"Si nu ne duce pe noi in ispita"
#19
Posted 16 November 2018 - 21:35
logic1, on 16 noiembrie 2018 - 19:43, said: Iacov 1:13, 14 ”Nimeni, când este ispitit, să nu zică: „Sunt ispitit de Dumnezeu.” Căci Dumnezeu nu poate fi ispitit ca să facă rău, şi El însuşi nu ispiteşte pe nimeni. Ci fiecare este ispitit, când este atras de pofta lui însuşi şi momit”. 7. Supuneti-va, dar, lui Dumnezeu. Impotriviti-va diavolului, si el va fugi de la voi. 8. Apropiati-va de Dumnezeu, si El Se va apropia de voi. Curatati-va mainile, pacatosilor; curatati-va inima, oameni cu inima impartita! (Iacov 4) curatirea inimii de pofte rele si apropierea nostra de Dumnezeu face ca diavolul sa nu aibe putere asupra noastra ca sa ne ispiteasca, dar in primul rand asta trebuie sa fie doleanta noastra, caci fara aportul nostru nu se intampla nimic,nici cele rele, nici cele bune... dupa cum am inteles eu , toate se intampla ca omul sa realizeze in sinea lui ca are nevoie de Dumnezeu si fara El, nu poate razbi si a se mantui. Edited by GRATEFUL, 16 November 2018 - 21:42. |
#20
Posted 17 November 2018 - 00:16
GRATEFUL, on 16 noiembrie 2018 - 21:14, said:
traducerea Cornilescu suna in felul asta: 4. si ne iarta noua pacatele noastre, fiindca si noi iertam oricui ne este dator; si nu ne duce in ispita, ci izbaveste-ne de cel rau." (Luca 11) nu apare termenul "induce", care are un alt inteles. de altfel logic a explicat: acea rugaminte insa" izbaveste-na de cel rau" , tocmai la Ispititorul( initiatorul) face aluzie, care este o fiinta malefica, Satan. deci, faptul ca Dumnezeu permite derularea unor evenimente rele, nu inseamna ca le initiaza, fiind sursa raului. Indiferent că încercarea este de la vicisitudinile vieții sau de la o ființă, responsabilitatea o are Dumnezeu, pentru că este atotputernic. De aceea el ne ”duce” în încercare, deși de fapt doar o permite. Așa cum am citat din BTF, ”Şi nu ne duce pe noi în ispită, ci scapă-ne de rău”, nu este vorba de o ființă, ci de relele care vin peste noi, ”rău” fiind adjectiv la genul neutru. |
#21
Posted 17 November 2018 - 10:41
#22
Posted 17 November 2018 - 11:38
logic1, on 17 noiembrie 2018 - 00:16, said: Indiferent că încercarea este de la vicisitudinile vieții sau de la o ființă, responsabilitatea o are Dumnezeu, pentru că este atotputernic. De aceea el ne ”duce” în încercare, deși de fapt doar o permite. Așa cum am citat din BTF, ”Şi nu ne duce pe noi în ispită, ci scapă-ne de rău”, nu este vorba de o ființă, ci de relele care vin peste noi, ”rău” fiind adjectiv la genul neutru. |
#23
Posted 17 November 2018 - 13:10
mario_bril, on 17 noiembrie 2018 - 10:41, said:
Genurile sunt ale substantivelor, nu ale adjectivelor, să știi. Adjectivele doar se acordă după gen număr și caz cu substantivele. Evident, genul este al substantivelor, dar aici substantivul este subînțeles prin adjectiv, și așa scrie în Interliniar sub ponerou: ”adjectiv - genitiv/singular/neutru”. GRATEFUL, on 17 noiembrie 2018 - 11:38, said:
Cornilescu zice "si nu ne duce in ispita, ci izbaveste-ne de cel rau", deci apare cu aricolul "cel". mie mi se pare mult mai logic ca ne rugam lui Dumnezeu sa ne salveze de sursa relelor pe care o reprezinta "cel rau", indicand spre o persoana/ entitate constienta in esenta rea. Cornilescu este influențat de prejudecata teologică și ignoră ce scrie în greacă. Aici însă răul este un lucru (un rău, două rele), nu o persoană (un rău, doi răi sau o rea, două rele). Deci corect este ”scapă-ne de rău”. Vezi cum traduc diferitele versiuni. La fel în 1 Ioan 5:19, BTF: ”Ştim că suntem din Dumnezeu şi că toată lumea zace în răutate”. Precum și în multe alte pasaje. |
#24
Posted 17 November 2018 - 13:15
logic1, on 17 noiembrie 2018 - 13:10, said:
Evident, genul este al substantivelor, dar aici substantivul este subînțeles prin adjectiv, și așa scrie în Interliniar sub ponerou: ”adjectiv - genitiv/singular/neutru”. |
#25
Posted 17 November 2018 - 13:31
Ai auzit acum de substantivizare. Omul cât trăiește, învață...
|
#26
Posted 17 November 2018 - 13:34
logic1, on 17 noiembrie 2018 - 13:10, said:
Evident, genul este al substantivelor, dar aici substantivul este subînțeles prin adjectiv, și așa scrie în Interliniar sub ponerou: ”adjectiv - genitiv/singular/neutru”. inainte de ponerou exista un articol tou, netradus. ce inseamna acel articol? |
#27
Posted 17 November 2018 - 13:34
logic1, on 17 noiembrie 2018 - 13:31, said:
Ai auzit acum de substantivizare. Omul cât trăiește, învață... Nici vorbă de aiurelile expuse de dumneata. |
#28
Posted 17 November 2018 - 14:09
Dacă negi ce spune Interliniarul și DEX-ul, nu te mai pot ajuta... mai mult de atât este divagație, off.
LE Vezi aici: Schimbarea valorii gramaticale a adjectivului in limba romana 1.O constructie in care se afla un substantiv insotit de adjectiv poate fi simplificata prin inlaturarea substantivului: Omul intelept sa lase totdeauna sa treaca de la sine. -> Inteleptul sa lase totdeauna sa treaca de la sine. Trandafirul cel rosu este mai proaspat. -> Cel rosu este mai proaspat. In constructiile simplificate, cuvintele ‘inteleptul’ si ‘cel rosu’ nu mai insotesc un substantiv, deci si-au pierdut valoarea de adjectiv si au castigat valoarea de substantiv (s-au substantivat). Substantivarea adjectivului ‘intelept’ s-a facut prin articularea lui cu articolul hotarat enclitic (-l). Adjectivul substantivat ‘cel rosu’ n-a avut nevoie de articolul hotarat enclitic, pentru ca el avea deja un articol hotarat (cel). Adjectivele devenite substantive se comporta ca orice substantiv. GRATEFUL, on 17 noiembrie 2018 - 13:34, said:
https://bibliaparale...r/luke/11-4.htm inainte de ponerou exista un articol tou, netradus. ce inseamna acel articol? Articolul este cerut de declinare și este la genul neutru, indicând un lucru (noțiune abstractă) - în acest caz răul pe care-l reprezintă ispita/încercarea. Este cerut în greacă, dar nu și în română. Logica frazei este ”nu ne duce în încercare, ci scapă-ne de ea/din ea” Edited by logic1, 17 November 2018 - 14:36. |
|
#29
Posted 17 November 2018 - 15:15
logic1, on 17 noiembrie 2018 - 14:09, said:
Articolul este cerut de declinare și este la genul neutru, indicând un lucru (noțiune abstractă) - în acest caz răul pe care-l reprezintă ispita/încercarea. Este cerut în greacă, dar nu și în română. Logica frazei este ”nu ne duce în încercare, ci scapă-ne de ea/din ea” * am afirmat asta gandindu-ma la faptul ca limba maghiara care nu cunoaste genul gramatical. Edited by GRATEFUL, 17 November 2018 - 15:25. |
#30
Posted 17 November 2018 - 17:55
Dintre versiunile pe care le-am indicat la BibleHub, 14 spun ”rău” și 14 ”cel rău”. Dar aparțin toate unor biserici/traducători care cred în existența personală a lui Satan.
Interliniarele arată că se traduce ”rău”, nu ”cel rău”. La fel traducerile literale. De exemplu: Berean Study Bible Berean Literal Bible Young's Literal Translation Referitor la ”răul” de care ne rugăm să fim scăpați: HELPS Word-studies 4190 ponērós (an adjective which is also used substantively, derived from 4192 /pónos, "pain, laborious trouble") – properly, pain-ridden, emphasizing the inevitable agonies (misery) that always go with evil. Ponos este ”durere” în Apocalipsa 21:4. Desigur că ne formăm o gândire diferită dacă ne rugăm zilnic să fim eliberați de cineva rău sau de răul asociat ”încercării” în care suntem duși de Dumnezeu (în sensul permiterii corective). Matei 5:39, GBV2001 ”Dar Eu vă spun: Nu vă împotriviţi răului; ci, oricui te loveşte peste obrazul drept, întoarce-i şi pe celălalt”. King James Bible Berean Literal Bible |
#31
Posted 17 November 2018 - 18:39
logic1, on 17 noiembrie 2018 - 17:55, said: Matei 5:39, GBV2001 ”Dar Eu vă spun: Nu vă împotriviţi răului; ci, oricui te loveşte peste obrazul drept, întoarce-i şi pe celălalt”. De ce ar spune isus asa ceva ? De ce nu ne-am impotrivi raului ? Eu cred ca ar trebui sa ne impotrivim raului, nu sa lasam sa influenteze realitatea. Un om bun nu te-ar lovi peste obraz ci doar cel rau. Daca o cladire se prabuseste peste oameni, este un lucru rau, insa nu te poti impotrivi acestui fel de rau. Eu zic ca ai o problema serioasa cand negi existenta personajului malefic numit Satan. In evanghelii isus exorcizeaza demonizati, interesant e ca si "alunga" demonii spunandu-le :"iesi ". |
#32
Posted 17 November 2018 - 19:15
Poți să te împotrivești răului, dar numai până la punctul de a ”Nu fi învins de rău, ci învinge răul prin bine” (Rom. 12:21). Dacă îl lovești pe cel ce te-a lovit peste obraz și prin asta te-a provocat, ai fost învins de rău, care va prelua controlul. Sfatul biblic este ”Pentru ce nu suferiţi mai bine să fiţi nedreptăţiţi? De ce nu răbdaţi mai bine paguba?” (1 Cor. 6:7)
Edited by logic1, 17 November 2018 - 19:17. |
#33
Posted 17 November 2018 - 22:01
logic1, on 17 noiembrie 2018 - 19:15, said:
Poți să te împotrivești răului, dar numai până la punctul de a ”Nu fi învins de rău, ci învinge răul prin bine” (Rom. 12:21). Dacă îl lovești pe cel ce te-a lovit peste obraz și prin asta te-a provocat, ai fost învins de rău, care va prelua controlul. Sfatul biblic este ”Pentru ce nu suferiţi mai bine să fiţi nedreptăţiţi? De ce nu răbdaţi mai bine paguba?” (1 Cor. 6:7) |
|
#34
Posted 18 November 2018 - 07:48
pacopaco1967, on 17 noiembrie 2018 - 18:39, said: De ce ar spune isus asa ceva ? De ce nu ne-am impotrivi raului ? Eu cred ca ar trebui sa ne impotrivim raului, nu sa lasam sa influenteze realitatea. Un om bun nu te-ar lovi peste obraz ci doar cel rau. Daca o cladire se prabuseste peste oameni, este un lucru rau, insa nu te poti impotrivi acestui fel de rau. Eu zic ca ai o problema serioasa cand negi existenta personajului malefic numit Satan. In evanghelii isus exorcizeaza demonizati, interesant e ca si "alunga" demonii spunandu-le :"iesi ". Dacă cineva te lovește, comite ceva rău. Dacă tu îl lovești înapoi, comiți ceva rău și tu și nu e nicio diferența între tine și el. De aceea spune Iisus sa nu ne împotrivim râului, in sensul de a nu Răspunde cu aceeași masura. Răul nu poate fi înfrânt decât cu bine. |
#35
Posted 18 November 2018 - 09:29
logic1, on 17 noiembrie 2018 - 19:15, said:
Poți să te împotrivești răului, dar numai până la punctul de a ”Nu fi învins de rău, ci învinge răul prin bine” (Rom. 12:21). Dacă îl lovești pe cel ce te-a lovit peste obraz și prin asta te-a provocat, ai fost învins de rău, care va prelua controlul. Sfatul biblic este ”Pentru ce nu suferiți mai bine să fiți nedreptățiți? De ce nu răbdați mai bine paguba?” (1 Cor. 6:7) |
#36
Posted 18 November 2018 - 09:46
Reduci omul la o marionetă, manipulată de Dumnezeu și Satan...
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users