Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Inlocuire baterie Mazda 3 2014

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
Alynnae

Alynnae

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 28.05.2015
Salutare.De curand masina mea (Mazda 3 an2014) porneste greu, un sensul ca motorul abia se invarte, in bord imi da defectiune la sistemul de management al bateriei, iar functia i-stop nu mai merge. Presupun ca bateria e de vina. Intrebarea e urmatoare, trebuie bagat vreun cod in calculatorul masinii la schimbarea bateriei?

#2
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,236
  • Înscris: 24.06.2006
nu, doar sa fie o baterie cu aceleasi caracteristici

#3
Alynnae

Alynnae

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 28.05.2015

View Postdan210, on 21 noiembrie 2018 - 22:26, said:

nu, doar sa fie o baterie cu aceleasi caracteristici
deci e fara codare/cod BEM parca asa am auzit ca ii zice. M-au speriat colegii de serviciu ca trebuie bagat codul asta la schimbarea bateriei si nu sunt sigur daca baietii de la service-ul unde ma duc maine stiu treaba cu codul asta din cate am vorbit cu ei

#4
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,495
  • Înscris: 13.11.2011
Calitatea zilelor noastre,vaiii.
La Mazda mea am bateria originala de 11 ani.

#5
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Te uiti la borna + a bateriei, daca exista ceva butucanos pe acolo, asemanator unui "modul".

Unele masini au un modul ce se ocupa de incarcarea optimizata a masinii (mai ales nemtesti), si care e de dorit sa fie resetat.

Daca nu ai, iar buzunarul suporta diferenta, recomand sa pui una AGM de aceleasi dimensiuni.

E totusi ciudat ca iti moare bateria dupa 4 ani.
Eu am una de 8 ani si o reformatez cu Ctek MXS10 anual.

Incearca intai sa o reincarci cu un Ctek.
Sa verifici totusi si alternatorul.

P.S. Urla google despre erorile date de Battery Management System la Mazda 3...

https://www.reddit.c...battery_and_it/

Edited by Courage, 21 November 2018 - 22:47.


#6
Alynnae

Alynnae

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 28.05.2015

View PostCourage, on 21 noiembrie 2018 - 22:44, said:

Te uiti la borna + a bateriei, daca exista ceva butucanos pe acolo, asemanator unui "modul".

Unele masini au un modul ce se ocupa de incarcarea optimizata a masinii (mai ales nemtesti), si care e de dorit sa fie resetat.

Daca nu ai, iar buzunarul suporta diferenta, recomand sa pui una AGM de aceleasi dimensiuni.

E totusi ciudat ca iti moare bateria dupa 4 ani.
Eu am una de 8 ani si o reformatez cu Ctek MXS10 anual.

Incearca intai sa o reincarci cu un Ctek.
Sa verifici totusi si alternatorul.
are ceva de genul o cutie de plastic de 5x5cm pe borna + unde intra patru 3 fire pe copex de 13 dar ma gandesc ca e prea mica cutia aia incat sa cazeze un computer

#7
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
Hmm cred ca ai ghinion.
are si IELOOP?

https://mazda3revolu...-400-mazda.html

Quote

An Optima Yellow-Top or Bosch AGM battery should work fine. The Q85 battery is nothing special, it's just a crappy "enhanced flooded lead-acid battery"; it's basically between the regular starter batteries and the high-end AGM batteries like the Yellow-Top and Bosch in performance. The AGM batteries are specifically rated for Start-Stop systems and the systems like i-eLoop.
Your dealer disagrees because they want to sell you a $400 battery.
Just don't put a regular starting battery in there; that won't work long-term. That's probably what those people who had bad experiences did. The AGM batteries are around $200 at parts stores, though you might get a better price on Autozone.com's website for the Optima.

Edited by Courage, 21 November 2018 - 22:52.


#8
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,236
  • Înscris: 24.06.2006

View PostAlynnae, on 21 noiembrie 2018 - 22:40, said:

deci e fara codare/cod BEM parca asa am auzit ca ii zice. M-au speriat colegii de serviciu ca trebuie bagat codul asta la schimbarea bateriei si nu sunt sigur daca baietii de la service-ul unde ma duc maine stiu treaba cu codul asta din cate am vorbit cu ei
ai codul BEM pe bateria veche?

#9
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,658
  • Înscris: 26.11.2001
In rezumat:

1. Afla daca ai IELOOP - sistem start&stop, care are o baterie separata Q85, ce poate fi inlocuita cu una AGM
2. Sigur ai una normala, ce invarte motorul la pornire.
Afla de care este, masoara-i dimensiunile exterioare si noteza-ti caracteristicile (amperaj, voltaj, curent maxim)

#10
Alynnae

Alynnae

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 28.05.2015

View PostCourage, on 21 noiembrie 2018 - 22:53, said:

In rezumat:

1. Afla daca ai IELOOP - sistem start&stop, care are o baterie separata Q85, ce poate fi inlocuita cu una AGM
2. Sigur ai una normala, ce invarte motorul la pornire.
Afla de care este, masoara-i dimensiunile exterioare si noteza-ti caracteristicile (amperaj, voltaj, curent maxim)
daca nu-mi apare in nici un meniu ca am i-eloop inseamna ca nu am, corect? Cred ca nu am, in echiparea chalenge cred ca nu are. Ma mira si pe mine faptul ca bateria a dat coltul in doar 4 ani. E ceva ce scrie numai in japoneza si doar "for start stop tehnology" e scris in engleza

View Postdan210, on 21 noiembrie 2018 - 22:53, said:


ai codul BEM pe bateria veche?
nu am nici un cod pe bateria actuala. Decat foarte mult scris in japoneza :)

#11
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,549
  • Înscris: 03.04.2013
Eu sint la a 3-a baterie in 9 ani. Tocmai o pregatisem pe a 4-a.... ce sa vezi. cind sa deconectez clama, am vazut ca era slabita... pentru ca clama nu stringe bine pe borna.
As zice sa verifici intii asta.

#12
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View Postmissionnad, on 21 noiembrie 2018 - 22:43, said:

Calitatea zilelor noastre,vaiii.
La Mazda mea am bateria originala de 11 ani.

Dar tu nu ai kkt-urile ala de iStop startstop sau ce denumiri or mai avea... si alea participa la distrugerea bateriei, baterie care polueaza atunci cand o faci si atunci cand nu o reciclezi (desi multe cred ca sunt reciclate), insa ei sunt ecologisti si pun sisteme sa salveze 0,0001% de motorina. Din cate am citit la diesel cel putin , am inteles ca e mai bine sa il lasi 2-5 minute pornit in loc daca nu ai de stat mai mult de atat, decat sa il opresti si sa il pornesti dupa, deoarece o pornire va consuma mai multa motorina decat ar consuma sa stea cateva minute la ralanti.

Edited by TruculMagic, 22 November 2018 - 00:39.


#13
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,236
  • Înscris: 24.06.2006

View PostAlynnae, on 21 noiembrie 2018 - 23:05, said:

nu am nici un cod pe bateria actuala. Decat foarte mult scris in japoneza Posted Image
daca nu ai nu cred ca tre sa-ti faci probleme, doar cumpara o baterie cu aceleasi caracteristici

am observat ca vei merge la un service, normal ar trebui sa stie aia ce si cum, ei cumpara bateria dupa seria masinii, verifica incarcarea, alea, alea, ca doar e service, in mod normal tre sa mearga totul bine

#14
Bogotta

Bogotta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,425
  • Înscris: 24.02.2017

View Postmissionnad, on 21 noiembrie 2018 - 22:43, said:

Calitatea zilelor noastre,vaiii.
La Mazda mea am bateria originala de 11 ani.


Tu compari mere cu pere.   :)   Nu are nici o legatura ceva construit cu 10+ ani in urma cu ceva construit acum, care e de 10 ori mai prost calitativ, facut sa reziste cat mai outin si sa te trimita la service cat mai des posibil, inclusiv pentru schimbarea unui bec.

#15
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,851
  • Înscris: 06.01.2008
Ai dreptate @Bogotta.
Sunt masini facute in urma cu 9-10 ani la care de-abia acum incep sa pice bateriile, si masini de 3-4 ani care deja sunt la a doua baterie. Oricine lucreaza la un magazin de piese auto sau are contact cu asa ceva poate sa confirme asta.

Edited by Hider141, 22 November 2018 - 08:28.


#16
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007

View PostAlynnae, on 21 noiembrie 2018 - 22:19, said:

..., trebuie bagat vreun cod in calculatorul masinii la schimbarea bateriei?
E posibil sa ai nevoie de codul radioCD-ului.
Se poate schimba o baterie la orice masina,fara a se deconecta alimentarea,astfel:
1.Se conecteaza cu cabluri si cleme o baterie back-up (poate fi mai mica) la cablurile masinii,in paralel cu cea veche.
2.Se scot bornele de pe bateria masinii si se scoate bateria uzata.
3.Se conecteaza bateria noua.
4.Se deconecteaza bateria "back-up"

#17
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View Postdanpet, on 22 noiembrie 2018 - 08:59, said:

E posibil sa ai nevoie de codul radioCD-ului.
Se poate schimba o baterie la orice masina,fara a se deconecta alimentarea,astfel:
1.Se conecteaza cu cabluri si cleme o baterie back-up (poate fi mai mica) la cablurile masinii,in paralel cu cea veche.
2.Se scot bornele de pe bateria masinii si se scoate bateria uzata.
3.Se conecteaza bateria noua.
4.Se deconecteaza bateria "back-up"

Oare de ce dati sfaturi din astea ... nu stiu cum sa le spun ca sa nu fie sanctionat, imbecile, hai ca imi asum.
Cand schimbi priza in casa la fel faci? Lasi stecherul in priza si curentul cuplat?
Mazda asta e o masina cu electronica multa, sensibila, de ce confundati toate masinile cu Dacia 1310?

Initiator, la Mazda iti trebuie o baterie EFB sau AGM, nu necesita codare ca la alte masini cu start stop. Problema ta cea mai mare este ca nu o sa gasesti baterie in comert pt ea, ci doar la reprezenta sau comandata din afara. Nici un producator de pe piata romaneasca nu face AGM sau EFB format asia. Am avut cativa clienti care i-am pierdut pt ca pur si simplu nu aveam decat versiunea pe original care la mine dureaza 30 de zile sa o aduc. Asta nu inseamna ca o gasesti pe stoc la reprezentanta dar ai sanse mult mai mari decat in comert.
Atentie, in configuratoarele din Romania apar baterii clasice compatibile cu masina ta si vanzatorii vor incerca sa-ti vanda bateria clasica asia, nu arunca banii, nu fac fata la sistemul start/stop si garantia nu va fi onorata.

Edited by robylup, 22 November 2018 - 11:52.


#18
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,236
  • Înscris: 24.06.2006

View Postrobylup, on 22 noiembrie 2018 - 11:47, said:

Oare de ce dati sfaturi din astea ... nu stiu cum sa le spun ca sa nu fie sanctionat, imbecile, hai ca imi asum.
Cand schimbi priza in casa la fel faci? Lasi stecherul in priza si curentul cuplat?
Mazda asta e o masina cu electronica multa, sensibila, de ce confundati toate masinile cu Dacia 1310?
daca nu sti codul radioului, solutia asta, asa imbecila cum o crezi tu, este una dintre cele doua solutii sa te scoata din impas

comparatia este de nici o culoare

Mazda este o masina ca toate celelalte, cam toate-s la fel de electronice, n-or avea fiabilitatea care ne-o dorim noi, dar nici sa nu exageram

Edited by dan210, 23 November 2018 - 01:24.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate