Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Tehnologia Lane assist

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1
elvaligreco

elvaligreco

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 28.10.2010
E de ajutor "lane assist" cand mergi noaptea pe un drum cu mai multe benzi pe sens si datorita ploii puternice nu se mai vad marcajele?Posted Image

#2
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Lane Assist e bun, dar nu in sensul crezut de tine.
Lane asist folsoeste camerele pt a detecta banda si daca simte ca treci peste banda, dar nu ai semnalizat, tremura volanu.
Sunt mai multe implementari, cu una sau mai multe camere.

In Romania problema este lipsa trasarii sau faptul ca adeseas unt haotice.

Pe Ceata si pe ploaie puternica (pemninsoare paote avea probleme, daca se strange mult pe bara), merge excelent radarul pt pastrarea distantei la cruise control.

Chiar azi l-am folosit pe Dn1 si A3, ca era ceata maxima.

#3
elvaligreco

elvaligreco

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 28.10.2010

View PostCourage, on 07 decembrie 2018 - 19:28, said:

Lane Assist e bun, dar nu in sensul crezut de tine.
Lane asist folsoeste camerele pt a detecta banda si daca simte ca treci peste banda, dar nu ai semnalizat, tremura volanu.
Sunt mai multe implementari, cu una sau mai multe camere.

In Romania problema este lipsa trasarii sau faptul ca adeseas unt haotice.

Pe Ceata si pe ploaie puternica (pemninsoare paote avea probleme, daca se strange mult pe bara), merge excelent radarul pt pastrarea distantei la cruise control.

Chiar azi l-am folosit pe Dn1 si A3, ca era ceata maxima.
Exact la asta ma referisem (nu inteleg ce-ai inteles), multumesc pentru raspuns.

#4
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,268
  • Înscris: 16.08.2016

View Postelvaligreco, on 07 decembrie 2018 - 19:16, said:

E de ajutor "lane assist" cand mergi noaptea pe un drum cu mai multe benzi pe sens si datorita ploii puternice nu se mai vad marcajele?Posted Image
Având în vedere ca se bazeazã pe camere...

#5
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,385
  • Înscris: 29.11.2001
Depinde de drum si de masina (implementare sistem). Din experienta, cateodata ajuta, cateodata nu.

Trebuie inteles ca NU este un sistem pe baza caruia sa conduci, ci unul care te POATE scoate din cacao atunci cand se intampla vreo ceva (neatentie, somn, subvirare etc).

#6
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,181
  • Înscris: 23.08.2014
E doar un sistem de siguranta, conceput ca sa NU te bazezi pe el, ci doar sa te avertizeze daca faci vreo greseala.E o prostie sa il folosesti ca un sistem de ghidare.La fel cum e o prostie sa te bazezi pe senzorii de parcare fara sa te uiti in oglinda...

#7
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Sunt mai multe tipuri de lane assist.
Toate se bazeaza pe camera/camere . In general montate in oglinda retrovizoare. Nu e neapar necesar sa fie drumul marcat bine. Pe un drum cu o banda sau cu parapet detecteaza parapetul sau marginea drumului.
Sunt masini cu sisteme pasive care doar avertizeaza ca ai iesit de pe banda ta/ pe marginea drumului si active care tin banda/drumul fara sa fii nevoit sa rotesti de volan. (Evident cu limita , la curbe stranse , trebuie sa iei controlul ).
E foarte bun, cel putin pe autostrada, doar sprijini mainile pe volan si masina se "conduce" singura. Tine masina la 20 cm de parapet , la 120 km/h
Asa arata pe VW. Daca nu pui mana pe volan la 12 sec , iti da niste socuri cu frana sa te trezesti si dupa opreste singura, pune avariile si suna la urgente.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tyPSpattd_c?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by N62B44, 07 December 2018 - 20:15.


#8
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Problema este ca tu nu intelegi ca sunt mai multe sisteme si cum merg ele.
Lane Assist sunt niste camere care se uita pe jos si tipa cand calci dunga alba, fara sa semnalizezi.

Daca e murdar, ploua, zapada, noroi -> camera nu vede, cateodata urla (ex la mine invarte si singura de volan, mergand intre linii, pt ajutor in aglomeratie).

Radarul e radio, e montat in fata, in general in bara de protectie sau in masca.

Sistemele se ajunta intre ele, iar implementarea difera in fct de producator si banii ceruti pe "caruta".

Edited by Courage, 07 December 2018 - 20:25.


#9
A10Warthog

A10Warthog

    Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 902
  • Înscris: 12.11.2017
Funcționează atât pe ploaie torențială cât și pe zăpadă. În orice caz, în regim de drum greu feedbackul în volan e mai frecvent și cere mai des să am mâinile pe volan. Ca eficacitate, sistemele scalează odată cu prețul.

Spoiler


#10
elvaligreco

elvaligreco

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 28.10.2010
Courage Publicat: Ieri, 07:28
Founder

Grup: Senior Members
Mesaje: 18.855
Înscris: 26.11.2001
Lane Assist e bun, dar nu in sensul crezut de tine.

  Care e sensul in care am crezut eu?Posted Image

Courage Publicat: Ieri, 08:24
Founder

Grup: Senior Members
Mesaje: 18.855
Înscris: 26.11.2001
Problema este ca tu nu intelegi ca sunt mai multe sisteme si cum merg ele.

   Poti sa explici ce anume nu am inteles eu si cum ai dedus asta?Posted Image

Edited by elvaligreco, 08 December 2018 - 18:38.


#11
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,385
  • Înscris: 29.11.2001

 A10Warthog, on 07 decembrie 2018 - 21:38, said:

Funcționează atât pe ploaie torențială cât și pe zăpadă. În orice caz, în regim de drum greu feedbackul în volan e mai frecvent și cere mai des să am mâinile pe volan. Ca eficacitate, sistemele scalează odată cu prețul.

Spoiler

 A10Warthog, on 07 decembrie 2018 - 21:38, said:

Funcționează atât pe ploaie torențială cât și pe zăpadă. În orice caz, în regim de drum greu feedbackul în volan e mai frecvent și cere mai des să am mâinile pe volan. Ca eficacitate, sistemele scalează odată cu prețul.

Spoiler

Vrei sa explici spoilerul, te rog? Nu de alta, dar ultimul pe care l-am "testat" a fost pe un Seria 3, anul trecut (masina relativ noua, cred ca din zona 2016, destul de dotata - BLISS, Lane Departure Warning, ACC - toate functionand ok, in parametri), prin zona Hamburg (relativ civilizata), dar nu m-a dat pe spate prin nimic special, mai ales ca am mers destul de mult pe ploaie, si au fost cateva zone pe care le-a ratat (poate mai mult decat cel de pe Mk1 pe care il conduceam pe atunci prin Romania, unde drumurile sunt asa cum le stim, insa sa zicem ca eram prea obisnuit cu Mk1 :peacefingers:).

Repet: s-au comportat ok sistemele "optionale", inclusiv ACC / collision detection / prevention system, pe care il consider un "must have" ca si sistem de siguranta activa pe orice masina cat de cat moderna (si m-am jucat cu ele, ca sunt destul de gadget-freak, si ma cam plictisesc la drum :w00t: ). Insa nu am vazut nimic iesit din comun fata de ce am tot vazut pe masini normale de vreo 5-6 ani incoace.

Si LDW (lane departure), si ACC-ul mi s-au parut cele mai ok (in special ca si naturalete) pe Mercedes (Distronic / Distronic plus sau asa ceva - nu sunt familiar cu denumirile Mercedes-ului). Cele mai "neasteptate" implementari cica ar fi pe asiatice (insa nu am avut placerea, inca sunt putine asiatice cu optionale pe siguranta activa, sunt introduse in productie destul de recent).

Oricum - toate sistemele de mai sus se bazeaza pe "vizibilitatea" drumului si a conditiilor inconjuratoare de catre o serie de "senzori": camere (LDWS, ACC), radare (ACC, BLISS), senzori de prezenta / miscare (ACC, BLISS). Daca acesti senzori nu pot detecta "mediul" corect, atunci sistemele corespunzatoare nu isi vor face treaba cum trebuie, si, in marea majoritate a cazurilor, vor informa soferul ca a aparut o problema de vizibilitate (ex. "Windshield dirty, sensor blocked", etc) sau chiar se vor auto-dezactiva, din motive de siguranta, informand evident soferul despre acest fapt.

Asa ca nu prea vad cum ar functiona un sistem LDWS fara sa "vada" dungile de pe asfalt (ploaie torentiala, zapada depusa, gheata, noroi, vopsea lipsa - o raritate in Romania, de altfel, etc). Fie el si BMW! :peacefingers:

La Edge, pe ninsoare abundenta (si uda / moale mai ales), din cauza formei de frigider pe roti, se acumuleaza relativ repede multa zapada in partea din fata, interferand cu radarul de ACC. Dupa o perioada masina ma anunta despre problema si dezactiveaza ACC / collision prevention system din motive de siguranta. Nu imi place ideea (la Mk1 nu se aduna zapada in zona radarului, forma botului este alta insa), dar imi dau seama ca este o limitare a sistemului data de catre forma partii din fata a masinii, asa inca - atunci cand se intampla - opresc cu prima ocazie disponibila, curat zapada si merg mai departe (sau merg cu sistemul dezactivat, insa rar, si doar pe distante scurte). Cateodata asta inseamna sa opresc poate la fiecare 10-20 km sa curat botul masinii, dar - oricum - la un astfel de drum - tot trebuie sa opresti (lichid de parbriz, gheata in zonele vitrate etc).

In conditii de ninsoare abundenta / chiar si ploaie torentiala extrem de puternica, cu vizibilitatea extrem de scazuta datorita obstacolelor "mecanice" (zapada abundenta, perdea de apa), ACC-ul intra iarasi in avarie, din cauaza reflexiilor multiple si haotice pe care le citeste radarul. Asta am constat-o pe toate modelele cu ACC pe care le-am condus / in care am circulat prin astfel de conditii. Fara exceptii.

Pe ceata insa, ACC-ul este la mare valoare! Si functioneaza! :coolspeak:

 elvaligreco, on 08 decembrie 2018 - 18:36, said:

Courage Publicat: Ieri, 07:28
Lane Assist e bun, dar nu in sensul crezut de tine.

  Care e sensul in care am crezut eu?Posted Image


Courage Publicat: Ieri, 08:24
Problema este ca tu nu intelegi ca sunt mai multe sisteme si cum merg ele.

   Poti sa explici ce anume nu am inteles eu si cum ai dedus asta?Posted Image

Prima replica era destul de clara, la modul ca sistemul are nevoie de vizibilitate, sub o forma sau alta.

A doua replica nu cred ca iti era adresata tie! :peacefingers:

#12
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,157
  • Înscris: 05.09.2007
la mine(insignia B) line assist-ul tine banda , volanul are motoras electric si se misca singur dar ma deranjeaza ca trage de volan cand calc linia daca nu semnalizez si de obicei il dezactivez(are buton langa schimbator). e bun in caz de adormi la volan , dupa cateva secunde apare mare pe display sa pun mana pe volan. nu am verificat ce face mai departe dar ar trebui sa opreasca masina

ACC-ul nu mi-a dat niciodata vreo eroare indiferent de conditiile meteorologice. din toate dotarile singura care nu merge tot timpul e cea de avertizare pietoni , noaptea ma avertizeaza doar de masini (apar functie de distanta in rosu/galben/verde pe HUD). ziua vede si pietonii.

Edited by csi1, 12 December 2018 - 10:15.


#13
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,385
  • Înscris: 29.11.2001
Am avut Insignia B (cred?! - vad ca pe contract scrie doar "INSIGNIA SPORTS TOURER 2.0"), tot ca rent-a-car (iunie 2017), Germania. Lane assist functiona ok, doar ca era cam violent (schimba brusc si cam mult directia), si - practic - chiar daca nu tineai mainile pe volan, o facea la nesfarsit (ma rog, incerca, la un moment dat nu mai reusea), chiar daca te avertizeaza sa pui mainile pe volan (am spus mai sus ca ma plictisesc la drum). Am testat ulterior si pe o Astra cu LDWS, acelasi comportament, insa - probabil datorita faptului ca masina este mai mica - reusea sa devina destul de periculoasa dupa 3-4 schimbari de directie, asa incat m-am potolit. Pe o Zafira avea doar avertizare (fara interactiune) - sau nu am stiut eu / nu m-a interesat sa activez mai multe (eram deja nervos cu unitatea media / navigatie - cred ca Opel are cele mai slabe unitati media de pe piata, fara suparare - lente, se blocheaza, navigatia anunta uneori manevra in afara timpului util etc).

PS: La Zafira in cauza, pe langa cele descrise, nu am reusit sa-mi leg telefonul, imi spunea in continuu ca nu mai are sloturi disponibile si imi cerea sa sterg dintre cele deja imperecheate, insa nu se stergeau, pur si simplu revenea la situatia anterioara. Am incercat inclusiv Master Reset, insa tot fara succes. Am folosit castile BT pe care le am tot timpul la mine, in final! Posted Image

LE: referitor comportament la "hands-free driving" (la propriu, de data asta), la Mk1 ma avertizeaza sa pun mainile pe volan dupa prima schimbare de banda, de la a doua sistemul NU mai reactioneaza activ, devine rosu si "zgaltaie" volanul doar. La Edge tine ceva mai mult, insa dupa aia se enerveaza, si la un moment dat dezactiveaza sistemul de virare activa (parca).

Mea culpa, era Insignia A, se pare, am gasit poza cu ea:

Attached Files


Edited by Tyby, 12 December 2018 - 10:55.


#14
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,157
  • Înscris: 05.09.2007
eu nu am probleme cu unitatea media/navigatia(intellilink 900) , nu se blocheaza si functioneaza bine. Nu am folosit niciodata androidul auto , pentru mine e useless. Masina are modul LTE si are wifi , cand merg undeva e suficient o cautare gen "vulcanii noroiosi " si o gaseste instant. Sau ii trimit destinatia de pe telefon si cand urc la volan doar confirm.
([ https://www.youtube-nocookie.com/embed/J85ITtmEjbU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ])
line assist-ul tine bine banda , poti lua mainile de pe volan , vezi pe youtube filmulete postate.

Edited by csi1, 12 December 2018 - 11:11.


#15
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,385
  • Înscris: 29.11.2001
Android auto a functionat bine pe Insignia, doar ca a vrut cablu usb de calitate (pur si simplu nu a vrut cu un cablu de duzina). L-am folosit pentru Waze sau Google Maps in special.

LDWS insa a supra-corectat pe modelele Opel pe care am testat sistemul, necesitand o noua corectura cand masina ajungea in linia opusa, cand iarasi supra-corecta etc. Foarte posibil insa ca pe modelele noi sa fi rezolvat problema.

Ford, BMW, Volvo (si Mercedes, din ce am vazut din dreapta, nu am condus Mergedes cu LDWS activ) fac o corectura mai putin pronuntata, reusind sa puna masina pe traseu paralel cu benzile cam de fiecare data.

Interesant este - la Ford cel putin - asistenta oferita pe viraje medii spre stranse, cand se simte mai pregnant interventia sistemului pentru a tine masina pe traseul corect. La mers mai sportiv pe drumuri virajate e nemaipomenit.

PS: referitor la postul de mai inainte: nu ar trebui sa stai intre dungi? sau, daca le parasesti, sa semnalizezi?! :peacefingers:

#16
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006

 Tyby, on 12 decembrie 2018 - 11:55, said:

PS: referitor la postul de mai inainte: nu ar trebui sa stai intre dungi? sau, daca le parasesti, sa semnalizezi?! Posted Image
La cât de mulți văd pe străzi că-s incapabili să stea între 2 dungi, nu mă miră că LDWS nu e văzut cu ochi buni. Atentează în mod direct dreptului fundamental al unora de a circula pe unde vrea mușchiu' lor. Posted Image

#17
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,157
  • Înscris: 05.09.2007
nu stau intre "dungi" cand sunt pe drumuri judetene , noaptea cand e liber, etc. si-s foarte putine sosele in RO unde poti sa mergi 500 m fara sa ocolesti ceva !

#18
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,157
  • Înscris: 05.09.2007
vineri seara am facut urgent un drum la Bucuresti(2 x 270 km) si ma gandeam pe E85 ca am mers jumate' din drum pe dunga("banda" 1=acostament). la intoarcere ( 1 dimineata ) am facut cateva teste cu LDWS-ul , tine perfect banda dar daca in dreapta nu-i marcaj te baga in sant :)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate