Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Restaurare aripi Mercedes 207D

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
BoBtheBOB

BoBtheBOB

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 12.11.2018
Salutare! De cateva zile am achizitionat un Mercedes 207D din '87, pe care intentionez (usor, usor) sa il transform intr-un fel de camper van. Motorul, cutia si ambreiajul sunt bune, dar va puteti inchipui ca are foarte multa rugina si alte piese/probleme care vor trebui sa fie neaparat solutionate. Am multe multe intrebari, de cateva zile rasfoiesc internetul pentru discutii si videouri ajutatoare si trec ritmic de la extaz la agonie. M-am hotarat sa incep primul post (probabil vor urma multe altele) despre restaurarea aripilor care sunt de-a dreptul praf.

M-am gandit ca as putea sa le refac dintr-o tabla destul de maleabila si sa le prind cu nituri. Alta idee ar fi sa gasesc o caroserie pe care aripile sa fie bune, sa e tai cu flexul si sa le sudez, insa am inteles ca sudura ar ceda pe partea materialului ruginit/imbatranit. Sunt totusi convins sunt sugestii la care nu m-am gandit pana acum. Am atasat cateva fotografii, in speranta de a afla de la altii diferte metode prin care as putea rezolva aceasta problema.

Nu vreau sa fac aceasta postare prea lunga, voi reveni pe parcurs cu alte mentiuni si detalii.

Multumesc mult anticipat pentru sprijinul atat de necesar! Posted Image

Attached Files


Edited by BoBtheBOB, 13 November 2018 - 02:12.


#2
yo9hrb

yo9hrb

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,121
  • Înscris: 09.08.2006
Se decupeaza pana dai de material sanatos, se confectioneaza petice pe masura si se sudeaza. Apoi se protejeaza cat se poate de bine.

Edited by yo9hrb, 13 November 2018 - 06:26.


#3
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,802
  • Înscris: 07.06.2014
primul pas e sa dezasamblezi tot ce ai pe masina, lasi doar carcasa, apoi sablezi si sa pornesti de la metalul chel. asa vezi bubele reale, vezi unde e plina de chit, unde si cat de mari sunt gaurile, etc.

asta ca sa nu sudezi aici si la 5cm mai incolo sa cada rugina din ea.

#4
aceton

aceton

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,793
  • Înscris: 11.04.2017
Ca si @Dany iti recomand sa dai jos tot ce este ruginit, faci o evaluare reala a situatiei si ai un punct solid de plecare. Aripi gasesti sa cumperi pe internet pe la 200 ron bucata. Mai poti sa mergi pe la dezmembrari sa cauti ceva in stare buna sau sa le faci tu daca te pricepi. O sa ai ceva de munca dar satisfactia la final o sa fie imensa. Pe youtube sunt niste tipi de transforma dubite in camper van-uri si au idei destul de ok cu organizarea spatiului interior.

#5
argonaut

argonaut

    Beware of the bird

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 29,220
  • Înscris: 29.07.2013
La o activitate ca asta trebuie sa pornesti de la ideea ca nimic nu e vesnic, nici macar tu :)
N-o sa reusesti sa o faci "stas" daca nu apelezi la specialistii din domeniu, la multi bani si mult timp si nici nu vei obtine un automobil ca si nou.
Daca o sa intri prea mult in amanunte n-o sa termini treaba in veci. Ti-o spun din experienta :)

Ai doua variante:
- Cea descrisa de Dany, care presupune un volum imens de munca si multi, multi bani
- Easy way, sa dai jos ceea ce nu se mai tine pe propriile picioare iar restul cu mult chit, fibra de sticla, feruginol, etc/

Your choice, bafta!

#6
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Grosul ruginii nu se vede decat dupa ce demontezi tot. Aripile nu cred ca merita peticite, sudura de regula e focar de rugina, dupa 2-3 ani o iei de la inceput. Zic sa te orientezi dupa elemente noi, aftermarket.

#7
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Cand pui alaturi cuvintele "autoutilitara", "anii 80" si "diesel" e posibil ca peste cativa ani sa ai in coada acestor cuvinte si "taxa de mediu" si toata munca sa se termine in zadar, la Remat.
Chiar daca acum pare cool sa te plimbi cu masina lui Scooby Doo la mare si la munte, e posibil ca surprizele ulterioare sa fie tare scarboase...

#8
BoBtheBOB

BoBtheBOB

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 12.11.2018
Hehe, sunt constient ca ma va durea capul si buzunarul Posted Image ...si ca nu voi avea o masina ca noua, insa voi incerca sa o fac cat mai bine la inceput acum, dupa care sa-i mai prelungesc viata cu lucrari minore cand va fi cazul. Pentru reparatii, piese si tratamentul complet al ruginii as merge cu un buget de aprox. 1500E.

Tot adun informatie despre conversia in camper van de 2-3 ani, am zeci de videouri pe youtube salvate, linkuri si 2 carti cumparate. Impreuna cu sotia, suntem “nomazi” de 4-5 ani (avem joburi care ne permit sa facem asta). Am mai avut o dubita Hyundai H1 cu un patut in spate cu care am calatorit prin Europa si ceva insule, insa motivul pentru care am ales modelul asta, e pt ca la un moment dat speram sa ajungem si prin Asia si ar fi o masina perfecta pentru asta - asta daca vom avea incredere ca ne va putea duce pana acolo Posted Image Lucrez cu lemn de mic, iar cu fierul as fi cam la inceputuri...sunt destul de indemanatic, mai stiu sa dau si ceva puncte de sudura.

Da, prin sablare as vrea sa indepartez rugina si diverse perii unde va fi cazul. Vreau sa imi cumpar compresor si pistol, am rasfoit toate posturile despre asta iar nivelul calitatii investitiei de care ma pot atinge fi cam asta:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/RtCYneANhsA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
(Rezervor de 25-30l si un pistol DSP 226)

Zilele trecute am dat tot jos de pe ea, pana la caroserie...inclusiv scaune sofer si pasager. Am facut vreo 300 de poze...fiecare centimetru afectat de rugina (interior, exterior si dedesubt). Podeaua arata surpinzator de bine (si pe deasupra si pe dedesubt), insa sunt alte detalii...care dupa cum am mai spus, ma fac sa trec de la extaz la agonie Posted Image unele parti arata incredibil de bine, altele foarte rau. Mai gasesc o metoda facuta de altii care imi da sperante, dupa care imi dau seama imediat ca sunt multe pe care pur si simplu nu le pot face eu si voi avea nevoie de un tinichigiu si sudor bun (pragurile si cam toata tabla de jos in exterior, partea de jos a usilor fata si 3 suduri pe sasiu).

Deci cam pe drumul asta as vrea sa merg...tratare chimica (white spirit..etc), sablare/periere, sudura/reconstructie cu material nou, zincuire, grund, chit, vopsea. As vrea sa ma feresc de convertoare de rugina, le-am mai folosit si nu are rost sa intru in detalii.

Va fi multa munca, sper ca satisfactia va fi pe masura Posted Image si sa speram ca nu vor creste exorbitant taxele. Oricum ar fi, o consider o suferinta placuta si castig de experienta pt urmatorul model.
Achizitia masinii nu am planuit-o...am gasit-o la un super pret si am cumparat-o dintr-un gest impulsiv...la fel cum fac majoritatea lucrurilor Posted Image Probabil ca daca as fi avut bani deoparte as fi cumparat un model din aceeasi clasa (T1, T2) ceva mai scump si care sa arate mai bine.

In concluzie, as vrea sa fac pe ea lucrari de calitate, atat la caroserie cat si la motor si alte parti componente.

Multumesc tuturor celor care au raspuns!

_____

[LE] Ce parare aveti de metoda din videoul de mai jos? mentionez ca nu as vrea sa o folosesc ca metoda principala de actiune, poate doar la partile la care s-ar preta.
Ma refer la partea de la jumatatea videoului incolo...folosirea panzei de otel si fillerelor..eu as mai adauga si zincul.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/n4vusY2-rkQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by BoBtheBOB, 13 November 2018 - 11:27.


#9
BoBtheBOB

BoBtheBOB

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 12.11.2018
Din pacate nu prea pot face mare lucru iarna in legatura cu rugina. Momentan il tin in curte la parintii mei si ma documentez bine pana la primavara...eventual poate gasesc vreun spatiu ieftin de inchiriat, ceea ce ar fi ideal. Nu prea ma pot abtine si mai stau in frig in fiecare zi si mai curat pe unde pot rugina, mai degresez motorul si alte maruntisuri.

Parca ma doare totusi inima sa-l las sa rugineasca si mai tare pana atunci si ma gandeam daca pot face ceva provizoriu, macar sa stopez procesul cat de cat.  Oare daca fac o curatare rudimentara si folosesc un convertor de rugina pe care oricum il voi salbla/peria in primavara ar fi un lucru bun? Aveti alte sugestii?

Inca o intrebare ar fi despre plasa aceea de otel inoxidabil pe care omul o foloseste in videoul din postul precedent ( https://www.youtube-...?feature=oembed ). Mai mult din curiozitate am cautat-o prin Ro si nu prea o gasesc...sa nu fie oare la noi pe piata? Mi se pare cam scumpa (aprox $10 pt o bucata de 15x14cm) si nu prea inteleg de ce as folosi-o daca e asa...cred ca voi iesi mai ieftin cu sudura, care e clar cea mai buna varianta in timp. In cazul meu, cam toata tabla afectata e cam dreapta si nu am nevoie de un artist tablagiu sa dea forme complicate ci doar o sudura buna.

https://www.amazon.c...96453927cb07a07

Am vazut ca omul foloseste 2 fillere - unul de umplere din fibra de sticla si unul de finisare, care acopera bine imperfectiunile. Imi poate recomanda cineva niste produse similare pe piata la noi, care sa fie bune?..sau care ar fi cele mai bune optiuni?

Merci! :)

#10
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Eu zic sa rezolvi cu actele, apoi sa te apuci de reparatii, eventual carpesti, chituiesti, sa treci de itp. Chit poliesteric se gaseste, pe la inceputul anilor 90 mai foloseam un chit stomatologic, roz, astupa f bine gaurile din aripi, praguri, era f rezistent in timp. Repet, nu are rost sa investesti in masina, pana nu rezolvi cu actele, schimbatul motorului, sa nu arunci banii degeaba.

#11
BoBtheBOB

BoBtheBOB

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 12.11.2018
nu mi-as face griji cu ITP-ul, il am oricum pana in prin August 2019. Sper sa ma intelegi, nici nu prea as vrea ca topicul asta sa devina o descutie despre asta :)

Masina merge bine, tocmai am facut un drum de aprox 500km...la rugina ma tot gandesc, cum sa stopez procesul temporar pana in primavara cand ma voi putea ocupa cum trebuie de ea. Pana atunci, vreau sa adun cat mai multa informatie :)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate