![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
De ce nu se pot demonta aripile avioanelor de mari dimensiuni?
Last Updated: Dec 11 2018 21:03, Started by
probabil15
, Dec 10 2018 23:30
·
0

#1
Posted 10 December 2018 - 23:30

E De multe ori mi-am pus aceasta intrebare. De ce cand se repara avioane mari nu se scoate si aripa cum se intampla la avioanele mici. M-a refer la avioane mari gen boeing sau air-bus. Este aceasta operatie atat de dificila ? De ce nu se face asa incat sa fie demontate foate usor ?Ba eu zic ca ar fi un mare avantaj. S-ar putea transporta cu camionul pe strada si apoi s-ar reatasa aripile pe aero-port.
Edited by probabil15, 10 December 2018 - 23:31. |
#2
Posted 10 December 2018 - 23:41

sa le demontezi pt ce? care e utilitatea?
sa le transporti de unde pana unde? din hangar pana pe pista? la cum ai intrebat, clar nu intelegi ce inseamna o aripa de avion |
#3
Posted 10 December 2018 - 23:45

Asta e ca aia...daca ai vointa muti muntii, daca ai minte in cap ii lasi la locul lor....
|
#5
Posted 10 December 2018 - 23:50

Aripile oricarui avion sigur ca se pot demonta. Insa de ce sa le demontezi?
|
#6
Posted 10 December 2018 - 23:51

#8
Posted 10 December 2018 - 23:55

Aripile avioanelor POT fi demontate.
Intrebarea este ar trebui sa fie demontate ? Raspunsul, in general este NU. Sa le demontezi e simplu dar inauntru e plin de cablaje, senzori si diverse componente. Nu numai ca trebuie sa fi foarte atent cand le demontezi dar pe urma, ghici ce, trebuie sa le pui la loc. Nu numai ca trebuie sa le pui la loc dar trebuie sa le si verifici si sa le testezi. Una peste alta e, pur si simplu, prea complicat, dureaza prea mult si, cel mai important, costa prea mult sa faci asta. Evident ca or fi situatii cand se mai face si asta dar acolo probabil vorbim de avarii grave... Avioanele nu sunt biciclete chinezesti d-alea la 300 de lei. Nu se strica asa de usor, si cand se strica de regula sunt facute sa fie reparate cat mai simplu si eficient (si sigur pentru intreg avionul in asa fel incat sa nu provoci si mai multe pagube). |
#9
Posted 10 December 2018 - 23:57

Nu demontarea lor e problematica, ce faci insa cu rezervoarele de combustibili, comenzile, senzorii, terenul de aterizare si mai stiu eu ce e acolo.
Problema in esenta este falsa, un avion de mari dimensiuni nu sta in hangar, zboara ca altfel nu`i rentabil. De aia nu este nici macar necesara masura de reducere a dimensiunilor lui. Un avoin de turism particular este altceva, ala mai mult sta decit zboara, invers decit la un comercial. |
#10
Posted 11 December 2018 - 00:10

E De multe ori mi-am pus aceasta intrebare. De ce cand se repara avioane mari nu se scoate si aripa cum se intampla la avioanele mici. M-a refer la avioane mari gen boeing sau air-bus. Este aceasta operatie atat de dificila ? De ce nu se face asa incat sa fie demontate foate usor ?Ba eu zic ca ar fi un mare avantaj. S-ar putea transporta cu camionul pe strada si apoi s-ar reatasa aripile pe aero-port. |
#11
Posted 11 December 2018 - 00:11

Contin multa avionica si rezervoarele, deci sunt solide si complexe, nu au doar rol de portanta.
|
|
#12
Posted 11 December 2018 - 00:16

In plus fac parte din structura de rezistenta a avionului. E ca si cum ai demonta un zid portant de la o casa. Chiar daca il pui la loc, rezistenta e compromisa.
|
#13
Posted 11 December 2018 - 00:34

S-ar putea transporta cu camionul pe strada si apoi s-ar reatasa aripile pe aero-port.
In plus fac parte din structura de rezistenta a avionului. E ca si cum ai demonta un zid portant de la o casa. Chiar daca il pui la loc, rezistenta e compromisa. |
#14
Posted 11 December 2018 - 00:36

Pai se demonstrează, o data la 6 ani.
Vezi ca este documentar, a fost dat de curînd. |
#15
Posted 11 December 2018 - 00:40

E De multe ori mi-am pus aceasta intrebare. De ce cand se repara avioane mari nu se scoate si aripa cum se intampla la avioanele mici. M-a refer la avioane mari gen boeing sau air-bus. Este aceasta operatie atat de dificila ? De ce nu se face asa incat sa fie demontate foate usor ?Ba eu zic ca ar fi un mare avantaj. S-ar putea transporta cu camionul pe strada si apoi s-ar reatasa aripile pe aero-port. tu crezi ca piese de lego? ia mii de ore sa demontezi si remontezi o aripa de avion.
Pai se demonstrează, o data la 6 ani. Vezi ca este documentar, a fost dat de curĂ®nd. |
#16
Posted 11 December 2018 - 00:44

Incearca sa rupi un creion de 3cm. De aia alea mici se pot demonta.
Ca fapt divers, am mers odata cu un avion care avea o aripa de alta culoare si nu era vb de vreo schema de culoare sau ceva. Fusese schimbata. Deci se pot demonta in caz de ceva. |
|
#17
Posted 11 December 2018 - 00:50

Trebuie să mai vad documentarul ala, macar accidental.
O sa postez atunci, pentru Toma de pe aici. In orice caz, cred ca era in Dubai, nu mai rețin. Dar demontari masive se fac si la noi. Nu stiu daca se demonteaza si aripile, dar se dezmembreaza si la noi, pentru revizii, vezi Google ![]() Edited by crisstonne, 11 December 2018 - 01:06. |
#18
Posted 11 December 2018 - 00:53

Ba se pot demonta, dupa ce scoti scaunele, tot sistemul electric, cutiile negre, sistemul hidraulic, trenul de aterizare, mantaua de izolare, termica si fonica, doar ca timpul necesar acestor operatii precum si reasablarea acestora, costul logisticii acestei operatiuni este mult mai mare decat asamblarea unui avion nou.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9TbRyhLJqT0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by BraviaAmpero, 11 December 2018 - 00:59. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users