Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

Defectiune necunoscuta aer conditionat Vortex VAI-T12LCSV

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
c0sminc00l

c0sminc00l

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 04.01.2009
Va salut de aproximativ 2 ani detin un aparat de aer conditionat vortex inverter modelul VAI-T12LCSV pentru racirea/incalzirea unui magazin de 20mp in mediul rural. Pana saptamana trecuta a functionat perfect, atat pe rece cat si pe cald. Filtrele au fost curatate foarte des tinand cont de mediul in care este montat, fagurii unitatii interioare igienizati. Problema pe care o intampin cu el este ca  unitatea interna opreste turbina in momentul in care comut telefomanda pe HEAT. unitatea externa functioneaza normal, incalzeste tevile si la unitatea din interior se incalzesc fagurii. In modul de racire totul functioneaza normal, inclusiv tubina pe orice treapta de viteza o folosesc. Am masurat senzorii de temperatura ai ambelor unitati cu aparatul de masura, la rece/cald, isi modifica rezistenta, am incarcat unitatea cu freon (tipul care il scria pe el, cand a verificat unul dintre meseriasii care l-au vazut a zis ca avea doar 15-20% din cat ii trebuie lui), am verificat partea electrica a supapei cu 4 tevi(sper sa ii spun bine pe nume), compresorul porneste, ventilatorul de afara la fel. Pe ecran totul este afisat normal, nici o eroare doar cand il dau pe heat sau feel clapa aceea din interior care se deschide cand incepe sa ventileze se duce cumva is sus , aproximativ ca si cum ar fi inchis si numai raspunde la butonul fan speed sau cel de repozitionare a clapetei, pot modifica gradele si restul de functii dar nu ventilatorul si clapa( adica unitatea preia comanda, face beep, licare ecranul dar nu se intampla nimic), am incercat sa-l pornesc in modul pornire fortata din buton, baga aer cald , turbina merge in turatiile date de modul auto doar ca din fabrica este facut sa sara de pe modul cald pe cel de ventilare normala dupa 30 de minute de functionare. au venit pana acum 2 oameni care se ocupa cu asa ceva si au spus ca la partea electrica nu se pricep., l-am demontat din toate oasele, placuta din interior imi parea cumva patata in dreptul a 2 rezistori, i-am masurat, functioneaza. M-a lasat fara idei si sunt in situatia in care as vrea sa iau altul daca ar costa nejustificabil de mult reparatia sau de a lua o aeroterma pentru caldura iarna si a-l pastra asa sa il folosesc doar pe rece. Multumesc anticipat!

#2
adicontakt

adicontakt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,201
  • Înscris: 24.08.2007
ce temperatura e la exterior?
o poza cu placa ar fi bine venita

#3
c0sminc00l

c0sminc00l

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 04.01.2009
in ziua cand s-a defectat a fost destul de rece undeva la -10 grade, acum sunt 0-7 grade cu plus de cateva zile bune, iarna trecuta a mers si la mai frig fara nici o problema. Cand ajung la magazin o sa-l demontez din nou si atasez o poza cu placa. Multumesc!

#4
adicontakt

adicontakt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,201
  • Înscris: 24.08.2007
citeste in manualul aparatul la ce temperatura negativa functioneaza normal
faptul ca anul trecut a functionat la mai mult de-10 e posibil sa ii fi adus sfarsitul

Edited by adicontakt, 09 December 2018 - 20:25.


#5
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

 c0sminc00l, on 09 decembrie 2018 - 20:15, said:

in ziua cand s-a defectat a fost destul de rece undeva la -10 grade, acum sunt 0-7 grade cu plus de cateva zile bune, iarna trecuta a mers si la mai frig fara nici o problema. Cand ajung la magazin o sa-l demontez din nou si atasez o poza cu placa. Multumesc!
aparatele astea nu merg pe încălzire decât dacă temperatura exterioară e înjur de 0 grade C. Vezi în manual care sunt exact limitele. La -10 grade s-ar putea să nu facă față că nu a fost proiectat pentru așa ceva.

#6
c0sminc00l

c0sminc00l

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 04.01.2009
in manual scrie -15 grade.
Temperatura maxima de operare incalzire 24 grade Celsius
Temperatura maxima de operare racire 46 grade Celsius
Temperatura minima de operare incalzire - 15 grade Celsius
Temperatura minima de operare racire - 10 grade Celsius

Edited by c0sminc00l, 09 December 2018 - 21:04.


#7
teknotronik

teknotronik

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,585
  • Înscris: 29.11.2008
Cand l-ai comutat pe Heat din telecomanda cat timp ai asteptat cu el asa sa vezi daca incepe sa sufle aer cald?
In mod normal dureaza minim 3 minute pana incepe.

#8
c0sminc00l

c0sminc00l

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 04.01.2009

 teknotronik, on 09 decembrie 2018 - 21:33, said:

Cand l-ai comutat pe Heat din telecomanda cat timp ai asteptat cu el asa sa vezi daca incepe sa sufle aer cald?
In mod normal dureaza minim 3 minute pana incepe.
Doamna vanzatoare a descoperit defectul, l-a lasat toata ziua asa..dupa care am ajuns si eu la magazin si am tot incercat de 2 saptamani aproape zilnic sa-i dau de cap....

#9
teknotronik

teknotronik

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,585
  • Înscris: 29.11.2008
Incarcarea cu freon s-a facut cu ajutorul unui cantar, dupa golirea celor "15-20%", dupa remedierea pierderii, si dupa vidarea instalatiei?

#10
c0sminc00l

c0sminc00l

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 04.01.2009

 teknotronik, on 09 decembrie 2018 - 21:36, said:

Incarcarea cu freon s-a facut cu ajutorul unui cantar, dupa golirea celor "15-20%", dupa remedierea pierderii, si dupa vidarea instalatiei?
din cate am vazut eu nu, a venit un domn, cu o butelie, ceva furtune si 2 manometre, a mufat un furtun la ventilul unitatii exterioare, a zis ca are 15-20% din cat ii trebuie lui si ca de aia numai functioneaza pe heat a incarcat din butelie ceva freon, verificat presiunea in bari in momentul in care se comuta pe heat si dupa a constatat ca-l depaseste problema si s-a dat batut. si a constatat ca piulitele de la tevile de cupru erau unsuroase si destul de slabe incat sa piarda pe acolo, le-a strans si aia a fost tot. m-am gandit si eu ca poate fi asta o problema dar cum de se incalzesc tevile si reusesc sa se incalzeasca si fagurii unitatii interne la temperatura chiar mare..

Edited by c0sminc00l, 09 December 2018 - 22:15.


#11
teknotronik

teknotronik

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,585
  • Înscris: 29.11.2008
Ca sa incarce freon, fara sa retraga ceea ce mai avea in interior, ar fi trebuit sa puna aparatul sa functioneze pe frig pentru a putea aspira din butelie.
Altfel nu se poate.

Daca el a incercat sa incarce si aparatul era pornit pe cald nu a putut introduce nimic din butelie in aparat deoarece presiunea interna este mult mai mare decat presiunea din butelie cand functioneaza compresorul.
Ori cu temperaturile din Romania ma indoiesc ca a putut sa porneasca aparatul pe frig ca sa aspire.

Daca a incercat sa incarce cu aparatul oprit nici asa nu a putut sa incarce cantitatea necesara. Poate ca a intrat ceva freon dar o cantitate insuficienta si in afara de asta amestecul final nu are caracteristicile necesare deoarece ceea ce mai aveai in circuit nu mai era R410a pur ci un alt freon cu alt punct de evaporare diferit.
Asta pentru ca prin pierdere se descompune amestecul de gaze ce compune freonul R410a.

Se poate porni pe rece un aparat desi in incaperea respectiva ai o temperatura mai mica decat temperatura minima la care poti configura din telecomanda dar ar fi trebuit ca o alta persoana sa tina intre degete senzorul de la UI sau sa-i aplice caldura cu un feon.
Atunci detecteaza o temperatura superioara si porneste pe frig, dar fara acest truc daca temperatura in magazin era sub temperatura minima de pe telecomanda nu porneste pe frig.

Singura modalitate, si cea corecta de fapt, este sa videze instalatia si astfel diferenta de presiune intre circuit si butelie face ca freonul sa intre, cu aparatul oprit si in stare lichida.
Numai ca in acest caz ai nevoie de un cantar pentru a introduce cantitatea exacta prescrisa de catre producator.

Exista cazuri cand avand putin freon in butelie, desi ai vidat instalatia, nu reusesti sa introduci toata cantitatea deoarece la un moment dat se echilibreaza presiunea instalatiei cu cea din butelie si nu mai intra. Atunci trebuie sa pui aparatul in functiune pe rece si in momentul in care porneste compresorul aspira in continuare gaz din butelie. Este o practica destul de periculoasa deoarece poate ajunge freon lichid la compresor si poate fi distrus.

Trecand si peste toate aceste apecte mai ramane cel mai important si anume ca nu se poate incarca peste ceea ce avea in interior fiind R410a, daca asta este gezul ce-l foloseste aparatul tau, si nici dupa ce se recupereaza ceea ce mai avea fara sa repari pierderea.
Pentru ca daca mai aveai doar o parte din cantitatea initiala de freon in instalatie este pentru ca ai cel putin un punct pe unde pierde si dovada o reprezinta si uleiul despre care spui ca l-a gasit la conexiuni.
Strangerea unor piulite nu reprezinta remedierea problemei pentru ca daca "conurile" la tevile de cupru au fost prost facute, sau prost imbinate, poti sa le strangi pana le rupi ca nu rezolvi nimic.

Asadar pasii corecti ar fi fost urmatorii:
1. Recuperarea cantitatii de freon din instalatie pentru reciclare.
2. Identificarea punctului/punctelor pe unde pierde freonul. (Asta se poate face prin mai multe metode dar in general cu ajutorul presiunii de azot. Se poate face si inainte de punctul 1. daca in circuit mai ai presiune.)
3. Remedierea pierderilor.
4. Proba de etansare. (Tot cu presiune de azot nu cu ajutorul pompei de vid. Pompa de vid nu se foloseste pentru a verifica daca sistemul este sau nu etans. Are alt rol.)
5. Vidarea instalatiei. (in cazul in care nu prezinta pierderi. Daca se constata ca sistemul inca nu este etans sereia operatia de identificare a punctului/punctelor pe unde inca pierde.)
6. Incarcarea freonului cu ajutorul unui cantar. Atat cat scrie pe eticheta unitatii exterioare daca nu depasesti distanta maxima de circuit frigorific prevazuta de producator pentru respectiva cantitate de freon.
7. Punerea in functiune si probarea presiunii de lucru, temperaturii de lucru, curentilor de lucru.
8. Sa-ti ia banii ca merita, daca a facut toate astea.

Pana atunci este foarte greu sa tragi o concluzie.
Poti sa chemi pe altul sa-l incarce. Poate este mai priceput decat primul insa daca doar il incarca dupa o perioada de timp vei ajunge in acelasi punct in care te afli acum
Sau poti sa cumperi alt aparat, sa-l arunci pe asta, si sa ai "norocul" sa ti-l instaleze "la fel de bine" ca pe asta si ajungi in situatia in care te afli acum.

Nasol moment din pacate.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate