumuri |
#10
Posted 13 December 2018 - 13:46
Aliaj sau tabla - preferinta personala, spite multe sau putine la fel. Pentru pneuri de 205 iti trebuie jante de 7. Et-ul trebuie respectat, eventual se poate pana ma 5 mm mai mic ( o sa iasa cu 5mm roata in exterior fata de origine). Alege jante ce suporta o greutate mai mare, vezi in descriere. Diametrul butucul trebuie respectat, daca iei mai mare trebuie inel de centrare. Mai ai de respecat numarul de gauri pentru prezoane, distanta lor de la centru si razele acestora.
|
|
#11
Posted 13 December 2018 - 13:47
tfmercedes, sunt afectate. in fiecare an ma uit comparativ la jantele de tabla de pe rotile de vara si la cele de pe rotile de iarna de pe masina actuala, iar cele de iarna sunt muuult mai corodate / ruginite decit cele de vara. daca nu schimbam masina in iarna asta cu siguranta as fi dus jantele de iarna la o "rejuvenare" - sablare/grunduire/vopsire.
vinciun - in descrierea jantelor indicate (cred ca pe site-ul producatorului) se specifica anvelope de pina la 205 latime la 6,5; am vazut parca si un model care mergea pina la 215. cu numarul de prezoane si distanta / raza banuiesc ca este standard - criteriul de alegere a fost 5 x 105. cum e cu inelul de centrare - se comanda separat sau vine cu janta? Edited by suri, 13 December 2018 - 13:50. |
#12
Posted 13 December 2018 - 13:47
suri, on 13 decembrie 2018 - 13:41, said:
rezistenta mecanica - la borduri ascunse in zapada, bucati de gheata etc. Jantele de aliaj crapa...jantele de tabla se indoaie. Cu 100 de ron se repara/indreapta o janta de tabla Jantele de aliaj se repara mult mai greu/mai scump Jantele cu spite de care iti zic au fost echipate pe vectra deci le vei gasi cu siguranta SH la un pret decent. Edited by -Jinx-, 13 December 2018 - 13:48. |
#13
Posted 13 December 2018 - 13:50
tfmercedez, on 13 decembrie 2018 - 13:42, said:
zau? Cat de rau? Plang? Sau ce? Asta e maxima zilei. Poate trebuie invelite si cauciucurile, ca poate le afecteaza si pe ele sarea aia. Acuma nu stim pe unde circula masina aia? Prin Miercurea Ciuc sau prin vest unde e clima la misto, ca nici n-a plouat , de unde si zapada? ruginesc , domnule, cum sa fie afectata tabla de sare? |
#14
Posted 13 December 2018 - 13:51
#15
Posted 13 December 2018 - 14:12
Ale mele n-au nimic, toate cele 3 masini actuale au si rotile de iarna tot pe jante de aliaj. Nu s-au rupt, nu s-au crapat, n-au nici pe naiba...
|
|
#16
Posted 13 December 2018 - 14:22
Daca nu faci offroad, poti pune linistit aliaj.
Exista variante de aliaj special de iarna, gen MSW. Eu am luat aliaj la pret de tabla. |
#17
Posted 13 December 2018 - 14:28
suri, on 13 decembrie 2018 - 13:22, said:
si acum vine intrebarea: merita jante de aliaj pentru iarna? (probabil ca in acest caz voi cauta sa iau anvelope cu protectie de janta, nu sunt cu mult mai scumpe). si daca da, care-s mai potrivite - cu mai putine spite si implicit spatii deschise mai mari (cum este primul model), sau cu spite mai multe, deci spatii deschise mai mici (ca al doilea model)? ar mai fi un aspect legat de diametrul butucului - vad ca cele doua modele au o diferenta de cca 0.5 mm din acest punct de vedere. e mult, e putin? Vezi pe configuratorul 3D de la Alcar https://www.alcar-wheelbase.ro O sa vezi acolo ca ai car specific, bifezi si 16 inch si iti arata care din modelele lor se gasesc fix pe ET41 si diametrul gaurii centrale 56.6 Pe urma vezi cum faci printr-un dealer de-al lor sa le comanzi fix pe dimensiune sa nu mai necesite inele Sau mai simplu si mai ieftin varianta de otel e deja 100% pentru masina https://www.vadrexim...hlrad-2840.html |
#18
Posted 13 December 2018 - 14:47
collina1976, on 13 decembrie 2018 - 13:50, said: ruginesc , domnule, cum sa fie afectata tabla de sare? am mers cu jante de tabla oem ierni la rand, ba erau si indreptate ca am reusit sa gasesc un crater sub zapada afanata si n-au avut nimic. pe cea din dreapta am strambat-o atat de tare pe exterior incat ma miram cum de nu a pierdut aer, s-a indreptat si echilibrat fara probleme, nici cauciucul nu a avut de suferit. daca era de aliaj se spargea 100% recomandarea mea e jante de tabla de calitate si cauciucuri bune, fara capace si alte prostii pe care ai sanse sa le pierzi la prima groapa mai serioasa sau sa ti le fure. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users