Vreau sa reziliez abonamentul RCS cu 7 luni inainte de termen. Se poate fara penalizari?
Last Updated: Dec 27 2018 02:53, Started by
ands
, Nov 25 2018 01:11
·
0
#19
Posted 25 November 2018 - 02:58
Avand in vedere ca legea oricum interzice de mai multi ani penalizari la debransare, nu ai niciun stres - poti sa renunti oricand chiar si fara sa justifici un motiv anume - scrie clar in lege asta - nu este nevoie de justificari.
Mai ales daca stai intr-o zona populata in care oricum sunt o gramada care au cablu de la ei, costurile de instalare sunt mici si poti sa le dai inapoi echipamentele. La RCS/RDS se vede naspa oriunde in Bucuresti, am verificat in multe locuri, si la vecini apropiati si la prieteni si la rude. Un motiv este ca folosesc compresie video f. mare cu pierdere, si se face muci imaginea. Iar internetul are latente/ping nesatisfacator. Deci ai si motiv real sa reziliezi, calitate nesatisfacatoare peste tot, insa nu e nevoie nici macar sa specifici motivul, sau poti sa te limitezi la cel ca nu stai acolo si e inutil. Edited by loock, 25 November 2018 - 03:14. |
#20
Posted 25 November 2018 - 03:04
ands, on 25 noiembrie 2018 - 02:53, said:
... Pt Stlk: Eu nu vreau sa spuna nimeni ca e ca mine. Doar mi-am sustinut punctul de vedere. Asa cum sunt liberi sa o faca toți userii de pe forum. Iar daca cineva s-a confruntat cu o situație similară, mi-ar fi prins bine un sfat. Parerea ta am inteles-o deci iti mulțumesc pt timpul alocat. Nu mai e cazul sa participi la discuție. Daca cumva ti se pare suficient sau esti multumit de raspunsuri, cere-i moderatorului sa inchida subiectul! Edited by stlk, 25 November 2018 - 03:08. |
#21
Posted 25 November 2018 - 04:48
stlk, on 25 noiembrie 2018 - 02:52, said:
Tu de fapt prin deschiderea acestui subiect vrei sa ne convingi sa spunem ca tine? sau ce? scrie clar in contractul ce si cum? citeste-l ca nu cred ca l-ai citit, daca il citeai nu mai deschideai acest subiect! Nu conteaza ce scrie in contract conteaza ceea ce zice legea. Daca prevederea din contract incalca legea atunci nu esti obligat sa o respecti. Concret daca reziliezi fara sa le platesti taxa ceruta in contract ei trebuie sa te dea in judecata ca sa iti ia banii. Daca legea insa interzice astfel de taxe atunci ei vor pierde procesul si nu numai ca nu iti iau banii dar mai trebuie sa plateasca si cheltuieli de judecata. Daca au existat cazuri asemanatoare si in majoritatea operatorul a pierdut putin probabil sa te dea in judecata. Daca semnezi un contract cu cineva si scrii acolo ca tu poti sa il tai pe ala si sa il mamanci daca faci lucrul asta tot ajungi la inchisoare pentru crima. Faptul ca ala a semnat in contract ca este de acord sa fie taiat si mancat nu te va ajuta deloc sa scapi de pedeapsa penala aferenta omorului. |
#22
Posted 25 November 2018 - 06:42
ia arată articolul de lege care spune ca lucrul acesta este nelegal.
|
#23
Posted 25 November 2018 - 07:43
Nu mai bine suni la ei si afli rapid rezultatul. Apoi scrii si aici sa afle toti sa nu mai fie flame.
Asa, fiecare scrie ce crede el. Suna acum si zii ce ai aflat. Sau citeste pe contractul tau ce scrie. |
#24
Posted 25 November 2018 - 07:53
In mod normal, intr-o companie cu toate departamentele la locul lor, se poate. Faci sesizare, se verifica situatia manual, si se rezolva.
Dar nu in RDS. Au niste departamente date peste cap, pline de idiotenii si comunism. Iti zic cum am facut eu. Am predat echipamentul, am anuntat ca nu mai platesc si mi-au emis taxa de reziliere. Am facut plangere la ANPC, am asteptat 3 saptamani. Mi-au dat dreptate, si cu raspunsul ANPC am fost la RDS. I-am amenintat ca daca nu inceteaza cu abuzul merg in instanta, si dupa 5 zile m-au sunat sa imi zica ca au anulat taxa ( dar tot nu au recunoscut ca au facut ceva abuziv). |
#25
Posted 25 November 2018 - 08:25
Oricine care este abonat la cablu plateste degeaba lunar macar o fractiune din suma, ca doar nu te uiti continuu la tv ca ai platit 28 lei. Ar fi bine sa platim doar cat vizionam, dar mai exista si alte cheltuieli pt operator-mentenanta de exemplu, care trebuie platite in avans.
Esti abonat la un serviciu, nimeni nu spune cat si cand sa il folosesti. Edited by arab, 25 November 2018 - 08:27. |
#26
Posted 25 November 2018 - 08:35
ands, on 25 noiembrie 2018 - 01:11, said: Sunt abonat la cablu la RCS/RDS. Vreau sa reziliez abonamentul RCS cu 7 luni inainte de termen. Se poate fara penalizari?
Spoiler
Va multumesc!Din cate cunosc eu, esti obligat prin contract sa platesti restul de luni ramase la reziliere. 7 luni x 28 Lei = 196 Lei Daca in contrcat nu exista aceasta clauza, atunci se poate fara penalizari. Asadar citeste contractul tau si vezi daca trebuie sau nu sa platesti ruperea contractului inainte de termen. p.s.: parerea mea e sa plattesti cei 196 Lei sa scapi de-o grija |
#27
Posted 25 November 2018 - 08:38
#29
Posted 25 November 2018 - 09:13
Din experienta mea, cred ca e valabil la orice furnizor de utilitati cu care exista contract:
Nu ma refer in special la RDS-RCS. Cerere de reziliere (scrisa), trimisa prin posta, recomandata cu confirmare primire. Daca faci cererea prin telefon sau verbal la un punct de relatii cu publicul, angajatii respectivi sunt instruiti sa spuna ca nu se poate, nu trebuie sa piarda clienti. Te mint fara sa clipeasca. Asta este sarcina lor de serviciu care nu cred e scrisa pe undeva in fisa postului. "Verba volant, scripta manent", nu mai traduc, cred ca e destul de clar. |
#30
Posted 25 November 2018 - 09:46
ands, on 25 noiembrie 2018 - 02:53, said:
Pt Bombalurina: Tu ești cumva angajat RCS? Văd că deja aduci jigniri care nu au nicio legătură cu intrebarea mea inițială. Pt Stlk: Eu nu vreau sa spuna nimeni ca e ca mine. Doar mi-am sustinut punctul de vedere. Asa cum sunt liberi sa o faca toți userii de pe forum. Iar daca cineva s-a confruntat cu o situație similară, mi-ar fi prins bine un sfat. Parerea ta am inteles-o deci iti mulțumesc pt timpul alocat. Nu mai e cazul sa participi la discuție. Incearca sa ii contactezi, ii gasesti in alte topice legate de RDS Poate poti transfera contractul la alta locatie? loock, on 25 noiembrie 2018 - 02:58, said:
Avand in vedere ca legea oricum interzice de mai multi ani penalizari la debransare, nu ai niciun stres - poti sa renunti oricand chiar si fara sa justifici un motiv anume - scrie clar in lege asta - nu este nevoie de justificari. Mai ales daca stai intr-o zona populata in care oricum sunt o gramada care au cablu de la ei, costurile de instalare sunt mici si poti sa le dai inapoi echipamentele. La RCS/RDS se vede naspa oriunde in Bucuresti, am verificat in multe locuri, si la vecini apropiati si la prieteni si la rude. Un motiv este ca folosesc compresie video f. mare cu pierdere, si se face muci imaginea. Iar internetul are latente/ping nesatisfacator. Deci ai si motiv real sa reziliezi, calitate nesatisfacatoare peste tot, insa nu e nevoie nici macar sa specifici motivul, sau poti sa te limitezi la cel ca nu stai acolo si e inutil. FreemanG1, on 25 noiembrie 2018 - 08:43, said:
Te lamureste DIGI_Helper . |
#31
Posted 25 November 2018 - 09:49
ands, on 25 noiembrie 2018 - 01:11, said:
Sunt abonat la cablu la RCS/RDS. As vrea sa renunt la abonamentul respectiv deoarece il platesc degeaba. Momentan nu locuieste nimeni la locatia respectiva. Am un abonament de 28 de lei lunar, nu am in echipamente de la operator cu exceptia acelui dispozitv in care intra fibra optica si iese din el cablul coaxial (adus de ei, pt ca altfel nu ar fi mers cablul). Mai am 7 luni pana la expirarea contractului si as vrea sa stiu daca am vreo sansa sa-l reziliez fara taxe suplimentare de reziliere. A reusit cineva o reziliere cu ei "amiabila"? Va multumesc! |
#32
Posted 25 November 2018 - 09:50
1. Ce scrie in contract ?
2. Ce ti-au spus la telefon/ghiseu, la relatii clienti ? OK, astept sa citesti/suni. |
#33
Posted 25 November 2018 - 10:01
Taxa de reziliere 2018: Când poate fi cerută legal la încetarea contractului de telefonie mobilă?
... Corina Gimurtu a subliniat că operatorii de telefonie mobilă nu pot impune un termen de preaviz nerezonabil (de exemplu, unul de şase luni), plus că, chiar dacă aceştia cer o taxă de reziliere, clienţii pot s-o refuze şi să sesizeze reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Clauzele abuzive din contractele de servicii, cum este cea care impune, în mod nejustificat, plata unei taxe de reziliere, pot fi reclamate la ANPC. Potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul autorităţii, reclamaţiile pot fi depuse de persoanele fizice numai după încercarea de a rezolva amiabil problemele direct cu firma care a prestat serviciul. O clauză ce nu poate fi negociată este o clauză abuzivă În principiu, clauzele care impun o taxă de reziliere sunt considerate abuzive deoarece consumatorii nu le pot negocia cu operatorii de servicii la momentul încheierii contractelor. "Taxa de reziliere cerută de operatorul de telefonie mobilă la încetarea contractului, din iniţiativa clientului, înainte de termen este considerată abuzivă dat fiind faptul că negocierea acesteia este imposibilă la încheierea contractului cu operatorul de telefonie mobilă. Practic, clientul încheie cu operatorul de telefonie mobilă un contract de adeziune ale cărui clauze sunt prestabilite, în întregime, doar de către una dintre părţi. Cealaltă parte nu are posibilitatea să le discute, ea este liberă să le accepte sau să nu le accepte, dar dacă acceptă, atunci aderă pur şi simplu la contractul prestabilit", ne-a explicat Corina Gimurtu. Mai exact, aşa cum se arată în Legea nr. 193/2000, "o clauză contractuală care nu a fost negociată direct cu consumatorul va fi considerată abuzivă dacă, prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor". Clauzele considerate ca nefiind negociate direct cu consumatorii sunt cele stabilite în prealabil, fără a da posibilitatea acestora de a influenţa natura lor. În cazul de faţă, avocata de la Ionescu şi Sava a lămurit că dezechilibrul amintit de lege este dat de faptul că operatorul de telefonie mobilă instituie taxa de reziliere doar pentru consumatori. Cu alte cuvinte, operatorul ar trebui să instituie şi o taxă pe care să o plătească clienţilor atunci când rezilierea se produce la iniţiativa sau din vina sa. Deoarece este o practică interzisă prin lege, introducerea de clauze abuzive în contractele încheiate cu consumatorii se sancţionează cu amendă cuprinsă între 200 şi 1.000 de lei. |
|
#34
Posted 25 November 2018 - 10:25
Când ai încheiat contractul pe 2 ani ai primit instalarea gratuit (ăia 2 băieți care au tras cablul, au făcut conexiunea etc; chiar dacă cablul exista dinainte de exemplu, se consideră instalare de la 0). Puteai să faci abonament fără durată minimă, dar plăteai instalarea. În contract scrie că dacă reziliezi înainte de cei 2 ani, ți se cere ca despăgubire „taxa de instalare”, nu o „taxă de reziliere”. Așa că s-ar putea să ți-o ceară, chiar dacă reclami la ANPC.
Că tu te-ai răzgândit sau că nu mai ai nevoie nu e motiv de reziliere. Iar din câte știu RCS face contracte și cu minimum 1 an cu taxa de instalare gratuită, nu numai pe 2 ani. De ce ai făcut pe 2 ani ? |
#35
Posted 25 November 2018 - 10:31
Pt ca a semnat ca primarul cum fac majoritatea si dupa aia urla: aoleu, mi-au luat casa....
Edited by diZy, 25 November 2018 - 10:31. |
#36
Posted 25 November 2018 - 10:52
@initiator, poți rezilia serviciul de CaTv, însă va trebui sa plătești ceva taxe menționate la începutul contractului, taxa activare serviciu și instalare care apoi au fost sub forma de discount, frunzareste contractul și apoi te mai gândești. Au mai încercat și alții la ANPC și s-au întors cu buza umflata, fiind companie românească s-ar putea sa le dea dreptate, comparativ cu cei din afara.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users