Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA
 Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac
 Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim
 

Toyota Auris Touring Sports Hybrid - Incepator

- - - - -
  • Please log in to reply
75 replies to this topic

#1
gelu11

gelu11

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 07.08.2006
Salut,

Sunt nou pe aici asa ca va rog sa ma menajati putin daca sunt pe langa subiect sau incalc nu stiu ce regula. Am tot citit forum-ul asta de cand m-am apucat de scoala de soferi si mai ales categoria asta dupa ce am luat carnetul (acum aproape doua luni) pana m-am hotarat ce sa-mi iau. Pe scurt: mi-am luat un Auris Touring Sports Hybrid (echipare Sol) nou. Am citit multe conversatii legat de Nou vs. SH (mai ales pentru incepatori) si desi majoritatea spuneau ca pt un incepator e mai ok un SH am decis sa imi iau masina noua pentru ca oricum nu imi pasa prea mult de zgarieturi (Casco fara franciza) dar imi pasa de siguranta si sa nu trebuiasca sa deschid capota pentru altceva decat inlocuit lichid de parbriz. Ma gandeam eventual sa-mi iau un Prius (mi s-a pus pata pe hibride, si mai ales Prius) SH dar nu am gasit nimic sub 15K cu cerintele pe care le aveam (sub 3-ani si 100K) asa ca am luat ceva nou pe platforma de Prius 3 (daca nu ma insel) si care sa aiba in principiu aceleasi avantaje: hibrid, porbagaj decent pentru familie cu copil. Am platit cei 21K (cu ticket Rabla) fara sa fac un test drive (mi se parea inutil pt ca nu aveam cu se compar - am condus un Cielo pe gaz si un Logan pe benzina in timpul scolii).

Dupa doua saptamani am ajuns la 500Km, cam 400 pe traseul Bucuresti - Ploiesti (atat autostrada cat si DN1) si in rest in Bucuresti. Sunt super incantat de masina (din nou, subiectiv pentru ca nu am condus decat Cielo/Logan inainte) si desi mi-am propus in prima mea iesire pe autostrada (la 2 zile dupa ce am luat masina) sa merg legal - cu 110 - am ajuns fara sa-mi dau seama la 150, moment in care am incetinit pana la 130 si am ramas asa (am vrut sa setez cruise controll-ul dar nu mi-a iesit din prima si la peste 100 mi-a fost frica sa ma uit la maneta). Nu stiu daca e de la cutia eCVT sau pur si simplu ca e automata, dar ne accelerand brusc chiar nu am simtit cand am ajuns la o viteza asa mare.

Doar doua incidente mai dubioase pana acum, ambele in mai putin de 12h. Prin Bucuresti (Stefan cel Mare - ora de varf) am primit si primul meu "deget mijlociu" in trafic. Eram pe banda trei (aveam cam 50Km/h si era liber in fata/spate) pentru ca la urmatorul semafor urma sa fac stanga cand m-a devansat un tip pe B2, a trecut in fata mea si dupa cateva secunde a scos mana pe geam si mi-a aratat semnul "prieteniei". Pe mine m-a amuzat si am crezut ca e de la faptul ca imi "permit" sa merg pe B3 cu lamaia si cu viteza relativ mica tinand cont de media de 7Km/h pe Stefan cel Mare la ora respectiva. Seara urma sa parchez cu fata pe un loc de parcare pe partea stanga si am semnalizat, m-am asigurat si am vazut ca cel din spatele meu s-a oprit. Din fata nu venea nimic asa ca am inceput virajul. M-am oprit cand eram deja pe jumatate pe contrasens orbit de faruri. Cine a venit din spate ne-a depasit pe amandoi si pe mine m-a ocolit la limta prin locul unde urmam sa parchez.


Pana acum consumul mediu e 5l/100Km asta fara sa incerc sa fac "ceva special" si oricum dupa ce am facut plinul (cam 230Ron) mi s-a parut misto range-ul de 850Km (cred ca are rezervor de 45L). Foarte ciudat la inceput plecatul de pe loc fara sunet, full electric si desi o sa fie momente in care o sa regret ca am condus din prima automata acum ma felicit pentru decizie. Primele zile cel putin, dar si acum, sunt destul de stresat cu faptul ca sunt singur in masina, fara instructor, incat nu mai aveam nevoie de stresul plecarii de pe loc fara sa imi moara motorul (in ultimele ore de scoale si inclusiv la examen nu mi s-a intamplat asta dar eram mega concentrat pe cum apas pe ambreaj).

Inca nu ma pasioneaza condusul dar incerc sa ma fortez sa o fac cat mai des (merg cu masina la birou desi cel putin la intors fac mai mult decat daca as folosi RATB). Desi la scoala si la examen nu aveam probleme cu parcatul acum simt ca sunt varza desi e plina de senzori, camera si chiar asistenta la parcarea laterala (invarte singura de volan - inca nu am folost asta ca pana acum am preferat sa parchez cu fata).

Apropo de parcat, alt lucru de mentionat e ca in weekendul trecut in parcarea de la Ikea am apreciat cand un tip care urma sa plece m-a vazut chinuindu-ma cu parcarea si a venit sa-mi dea indicatii de cum sa trag de volan ca locul era mult mai strampt decat parcarea de la birou sau de acasa.

Voi revenii cu detalii.

#2
A-ONE

A-ONE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,925
  • Înscris: 28.09.2017
Bun venit și să te bucuri de mașinuță!!!
Timpul le va rezolva pe toate.
Câteva poze ar fi bine venite...

#3
corcodel10

corcodel10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,226
  • Înscris: 12.12.2011
Sa o stapanesti sanatos!

Referitor la faza cu incepator, vei trece destul de repede peste ea pt ca te vei obisnui cu masina. Si eu am avut masina noua ca incepator, senzori pe spate si tot am atins-o, ce-i drept, foarte fin. Aceeasi chestie si cu bara fata, neaproximand exact am mai atins o bordura, un stalp, dar, la fel, fin, cat sa nu raman cu bara pe jos.  S-au rezolvat pe casco, dupa ce au mai fost acumulate zgarieturi din mediul inconjurator.
A ta e mai tehnologizata, deci nu ar trebui sa fie probleme.

Poze vrem!

#4
gelu11

gelu11

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 07.08.2006
Da, se pare ca am uitat un lucru destul de important :-) Din pacate nu prea am poze cu masina dar cam asta am gasit prin telefon. [ https://imgur.com/a/Ak8U1bk - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

https://imgur.com/a/Ak8U1bk

(din nou, total novice cu forumul si nu am stiut cum sa pun pozele altfel)

#5
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,149
  • Înscris: 13.11.2017
Felicitari pentru achizitie. Este o masina foarte buna, usor manevrabila si cu consum mic prin oras.
Cutia CVT te scuteste ca incepator de gafele facute de obicei cu o cutie manuala.
Nu stiu insa daca este pe platforma de Prius 3. Stiam ca noile Auris-uri vor fi pe aceasta platforma dar acestea vor aparea de la anul.

#6
A-ONE

A-ONE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,925
  • Înscris: 28.09.2017
Pentru urcat poze folosește varianta desktop - >more reply option - > alege fișierul și apoi click attach this File și add reply.

Attached Files



#7
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,142
  • Înscris: 08.12.2008
Felicitări pentru faptul că de la 15000 ai putut să "sari" la 21000 și nu ți-ai luat ceva... cunoscut și la moda. :)
Drumuri bune!
Obisnuieste-te sa ridici capota doar sa pui lichid de parbriz muuuuulti km de acum înainte. Ai grija de ea și vei vedea că nu îți va cere mare lucru. :)

#8
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Felicitari pentru achizitie; multi km fara incidente.

Ford4: Abia Prius 4 foloseste platforma TNGA - care intr-adevar este utilizata de noua serie Corolla (hatchback, sports wagon, sedan - se renunta la numele Auris).
Noua Corolla apare pe la noi anul viitor. Ar mai fi fost de asteptat...

#9
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,149
  • Înscris: 13.11.2017
@initiator : ai avut in vedere si Hyundai Ioniq hybrid ? Daca da, atunci ce ti-a placut mai mult la Auris hybrid ?

#10
gelu11

gelu11

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 07.08.2006

 Ford4, on 17 noiembrie 2018 - 00:11, said:

@initiator : ai avut in vedere si Hyundai Ioniq hybrid ? Daca da, atunci ce ti-a placut mai mult la Auris hybrid ?

Cred ca m-am uitat si la varianta asta destul de fugitiv dar eram destul de convins ca vreau Toyota (aveam in familie posesori de Corolla cu 10 ani fara probleme). Acum ca m-am uitat pe site-ul de prezentare parca regret putin dar apoi imi aduc aminte de faptul ca vroiam break cu portbagaj mai mare de 500L :-)

 LauCalin, on 16 noiembrie 2018 - 23:16, said:

Felicitări pentru faptul că de la 15000 ai putut să "sari" la 21000 și nu ți-ai luat ceva... cunoscut și la moda. Posted Image

Multumesc! Stiu ca in aceiasi bani puteam sa-mi iau ceva mult mai "dotat" si mai bine "vazut" dar am preferat cei 6 ani de garantie si fiabilitatea Toyota.

Edited by gelu11, 17 November 2018 - 00:44.


#11
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Initiatiator...pai ai vorbit DOAR despre tine si ''abilitatile'' tale de sofer. Despre masina aproape nimic.
Daca faci mult extraurban ( si cam faci dupa cum spui ) e cea mai proasta alegere masina aia. Adica...cari greutate moarta dupa tine degeaba.

Am facut si io calcule peste calcule si am luat tot diesel nou. N-ai cum sa bati consumul si cuplul de diesel cu nimic..

Am intrat si la Toyota. M-asteptam ca o masina hybrid sa aiba toate luminile LED, sa consume putin curent. Ciu-ciu.. E pa halogen si becuri cu filament.

#12
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

 mariovrs, on 17 noiembrie 2018 - 06:08, said:

Daca faci mult extraurban ( si cam faci dupa cum spui ) e cea mai proasta alegere masina aia. Adica...cari greutate moarta dupa tine degeaba.

S-ar putea sa constati ca greutatea diesel-ului tau sa fie mai mare decat Auris cu "greutate moarta"

Quote

Am facut si io calcule peste calcule si am luat tot diesel nou. N-ai cum sa bati consumul si cuplul de diesel cu nimic..
Attached File  IMG_0231.JPG   65.96K   261 downloads ia consum de autostrada 140+ km/h la un hibrid de 9 ani
Cat despre cuplu... hibridul il are instant pe electric, nu trebuie sa-i dau mii de ture Posted Image, in depasiri, unde ai nevoie de cuplu, isi face treaba bine de tot, dar intradevar, nu pot sa-mi pun remorca.

Quote

Am intrat si la Toyota. M-asteptam ca o masina hybrid sa aiba toate luminile LED, sa consume putin curent. Ciu-ciu.. E pa halogen si becuri cu filament.
Dar de ce sa consume putin curent? Vine factura mare la eon?


@gelu11 felicitari pt achizitie si multi km fara probleme!

Edited by robylup, 17 November 2018 - 08:52.


#13
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

 mariovrs, on 17 noiembrie 2018 - 06:08, said:


Am intrat si la Toyota. M-asteptam ca o masina hybrid sa aiba toate luminile LED, sa consume putin curent. Ciu-ciu.. E pa halogen si becuri cu filament.
Ai intrat sa vezi dotarile si la masini electrice? Acolo este beleaua, unele nu au LED

#14
arsmundis

arsmundis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,448
  • Înscris: 14.02.2018
Felicitari pentru masina. Am acelasi model luat acum 6 luni, am facut peste 6000 km si pe ansamblu sint multumit de ea. Eu am luat-o pentru consum si fiabilitate si cu toate ca merg 80% extraurban am consumul mediu pe vara 4,6 ( la viteze medii cam de 100-120kmh) . Acum de cand s-a mai racit vremea a crescut. E 4,8... daca ma gandesc ca la Mazda de dinainte diesel consumul era de 4,9-5,1 nu pot spune nimic. Faruri full led ai numai pe varianta de top Sol+. Din cate stiu nu e pe platforma de Prius, doar generatia urmatoare va fi. Aveam de ales intre Auris si Ioniq am luat Aurisul pentru ca am putut sa-mi pun optiuni de culoare si alte asemenea in timp ce Ioniq-ul ajungea odata sau maxim de 2 ori pe an in tara cu putine exemplare ( anul trecut s-au livrat doar 40 pe tara iar in primavara din cate mi-au spus dealerii asteptau ceva mai multe ) si nu puteai sa o configurezi decat daca asteptai minim 6 luni pana la urmatoarea livrare.

#15
gelu11

gelu11

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 07.08.2006

 mariovrs, on 17 noiembrie 2018 - 06:08, said:

Initiatiator...pai ai vorbit DOAR despre tine si ''abilitatile'' tale de sofer. Despre masina aproape nimic.

Ai dreptate, nu am spus prea multe despre masina pentru ca e posibil sa fie irelevanta parerea personala tinand cont ca nu am cu ce sa o compar - prima masina condusa in afara de Cielo si Logan de scoala. Incerc totusi sa dau niste detalii, cu ce mi-a placut/ ce ma deranjeaza pana acum:
  • Spatioasa - atat bancheta din spate cat si portbagajul (am mers la Ikea cu doua caricioare de copil si am avut loc si de ceva pachete de acolo)
  • Cutia automata "face toti banii" mai ales in traficul din Bucuresti, dar nu numai. Azi m-am oprit pe o panta f inclinata intr-o parcare de Mall si cred ca daca nu avea hill assist transpiram cativa litri pana sa reusesc sa repornesc mai ales ca aveam masina in spate
  • In "power mode" mai ales atunci apesi puternic pe acceleratie te impinge in scaun dar, din nou, putin irelevant ce zic eu ca nu am condus altceva
  • Din dotarile de baza ai citire/avertizare semne de circulatie, camera marsarier, lane assist, franare de urgenta in caz de impact iminent - care chiar mi-a intrat o data pentru ca il am setat pe cea mai  sensibila treapta si a considerat ca la un semafor astept prea mult pana sa franez.
  • Pentru ce am platit in plus (sa trec de la echiparea Luna la Sol): Climatizare automata, bi-zona - sotia are alte preferinte legata de temperatura optima; park assist - senzori de parcare fata/spate + "invarte singura" de volan la parcarile laterale; keyless entry and go - m-am obisnuit sa tin cheia in buzunar ca sa plec cu ea.
  • Din pacate credeam ca e inclusa si navigatia dar am aflat cand am ridicat-o ca nu e - cred ca ar costa cam 5000 Ron sa mi-o pun la ei in service
  • Nu are Android Auto sau Apple Car; sistemul de "entertainment" e destul de limitat
  • Inca nu m-am obisnuit cu dimensiunile ei - e destul de mare pentru un incepator sa incercerce sa o parcheze - traiasca senzorii si camera

 mariovrs, on 17 noiembrie 2018 - 06:08, said:

Daca faci mult extraurban ( si cam faci dupa cum spui ) e cea mai proasta alegere masina aia. Adica...cari greutate moarta dupa tine degeaba.
Am facut si io calcule peste calcule si am luat tot diesel nou. N-ai cum sa bati consumul si cuplul de diesel cu nimic..

Nu stiu exact cat de mult o sa fac extraurban/urban pentru ca acum nu am o pasiune pentru condus, dar cine stie, poate ajung sa o folosesc si sa merg la birou :-). Acum planul e sa o folosesc doar pentru iesiri de weekend si mici drumuri "domestice" in timpul saptamanii. In prima luna insa mi-am propus sa merg cu ea la birou si drumurile extraurbane au fost facute pana acum sa ma obisnuiesc cu condusul, nu neaparat dintr-o necesitate.

Legat totusi de "greutatea moarta" in extraurban, pana acum am reusit sa incarc bateria la maxim doar dupa un drum Ploiesti - Bucuresti pe DN1 (o lasam sa ajunga "singura" la 70 - in momentul in care ridici piciorul de pe acceleratie incepe sa se incarce bateria). Energie folosita din plin apoi in Bucuresti, mai ales la semaforul de la Arcul de Triumf unde nu s-a pornit de loc motorul termic si e super faina senzatia de a porni si inainta fara nici un zgomot de la motor.

Eu recunosc ca nu am facut nici un calcul prea complicat. Din start nu imi doream diesel (nu cred ca are rost o polemica despre asta, eu sunt complet pe dinafara de avantajele/dezavantajele diesel vs. benzina) pentru ca nu vreau peste cativa ani sa surpriza de a plati de n ori mai multe taxe, sau sa las masina la intrare in Vienna daca ma incumet pana acolo, sau sa-mi fie f greu sa o vand. Cand m-am hotarat ca vreau totusi masina noua mi-am propus un buget de 20K si sa fie o masina cu cel putin cutie automata, mai mult de 500L spatiu in portbagaj si fiabilitate cat mai mare. Sunt convins ca aveam optiuni care pot fi considerate mai bune dar, din nou, nu aveam nici o asteptare legata de cuplu sau chiar si confort. Ca sa intelegi cum am luat decizia, prima oara cand am condus modelul asta a fost dupa ce era deja platita. Nu am facut nici macar un test drive cu ea - sau alta masina.

Am mers totusi la un showroom Toyota sa o vad, cand eram deja convins ca pe asta o vreau. Sincer cred ca inconstient speram ca tipul de acolo sa-mi faca upsell la Priusul nou dar mi s-a parut amuzant ca la final, dupa ce mi-a prezentat modelul expus (Luna) si mi-a facut o "oferta" care era cu 300E mai mare decat pretul de pe site, mi-a zis ca el imi recomanda totusi sa iau 1000/2000E si sa ma duc in targ sa-mi iau o masina pentru inceput. I-am multumit pentru sfat si am sunat la alt dealer unde am comandat-o pt 500E mai putin si cu vopsea metalizata inclusa.

Edited by gelu11, 17 November 2018 - 18:57.


#16
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,142
  • Înscris: 08.12.2008
E ceva de park assist-ul ăla sau tot soferul parchează mai bine?

#17
gelu11

gelu11

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 07.08.2006

 LauCalin, on 17 noiembrie 2018 - 19:05, said:

E ceva de park assist-ul ăla sau tot soferul parchează mai bine?
Eu nu pot sa-ti zic, ca de cand am luat-o nu am parcat niciodata lateral. Poate @arsmundis are mai multe detalii. Eu oricum stiu ca sunt praf cu parcatul si daca as avea ocazia sigur l-as folosi. Un coleg era foarte reticent sa-l foloseasca la inceput (pe o Skoda Kodiaq) dar acum, desi conduce de 10+ ani, prefera sa il foloseasca pentru ca clar senzorii aia "vad" mai bine decat soferul daca e loc sau nu.

#18
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Eu in 17500 de km nu l.am folosit deloc, uit mereu sa.l testez cand parchez.
Stiu ca el, sistemul, ghideaza masina si tu doar trebuie sa manevrezi schimbatorul de viteze si mentii viteza adecvata pentru parcare

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GIN_-U5ZImY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by cata, 17 November 2018 - 19:22.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate