Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

De ce nu se pot demonta aripile avioanelor de mari dimensiuni?

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1
probabil15

probabil15

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,362
  • Înscris: 30.05.2010
E De multe ori mi-am pus aceasta intrebare. De ce cand se repara avioane mari nu se scoate si aripa cum se intampla la avioanele mici. M-a refer la avioane mari gen boeing sau air-bus. Este aceasta operatie atat de dificila ? De ce nu se face asa incat sa fie demontate foate usor ?Ba eu zic ca ar fi un mare avantaj. S-ar putea transporta cu camionul pe strada si apoi s-ar reatasa aripile pe aero-port.

Edited by probabil15, 10 December 2018 - 23:31.


#2
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,802
  • Înscris: 07.06.2014
sa le demontezi pt ce? care e utilitatea?

sa le transporti de unde pana unde? din hangar pana pe pista?

la cum ai intrebat, clar nu intelegi ce inseamna o aripa de avion

#3
_Dadi_

_Dadi_

    Martian

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,154
  • Înscris: 01.05.2015
Asta e ca aia...daca ai vointa muti muntii, daca ai minte in cap ii lasi la locul lor....

#4
sandel1

sandel1

    Avat de 4 kg/75 cm. Ultimul, balastierele usl au distrus râul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,051
  • Înscris: 24.02.2011
E grele

#5
kyrre

kyrre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,954
  • Înscris: 27.05.2010
Aripile oricarui avion sigur ca se pot demonta. Insa de ce sa le demontezi?

#6
probabil15

probabil15

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,362
  • Înscris: 30.05.2010

View PostDany_Darke, on 10 decembrie 2018 - 23:41, said:

sa le demontezi pt ce? care e utilitatea?

sa le transporti de unde pana unde? din hangar pana pe pista?

la cum ai intrebat, clar nu intelegi ce inseamna o aripa de avion

Sa fie transportate in hangare mai mici sa nu mai ocupe atat spatziu.

#7
DjMx

DjMx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,051
  • Înscris: 04.07.2009
Avioanele nu se transporta in hangare.

#8
vidiandrei

vidiandrei

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,230
  • Înscris: 11.09.2018
Aripile avioanelor POT fi demontate.

Intrebarea este ar trebui sa fie demontate ? Raspunsul, in general este NU.

Sa le demontezi e simplu dar inauntru e plin de cablaje, senzori si diverse componente. Nu numai ca trebuie sa fi foarte atent cand le demontezi dar pe urma, ghici ce, trebuie sa le pui la loc. Nu numai ca trebuie sa le pui la loc dar trebuie sa le si verifici si sa le testezi.

Una peste alta e, pur si simplu, prea complicat, dureaza prea mult si, cel mai important, costa prea mult sa faci asta. Evident ca or fi situatii cand se mai face si asta dar acolo probabil vorbim de avarii grave...

Avioanele nu sunt biciclete chinezesti d-alea la 300 de lei. Nu se strica asa de usor, si cand se strica de regula sunt facute sa fie reparate cat mai simplu si eficient (si sigur pentru intreg avionul in asa fel incat sa nu provoci si mai multe pagube).

#9
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010
Nu demontarea lor e problematica, ce faci insa cu rezervoarele de combustibili, comenzile, senzorii, terenul de aterizare si mai stiu eu ce e acolo.
Problema in esenta este falsa, un avion de mari dimensiuni nu sta in hangar, zboara ca altfel nu`i rentabil.
De aia nu este nici macar necesara masura de reducere a dimensiunilor lui.
Un avoin de turism particular este altceva, ala mai mult sta decit zboara, invers decit la un comercial.

#10
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,192
  • Înscris: 06.07.2007

View Postprobabil15, on 10 decembrie 2018 - 23:30, said:

E De multe ori mi-am pus aceasta intrebare. De ce cand se repara avioane mari nu se scoate si aripa cum se intampla la avioanele mici. M-a refer la avioane mari gen boeing sau air-bus. Este aceasta operatie atat de dificila ? De ce nu se face asa incat sa fie demontate foate usor ?Ba eu zic ca ar fi un mare avantaj. S-ar putea transporta cu camionul pe strada si apoi s-ar reatasa aripile pe aero-port.
Se pot demonta. Dar ar fi pacat.


#11
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,042
  • Înscris: 22.05.2003
Contin multa avionica si rezervoarele, deci sunt solide si complexe, nu au doar rol de portanta.

#12
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,829
  • Înscris: 28.11.2006
In plus fac parte din structura de rezistenta a avionului. E ca si cum ai demonta un zid portant de la o casa. Chiar daca il pui la loc, rezistenta e compromisa.

#13
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,109
  • Înscris: 05.06.2002

View Postprobabil15, on 10 decembrie 2018 - 23:30, said:

S-ar putea transporta cu camionul pe strada si apoi s-ar reatasa aripile pe aero-port.
ai ideie cat de mare-i o saracie din aia?

View Postpufonel, on 11 decembrie 2018 - 00:16, said:

In plus fac parte din structura de rezistenta a avionului. E ca si cum ai demonta un zid portant de la o casa. Chiar daca il pui la loc, rezistenta e compromisa.
n-ar fi compromisa daca ar fi concepute sa poata fi demontate si remontate, dar chestia asta ar comlica enorm lucrurile.

#14
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,183
  • Înscris: 13.01.2011
Pai se demonstrează, o data la 6 ani.
Vezi ca este documentar, a fost dat de curînd.

#15
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

View Postprobabil15, on 10 decembrie 2018 - 23:30, said:

E De multe ori mi-am pus aceasta intrebare. De ce cand se repara avioane mari nu se scoate si aripa cum se intampla la avioanele mici. M-a refer la avioane mari gen boeing sau air-bus. Este aceasta operatie atat de dificila ? De ce nu se face asa incat sa fie demontate foate usor ?Ba eu zic ca ar fi un mare avantaj. S-ar putea transporta cu camionul pe strada si apoi s-ar reatasa aripile pe aero-port.
asa, si motoarele unde sunt, rezervoarele, mecanismele de flapsuri?
tu crezi ca piese de lego? ia mii de ore sa demontezi si remontezi o aripa de avion.

View Postcrisstonne, on 11 decembrie 2018 - 00:36, said:

Pai se demonstrează, o data la 6 ani.
Vezi ca este documentar, a fost dat de curînd.
si motoarele se schimba.

#16
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Incearca sa rupi un creion de 3cm. De aia alea mici se pot demonta.

Ca fapt divers, am mers odata cu un avion care avea o aripa de alta culoare si nu era vb de vreo schema de culoare sau ceva. Fusese schimbata. Deci se pot demonta in caz de ceva.

#17
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,183
  • Înscris: 13.01.2011
Trebuie să mai vad documentarul ala, macar accidental.
O sa postez atunci, pentru Toma de pe aici.

In orice caz, cred ca era in Dubai, nu mai rețin.
Dar demontari masive se fac si la noi.
Nu stiu daca se demonteaza si aripile, dar se dezmembreaza si la noi, pentru revizii, vezi Google ;)

Edited by crisstonne, 11 December 2018 - 01:06.


#18
BraviaAmpero

BraviaAmpero

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 923
  • Înscris: 03.11.2018
Ba se pot demonta, dupa ce scoti scaunele, tot sistemul electric, cutiile negre, sistemul hidraulic, trenul de aterizare, mantaua de izolare, termica si fonica, doar ca timpul necesar acestor operatii precum si reasablarea acestora, costul logisticii acestei operatiuni este mult mai mare decat asamblarea unui avion nou.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9TbRyhLJqT0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by BraviaAmpero, 11 December 2018 - 00:59.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate