Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping
 Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font
 problema ping in jocuri online

Problema calculator

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...
 Masina de copt paine - pareri

Rfg crescut

Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv
 

Am nevoie de ajutor

- - - - -
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#37
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018

View PostAdrian018, on 13 noiembrie 2018 - 16:00, said:

am mentionat ca sunt incepator, inainte sa spuneti ca "cine ti-a dat permisul", "du-te inapoi la ore de condus", etc.
Niste ore in plus e cel mai bun sfat pe care-l poti primi ca incepator. Daca te incalzeste cu ceva, eu am facut scoala de doua ori. Si tot de doua ori am luat permisul. Daca ai venit dupa sfaturi, profita de ele. Daca nu vrei sfaturi, nu le cere.

#38
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Adrian,umplem topicul cu sfaturi,dar...fara rost.Daca nu te pricepi (si e de inteles),ai nevoie de ajutor practic.Iti recomand totusi sa te inscrii pe clubopel,de unde vei putea invata multe...mai trebuie doar sa si vrei sa inveti.
https://www.clubopel.com/index.php

#39
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,696
  • Înscris: 23.04.2007

View PostAdrian018, on 13 noiembrie 2018 - 13:39, said:

Cand am trafic in fata sau vad ca se merge la viteza constanta, las masina pe liber sa mearga singura,
doar merg cu masina si cand vad trafic sau masini care merg constant, o scot din viteza si o las pe liber.

View PostAdrian018, on 13 noiembrie 2018 - 14:00, said:

merg mult cu ea pe liber, de exemplu in panta

View PostAdrian018, on 13 noiembrie 2018 - 16:00, said:

inainte sa spuneti ca nu se merge pe liber, eu practic nu am spus asta, eu am spus ca o scot pe liber
Se pare ca tu uiti de la mina pina la gura Posted Image

#40
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,341
  • Înscris: 14.04.2010
Cea mai simpla solutie e sa mergi cu un prieten cu experienta, sa o conduca el cativa km. Eu sunt aproape sigur ca nu sincronizezi bine apasatul ambreajului cu luatul piciorului de pe acceleratie... altfel nu-mi explic cum nu face urat cand mergi normal sau in frana de motor etc.

Trebuie sa exersezi mai mult sincronizarea picioarelor la schimbatul vitezelor!

Edited by Engineer_xxl, 13 November 2018 - 18:17.


#41
flomelomanul

flomelomanul

    Opera lover

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,718
  • Înscris: 12.07.2011
Adrian018
Din păcate nu te pot sfătui în legătură cu problema turațiilor la motor, fiindcă nu mă pricep, dar am simțit nevoia să intervin pentru a te atenționa că ai învățat să circuli cu mașina într-un mod foarte greșit.
Mașina nu se scoate niciodată din viteză în timpul mersului. Am citit că ai obiceiul să o scoți din viteză chiar și în pantă. Asta este, poate, cea mai gravă afirmație pe care ai făcut-o aici. Scoaterea din viteză a mașinii în mers conduce la anularea frânei de motor, iar în pantă lipsa frânei de motor poate fi fatală (vezi că mai e puțin și vine iarna, iar dacă prinzi o pantă cu puțin alunecuș și te pune necuratul să „piști” frâna de serviciu, că frână de motor nu mai ai, ești „istorie” și poate mai iei și alți nevinovați după tine, care au avut ghinionul să fie în preajma ta).
N-ai decât să te faci negru de supărare că ți se aduc critici, dar eu te sfătuiesc ca, ÎN REGIM DE URGENȚĂ, să te duci să mai iei niște lecții de condus cu accent deosebit pe utilizarea frânei de motor. Eu am impresia că tu ai avut ghinionul să ai un instructor auto prost și din acest motiv nu te blamez că ai ajuns să conduci așa, dar trebuie să conștientizezi faptul că ai o problemă gravă ce trebuie rapid rezolvată, spre binele tău, al celor care călătoresc cu tine în mașină, dar și a celor cu care te intersectezi pe drum.
Eu locuiesc într-un oraș de munte, unde cam toate intersecțiile sunt cu declivități și, pe deasupra, în ultimele două ierni nu s-au prea curățat străzile cum trebuie de zăpadă. În aceste condiții am ajuns să iubesc frâna de motor, să simt siguranța în manevrarea mașinii pe care mi-o oferă în condiții de drum dificil. În acest context, afirm din nou, cu mâna pe inimă, că dacă la iarnă vei aborda vreun drum în pantă cu carosabil ud/ înghețat sau acoperit cu zăpadă având schimbătorul la „punctul mort”, va fi o tragedie. Nici nu vreau să mă gândesc ce se va întâmpla dacă panta aia mai are și niște serpentine și vei realiza faptul că te duci ca sania înspre curbă, nemaiavând control asupra mașinii.
Și fiindcă îți faci probleme legate de consum (parcă de aici ți se trage stilul ăsta de mers cu scosul din viteză, dacă am înțeles eu bine), vezi că pe Tutoriale Dacia Logan (știu, n-ai Logan, dar e interesant indiferent de ce mașină ai) este o filmare (sau chiar două, nu mai știu exact), în care se demonstrează faptul că atunci când mașina este în frânare de motor, consumul de carburant este aproape zero.

#42
Adrian018

Adrian018

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 13.11.2018

View Postflomelomanul, on 13 noiembrie 2018 - 19:27, said:

Adrian018
Din păcate nu te pot sfătui în legătură cu problema turațiilor la motor, fiindcă nu mă pricep, dar am simțit nevoia să intervin pentru a te atenționa că ai învățat să circuli cu mașina într-un mod foarte greșit.
Mașina nu se scoate niciodată din viteză în timpul mersului. Am citit că ai obiceiul să o scoți din viteză chiar și în pantă. Asta este, poate, cea mai gravă afirmație pe care ai făcut-o aici. Scoaterea din viteză a mașinii în mers conduce la anularea frânei de motor, iar în pantă lipsa frânei de motor poate fi fatală (vezi că mai e puțin și vine iarna, iar dacă prinzi o pantă cu puțin alunecuș și te pune necuratul să „piști” frâna de serviciu, că frână de motor nu mai ai, ești „istorie” și poate mai iei și alți nevinovați după tine, care au avut ghinionul să fie în preajma ta).
N-ai decât să te faci negru de supărare că ți se aduc critici, dar eu te sfătuiesc ca, ÎN REGIM DE URGENȚĂ, să te duci să mai iei niște lecții de condus cu accent deosebit pe utilizarea frânei de motor. Eu am impresia că tu ai avut ghinionul să ai un instructor auto prost și din acest motiv nu te blamez că ai ajuns să conduci așa, dar trebuie să conștientizezi faptul că ai o problemă gravă ce trebuie rapid rezolvată, spre binele tău, al celor care călătoresc cu tine în mașină, dar și a celor cu care te intersectezi pe drum.
Eu locuiesc într-un oraș de munte, unde cam toate intersecțiile sunt cu declivități și, pe deasupra, în ultimele două ierni nu s-au prea curățat străzile cum trebuie de zăpadă. În aceste condiții am ajuns să iubesc frâna de motor, să simt siguranța în manevrarea mașinii pe care mi-o oferă în condiții de drum dificil. În acest context, afirm din nou, cu mâna pe inimă, că dacă la iarnă vei aborda vreun drum în pantă cu carosabil ud/ înghețat sau acoperit cu zăpadă având schimbătorul la „punctul mort”, va fi o tragedie. Nici nu vreau să mă gândesc ce se va întâmpla dacă panta aia mai are și niște serpentine și vei realiza faptul că te duci ca sania înspre curbă, nemaiavând control asupra mașinii.
Și fiindcă îți faci probleme legate de consum (parcă de aici ți se trage stilul ăsta de mers cu scosul din viteză, dacă am înțeles eu bine), vezi că pe Tutoriale Dacia Logan (știu, n-ai Logan, dar e interesant indiferent de ce mașină ai) este o filmare (sau chiar două, nu mai știu exact), în care se demonstrează faptul că atunci când mașina este în frânare de motor, consumul de carburant este aproape zero.


Multumesc mult! Uite un comentariu extrem de util! Nu e neaparat ca ma supar pentru critici, doar ca nu s-a inteles problema pe care o aveam si lumea a inceput sa ma critice ca sunt incepator, eu doar aveam nevoie de putin ajutor sa inteleg. Si venind vorba de instructor, nu e vina lui, e vina mea adica... cum sa spun, am facut de putine ori frana de motor cu el sa imi arate cum e dar nu pot spune ca "m-a invatat" neaparat, ceea ce nu-mi place e ca daca nu o fac bine imi scutura putin masina (poate o fac gresit, nu o fac deloc deci nu am experienta aici) si nu cred ca e confortabil sa zic asa pentru pasageri. De aceea mi-am tras (prostul) obicei sa o las pe liber cand cobor in panta dar banuiesc ca nu mai fac asta de acum, azi am fost sa spal masina si toate cele si m-am plimbat mai mult cu ea si chiar am incercat sa fac frana de motor si nu mi-a scuturat masina deloc adica, nu stiu daca e corect dar eram in a 3-a, am franat usor si apoi am schimbat a doua si totul a parut natural, din cate tin minte asa se face, corectati-ma daca gresesc. Azi nu am avut problema cu turatul de care am spus pentru ca 1) nu am mai lasat-o pe liber decat putin (explic mai jos de ce, ca sa vad daca pot remedia problema pe scurt) si 2) cred ca spune bine colegul de mai sus, inca nu imi sincronizez picioarele bine si voi exersa mai mult spre a face asta
In zilele / saptamanile / lunile ce urmeaza voi mai exersa frana de motor pentru ca odata mai de mult mi-a spus taica-miu ca daca faci frana de motor iarna nu iti patineaza rotile ca si atunci cand pui frana normal si mi-am amintit de asta citind comentariul tau si iti multumesc pentru informatiile si sfaturile bune pe care mi le-ai dat
Pana la urma sunt si eu om si mai gresesc dar oamenii sunt facuti sa invete din greseli, de aceea suntem intr-o continua evoluare. Voi invata din greseli si voi fi mai bun, cineva imi spunea odata ca condusul il inveti conducand si spunea bine, conducand voi remedia aceste probleme.
Multumesc din nou pentru informatii si cred ca am aflat ce aveam nevoie! Cred ca problema era sincronizarea picioarelor pentru ca azi am mai incercat sa o las pe liber sa vad daca se mai tureaza si am incercat sa las acceleratia de tot, sa astept macar 0,5 secunde si dupa sa apas ambreiajul si cred ca asta era problema, incercam sa fac manevra prea repede si facand aceasta mica pauza, nu am mai auzit acea turatie in gol, cred ca asta era singura problema pe care o aveam, sper sa nu fie alta si sa aflu de ea in timp.

Edited by Adrian018, 13 November 2018 - 21:44.


#43
daalos

daalos

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 20.04.2007
Felicitari! - Buna atitudine!
In general nu a fost intentia de critica la adresa ta, ci faptul ca trebuie sa capeti experienta si sa inveti sa executi corect manevrele in timpul condusului.
Consider ca principala responsabilitate in a invata corect un elev, revine intructorului, care de multe ori NU are ce cauta in meseria asta, sau nu isi dau interesul.
Am vazut de multe ori intructori la volan, singuri in masini de scola care conduceau mai rau ca un incepator in localitate.
Baieti "descurcareti" ce si-au tras o meserie buna si atat! - stiu unii care au facut "conversie profesionala"... din sa nu zic palmasi in istructori auto....
Pe astia am pata pusa... scot pe banda rulanta "sinucigasi" care pun in pericol si viata celorlalti.
Cei care fac scoala de soferi ar trebui sa ceara referinte , sa invete cu adevarat ceva, ca de cele mai multe ori "mai ieftin, e mai scump..." si daca ar fi vorba doar de bani sau fiare...dar vedem destule drame pe tv...
Succes si multi km fara evenimente !

#44
Adrian018

Adrian018

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 13.11.2018
Mulțumesc! De asemenea!
Instructorul după părerea mea e foarte bun, conduce în limita legala, nu merge ca un nebun cum s-ar spune. El m-a învățat foarte bine dar m-a învățat pe diesel și pe benzina a trebuit sa învăț singur și poate de aceea am prins niște obiceiuri proaste pentru ca nu știam că-s proaste, ma gândeam că așa se conduce, bine ca am aflat și cum am spus mai sus, învăț din greșeli! :)

#45
BoBtheBOB

BoBtheBOB

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 12.11.2018
Am avut exact aceeasi problema cu un Polo 6N2 (din '97) si eram la fel de incepator. La mine a fost clapeta, m-a ajutat un vecin in parcare sa o curat si n-am mai avut probleme.

#46
spe_ripper

spe_ripper

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,519
  • Înscris: 04.03.2009

View Postwaterman, on 13 noiembrie 2018 - 14:33, said:

Păi nu așa trebuie să facă ? Motorul rece stă puțin mai turat. Gen 1 minut două. De ce s-o turezi ?

Pai cand 8 ani nu face asa, de ce e ok sa faca asa acum?
O singura data a facut urat de tot, tremura tot motorul si s-a aprins martorul motor

#47
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Șefule din ce știu eu când pornești mașina și e rece motorul, 1-2 minute stă mai turat puțin gen 1200 1300.
După care coboară în zona de 900.

Atât. Nu face ca tractorul nu becuri aprinse.

Așa știu eu poate greșesc.

#48
spe_ripper

spe_ripper

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,519
  • Înscris: 04.03.2009
Poate la Dacie acum 100 de ani :)

Sa inteleg ca 8 ani nu a facut cum trebuie, era stricata (turatie la 750) si acum face bine?
Aici e dilema mea. Masina e luata noua si 8 ani la pornire motor a stat la 750 turatii.

Oricum m-am bagat peste postul omului, masina mea clar are ceva, nu mi-am batut capul cu ea.

#49
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,352
  • Înscris: 22.10.2007
La dacie trageai socul, la astea mai moderne se "trage" automat, baga mai multa benzina si sta mai turata pt a incalzi motorul si catalizatorul mai repede.
N-am vazut masina fara probleme sa stea la aceeasi turatie de ralanti si cu motorul rece bocna si cu el cald.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate