Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 

Repozitionare acumulator auto

- - - - -
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#1
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Salutare !

Nu stiu daca e o chestie tehnica constructiva sau doar de design dar am observat ca autoturismele in general au acumulatorul montat pe partea stanga (cum stai la volan) si asta ma duce cu gandul ca o fi un rationament in treaba asta.

Avand niste idei in cap, nu le pot pune in aplicare pt ca ma incurca acumulatorul masinii in pozitia pusa de constructor (Astra G 1.7dti) si as vrea sa-l repozitionez in partea opusa in compartimentul motor, evident, cu suportul lui, prelungirea conductorilor si tot ce trebuie.

Exista vreun detaliu tehnic pt care constructorul l-a montat pe partea stanga ? Ar influenta intr-un fel dinamica masinii mutandu-l pe dreapta ? ...eu stiu ..... sa stea partea dreapta usoar mai lasata avand in vedere si inclinatia soselelor sau alte aspecte ? (aproximez ca acumulatorul are undeva pana in 20 kg)

(am luat in considerare si varianta mutarii acumulatorului in portbagaj ca si la unele modele de BMW dar simt ca m-as complica)

#2
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Cablu gros si treaba facuta cu responsabilitate. In rest, nu ai de ce sa iti faci griji.

#3
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Am mai avut o tentativa de a ma apuca de repozitionare in urma cu vreo 3 saptamani impreuna cu un amic dar in final m-a zapacit de cap pe motiv ca nu degeaba la majoritatea masinilor e acumulatorul montat pe partea stanga si cu asta m-a pus pe ganduri.

Edited by ncu, 16 November 2018 - 08:28.


#4
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Este pus in asa fel incat sa fie cat mai aproape de electromotor. Daca pui cabluri mai lungi nu mai porneste masina.

#5
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013

View Postcspot, on 16 noiembrie 2018 - 08:36, said:

Este pus in asa fel incat sa fie cat mai aproape de electromotor. Daca pui cabluri mai lungi nu mai porneste masina.


Si BMW-urile cu bateria in portbagaj din fabricatie cum pornesc ?

In fond cred ca as prelungi "plusul" cu vreo 70 cm (minusul il iau de la caroserie din zona)

Edited by ncu, 16 November 2018 - 08:40.


#6
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,527
  • Înscris: 08.03.2017
Pozitionarea unui acumulator este efectuata de minim 30 de ingineri proiectanti si tine seama de circulatia aerului cald, lungime conductor , sectiune conductor, probabilitate impact frontal, probabilitate incendiu , dirijarea gazelor explozive ce se formeaza in timpul reactiilor chimice s.a. - daca crezi ca faci un lucru mai bun decat proiectantul ...

#7
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007

View Postcspot, on 16 noiembrie 2018 - 08:36, said:

Este pus in asa fel incat sa fie cat mai aproape de electromotor. Daca pui cabluri mai lungi nu mai porneste masina.
De-aia nu porneste masina masina cu cabluri de la alata masina...ca sunt prea lungi Posted Image...doamne,mare ti-e gradina!
@ncu:  e pus in stanga,ca sa compenseze greutatea pasagerului care sta in dreapta soferului :)...scuze pentru ironie.La Corsa e in drepta si...nu e nicio problema.

Edited by danpet, 16 November 2018 - 08:45.


#8
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
@Idpe - pai de-asta m-am oprit si am zis sa intreb. Este ceva in treaba asta cu bateria pe stanga ? Da, daca vedeam aleatoriu pe masini montate baterii cand pe stanga cand pe dreapta, ok, nici nu-mi mai bateam capu' cu aspectul asta si era mutata deja.

Edited by ncu, 16 November 2018 - 08:43.


#9
altuser09

altuser09

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,409
  • Înscris: 25.08.2009
Posibil sa fie vorba si de echilibrare, de repartizarea uniforma a greutatii.

#10
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017

View Postldpe, on 16 noiembrie 2018 - 08:40, said:

Pozitionarea unui acumulator este efectuata de minim 30 de ingineri proiectanti si tine seama de circulatia aerului cald, lungime conductor , sectiune conductor, probabilitate impact frontal, probabilitate incendiu , dirijarea gazelor explozive ce se formeaza in timpul reactiilor chimice s.a. - daca crezi ca faci un lucru mai bun decat proiectantul ...
Corect ...și în final îl pun pe unde mai rămîne loc ...

#11
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013

View Postdanpet, on 16 noiembrie 2018 - 08:42, said:


@ncu:  e pus in stanga,ca sa compenseze greutatea pasagerului care sta in dreapta soferului Posted Image...scuze pentru ironie.La Corsa e in drepta si...nu e nicio problema.

La Corsa ce model ? Am dat o cautare pe internet dupa poze cu masini cu capotele ridicate dar n-am gasit macar una bucata cu bateria in dreapta ...si totusi stiu din amintiri ca am vazut pe undeva in realitate (probabil nu-s prea multe)

Acumulatorul e de 72 deci e cam marisor dar nu ceva extraordinar si dupa cum am spus, nu cred sa depaseasca 20 kg.

#12
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Ideea este ca bateria sa fie ( cel putin la motoarele transversale ) in zona dinspre cutia de viteze , nu spre distributie. Ar incurca destul de mult sa pui niste cabluri groase prin fata sau spatele motorului . In fata ar incurca din cauza ventilatoarelor iar in spate din cauza galeriei de evacuare care este fierbinte . Este destul de logica pozitionarea. Intrucat electromotorul invarte volantul , care volant este spre cutie , este si o chestie de greutate mai mica si economie de cablu .La unele masini se prevede din constructie o a doua baterie , care are rol de backup , si exista sisteme de management al  consumului de curent . Daca masina este prevazuta cu tubulatura specifica de protectie , nu este o problema. De obicei , trecerea cablurilor se face prin partea din spate a motorului , intre motor si caroserie , undeva in partea de sus , pentru a exista acces facil la demontare . Daca faci o treaba sanatoasa , cu cablare pe caroserie , fara balanganeli , nu ai de ce sa iti faci probleme. Poti pune bateria unde vrei tu ...si in remorca sau sub scaune si bancheta din spate .

Edited by JurasikMan, 16 November 2018 - 08:58.


#13
MirceaDWC

MirceaDWC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,060
  • Înscris: 28.02.2006
Pune-l unde vrei. Unele il au in portbagaj, altele in stanga, am vazut si sub scaunul soferului/pasagerului. Totul este sa folosesti cabluri de sectiune corespunzatoare si sa le pozezi astfel incat sa nu se frece de nimic din trepidatii.

#14
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,527
  • Înscris: 08.03.2017

View Postncu, on 16 noiembrie 2018 - 08:43, said:

Da, daca vedeam aleatoriu pe masini montate baterii cand pe stanga cand pe dreapta, ok, nici nu-mi mai bateam capu' cu aspectul asta si era mutata deja.
In primul rand trebuie sa te uiti ce ai sub acumulator, daca ai observat la auto se cauta ca sub platforma acc sa nu existe nimic sau nimic important in caz de scurgeri de acid . De exemplu prinzi o bucata din galeria de avacuare , curge acid pe teava incinsa , cam cat de bine te simti cu vapori de acid in timp ce conduci ...
Cablul folosit trebuie sa fie de sectiune cat mai mare posibil, contacte presate cu presa speciala, firul din cupru, izolatia rezistenta la caldura si foc - siliconic daca se poate .
Un acumulator are in jur de 18-20 kg , si repartitia greutatii conteaza .
Daca tot vrei sa faci un lucru bun il muti cu totul din compartimentul motor , il pui in portbagaj , cumperi un AGM deep cycle orbital pe care il poti monta si cu turu in sus , tragi 2 cabluri sanatoase de sudura sectiune 35 mm , contacte de 400v cu surub din cupru si stai in fata, caldura nu va mai afecta acumulatorul . Cei care prepara masini pentru off road ti-o fac de zici ca asa a venit din fabrica , la acele masini se monteaza un al doilea acc pentru accesorii de forta : troliu, cabestan , faruri s.a.

Edited by ldpe, 16 November 2018 - 08:56.


#15
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,641
  • Înscris: 23.04.2007

View PostJurasikMan, on 16 noiembrie 2018 - 08:51, said:

in zona dinspre cutia de viteze
Exact ... cutia e mai mica decit motoru' si in zona ei e spatiu mai mult.

View PostMirceaDWC, on 16 noiembrie 2018 - 08:52, said:

sa le pozezi astfel incat sa nu se frece de nimic din trepidatii.
Posted Image Posted Image Posted Image

#16
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Nu e prima modificare adusa masinii si nu ma joc cu improvizatii cu atat mai putin cu acumulatorul. Si asa am diverse discutii pe la ITP (deocamdata "amicale") si n-as avea chef sa ma trimita inapoi sa mut bateria in locul original.

Ma interesa din punct de vedere al greutatii si eventuale ciudatenii aparute in planitatea masinii pe drum dar se pare ca nu sunt astfel de probleme.

View Postldpe, on 16 noiembrie 2018 - 08:55, said:

In primul rand trebuie sa te uiti ce ai sub acumulator, daca ai observat la auto se cauta ca sub platforma acc sa nu existe nimic sau nimic important in caz de scurgeri de acid . De exemplu prinzi o bucata din galeria de avacuare , curge acid pe teava incinsa , cam cat de bine te simti cu vapori de acid in timp ce conduci ...
Cablul folosit trebuie sa fie de sectiune cat mai mare posibil, contacte presate cu presa speciala, firul din cupru, izolatia rezistenta la caldura si foc - siliconic daca se poate .
Un acumulator are in jur de 18-20 kg , si repartitia greutatii conteaza .
Daca tot vrei sa faci un lucru bun il muti cu totul din compartimentul motor , il pui in portbagaj , cumperi un AGM deep cycle orbital pe care il poti monta si cu turu in sus , tragi 2 cabluri sanatoase de sudura sectiune 35 mm , contacte de 400v cu surub din cupru si stai in fata, caldura nu va mai afecta acumulatorul . Cei care prepara masini pentru off road ti-o fac de zici ca asa a venit din fabrica , la acele masini se monteaza un al doilea acc pentru accesorii de forta : troliu, cabestan , faruri s.a.

Sub baterie pe locul original nu este nimic decat CV insa e tare inghesuita. In dreapta  unde vreau sa o montez chiar nu mai este nimic sub potentialul loc  decat scutul.
Evacuarea (fierbinte) la motorul asta este pozitionata in partea din fata (central) unde am si turbina deci in nici una din variante nu ar avea treaba cu bateria.

Si nu trebuie sa apelez la nimeni pt ca am scule si cunostinte de tinichigerie si in fond nu e o treaba care sa ridice nu stiu ce probleme. Totusi in  portbagaj nu as vrea sa o mut.

Edited by ncu, 16 November 2018 - 09:17.


#17
paso87

paso87

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,447
  • Înscris: 06.08.2008
Pai cateva motive pentru care, zic eu, se pune langa motor:
1. Lungimea cablurilor. Cu cat mai scurte, cu atat caderea de tensiune mai mica. Grosimea conteaza. Vorbim de 12VDC si curenti de .... 200A? Pe cabluri lungi caderea de tensiune trebuie compensata. Ghici cum!
Cabluri groase.
2. Masa de la baterie se pune pe motor si de la motor pe caroserie/sasiu/etc. Motorul trage masa direct din baterie. Traseul e gandit sa dea 100-200-300-400A pentru timp scurt. Cum crezi ca s-ar simti curentul tras prin ECU/ECM/BORD etc daca masa spre motor e slaba ?
3. Cablurile scurte au sigurantele puse la borna. Daca tu pui bateria in alt loc trebuie redimensionat corect partea respectiva de instalatie. Din nou, daca tu crezi ca e mai simplu, refaci calculele facute de o echipa de ingineri si aia e.
4. Bateriile prost incarcate/neincarcate pot da gaze sau se pot incazi excesiv. Ce faci daca o pozitionezi prost si incepe sa curga ? Mai ales in portbagaz. Acidul ala... nu e prea bun.
5. Incarcarea ei se face prin cabluri dedicate. Crezi ca le poti prelungi suficient si le poti proteja corespunzator in caz de scurt circuit ?
6. Ce faci in caz de accident daca face scurt circuit ? Daca o pui in portbagaj cum o protejezi ? In general bateria nu e apropiata de elementul de alimentare cu combustibil...

Nu neg ca nu nu s-ar putea schimba locul dar o echipa de oameni cu experienta si multe calcule si simulari in spate deci daca e corect plasata sau nu.

#18
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013

View Postpaso87, on 16 noiembrie 2018 - 09:16, said:

Pai cateva motive pentru care, zic eu, se pune langa motor:
1. Lungimea cablurilor. Cu cat mai scurte, cu atat caderea de tensiune mai mica. Grosimea conteaza. Vorbim de 12VDC si curenti de .... 200A? Pe cabluri lungi caderea de tensiune trebuie compensata. Ghici cum!
Cabluri groase.
2. Masa de la baterie se pune pe motor si de la motor pe caroserie/sasiu/etc. Motorul trage masa direct din baterie. Traseul e gandit sa dea 100-200-300-400A pentru timp scurt. Cum crezi ca s-ar simti curentul tras prin ECU/ECM/BORD etc daca masa spre motor e slaba ?
3. Cablurile scurte au sigurantele puse la borna. Daca tu pui bateria in alt loc trebuie redimensionat corect partea respectiva de instalatie. Din nou, daca tu crezi ca e mai simplu, refaci calculele facute de o echipa de ingineri si aia e.
4. Bateriile prost incarcate/neincarcate pot da gaze sau se pot incazi excesiv. Ce faci daca o pozitionezi prost si incepe sa curga ? Mai ales in portbagaz. Acidul ala... nu e prea bun.
5. Incarcarea ei se face prin cabluri dedicate. Crezi ca le poti prelungi suficient si le poti proteja corespunzator in caz de scurt circuit ?
6. Ce faci in caz de accident daca face scurt circuit ? Daca o pui in portbagaj cum o protejezi ? In general bateria nu e apropiata de elementul de alimentare cu combustibil...

Nu neg ca nu nu s-ar putea schimba locul dar o echipa de oameni cu experienta si multe calcule si simulari in spate deci daca e corect plasata sau nu.

...nu prea ne intelegem dar apreciez ca discutam constructiv Posted Image

1- este vorba de prelungirea unui singur conductor (PLUS) cu 70-100 cm deci nu cred sa afecteze chiar asa mult caderea de tensiune.

2 - MINUSUL de la acumulator se fixeaza in primul rand la caroserie. La noua pozitie baterie voi conecta borna MINUS tot la caroserie undeva in zona ca sa nu-l mai prelungesc si p-asta.  Pt legatura "masa" motor la caroserie in general se foloseste o impletitura lite cupru.

3 - pastrez siguranta avuta acum pe "plus" si in plus am in plan izolarea suplimentara a prelungirii printr-un tub PCV flexibil cum se foloseste la instalatiile casnice.

4 - nu agreez varianta portbagaj si nu pt ca ar da gaze sau acid (de fapt nici nu ar fi ok in cazul unui hatchback pt ca despre asta vorbim - la sedan, da, mai merge) ci pt faptul ca n-am chef de desfacut ornamente praguri interioare si iesit din habitaclu pe sub bord prin "peretele de foc"  pt tras cabluri groase pe acolo.

5 - nu cred ca inteleg suficient afirmatia. Eu doar vreau sa demontez clema fixare borna plus si de la acel punct realizata prelungirea in stil clema susrub.

6 - poate si din acelasi motiv nu-mi surade varianta portbagaj desi vorbim de motorina si oricum rezervorul e separat de caroserie. In partea dreapta motor unde vreau sa o pun e la fel de vulnerabila in caz de accident ...poate chiar mai putin fiind liber in jurul ei si nu inghesuita ca pe montajul constructorului.

Edited by ncu, 16 November 2018 - 09:45.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate