Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 

Modele noi SUV 2019 - full electrice

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Majoritatea constructorilos sunt cuprinsi de febra masinilor electrice. Nu cred ca exista vreun constructor serios care sa nu se gandeasca la o intreaga gama de modele electrice. Iata ca apar si SUV-uri, unele existente deja in fabricatie si gata de livrare precum Jaguar.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5N8Qy7MnzK0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2
diegodanny

diegodanny

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,354
  • Înscris: 01.07.2015
De ce electrice si nu cu hidrogen ? hidrogenul este foarte ieftin si are poluare 0 CO2.

#3
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016
Fiindca ce poate fi mai frumos decat sa vezi, dupa o noapte geroasa pe varful muntelui, ca ti s-or gatat bateriile...

Edited by Hunor_66, 01 December 2018 - 18:10.


#4
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
Hidrogenul are atomi foarte mici si trece prin materiale, inclusiv metal, se descarca rezervorul singur, trebuie fixat in materiale speciale, criogenat si protejat de caldura ca sa nu se piarda. Toate astea sunt complicatii mari, costisitoare, si care nici nu rezolva bine problema.
Apoi trebuie sute de mii de statii de incarcare cu hidrogen, rezistente la presiune, si transportatori de hidrogen care e un gaz periculos.
Apoi ajunge la o pila de combustie care genereaza energie, si care foloseste o membrana speciala care si ea e scumpa si consumabila.
Apoi tot la motor electric ajunge, care insa ca si la alte masini electrice e controlat de un driver electronic foarte scump, muuuuuuuult mai scump decat motorul, care trebuie sa suporte sute si chiar mii de amperi, si pe care in mod ridicol foarte multi oameni il ignora, si al carui pret se adauga insa la toate celelalte complicatii amintite anterior.
De ars nu se arde in cilindrii, pt ca are temperatura prea mare de ardere, strica motorul, si la ardere in cilindrii apare destul de sigur iar ozon super-cancerigen la nivelul solului si chiar si noxe cancerigene (oxizi de azot) plecand de la azotul din aer.

Masinile electrice sunt viitorul, chiar si inainte sa aiba ZPM-uri.
Desigur e nevoie de mai multe statii de incarcare, de acumulatori mai performanti, mai fiabili si mai ieftini.
Sau de ZPM-uri...

Edited by loock, 01 December 2018 - 18:33.


#5
diegodanny

diegodanny

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,354
  • Înscris: 01.07.2015

View Postloock, on 01 decembrie 2018 - 18:31, said:

Hidrogenul are atomi foarte mici si trece prin materiale, inclusiv metal, se descarca rezervorul singur, trebuie fixat in materiale speciale, criogenat si protejat de caldura ca sa nu se piarda. Toate astea sunt complicatii mari, costisitoare, si care nici nu rezolva bine problema.
Apoi trebuie sute de mii de statii de incarcare cu hidrogen, rezistente la presiune, si transportatori de hidrogen care e un gaz periculos.
Apoi ajunge la o pila de combustie care genereaza energie, si care foloseste o membrana speciala care si ea e scumpa si consumabila.
Apoi tot la motor electric ajunge, care insa ca si la alte masini electrice e controlat de un driver electronic foarte scump, muuuuuuuult mai scump decat motorul, care trebuie sa suporte sute si chiar mii de amperi, si pe care in mod ridicol foarte multi oameni il ignora, si al carui pret se adauga insa la toate celelalte complicatii amintite anterior.
De ars nu se arde in cilindrii, pt ca are temperatura prea mare de ardere, strica motorul, si la ardere in cilindrii apare destul de sigur iar ozon super-cancerigen la nivelul solului si chiar si noxe cancerigene (oxizi de azot) plecand de la azotul din aer.

Masinile electrice sunt viitorul, chiar si inainte sa aiba ZPM-uri.
Desigur e nevoie de mai multe statii de incarcare, de acumulatori mai performanti, mai fiabili si mai ieftini.
Sau de ZPM-uri...
Si atunci astia cum de au reusit sa construiasca masini cu hidrogen ?
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/A0sMGt9ZVfc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JA4TYSST2I4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-JYD5Sm1zAc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Rt02JOax0Xg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#6
Vegas123

Vegas123

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 287
  • Înscris: 13.12.2014
Prefer mașinile hibrid.

#7
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
@diegodanny
Masinile pe hidrogen nu sunt imposibil de construit, dar economic sunt un dezastru si pentru producator si pentru utilizator. Iar aia care totusi au produs, le-au produs de nevoie, si/sau ca un exercitiu de marketing si pentru a justifica milioane si chiar miliarde ingropate in aceasta tehnologie. Iar daca banii au venit de la "Stat" - si mai bine.
Un caz particular in care masinile pe hidrogen ar putea fi fiabile si viabile este pe camioane utilizate in spatii restranse (porturi, zone industriale, etc) cu productie locala de H2 din surplus de energie renovabila. Cred ca in California gasim aceasta aplicare intr-un port.

Dar revenind la SUV-urile electrice: zilele trecute, un start-up american - Rivian a prezentat 2 modele cu sprecificatii impresionante, care vor intra in productie din 2020, daca retin bine. Accepta rezervari contra sumei de 1000 USD.
Iar oferta actuala, este totusi limitata, in afara de  Tesla Model X, nu exista nimic de dimensiuni si performante similare. Jaguar IPace, Hyundai Kona EV, Kia Niro si Kia Soul sunt mult mai mici, iar ultimele 3 in oferta foarte limitata.
Viitorul insa este foarte promitator.

#8
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,155
  • Înscris: 21.08.2003

View Postloock, on 01 decembrie 2018 - 18:31, said:

Masinile electrice sunt viitorul, chiar si inainte sa aiba ZPM-uri.
Desigur e nevoie de mai multe statii de incarcare, de acumulatori mai performanti, mai fiabili si mai ieftini.
Sau de ZPM-uri...

Corect, masinile electrice sunt viitorul dar nu prin acumulatori ci alimentate prin inductie direct din drum. Tehnologia troleelor dar nu cu pantograful deasupra ci dedesubt la 1cm de asfalt sau din ce material vor fi  soselele viitorului. Toata lumea vrea masini smart dar e nevoie si de drumuri smart si orase smart, toate interconectate intre ele ptr a asigura o deplasare sigura si eficienta. Bineinteles ca masinile vor avea si acumulator la bord, ceva pt max 100km cat sa fie folosit prin parcari si alei de acces sau in caz de pana de curent la drum cat sa ajunga in loc sigur dar ptr deplasarile zi de zi alimentarea prin inductie direct din drum e cea mai eficenta posibil. Ptr acumulatori nu se intrevede o revolutie inurmatoarele decenii, iar daca exista patente ptr ceva mai eficient sunt dosite bine de cine trebuie.

Edited by cristian_sen, 01 December 2018 - 19:29.


#9
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Mercedes-Benz dezvaluie noul SUV electric crossover EQC; serie de producție în 2019
Mercedes-Benz a dezvăluit primul membru al gamei de vehicule electrice EQ: noul SUV crossover Mercedes-Benz EQC. EQC este clasificat ca SUV crossover. Producția în serie a EQC va începe în 2019 la uzina Mercedes-Benz din Bremen.

Attached Files

  • Attached File  11.jpg   694.58K   37 downloads


#10
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010

View Postdiegodanny, on 01 decembrie 2018 - 18:38, said:

Si atunci astia cum de au reusit sa construiasca masini cu hidrogen ?

Simplu de tot, n`au citit Softpedia si n`au aflat ca nu se poate!
Au incercat si le`a iesit.
La modul serios sint singurele care merita dezvoltate.
Autonomie pe la 600Km, incarcare in 3-5 min la generatia asta.
Se va dezvolta infrastructura si va fi o masina demna de numele asta.

#11
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Tot văd pe aici o Toyota Mirai condusă de o femeie trecută de 50 de ani, apreciez eu.
Adevărul e că mașina aia nu seamănă cu nimic din ce e acum pe piață.
E love it or hate it.
Cred că asta au și urmărit.

#12
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,268
  • Înscris: 16.08.2016
E bine ca se încearcă alternative.
Concurenta e buna și cred ca unii din gigantii auto o sa dispară în perioada următoare.

#13
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
E simplu. Cine nu se adapteaza, moare.

#14
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Deja un SUV e prea mult pentru o electrica, poate doar daca ar fi facut din carton sa fie rentabil...

#15
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Din acest motiv am si facut topicul. Daca era vorba de niste modele mini de oras, intelegeam dar asa...

#16
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005

View PostMicroEdge, on 01 decembrie 2018 - 22:27, said:

E bine ca se încearcă alternative.
Concurenta e buna și cred ca unii din gigantii auto o sa dispară în perioada următoare.
Vor fi inlocuiti gigantii General Motors, VW sau Toyota cu niste firme mici?

#17
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postketa, on 01 decembrie 2018 - 22:34, said:

Deja un SUV e prea mult pentru o electrica, poate doar daca ar fi facut din carton sa fie rentabil...
Hai măi keta, Model X nu-ți zice nimic?

#18
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Imi zice si-mi comunica din toate puterile sa privesc doar...

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate