Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...
 Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne
 Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 

Restart Energy - Pareri / Sugestii / Reclamatii

* * * * - 10 votes
  • Please log in to reply
11047 replies to this topic

#10243
shadow_x3x

shadow_x3x

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,196
  • Înscris: 09.02.2007
Am primit si eu prima factura de la E-on la care se aplica compensare. De la Engie nu am primit inca nimic (trebuie sa factureze pe noiembrie-decembrie).
Pt cei interesati, atasez factura E-ON:
Attached File  e-on.JPG   206.04K   73 downloads

Compensarea se aplica corect din cate vad: 0.194 * 33% = 0.06402

O sa vad pe urmatoarele luni, dupa ce imi preiau si indexul autocitit. Cert este ca am scapat de Restart...mai trebuie sa trimita Engie factura aia destul de mare si apoi gata.

Tot astazi am primit si prima factura de la hidroelectrica pt perioada 02-30.11 scadenta abia pe 06.03.2022 Posted Image

Doar ca am contractul din data de 24.08.2021 (de cand am trimis pe mail cererea), insa el a fosttrimis spre a fi semnat mult mai tarziu si a intrat in vigoare la inceput de noiembrie...O sa le fac si o sesizare catre ANRE ca nu au respectat standardul de performanta.

#10244
randuri

randuri

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 78
  • Înscris: 31.08.2021

 Malineanu, on 19 ianuarie 2022 - 20:31, said:



Amândoi am ieșit prost că lumea de pe aici a ieșit la 2.9 doar noi depășim 3 lei pe MC.

Și văd că toți au despăgubiri de 255 lei de la Eon doar eu am primit 105... Cred că le au mai mărit între timp. Că n au legătură cu zilele de întârziere





Ar trebui întâi plafonarea apoi compensarea care este procentuala și la sfârșit TVA. Oricum Engie nu aplica compensarea la facturile care cuprind intervale pe 2 luni, se vede din factura că nu e compensare pe întreaga perioadă. In rest nu se mai înțelege ceva din facturile lor deoarece nu explicitează și nimeni nu are timp să facă back tracking cu algoritmii lor. Mai simplu Anre. Oricum nu se mai fac debranșări pentru neplata.
Ce sa spun eu...mi-a venit factura Engie , 19.11-21.11 2021, 198,797 kwh, respectiv 19mc pe 2 zile, 72 lei...o estimare cat sa nu dea compensare! Ok..am platit, la o adica compensarea ar fi fost cat un pachet de tigari...si m-am saturat sa tot reclam si sa ma lupt cu morile de vant!
Aceasta sarabanda a tepuirilor...daca are casa, are bani..sa plateasca!
Off topic: Care sunteti tineri...cititi Miorita, si cugetati! E emblematica pentru acest popor!


#10245
tobosarul13

tobosarul13

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 133
  • Înscris: 10.09.2021

 bursucelu_viesel, on 19 ianuarie 2022 - 22:47, said:

Noroc cu statul.. am primit si plafonare si compensare de la 1460lei la 460lei finalul facturii (la un consum de vreo 150m3).
Te mananca de vii companiile astea, nu stiu cum de nu primesc amezi pt ce preturi "ofera" (te obliga din moment ce toti tin la pret). E aceeasi specula cum faceau cu mastile la inceputul pandemiei.
Clientii vechi Engie (care-s imensa majoritate) au facturi incredibil de mici si pe noi ne taxeaza cu sume astronomice..

Culmea ca jurnalistii tot urla cu "de ce nu liberalizati piata odata? ce-s cu plafonarile astea?".. Ba baiete.. am avut zeci si zeci de firme care ne-au oferit gaz si curent.. Tot n-a fost concludent testul sa vedem competitia capitalista cum "reduce preturile"? Ce-or vrea mai mult de atat? Ba chiar multe firme mici si cu bune intentii n-au putut rezista, pt ca erau prea mici sa achizitioneze marfa la un pret avantajos..Cand se termina odata utopia asta capitalista? E culmea culmii..

2022 Oferta ENGIE e-Celsius, furnizare G-N pentru clienții finali casnici, inclusiv pentru asociațiile de proprietari, conectați la sistemul de distribuție, încadrați în categoriile C1-C4 de consum:
Preţ gaze naturale* (lei/kWh) 0,72000, Preţ transport (lei/kWh) 0,01200
... Asta ii așteaptă curând și pe actualii clienți Engie ( Statul este acționar cu 50%) !  Cine pe cine sa amendeze ?

Referitor la tot felul de liberalizari aberante, nu juralistii "urla", ci unii politicieni cu interese majore în domeniul economico-financiar.
Legile și reglementarile sunt emise de aleșii noștri, politicieni notorii nu jurnaliști. Este drept ca au fost și mai exista încă jurnaliști "acoperiti", ii vedem prin partide sau la EuroParlament.

#10246
bursucelu_viesel

bursucelu_viesel

    Very very sketchy stuff

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,704
  • Înscris: 03.02.2009
Vezi cum toti jurnalistii intreaba despre liberalizare criticand "interventionismul" guvernului (plafonarea/compensarea). Adica sunt indoctrinati cu propaganda de dreapta:
https://youtu.be/wWiT9XsYUbM?t=86

#10247
tobosarul13

tobosarul13

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 133
  • Înscris: 10.09.2021

 bursucelu_viesel, on 20 ianuarie 2022 - 20:58, said:

Vezi cum toti jurnalistii intreaba despre liberalizare criticand "interventionismul" guvernului (plafonarea/compensarea). Adica sunt indoctrinati cu propaganda de dreapta:
https://youtu.be/wWiT9XsYUbM?t=86

Legile și reglementarile sunt emise de aleșii noștri, politicieni notorii nu de către jurnaliști.
In luna august 2021 guvernautii, "profitand" de liberalizare, au dublat (triplat) prețurile la E-E și nu numai.
În domeniul (E-E) România produce 95% din consum și statul controlează 80% din producători (Hidroelectrica, Nucleara-Cernavoda, Centrale-termo, etc.).
Este clar cine dictează și trebuie sa raspunda pentru consecințe ? Se acoperă unii pe alții și ne "aburesc" cu promisiuni nerelevante ...

Referitor la rezolvarea problemelor economico-sociale creeate prin majorările aberante: W. Havel spunea, " Este ușor sa faci ciorba dintr-un acvariu cu pești, dar dintr-o ciorba nu mai poți sa faci un acvariu".

#10248
vasileciurea

vasileciurea

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 23.08.2017
Salut,
Factura mea de la FUI Engie pentru 245 mc este defalcată pe doua perioade 19-30.11 și 1-10.12 cu tarife diferite, la prima perioadă 0,72326 iar în dec. 1,07454.
Am o plafonare de -1823 lei cu TVA și de plata 973 lei.
Aveți info, de ce sunt cele două tarife ale mărinimosului Engie?

Cam așa!

Incerc sa atașez factura detaliata!

Attached Files



#10249
animi

animi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 329
  • Înscris: 30.09.2021

 vasileciurea, on 21 ianuarie 2022 - 08:58, said:

Salut,
Factura mea de la FUI Engie pentru 245 mc este defalcată pe doua perioade 19-30.11 și 1-10.12 cu tarife diferite, la prima perioadă 0,72326 iar în dec. 1,07454.
Am o plafonare de -1823 lei cu TVA și de plata 973 lei.
Aveți info, de ce sunt cele două tarife ale mărinimosului Engie?

Cam așa!
pretul FUI se stabileste lunar

#10250
vasileciurea

vasileciurea

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 23.08.2017
Iar din data de 11 dec.pana pe 5 Ian
când am început contractubcu eon nu mai
știu la ce FUI sunt.

Nu mai știu deoarece nu am mai primit nici o informare.
Doar din exportul istoricului de consum de la Distrigaz
Sud am aflat că a continuat Engie(Julien) marea țeapa
luată că am crezut într-o piață concurențială reală.

#10251
Robertt1428

Robertt1428

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 10.11.2021
Off Topic: Mai are cineva probleme cu transmiterea indexului de gaz la eon? Primesc mesajul: "Locul de consum selectat nu permite transmiterea indexului autocitit.". Contract facut cu oferta de black friday, intrat in vigoare de la 3 Ianuarie. Totusi in aplicație imi apare la calendar index ca in toate lunile indexul ar trebui sa fie dat prin autocitire. Aveti un nr de telefon unde se poate transmite indexul daca cu aplicația nu merge?

#10252
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 randuri, on 20 ianuarie 2022 - 18:57, said:


Ce sa spun eu...mi-a venit factura Engie , 19.11-21.11 2021, 198,797 kwh, respectiv 19mc pe 2 zile, 72 lei...o estimare cat sa nu dea compensare! Ok..am platit, la o adica compensarea ar fi fost cat un pachet de tigari...si m-am saturat sa tot reclam si sa ma lupt cu morile de vant!
Aceasta sarabanda a tepuirilor...daca are casa, are bani..sa plateasca!
Off topic: Care sunteti tineri...cititi Miorita, si cugetati! E emblematica pentru acest popor!

S a mai vorbit despre Miorita pe aici , nu cu mult succes. Resemnarea și fugă sunt armele românilor. Noi n avem when the going get tough, the tough get going.

#10253
bursucelu_viesel

bursucelu_viesel

    Very very sketchy stuff

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,704
  • Înscris: 03.02.2009

 tobosarul13, on 20 ianuarie 2022 - 23:23, said:

In luna august 2021 guvernautii, "profitand" de liberalizare, au dublat (triplat) prețurile la E-E și nu numai.
În domeniul (E-E) România produce 95% din consum și statul controlează 80%
Nu mai tin minte daca si Restartul spunea cs-si produce singura curentul dar retin ca Nova Power la care eram cat p-aci sa merg in locul Restartului zicea ca are 100% proprii surse de generare curent. Si uite acum cu cat vand curentul..(aproape de 2x mai scump ca Hidroelectrica)

La mine in zona sunt o gramada de ferme de eoliene.. la cateva zeci de km inspre vest (Romanu), alta spre est (Macin), spre sud (Viisoara), etc.. Cand au venit investitorii in Baragan si-au pus o turbina sa testeze vantul, le-a rupt vantul toata instalatia.. Astea-s private..

Usor sa arunci cu gunoaie in tara/spatiu public (guvern).. iar la TV il tot tragea de limba pe conducatori sa spuna ce firma a facut abuzuri si ala n-avea curaj (sa nu fie dati in judecata, sa provoace daune), pan' la urma cu chiu cu vai "o firma din Bihor de exemplu"..

Si apropo de Bihor, arata la stiri o firma locala producatoare de creme/alifii cum isi muta afacerea in Austria. De ce? Cica "acolo statul ne ofera un spatiu pt dezvoltare, ne pune la dispozitie unde sa locuim, si ne ajuta financiar". Si cand veneau reprezentanti din Austria pe-aici tot asa ziceau "pai noi ne unim tot judetul si de-aia ne merg afacerile", iar noi Romanii suntem smecheri aici.. "noi am terminat-o comunismul HUOO, noi suntem pt competitie nu colaborare, noi credem in capitalism, fiecare sa-si vada interesul si guvernul sa fie cat mai redus".

#10254
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 vasileciurea, on 21 ianuarie 2022 - 09:01, said:

Salut,
Factura mea de la FUI Engie pentru 245 mc este defalcată pe doua perioade 19-30.11 și 1-10.12 cu tarife diferite, la prima perioadă 0,72326 iar în dec. 1,07454.
Am o plafonare de -1823 lei cu TVA și de plata 973 lei.
Aveți info, de ce sunt cele două tarife ale mărinimosului Engie?

Cam așa!

Incerc sa atașez factura detaliata!

Majoritatea avem așa. Vezi că nici compensarea nu e pe toată perioada.

#10255
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 vasileciurea, on 21 ianuarie 2022 - 09:01, said:

Salut,
Factura mea de la FUI Engie pentru 245 mc este defalcată pe doua perioade 19-30.11 și 1-10.12 cu tarife diferite, la prima perioadă 0,72326 iar în dec. 1,07454.
Am o plafonare de -1823 lei cu TVA și de plata 973 lei.
Aveți info, de ce sunt cele două tarife ale mărinimosului Engie?

Cel mai simplu fa o sesizare scurta de 3 paragrafe catre emitentul facturii si in CC pui si pe ANRE .

O sa primesti si faimoasa inregistrare de la ANRE cu cod de bare.

Si la mine este aproximativ aceeasi poveste, plafonare pentru perioada ciudata.

### Mai pui un paragraf cu obligatia emitentului :

Regulamentul ANRE nr. 29/2016 („Regulamentul privind Furnizarea Gazelor Naturale”), SECȚIUNEA 4: Informațiile cuprinse în factură
Art. 38 (2)În factură și/sau în documentele anexate acesteia sunt incluse următoarele tipuri de informații:
a)informații prioritare care oferă clientului final toate elementele necesare pentru a înțelege cum este facturat consumul de gaze naturale, exprimat în unități de energie, și cât trebuie să plătească pentru acest consum;
b)informații adiționale care nu se referă la facturare, dar care pot fi utile clientului final pe parcursul derulării contractului de furnizare a gazelor naturale;

Art. 39 (1)Furnizorul trebuie să includă în factura emisă clientului final pentru locul de consum, pe prima sau cel mult a doua pagină a facturii, cel puțin următoarele informații prioritare:

i)prețul unitar pentru furnizarea gazelor naturale, exprimat în lei/MWh sau în submultiplu lei/kWh, și prețul unitar/ tarifele/taxele aplicat/aplicate pentru fiecare produs/serviciu care este facturat distinct pe lângă furnizarea gazelor naturale, nefiind inclus în prețul unitar pentru aceasta, după caz;

Cand trimiti e-mail-ul , la Subject / ref sau ce ai tu ca referinta pui: "IC4 —solicitare referitoare la o factură emisă"

### Dupa 5 zile lucratoare in care nu ti-au raspuns, faci o REVENIRE asupra cererii - similara (catre emitent si CC: ANRE+ANPC) de aceasta data pentru acordare despagubiri - de la data expirarii termenului de 5 zile si pana la solutionarea solicitarii, in baza:

ORDIN 83/2021 privind aprobarea Standardului de performanță pentru activitatea de furnizare a energiei electrice/gazelor naturale - MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 670/7.VII.2021
STANDARD DE PERFORMANȚĂ pentru activitatea de furnizare a energiei electrice/gazelor naturale
Compensații acordate de furnizor pentru nerespectarea nivelului garantat al indicatorilor de calitate pentru activitatea de furnizare
IC4 — timpul de răspuns la o solicitare referitoare la o factură emisă - 5 zile lucrătoare - 100 lei, la care se adaugă 50 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a doua zi de întârziere

---------------------------------------

Organizeaza-ti si salveaza-ti cererea modular - ca si model pentru viitor, vei mai avea nevoie de acest model odata cu inaintarea in timp.

Ei folosesc roboti si algoritmi impersonali de chat, noi trebuie sa folosim cereri modulare universale.

Attached Files



#10256
wicked100

wicked100

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 242
  • Înscris: 01.02.2007

 Robertt1428, on 21 ianuarie 2022 - 09:46, said:

Off Topic: Mai are cineva probleme cu transmiterea indexului de gaz la eon? Primesc mesajul: "Locul de consum selectat nu permite transmiterea indexului autocitit.". Contract facut cu oferta de black friday, intrat in vigoare de la 3 Ianuarie. Totusi in aplicație imi apare la calendar index ca in toate lunile indexul ar trebui sa fie dat prin autocitire. Aveti un nr de telefon unde se poate transmite indexul daca cu aplicația nu merge?
In prima luna nu se poate transmite indexul.

#10257
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 wicked100, on 21 ianuarie 2022 - 11:41, said:


In prima luna nu se poate transmite indexul.

Se poate pe mail cu confirmare de primire.

Mail către furnizor și distribuitor.

Edited by Malineanu, 21 January 2022 - 11:56.


#10258
chjohny2

chjohny2

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 24.09.2021

 bursucelu_viesel, on 01 ianuarie 2022 - 11:24, said:



Am cerut telefonic factura mamei mele de la Engie FUi pe email, si am primit linkul asta de confirmare e-mail.Este pentru a primi factura pe email nu pentru altceva.

 Malineanu, on 21 ianuarie 2022 - 11:38, said:



Conform unui ordin emis la cererea furnizorilor cu nr. 138 /2021 termenul de rezolvare contestatie factura este de 15 zile lucratoare iar compensatiile prevazute in Ordin 83/20021 s-au prorogat pana pe 01 iulie 2022.....

Edited by Dany_Darke, 21 January 2022 - 13:48.


#10259
Malineanu

Malineanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,909
  • Înscris: 29.12.2020

 chjohny2, on 21 ianuarie 2022 - 13:26, said:

Conform unui ordin emis la cererea furnizorilor cu nr. 138 /2021 termenul de rezolvare contestatie factura este de 15 zile lucratoare iar compensatiile prevazute in Ordin 83/20021 s-au prorogat pana pe 01 iulie 2022.....

Atunci sa mearga tot pe:

ORDINUL nr. 37 din 1 octombrie 2007 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale
SUBSECŢIUNEA 21^1: IPG1 - Contractarea gazelor naturale Art. 6
(2)În cazul în care furnizorul nu comunică în scris solicitantului/consumatorului, în termen de 15 zile de la data înregistrării solicitării, acordul împreună cu proiectul contractului de furnizare reglementată/negociată a gazelor naturale, notificarea pentru transmiterea unor documente/informaţii necesare pentru încheierea/modificarea contractului sau refuzul privind încheierea/modificarea unui contract de furnizare reglementată/negociată a gazelor naturale, furnizorul va plăti solicitantului/consumatorului penalităţile precizate în anexa nr. 1.
(3)În cazul depăşirii termenului de 15 zile, furnizorul are obligaţia de a plăti penalităţile prevăzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi suplimentară în care nu îşi îndeplineşte obligaţia prevăzută la alin. (2), inclusiv pentru ziua în care îşi îndeplineşte această obligaţie.
(4)Penalităţile prevăzute la alin. (3) vor fi percepute pentru o perioadă maximă de 15 zile.

Insa asta nu ar explica de ce unii au 105 si altii 255 despagubire- desi intarzierile au fost similare.

105 iese din 30+5x15, restul de 150 e nelamurit.

Eu le-am facut o sesizare in baza ambelor ordine, o sa postez varianta solutionarii lor cand va fi. La mine baza reclamatiei a fost lipsa compensare pe indecsi gresiti in raport cu indecsii distribuitorului.

Primit raspuns de la OR:

Numar inregistrare DGSR: DGSR--IE-xxxxxxxxxx
Ref: mesajul Dumneavoastra inregistrat cu Nr : DGSR--yyyyyyyyyy


Stimata Doamna / Stimate Domn,

  
In urma analizarii mesajului dumneavoastra, va comunicam urmatoarele:

-indexul autocitit transmis zzzz a fost inregistrat ;
-citirea aparatelor de masura  se face o data la 3 luni  de catre societatea noastra;
-lunile planificate la citire pentru locul dumneavoastra de consum  sunt martie, iunie, septembrie ,decembrie;
-societatea noastra, in calitate de operator al sistemului de distributie, pune la dispozitia clientilor finali casnici si noncasnici, posibilitatea de transmitere a indexului autocitit online sau printr-un apel telefonic. In acest sens, pe pagina noastra de internet, clientii finali pot consulta la adresa https://www.distriga...gistrare-index/ informatiile necesare pentru transmiterea si inregistrarea unui index autocitit online sau telefonic.Clientul final are dreptul sa-si transmita indexul autocitit intr-un interval de 5 zile. Perioada de transmitere a indexului autocitit este 6-10 a lunii

Mai jos va transmit si codul de autocitire qqqqqqqqqq si cod tehnic sau pod DGSrrrrrrrrrrr . Va asiguram de intreaga consideratie.

--------------------

Eu fiind de scoala veche, nu transmit nimic prin telefon, roboti sau alte verba volant, ma multumesc sistematic cu comunicari pe mail care lasa in urma o dovada opozabila tertilor.

--------------------

Alta problema tranzitorie este - ca si la Restart - ca perioada de furnizare a indecsilor catre furnizor nu corespunde perioadei transmiterii indecsilor la distribuitor. Problema este acuta doar la schimbare FUI, furnizor etc

#10260
dmiki

dmiki

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 29.08.2015

 Robertt1428, on 21 ianuarie 2022 - 09:46, said:

Off Topic: Mai are cineva probleme cu transmiterea indexului de gaz la eon? Primesc mesajul: "Locul de consum selectat nu permite transmiterea indexului autocitit.". Contract facut cu oferta de black friday, intrat in vigoare de la 3 Ianuarie. Totusi in aplicație imi apare la calendar index ca in toate lunile indexul ar trebui sa fie dat prin autocitire. Aveti un nr de telefon unde se poate transmite indexul daca cu aplicația nu merge?
Aceeași problema, contract don 04.01.2022 .


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate