Inlocuire baterie Mazda 3 2014
#1
Posted 21 November 2018 - 22:19
Salutare.De curand masina mea (Mazda 3 an2014) porneste greu, un sensul ca motorul abia se invarte, in bord imi da defectiune la sistemul de management al bateriei, iar functia i-stop nu mai merge. Presupun ca bateria e de vina. Intrebarea e urmatoare, trebuie bagat vreun cod in calculatorul masinii la schimbarea bateriei?
|
#3
Posted 21 November 2018 - 22:40
dan210, on 21 noiembrie 2018 - 22:26, said:
nu, doar sa fie o baterie cu aceleasi caracteristici |
#4
Posted 21 November 2018 - 22:43
#5
Posted 21 November 2018 - 22:44
Te uiti la borna + a bateriei, daca exista ceva butucanos pe acolo, asemanator unui "modul".
Unele masini au un modul ce se ocupa de incarcarea optimizata a masinii (mai ales nemtesti), si care e de dorit sa fie resetat. Daca nu ai, iar buzunarul suporta diferenta, recomand sa pui una AGM de aceleasi dimensiuni. E totusi ciudat ca iti moare bateria dupa 4 ani. Eu am una de 8 ani si o reformatez cu Ctek MXS10 anual. Incearca intai sa o reincarci cu un Ctek. Sa verifici totusi si alternatorul. P.S. Urla google despre erorile date de Battery Management System la Mazda 3... https://www.reddit.c...battery_and_it/ Edited by Courage, 21 November 2018 - 22:47. |
#6
Posted 21 November 2018 - 22:48
Courage, on 21 noiembrie 2018 - 22:44, said:
Te uiti la borna + a bateriei, daca exista ceva butucanos pe acolo, asemanator unui "modul". Unele masini au un modul ce se ocupa de incarcarea optimizata a masinii (mai ales nemtesti), si care e de dorit sa fie resetat. Daca nu ai, iar buzunarul suporta diferenta, recomand sa pui una AGM de aceleasi dimensiuni. E totusi ciudat ca iti moare bateria dupa 4 ani. Eu am una de 8 ani si o reformatez cu Ctek MXS10 anual. Incearca intai sa o reincarci cu un Ctek. Sa verifici totusi si alternatorul. |
#7
Posted 21 November 2018 - 22:50
Hmm cred ca ai ghinion.
are si IELOOP? https://mazda3revolu...-400-mazda.html Quote An Optima Yellow-Top or Bosch AGM battery should work fine. The Q85 battery is nothing special, it's just a crappy "enhanced flooded lead-acid battery"; it's basically between the regular starter batteries and the high-end AGM batteries like the Yellow-Top and Bosch in performance. The AGM batteries are specifically rated for Start-Stop systems and the systems like i-eLoop. Your dealer disagrees because they want to sell you a $400 battery. Just don't put a regular starting battery in there; that won't work long-term. That's probably what those people who had bad experiences did. The AGM batteries are around $200 at parts stores, though you might get a better price on Autozone.com's website for the Optima. Edited by Courage, 21 November 2018 - 22:52. |
#8
Posted 21 November 2018 - 22:53
Alynnae, on 21 noiembrie 2018 - 22:40, said:
deci e fara codare/cod BEM parca asa am auzit ca ii zice. M-au speriat colegii de serviciu ca trebuie bagat codul asta la schimbarea bateriei si nu sunt sigur daca baietii de la service-ul unde ma duc maine stiu treaba cu codul asta din cate am vorbit cu ei |
#9
Posted 21 November 2018 - 22:53
In rezumat:
1. Afla daca ai IELOOP - sistem start&stop, care are o baterie separata Q85, ce poate fi inlocuita cu una AGM 2. Sigur ai una normala, ce invarte motorul la pornire. Afla de care este, masoara-i dimensiunile exterioare si noteza-ti caracteristicile (amperaj, voltaj, curent maxim) |
#10
Posted 21 November 2018 - 23:05
Courage, on 21 noiembrie 2018 - 22:53, said:
In rezumat: 1. Afla daca ai IELOOP - sistem start&stop, care are o baterie separata Q85, ce poate fi inlocuita cu una AGM 2. Sigur ai una normala, ce invarte motorul la pornire. Afla de care este, masoara-i dimensiunile exterioare si noteza-ti caracteristicile (amperaj, voltaj, curent maxim) dan210, on 21 noiembrie 2018 - 22:53, said: ai codul BEM pe bateria veche? |
|
#11
Posted 22 November 2018 - 00:29
Eu sint la a 3-a baterie in 9 ani. Tocmai o pregatisem pe a 4-a.... ce sa vezi. cind sa deconectez clama, am vazut ca era slabita... pentru ca clama nu stringe bine pe borna.
As zice sa verifici intii asta. |
#12
Posted 22 November 2018 - 00:37
missionnad, on 21 noiembrie 2018 - 22:43, said: Dar tu nu ai kkt-urile ala de iStop startstop sau ce denumiri or mai avea... si alea participa la distrugerea bateriei, baterie care polueaza atunci cand o faci si atunci cand nu o reciclezi (desi multe cred ca sunt reciclate), insa ei sunt ecologisti si pun sisteme sa salveze 0,0001% de motorina. Din cate am citit la diesel cel putin , am inteles ca e mai bine sa il lasi 2-5 minute pornit in loc daca nu ai de stat mai mult de atat, decat sa il opresti si sa il pornesti dupa, deoarece o pornire va consuma mai multa motorina decat ar consuma sa stea cateva minute la ralanti. Edited by TruculMagic, 22 November 2018 - 00:39. |
#13
Posted 22 November 2018 - 01:03
Alynnae, on 21 noiembrie 2018 - 23:05, said:
nu am nici un cod pe bateria actuala. Decat foarte mult scris in japoneza am observat ca vei merge la un service, normal ar trebui sa stie aia ce si cum, ei cumpara bateria dupa seria masinii, verifica incarcarea, alea, alea, ca doar e service, in mod normal tre sa mearga totul bine |
#14
Posted 22 November 2018 - 07:48
missionnad, on 21 noiembrie 2018 - 22:43, said: Tu compari mere cu pere. Nu are nici o legatura ceva construit cu 10+ ani in urma cu ceva construit acum, care e de 10 ori mai prost calitativ, facut sa reziste cat mai outin si sa te trimita la service cat mai des posibil, inclusiv pentru schimbarea unui bec. |
#15
Posted 22 November 2018 - 08:27
Ai dreptate @Bogotta.
Sunt masini facute in urma cu 9-10 ani la care de-abia acum incep sa pice bateriile, si masini de 3-4 ani care deja sunt la a doua baterie. Oricine lucreaza la un magazin de piese auto sau are contact cu asa ceva poate sa confirme asta. Edited by Hider141, 22 November 2018 - 08:28. |
|
#16
Posted 22 November 2018 - 08:59
Alynnae, on 21 noiembrie 2018 - 22:19, said:
..., trebuie bagat vreun cod in calculatorul masinii la schimbarea bateriei? Se poate schimba o baterie la orice masina,fara a se deconecta alimentarea,astfel: 1.Se conecteaza cu cabluri si cleme o baterie back-up (poate fi mai mica) la cablurile masinii,in paralel cu cea veche. 2.Se scot bornele de pe bateria masinii si se scoate bateria uzata. 3.Se conecteaza bateria noua. 4.Se deconecteaza bateria "back-up" |
#17
Posted 22 November 2018 - 11:47
danpet, on 22 noiembrie 2018 - 08:59, said:
E posibil sa ai nevoie de codul radioCD-ului. Se poate schimba o baterie la orice masina,fara a se deconecta alimentarea,astfel: 1.Se conecteaza cu cabluri si cleme o baterie back-up (poate fi mai mica) la cablurile masinii,in paralel cu cea veche. 2.Se scot bornele de pe bateria masinii si se scoate bateria uzata. 3.Se conecteaza bateria noua. 4.Se deconecteaza bateria "back-up" Oare de ce dati sfaturi din astea ... nu stiu cum sa le spun ca sa nu fie sanctionat, imbecile, hai ca imi asum. Cand schimbi priza in casa la fel faci? Lasi stecherul in priza si curentul cuplat? Mazda asta e o masina cu electronica multa, sensibila, de ce confundati toate masinile cu Dacia 1310? Initiator, la Mazda iti trebuie o baterie EFB sau AGM, nu necesita codare ca la alte masini cu start stop. Problema ta cea mai mare este ca nu o sa gasesti baterie in comert pt ea, ci doar la reprezenta sau comandata din afara. Nici un producator de pe piata romaneasca nu face AGM sau EFB format asia. Am avut cativa clienti care i-am pierdut pt ca pur si simplu nu aveam decat versiunea pe original care la mine dureaza 30 de zile sa o aduc. Asta nu inseamna ca o gasesti pe stoc la reprezentanta dar ai sanse mult mai mari decat in comert. Atentie, in configuratoarele din Romania apar baterii clasice compatibile cu masina ta si vanzatorii vor incerca sa-ti vanda bateria clasica asia, nu arunca banii, nu fac fata la sistemul start/stop si garantia nu va fi onorata. Edited by robylup, 22 November 2018 - 11:52. |
#18
Posted 23 November 2018 - 01:24
robylup, on 22 noiembrie 2018 - 11:47, said:
Oare de ce dati sfaturi din astea ... nu stiu cum sa le spun ca sa nu fie sanctionat, imbecile, hai ca imi asum. Cand schimbi priza in casa la fel faci? Lasi stecherul in priza si curentul cuplat? Mazda asta e o masina cu electronica multa, sensibila, de ce confundati toate masinile cu Dacia 1310? comparatia este de nici o culoare Mazda este o masina ca toate celelalte, cam toate-s la fel de electronice, n-or avea fiabilitatea care ne-o dorim noi, dar nici sa nu exageram Edited by dan210, 23 November 2018 - 01:24. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users