Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

Repozitionare acumulator auto

- - - - -
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#19
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
in general se cauta gruparea elementelo
- parte electrica (acumulator, relee, sigurante)
- curele toate pe o parte una peste alta
- lichide (rezervor antigel, lichid parbriz)
- radiatoare (de racire motor, clima, ulei)
- rezervorul cat mai departe de motor
etc.

Edited by arg, 16 November 2018 - 09:47.


#20
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Pune bateria pe mijloc, ca la Dacia 1300. Dilema cu echilibratul e o prostie, un singur pasager e de 3-4 ori mai greu decat o baterie, cum rezolvi cu echilibrarea? Il faci bucati si-l distribui uniform prin masina? Exista o gramada de Opeluri cu motorizarea ta, cu bateria in dreapta, in "tunel", vezi modelele Combo, dar si unele Astra. Partea nasoala e ca trebuie sa demontezi jumate grilaj, sa scoti bateria. Eu ma mir, unde ai gasit tu loc in dreapta, sa pui bateria, fara sa incurce cu nimic, stiind ca e un motor f inghesuit.

#21
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Inghesuit poate e H-ul (urmatorul dupa G) si in plus n-am nici AC/clima. Poti pierde porcu' printre motor si radiator Posted Image

In dreapta n-am decat filtrul aer dar si asta vine "manarit" ...in plus mai am de adaptat instalatia electrica de la debitmetru si tronsoane din admisie pt a face loc la "ceva" pe care mi s-a casunat mie rau de tot ! Posted Image

Ca dubiu era doar faza cu "echilibrarea" (dar am vazut acum poze cu Corsa cu bateria in dreapta sub stergatoare). Cea mai mare problema va fi ca trebuie sa ma strecor cu aductiunea aer proaspat din fata masinii pe langa farul stanga si ma incurca grav intercoolerul dar daca tai putin din flex masca fata cred ca pot rezolva.

(n-am loc man pt bateria pe mijloc :) :) ....Acolo am mutate ECU si EDU care initial erau fixate pe motor. Si de altfel nu cred ca s-ar inchide capota dar se poate taia din ea la o adica , nu ? :)

Edited by ncu, 16 November 2018 - 10:25.


#22
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Normal, asa ca americanii care scot priza de aer prin capota, tu scoti jumate baterie.
Sa obturezi fluxul de aer de la radiator cu bateria, nu pare o idee buna, mai ales vara. Daca scoti filtrul de aer si pui unul sport, ai scapat de o gramada de tubulatura, castigi spatiu, dar ramai fara priza de aer cald, pt iarna.

#23
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Nu pot fixa bateria decat in dreapta langa suportul telescop. Pe mijloc, in fata radiatorului am evacuarea si turbina deci nici vorba sa strecori acolo un acumulator.

Nu cred in filtrele sport, fie ele si conice iar despre "fluxul de aer cald pe iarna" nu stiu ce sa zic... Eu ma chinui de vreo 2 ani sa racesc cat mai mult aerul din admisie !

Edited by ncu, 16 November 2018 - 10:40.


#24
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015

View Postldpe, on 16 noiembrie 2018 - 08:40, said:

Pozitionarea unui acumulator este efectuata de minim 30 de ingineri proiectanti si tine seama de circulatia aerului cald, lungime conductor , sectiune conductor, probabilitate impact frontal, probabilitate incendiu , dirijarea gazelor explozive ce se formeaza in timpul reactiilor chimice s.a. - daca crezi ca faci un lucru mai bun decat proiectantul ...
Ihi. Si vine tot proiectantul si-i pune o cutie de plastic sau o pasla din aia pe ea si gata cu pozitionarea.
Hai ma, pe bune? 30 de ingineri proiectanti pentru pozitia bateriei? Sa nu-mi spui c-ai terminat si AR-ul :D

Se fac modificari la greu in domeniul asta. Ba pentru niste aplicatii mai pretentioase care necesita baterie mai mare (sistem de sunet, troliu, accesorii gen frigider auto si inverter) ori chiar montarea unei baterii suplimentare cu adaugarea unui modul capabil sa faca managementul incarcarii ambelor baterii in functie de caracteristicile tehnice si gradul de incarcare sau descarcare.

Ce vrea colegul nostru nu este ceva chiar atat de SF cum isi imagineaza unii. Se poate muta bateria. Cu conditia sa tii cont de anumite lucruri care s-au enumerat mai sus deja.

#25
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

View PostReactor2015, on 16 noiembrie 2018 - 11:10, said:

... Se fac modificari la greu in domeniul asta. ...
a se citi "modificari" = improvizatii, carpeli, etc...

Edited by arg, 16 November 2018 - 13:10.


#26
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Te inseli.
Documenteaza-te! Da o simpla cautare pe google si ai sa fii uimit ce gasesti.

#27
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

View PostReactor2015, on 16 noiembrie 2018 - 13:25, said:

.....ai sa fii uimit ce gasesti.
am fost uimit de ce tampenii am gasit.
sunt putini care inteleg misterele unei masini, dar si mai putini sunt in stare sa le modifice corect.

daca vrei face teoria surubului dar nu cred ca este cazul.

p.s. orice modificare de genul asta ar trebui sa ajuga la rar, pentru omologare.

Edited by arg, 16 November 2018 - 14:12.


#28
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Necunoscuta mea era daca exista vreun motiv tehnic, constructiv sau de design pt care bateria masinii se pune de regula in stanga de catre constructor si inca n-am aflat ca ar exista unul serios sau destul de serios incat sa-mi afecteze pozitia ori dinamica masinii. Era logic ca o greutate de max 20 kg nu va destabiliza orizontala masinii dar mi-am zis ca o fi ceva totusi in treaba asta.

Unii le numesc improvizatii si carpeli, altii le considera lucruri uzuale , ce sa zic, fiecare cu parerea lui, dar atata timp cate se evita "ti ga ni a" si se face un lucru serios, nu vad de ce nu. In fond in cazul asta este vorba despre prelungirea unui conductor (+) si atat.

RAR-ul se uita la astfel de modificari electrice in cazul in care acel conductor strapunge caroseria undeva pe traseu sau traverseaza o zona cu risc de inflamabilitate ceea ce nu e cazul la mine.
Oricum sunt curios cu prima ocazie la ITP daca zic ceva baietii desi cred ca nici macar nu vor remarca ! Posted Image

Edited by ncu, 16 November 2018 - 17:50.


#29
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,980
  • Înscris: 24.02.2006

View Postncu, on 16 noiembrie 2018 - 09:40, said:

1- este vorba de prelungirea unui singur conductor (PLUS) cu 70-100 cm

nu realizezi tu, dar practic prelungesti (aproape) toate cablurile din masina cu 70-100 cm :)

dar daca folosesti un cablu suficient de gros, ar trebui sa fie ok.

#30
xcvt

xcvt

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 171
  • Înscris: 17.11.2018
Daca faci modificari o sa ai probleme la ITP s-au RAR.

#31
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
La RAR nu cred sa mai fie necesar sa ajung cu masina asta (eventual ca-mi zboara astia talonu' pt alte probleme /  modificari vizibile Posted Image ) ...iar daca la ITP se vor agata de mine, ok, voi aduce totul la starea initiala.
Dar repet, am sentimentul ca nici macar nu vor remarca ca e mutat acumulatorul ! Posted Image

Edited by ncu, 17 November 2018 - 18:35.


#32
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,150
  • Înscris: 24.06.2006

View Postncu, on 16 noiembrie 2018 - 08:18, said:

Nu stiu daca e o chestie tehnica constructiva sau doar de design dar am observat ca autoturismele in general au acumulatorul montat pe partea stanga (cum stai la volan) si asta ma duce cu gandul ca o fi un rationament in treaba asta.
rationamentul este ca e pusa unde are loc sub capota, adica deasupra cutiei, ca doar n-o s-o puna deasupra motorului, intamplator majoritatea cu motor pozitionat transversal, au motorul in dreapta

View Postcspot, on 16 noiembrie 2018 - 08:36, said:

Este pus in asa fel incat sa fie cat mai aproape de electromotor. Daca pui cabluri mai lungi nu mai porneste masina.
asta-i din putul gandirii

View Postaltuser09, on 16 noiembrie 2018 - 08:45, said:

Posibil sa fie vorba si de echilibrare, de repartizarea uniforma a greutatii.
nici vorba, doar acolo mai este loc, de ex. Volvo XC90 o are in spate, aia nu trebuie echilibrata?

#33
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013

View Postxcvt, on 17 noiembrie 2018 - 14:16, said:

Daca faci modificari o sa ai probleme la ITP s-au RAR.

Trebuie sa-ti multumesc, man ! Posted Image
Nu pt ca ai fi avut dreptate, nu pt asta ci pentru faptul ca m-ai facut sa ma duc sa scot talonu' sa ma uit cand imi expira ITP-ul ! Posted Image
Umblam cu el expirat de o luna si habar nu aveam.

Am fost azi si am  facut inspectia (bateria e inca la locul ei) si pana mi-a chinuit ala masina pe rolele de frana, am intrebat despre mutarea bateriei si daca mi se acorda trecerea inspectiei in cazul asta.

Raspunsul ?

...muta-ti ce vrei, pune-ti bateria pe care parte a motorului vrei dar sper ca nu vi la noi cu un ghem de fire si improvizatii ca te scot afara. Bateria sa fie fixata teapan si in  suportul ei original fixat in suruburi, cablul adaugat conectat ferm, fixat in cleme plastic si trecut prin zone ferite de caldura eventual izolat suplimentar si spor la treaba ! Posted Image
Asta ce vrei tu nu e modificare, e copilarie ....stai sa vezi cu ce vin unii ca nu stiu de unde sa ma culeg ! Posted Image

PS - din vreo 3 foto am ales una mai "tremuranda" ...pt ca asa Posted Image

Attached Files


Edited by ncu, 19 November 2018 - 21:39.


#34
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,528
  • Înscris: 08.03.2017

View PostReactor2015, on 16 noiembrie 2018 - 11:10, said:

Hai ma, pe bune? 30 de ingineri proiectanti pentru pozitia bateriei? Sa nu-mi spui c-ai terminat si AR-ul Posted Image
"Peste 2.000 de tehnicieni lucrează în cadrul centrului tehnologic de cercetare şi dezvoltare al producătorului de componente auto Continental..."
"Continental a investit 20 mil. euro în extinderea centrului din vestul ţării şi mai caută 400 de ingineri pe care să-i angajeze în perioada următoare..."
Da, si ei tot la proiectare auto lucreaza , pentru ceva din sec 21 , secol in care se foloseste Autocad, inainte se facea totul manual, calcule, schite, planse iar numarul posibil sa fie dublu sau triplu , vorbesc de proiectare de la zero nu copy/paste , luam sasiu de la...motor de la...designer de caroserie si gata , iese Lada care practic e un Opel restilizat .
Sursa : https://www.zf.ro/au...ingure-10340155

In alta ordine de idei : numai sa te apuci sa cumperi un cablu de sudura sa spunem, sa-i masori rezistenta, caderea de tensiune pe lungime , rezistenta la izolatie si caldura sa vezi ce de scule si timp si sapaturi pe net te costa . Cablurile de amperaj , izolate ok costa foarte mult, mult peste cat merita , se gasesc la firme ce comercializeaza echipamente audio de mare putere .
Practic un scurt masiv datorat contactelor slabe, cablului prost dimensionat, strapungere izolatie s.a. la acumulatoare ce nu au protectie prin siguranta la plus se finalizeaza prin blocarea cuiului de deschidere capota si imposibilitatea de a deschide aceasta terminandu-se cu distrugerea 100% a autovehiculului .

Edited by ldpe, 20 November 2018 - 09:41.


#35
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013

View Postldpe, on 20 noiembrie 2018 - 09:41, said:

Practic un scurt masiv datorat contactelor slabe, cablului prost dimensionat, strapungere izolatie s.a. la acumulatoare ce nu au protectie prin siguranta la plus se finalizeaza prin blocarea cuiului de deschidere capota si imposibilitatea de a deschide aceasta terminandu-se cu distrugerea 100% a autovehiculului .

Pastrez protectie, sigurante, pastrez tot doar se va realiza o prelungire.

Faza cu "cuiu" nu am inteles-o, pe bune.

Edited by ncu, 20 November 2018 - 12:37.


#36
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015

View Postarg, on 16 noiembrie 2018 - 14:11, said:

...

p.s. orice modificare de genul asta ar trebui sa ajuga la rar, pentru omologare.
WTF i just read?!?
Bine, tu te duci la RAR sa ti-o omologhezi cand ii schimbi boxele, ii pui amplificator, condensator, eventual baterie suplimentara sau cu alte caracteristici decat originalul?
Ai habar ce se verifica la RAR? Te intreb cat se poate de politicos si pe un ton cat se poate de colegial.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate