Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vand Proiect AI cu ChatGPT 4(Gene...

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

1.6 fsi sau 1.6 mpi?

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
Pizzaromana

Pizzaromana

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 13.11.2018
Buna Seara! Vreau sa stiu si eu care dintre cele două tipuri de motoare e mai bun pentru o Skoda???
Multumesc!

#2
mihalexmihalex

mihalexmihalex

    Classified

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,423
  • Înscris: 29.12.2007
1.6 mpi

Cred ca nu mai e cazul sa zicem ca, in cazul unui motor sh, dupa cum ti-e norocul...

#3
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
1.6mpi , insa o sa consume mai mult cu 1% si cu vreo 10% mai slab ca putere. Dar sunt sanse sa consume si ulei... Tu decizi :)
1.6fsi e un motor bun si mai eficient, insa mai sensibil, cel putin la combustibilul din RO.

#4
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010
A mea, Skoda, are 1.6 MPI, 135000 km si nu consuma ulei. Nu stiu mai tarziu. Eu o am pe GPL. Cam 9 imi ia mixt.

#5
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

 YOUR_GOD, on 18 noiembrie 2018 - 21:26, said:

A mea, Skoda, are 1.6 MPI, 135000 km si nu consuma ulei. Nu stiu mai tarziu. Eu o am pe GPL. Cam 9 imi ia mixt.

Extraurban cat ia ? 1.8turbo automat ia 7,x% la mers un pic peste limita legala.

#6
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
MPI ( sau Multipoint Injection ~ injectie multipunct pe romaneste ) este un motor de conceptie veche insa foarte fiabil . Este injectie de benzina directa . Are diferite denumiri in functie de producatorul auto insa in perioade de timp similare , sistemele de injectie pe benzina au fost foarte asemanatoare ca principiu de functionare . MPI a fost evolutia de la Mono Punct injection , motoarele celebre de 1.8 pe benzina , care aveau de fapt un carburator asistat cu un singur injector . MPI-ul a evoluat la injector pe fiecare cilindru .
FSI ( sau fuel stratified injection ....desi unii l-au numit Fuel Standard Injection ~ incorect ) este oarecum echivalentul unei rampe comune de la Diesel , combinata cu niste injectoare ce pot fi controlate mai fin decat injectoarele standard de MPI dar care nu sunt capabile de injectie divizata in sensul de etape separate ale injectiei ca la diesel , ( adica injectie pilot , injectie principala si post injectie ).
Desi motorul FSI este mai performant , si intradevar consuma mai putin oferind putere mai mare , diferentele in exploatare nu sunt extrem de notabile . Problema injectiei pe benzina este ca fara turbina ( si nici MPI nici FSI nu au turbina ) are cuplu mic in turatii coborate , motiv pentru care , ca sa se miste masina sub tine trebuie sa o urci mult in turatii ( cum corect remarca un coleg mai sus ) , de unde si consumul foarte mare comparativ cu un diesel .
La fiabilitate , simplitatea MPI este suverana . Diferenta este ca dintre un TDI cu injectie directa si pompa rotativa si un TDI - PD cu pompa injector . Ambele consuma putin , dar PD-ul este mai performant insa si ceva mai sensibil in exploatare .
La rulaj mic ,as prefera FSI . La rulaje mari , ar merge pe MPI .

#7
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
MPI - Injectie multi punct
FSI - injectie directa

Nu ai incurcat ceva ? Poate gresesc eu...

#8
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 JurasikMan, on 18 noiembrie 2018 - 21:51, said:

MPI ( sau Multipoint Injection ~ injectie multipunct pe romaneste ) este un motor de conceptie veche insa foarte fiabil . Este injectie de benzina directa . Are diferite denumiri in functie de producatorul auto insa in perioade de timp similare , sistemele de injectie pe benzina au fost foarte asemanatoare ca principiu de functionare . MPI a fost evolutia de la Mono Punct injection , motoarele celebre de 1.8 pe benzina , care aveau de fapt un carburator asistat cu un singur injector . MPI-ul a evoluat la injector pe fiecare cilindru .
FSI ( sau fuel stratified injection ....desi unii l-au numit Fuel Standard Injection ~ incorect ) este oarecum echivalentul unei rampe comune de la Diesel , combinata cu niste injectoare ce pot fi controlate mai fin decat injectoarele standard de MPI dar care nu sunt capabile de injectie divizata in sensul de etape separate ale injectiei ca la diesel , ( adica injectie pilot , injectie principala si post injectie ).
Desi motorul FSI este mai performant , si intradevar consuma mai putin oferind putere mai mare , diferentele in exploatare nu sunt extrem de notabile . Problema injectiei pe benzina este ca fara turbina ( si nici MPI nici FSI nu au turbina ) are cuplu mic in turatii coborate , motiv pentru care , ca sa se miste masina sub tine trebuie sa o urci mult in turatii ( cum corect remarca un coleg mai sus ) , de unde si consumul foarte mare comparativ cu un diesel .
La fiabilitate , simplitatea MPI este suverana . Diferenta este ca dintre un TDI cu injectie directa si pompa rotativa si un TDI - PD cu pompa injector . Ambele consuma putin , dar PD-ul este mai performant insa si ceva mai sensibil in exploatare .
La rulaj mic ,as prefera FSI . La rulaje mari , ar merge pe MPI .
Din pacate prima jumatate a postului este varza. In principiu cam tot.
Pe a2a nu am mai citit-o.
Pacat de munca ca altfel e un post ingrijit si se vede ca ai vrut sa-l ajuti.

Initiator, nu te complica cu fsi. Avantajele sunt minime iar problemele multe.
MPIul isi face treaba f bine pe cei 100 de cai pe care ii are.

Aspiratele sunt toate la fel la mers normal, indiferent ca au 100 de cai din 1.6 sau 140 de cai. Importanta e capacitatea cilindrica. Pe aia o vezi imediat. Mergi cu un 1.6 de 100 de cai si cu un 1.4 de ~110 cai. Vei intelege. Vei zice ca aluaia de 110 cai ii lipsesc vreo 20 de cai. Reprizele sunt cam aceleasi pt aceeasi capacitate cilindrica, indiferent de putere si mai bune cu cat capacitatea e mai mare, chiar si la puteri egale.
Am mers cu majoritatea. Trebuie sa-i dai rau in gura sa vezi diferente intre motoare de aceeasi capacitate de puteri diferite care au cutie cu trepte aprox la fel.

Nicio problema de niciun fel cu Octavia mpi dpdv al puterii. Mi-am facut treaba linistit.

Edited by underb, 19 November 2018 - 00:35.


#9
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

 YOUR_GOD, on 18 noiembrie 2018 - 21:26, said:

A mea, Skoda, are 1.6 MPI, 135000 km si nu consuma ulei. Nu stiu mai tarziu. Eu o am pe GPL. Cam 9 imi ia mixt.
in oras eu sar de 10%
in afara cam 8.6%

de cand merg pe tempomat au scazut consumurile cu ~20%.

la drum lung, cu 74km/h pe tempomat => 78-79km/h pe waze, cu 5.5% pe plat, spre zero la vale si 8-9% in acelerare sau la deal.
daca ii dau eu la deal sare de 20-30%.


ontopic: din cate am citit, la sh dintre fsi si mpi e mai ok mpi-ul.

Edited by arg, 19 November 2018 - 01:12.


#10
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,886
  • Înscris: 01.01.2010

 arg, on 19 noiembrie 2018 - 01:00, said:

A mea, nu are. Dar conduc eu constant. Apoi, plec lejer de la semafoare sau după staționări. La drum întins, merg până în 120, uneori cu 100, de fapt, cel mai des, cu 100.

#11
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
din pedala constant nu scade sub 7%, decat in frana de motor.
motorul se si aude alfel, banuiesc ca calculatorul face niste optimizari, pentru ca este alt regim de functionare.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate