Defectiune necunoscuta aer conditionat Vortex VAI-T12LCSV
Last Updated: Dec 12 2018 22:58, Started by
c0sminc00l
, Dec 09 2018 19:46
·
0
#1
Posted 09 December 2018 - 19:46
Va salut de aproximativ 2 ani detin un aparat de aer conditionat vortex inverter modelul VAI-T12LCSV pentru racirea/incalzirea unui magazin de 20mp in mediul rural. Pana saptamana trecuta a functionat perfect, atat pe rece cat si pe cald. Filtrele au fost curatate foarte des tinand cont de mediul in care este montat, fagurii unitatii interioare igienizati. Problema pe care o intampin cu el este ca unitatea interna opreste turbina in momentul in care comut telefomanda pe HEAT. unitatea externa functioneaza normal, incalzeste tevile si la unitatea din interior se incalzesc fagurii. In modul de racire totul functioneaza normal, inclusiv tubina pe orice treapta de viteza o folosesc. Am masurat senzorii de temperatura ai ambelor unitati cu aparatul de masura, la rece/cald, isi modifica rezistenta, am incarcat unitatea cu freon (tipul care il scria pe el, cand a verificat unul dintre meseriasii care l-au vazut a zis ca avea doar 15-20% din cat ii trebuie lui), am verificat partea electrica a supapei cu 4 tevi(sper sa ii spun bine pe nume), compresorul porneste, ventilatorul de afara la fel. Pe ecran totul este afisat normal, nici o eroare doar cand il dau pe heat sau feel clapa aceea din interior care se deschide cand incepe sa ventileze se duce cumva is sus , aproximativ ca si cum ar fi inchis si numai raspunde la butonul fan speed sau cel de repozitionare a clapetei, pot modifica gradele si restul de functii dar nu ventilatorul si clapa( adica unitatea preia comanda, face beep, licare ecranul dar nu se intampla nimic), am incercat sa-l pornesc in modul pornire fortata din buton, baga aer cald , turbina merge in turatiile date de modul auto doar ca din fabrica este facut sa sara de pe modul cald pe cel de ventilare normala dupa 30 de minute de functionare. au venit pana acum 2 oameni care se ocupa cu asa ceva si au spus ca la partea electrica nu se pricep., l-am demontat din toate oasele, placuta din interior imi parea cumva patata in dreptul a 2 rezistori, i-am masurat, functioneaza. M-a lasat fara idei si sunt in situatia in care as vrea sa iau altul daca ar costa nejustificabil de mult reparatia sau de a lua o aeroterma pentru caldura iarna si a-l pastra asa sa il folosesc doar pe rece. Multumesc anticipat!
|
#2
Posted 09 December 2018 - 20:05
ce temperatura e la exterior?
o poza cu placa ar fi bine venita |
#3
Posted 09 December 2018 - 20:15
in ziua cand s-a defectat a fost destul de rece undeva la -10 grade, acum sunt 0-7 grade cu plus de cateva zile bune, iarna trecuta a mers si la mai frig fara nici o problema. Cand ajung la magazin o sa-l demontez din nou si atasez o poza cu placa. Multumesc!
|
#4
Posted 09 December 2018 - 20:24
citeste in manualul aparatul la ce temperatura negativa functioneaza normal
faptul ca anul trecut a functionat la mai mult de-10 e posibil sa ii fi adus sfarsitul Edited by adicontakt, 09 December 2018 - 20:25. |
#5
Posted 09 December 2018 - 20:57
c0sminc00l, on 09 decembrie 2018 - 20:15, said:
in ziua cand s-a defectat a fost destul de rece undeva la -10 grade, acum sunt 0-7 grade cu plus de cateva zile bune, iarna trecuta a mers si la mai frig fara nici o problema. Cand ajung la magazin o sa-l demontez din nou si atasez o poza cu placa. Multumesc! |
#6
Posted 09 December 2018 - 20:58
in manual scrie -15 grade.
Temperatura maxima de operare incalzire 24 grade Celsius Temperatura maxima de operare racire 46 grade Celsius Temperatura minima de operare incalzire - 15 grade Celsius Temperatura minima de operare racire - 10 grade Celsius Edited by c0sminc00l, 09 December 2018 - 21:04. |
#7
Posted 09 December 2018 - 21:33
Cand l-ai comutat pe Heat din telecomanda cat timp ai asteptat cu el asa sa vezi daca incepe sa sufle aer cald?
In mod normal dureaza minim 3 minute pana incepe. |
#8
Posted 09 December 2018 - 21:36
teknotronik, on 09 decembrie 2018 - 21:33, said:
Cand l-ai comutat pe Heat din telecomanda cat timp ai asteptat cu el asa sa vezi daca incepe sa sufle aer cald? In mod normal dureaza minim 3 minute pana incepe. |
#9
Posted 09 December 2018 - 21:36
Incarcarea cu freon s-a facut cu ajutorul unui cantar, dupa golirea celor "15-20%", dupa remedierea pierderii, si dupa vidarea instalatiei?
|
#10
Posted 09 December 2018 - 21:57
teknotronik, on 09 decembrie 2018 - 21:36, said:
Incarcarea cu freon s-a facut cu ajutorul unui cantar, dupa golirea celor "15-20%", dupa remedierea pierderii, si dupa vidarea instalatiei? Edited by c0sminc00l, 09 December 2018 - 22:15. |
|
#11
Posted 12 December 2018 - 22:58
Ca sa incarce freon, fara sa retraga ceea ce mai avea in interior, ar fi trebuit sa puna aparatul sa functioneze pe frig pentru a putea aspira din butelie.
Altfel nu se poate. Daca el a incercat sa incarce si aparatul era pornit pe cald nu a putut introduce nimic din butelie in aparat deoarece presiunea interna este mult mai mare decat presiunea din butelie cand functioneaza compresorul. Ori cu temperaturile din Romania ma indoiesc ca a putut sa porneasca aparatul pe frig ca sa aspire. Daca a incercat sa incarce cu aparatul oprit nici asa nu a putut sa incarce cantitatea necesara. Poate ca a intrat ceva freon dar o cantitate insuficienta si in afara de asta amestecul final nu are caracteristicile necesare deoarece ceea ce mai aveai in circuit nu mai era R410a pur ci un alt freon cu alt punct de evaporare diferit. Asta pentru ca prin pierdere se descompune amestecul de gaze ce compune freonul R410a. Se poate porni pe rece un aparat desi in incaperea respectiva ai o temperatura mai mica decat temperatura minima la care poti configura din telecomanda dar ar fi trebuit ca o alta persoana sa tina intre degete senzorul de la UI sau sa-i aplice caldura cu un feon. Atunci detecteaza o temperatura superioara si porneste pe frig, dar fara acest truc daca temperatura in magazin era sub temperatura minima de pe telecomanda nu porneste pe frig. Singura modalitate, si cea corecta de fapt, este sa videze instalatia si astfel diferenta de presiune intre circuit si butelie face ca freonul sa intre, cu aparatul oprit si in stare lichida. Numai ca in acest caz ai nevoie de un cantar pentru a introduce cantitatea exacta prescrisa de catre producator. Exista cazuri cand avand putin freon in butelie, desi ai vidat instalatia, nu reusesti sa introduci toata cantitatea deoarece la un moment dat se echilibreaza presiunea instalatiei cu cea din butelie si nu mai intra. Atunci trebuie sa pui aparatul in functiune pe rece si in momentul in care porneste compresorul aspira in continuare gaz din butelie. Este o practica destul de periculoasa deoarece poate ajunge freon lichid la compresor si poate fi distrus. Trecand si peste toate aceste apecte mai ramane cel mai important si anume ca nu se poate incarca peste ceea ce avea in interior fiind R410a, daca asta este gezul ce-l foloseste aparatul tau, si nici dupa ce se recupereaza ceea ce mai avea fara sa repari pierderea. Pentru ca daca mai aveai doar o parte din cantitatea initiala de freon in instalatie este pentru ca ai cel putin un punct pe unde pierde si dovada o reprezinta si uleiul despre care spui ca l-a gasit la conexiuni. Strangerea unor piulite nu reprezinta remedierea problemei pentru ca daca "conurile" la tevile de cupru au fost prost facute, sau prost imbinate, poti sa le strangi pana le rupi ca nu rezolvi nimic. Asadar pasii corecti ar fi fost urmatorii: 1. Recuperarea cantitatii de freon din instalatie pentru reciclare. 2. Identificarea punctului/punctelor pe unde pierde freonul. (Asta se poate face prin mai multe metode dar in general cu ajutorul presiunii de azot. Se poate face si inainte de punctul 1. daca in circuit mai ai presiune.) 3. Remedierea pierderilor. 4. Proba de etansare. (Tot cu presiune de azot nu cu ajutorul pompei de vid. Pompa de vid nu se foloseste pentru a verifica daca sistemul este sau nu etans. Are alt rol.) 5. Vidarea instalatiei. (in cazul in care nu prezinta pierderi. Daca se constata ca sistemul inca nu este etans sereia operatia de identificare a punctului/punctelor pe unde inca pierde.) 6. Incarcarea freonului cu ajutorul unui cantar. Atat cat scrie pe eticheta unitatii exterioare daca nu depasesti distanta maxima de circuit frigorific prevazuta de producator pentru respectiva cantitate de freon. 7. Punerea in functiune si probarea presiunii de lucru, temperaturii de lucru, curentilor de lucru. 8. Sa-ti ia banii ca merita, daca a facut toate astea. Pana atunci este foarte greu sa tragi o concluzie. Poti sa chemi pe altul sa-l incarce. Poate este mai priceput decat primul insa daca doar il incarca dupa o perioada de timp vei ajunge in acelasi punct in care te afli acum Sau poti sa cumperi alt aparat, sa-l arunci pe asta, si sa ai "norocul" sa ti-l instaleze "la fel de bine" ca pe asta si ajungi in situatia in care te afli acum. Nasol moment din pacate. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users