Sfat identificare motor dupa serie
Last Updated: Nov 13 2018 20:46, Started by
BoBtheBOB
, Nov 13 2018 12:42
·
0
#1
Posted 13 November 2018 - 12:42
Salutare! De curand am achizitionat un Mercedes 207D care in trecut a suferit un transplant de motor si acum are si servo pe el. Nu este trecut in acte, din cate am inteles la masinile non-euro nu e nevoie de asta. Tot ce stiu este ca provine de la un Sprinter 208 sau 210.
Am seria motorului, insa nu reusesc sa aflu nici capacitatea (banuiesc ca este de 2.3), nici anul de fabricatie...care imi sunt atat de necesare pentru a putea comanda diverse piese de care am nevoie. Am sa pun mai jos seria motorului, sper ca ma poate ajuta cineva cu un sfat. 1411 90 601011140 Atasez si o fotografie, poate ajuta la ceva Multumesc! Attached Files |
#2
Posted 13 November 2018 - 13:12
#3
Posted 13 November 2018 - 14:07
wow! da, e foarte posibil sa fie acesta, OM601 de 2,3. Cel putin arata exact la fel..pozitionare elemente, role...etc.
Momentan nu am timp, dar am sa studiez mai bine mai tarziu. Merci mult dicdobre! Attached FilesEdited by BoBtheBOB, 13 November 2018 - 14:08. |
#4
Posted 13 November 2018 - 14:13
Cum dracu sa nu fie nevoie de serie? La itp primul lucru care se verifica, sunt seriile, daca corespund cu cele din acte. Daca in carte scrie "fara serie motor", din diferite motive, fie ca nu avea, fie s-a erodat si nu se poate citi, poza, poansona, tot se veifica, daca intradevar seria nu poate fi citita, ca nu cumva sa fi fost motorul schimbat. Daca a fost schimbat, trebuie mers la RAR, pt schimbare motor, cu documente de provenienta, actura de oa serviceul autorizat care a schimbat motorul. Daca motorul e de tip decat cel original, mai platesti o gramada de bani pt omologare, daca motorul e compatibil cu masina ta, daca nu, nu se omologheaza. Tare ma tem ca o sa cheltuiesti de 3 ori mai mult decat ai dat pe masina, pana vei realiza ca trebuie dusa la fie vechi. Nu te apca de construit rulota, pana nu ai actele in regula.
|
#5
Posted 13 November 2018 - 14:53
Doar in Romania motorul nu e considerat piesa de schimb...
|
#6
Posted 13 November 2018 - 16:34
rumegus, on 13 noiembrie 2018 - 14:13, said:
Cum dracu sa nu fie nevoie de serie? La itp primul lucru care se verifica, sunt seriile, daca corespund cu cele din acte. Daca in carte scrie "fara serie motor", din diferite motive, fie ca nu avea, fie s-a erodat si nu se poate citi, poza, poansona, tot se veifica, daca intradevar seria nu poate fi citita, ca nu cumva sa fi fost motorul schimbat. Daca a fost schimbat, trebuie mers la RAR, pt schimbare motor, cu documente de provenienta, actura de oa serviceul autorizat care a schimbat motorul. Daca motorul e de tip decat cel original, mai platesti o gramada de bani pt omologare, daca motorul e compatibil cu masina ta, daca nu, nu se omologheaza. Tare ma tem ca o sa cheltuiesti de 3 ori mai mult decat ai dat pe masina, pana vei realiza ca trebuie dusa la fie vechi. Nu te apca de construit rulota, pana nu ai actele in regula. uhh...ar fi nasol sa fie asa, am sa ma intersez despre asta. Courage, on 13 noiembrie 2018 - 14:53, said:
Doar in Romania motorul nu e considerat piesa de schimb... asa e, doar la noi se tine cont de asta, ar trebui facut un proiect de lege sa fie schimbata treaba asta ...desi nu prea mi-as face griji cu ITP-ul, nu cunosc chiar bine domeniul asta, trebuie sa ma intersez mai bine. Curatand astazi ceva mici scurgeri pe la motor, fix sub un strat de ulei am gasit si placuta de care aveam nevoie, am atasat o poza mai jos. Plecand de la sugestia lui dobre, m-am mai uitat la motoare si am comparat cu al meu, cred ca e de fapt OM602, de 2.9 Attached FilesEdited by BoBtheBOB, 13 November 2018 - 16:42. |
#7
Posted 13 November 2018 - 16:51
#8
Posted 13 November 2018 - 17:16
dicdobre, on 13 noiembrie 2018 - 16:51, said: la naiba! ai dreptate nu am fost atent la asta...si la motoare nu prea ma pricep mai deloc. Chestia e ca seamana mai mult cu 602 decat cu 601. Eu il am exact pe cel din poza de mai jos. Daca merg cu placuta aia la un mecanic, ar putea oare sa-l identifice utilizand programelele lui pt comandat piese? chiar am sa intreb maine. Ar fi super daca ar fi un serviciu online, unde sa poti introduce seria... Attached Files |
#9
Posted 13 November 2018 - 18:03
Rezolvat misterul E 100% OM601 - scrie asta si pe placuta rosie ...am comparat cu o placuta de 602.
Edited by BoBtheBOB, 13 November 2018 - 18:03. |
#10
Posted 13 November 2018 - 18:46
|
#11
Posted 13 November 2018 - 19:02
Am gasit ceva instuctiuni de decodare a SN-ului motorului, insa eu nu prea reusesc. Am adaugat un link mai jos, despre motoare explica in partea de jos a paginii...eu mi-am cam prins urechile.
https://www.mbspares...sisnumbers.aspx Daca e cineva pe aici care vrea dea o incercare, sau care a mai facut asta... as aprecia mult As vrea sa stiu sigur ce capacitate cilindrica are, si daca e posibil, si anul/anii in care a fost fabricat 601 070 2201 ER 6010 asta e de pe placuta rosie In partea de jos a motorului, mai e o serie de caractere: 14M 90 6010111401 Am atasat inca odata cele 2 poze, cu placuta si partea de jos a motorului. Attached FilesEdited by BoBtheBOB, 13 November 2018 - 19:02. |
#12
Posted 13 November 2018 - 19:27
dicdobre, on 13 noiembrie 2018 - 18:46, said: merci din nou, dindobre! foarte bun linkul. Se pare ca e acelasi motor...un 601, desi e f putin diferit ca structura. Am sa imi incerc norocul si pe acolo Am vazut ca omul si-a rezolvat problema sunand la Mercedes in tara lui (UK). Daca nu o rezolv, probabil voi incerca si eu sa sun la noi ..sau alta tara ) |
#13
Posted 13 November 2018 - 20:16
Tot in acea discutie, omul spunea ca mai gasit 2 serii in spatele pompei de vacuum, care se pare ca ar spune modelul exact de 601 - sunt mai multe modele (601.911, .912, .913, .940 ...etc). Pe un "wiki" am gasit listate toate modele de 601 si capacitatea lor - https://wiki.cdd.no/index.php/OM_601
Daca gasesc si eu seriile alea de langa pompa de vacuum, am sa rezolv probema cu capacitatea. Sper sa ma pot uita la ele, motorul meu fiind pe masina (el il avea scos si putea umbla mai bine pe acolo). Cred totusi ca va mai ramane problema anilor de fabricatie, din cate am vazut difera cateva caracteristici in functie de ani (putere, turatii, greutate...). Am sa ma uit maine si revin. Sper ca va mai fi util si altora acest topic, daca ii dau de cap Merci! Edited by BoBtheBOB, 13 November 2018 - 20:39. |
#15
Posted 13 November 2018 - 20:46
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users