Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 

Cantitate lichid răcire

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
Qipper

Qipper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 268
  • Înscris: 04.07.2017
Salutare. Ce cantitate de lichid de răcire trebuie la un Golf 5 ? Trebuie sa fac schimbul și vreau sa știu aproximativ cât trebuie . Am luat 4 litri  antigel + 4 litri apa distilata . Mă încadrez sau mai trebuie ? Fac concentrație 1:1

Vă mulțumesc  .

Golf 5 1.9 TDI 66 kw



#2
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
concentratia o faci cum scrie pe antigel.
oricum dupa ce se deschide termostatul mai trebuie sa completezi...

din cate stiu intra in jur de 4-5litri

pe de alta parte daca ai luat g12++ poti faca si o concentratie mai mare 68% antigel + 32% apa demineralizata.

(vezi ca e o diferenta intre apa distilata si cea demineralizata)
in baterie se pune doar distilata iar in radiator doar demineralizata.

Edited by arg, 12 November 2018 - 13:20.


#3
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Cred ca iti vor mai ramane vreo 3 litri de amestec de rezerva :) . Baga si tu 1 l de antigel, peste care pui 1l de apa, apoi inca 1 l de antigel si inca 1 l de apa si tot asa pana ajunge la maxim, dupa care porneste motorul si lasa-l sa-si faca un pic circuitul. Mergi nitel cu masinuta ca sa ajunga motorul la temperatura de regim, sa deschida si termostatul, sa fii sigur ca apa circula si in radiator, dupa care opreste, asteapta vreo 10 minute sa se raceasca putin si completeaza daca mai e cazul.

#4
Qipper

Qipper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 268
  • Înscris: 04.07.2017

 spooky51, on 12 noiembrie 2018 - 13:18, said:

Cred ca iti vor mai ramane vreo 3 litri de amestec de rezerva :) . Baga si tu 1 l de antigel, peste care pui 1l de apa, apoi inca 1 l de antigel si inca 1 l de apa si tot asa pana ajunge la maxim, dupa care porneste motorul si lasa-l sa-si faca un pic circuitul. Mergi nitel cu masinuta ca sa ajunga motorul la temperatura de regim, sa deschida si termostatul, sa fii sigur ca apa circula si in radiator, dupa care opreste, asteapta vreo 10 minute sa se raceasca putin si completeaza daca mai e cazul.

Așa o sa fac , tocmai bine  că toată " zeama" mi-e  în sticle de 1L :)) .
Trebuie sa las motorul sa se raceasca și apoi sa pun lichidul nou sau nu are importanta ?

 arg, on 12 noiembrie 2018 - 13:02, said:

concentratia o faci cum scrie pe antigel.
oricum dupa ce se deschide termostatul mai trebuie sa completezi...



pe de alta parte daca ai luat g12++ poti faca si o concentratie mai mare 68% antigel + 32% apa demineralizata.

(vezi ca e o diferenta intre apa distilata si cea demineralizata)
in baterie se pune doar distilata iar in radiator doar demineralizata.

Am luat G12 ca așa scrie pe vasul de expansiune.  Concentrație 1:1 pt -32°C

#5
Darkman48

Darkman48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 24.05.2009

 Qipper, on 12 noiembrie 2018 - 13:27, said:



Așa o sa fac , tocmai bine  că toată " zeama" mi-e  în sticle de 1L :)) .
Trebuie sa las motorul sa se raceasca și apoi sa pun lichidul nou sau nu are importanta ?

Ar fi bine sa il lasi sa se raceasca daca ai posibilitatea, instalatia lucreaza sub presiune.

#6
greenlife

greenlife

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,961
  • Înscris: 29.07.2017
Si pentru a evita presiunea dar mai ales pentru a evita eventualele probleme cu socul termic ce afecteaza chiulasa se recomanda sa lasi sa se raceasca.

#7
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,718
  • Înscris: 12.01.2018
primul litru de antigel NU SE DILUEAZĂ fiindcă rămâne apă în blocul motor.de la al doilea începând adaugi apa

#8
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,181
  • Înscris: 23.08.2014

 EMPP, on 12 noiembrie 2018 - 14:08, said:

primul litru de antigel NU SE DILUEAZĂ fiindcă rămâne apă în blocul motor.de la al doilea începând adaugi apa
De unde ramane apa, daca ai avut antigel inainte?

Initiator, ai nevoie de aproximativ 5 litri.Bagi cand intra, mergi cu masina si apoi, dupa ce se aeriseste, completezi in totdeauna la rece! Amestecul il poti face direct cand il pui in masina, pentru siguranta pui 3 l de antigel si 2 de apa...

Edited by fqx, 12 November 2018 - 16:38.


#9
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,771
  • Înscris: 25.01.2007
Completezi si a doua zi, nu desfa busonul cu motorul cald, ca in periada asta greu cu locurile in spitalele de fripti.

#10
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005

 fqx, on 12 noiembrie 2018 - 16:35, said:

.... completezi in totdeauna la rece! ....
teoretic, dar daca ii pui cate putin il amesteca si-l trage....
putin insemnad cate 50ml, nu ca umpli bidonul pana sus.

 slai, on 12 noiembrie 2018 - 16:46, said:

Completezi si a doua zi, nu desfa busonul cu motorul cald, ca in periada asta greu cu locurile in spitalele de fripti.
depinde de masina, la golful meu e usor de desfacut, dar trebuie avuta grija sa iasa surplusul de presiune.
e ceva gen 0.5 maxim 1 atm dar nu e gluma ca face ca berea calda agitata. daca o fasai cu grija scoti presiunea si poti completa un pic. pui capacul, pornesti moorul un pic sa traga surplusul si de la capat.

nu aveam de gand sa completez pe motorul cald dar cand sa plec mi-a piuit in bord ca nivelul e zero. mai aveam cca 1cm pe fundul vasului.

Edited by arg, 12 November 2018 - 16:57.


#11
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,181
  • Înscris: 23.08.2014

 arg, on 12 noiembrie 2018 - 16:54, said:

teoretic, dar daca ii pui cate putin il amesteca si-l trage....
putin insemnad cate 50ml, nu ca umpli bidonul pana sus.


depinde de masina, la golful meu e usor de desfacut, dar trebuie avuta grija sa iasa surplusul de presiune.
e ceva gen 0.5 maxim 1 atm dar nu e gluma ca face ca berea calda agitata. daca o fasai cu grija scoti presiunea si poti completa un pic. pui capacul, pornesti moorul un pic sa traga surplusul si de la capat.

nu aveam de gand sa completez pe motorul cald dar cand sa plec mi-a piuit in bord ca nivelul e zero. mai aveam cca 1cm pe fundul vasului.
Decat sa completez cu motorul cald, mai bine plec cu putin pe fundul vasului.Atat timp cat exista suficient in circuitul de racire, nu se intampla nimic.Ce e in vas, e rezerva practic.In plus, nu are voie sa scada atat, doar la schimbare, pana se aeriseste, in rest nu prea trebuie completat daca nu ai probleme...

Edited by fqx, 12 November 2018 - 17:14.


#12
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,128
  • Înscris: 19.09.2005
mmmm, sa plec cu becul rosu? pai de unde stiu ca nu a sarit cum colier si pierd tot lichidul?

oricum ce trage din rezervor il amesteca cu ce vine de pe circuit. nu poti compara debiul pompei de apa cu furtunelul care vine de la vas.
acu chiar m-am uitat pe diagrama sa inteleg ce face...

#13
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,718
  • Înscris: 12.01.2018

 fqx, on 12 noiembrie 2018 - 16:35, said:

De unde ramane apa, daca ai avut antigel inainte?

Initiator, ai nevoie de aproximativ 5 litri.Bagi cand intra, mergi cu masina si apoi, dupa ce se aeriseste, completezi in totdeauna la rece! Amestecul il poti face direct cand il pui in masina, pentru siguranta pui 3 l de antigel si 2 de apa...
apa rămâne de la spălatul instalației de răcire

dacă nu speli instalația de ce să schimbi antigelul?

#14
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,243
  • Înscris: 28.10.2018

 arg, on 12 noiembrie 2018 - 13:02, said:

(vezi ca e o diferenta intre apa distilata si cea demineralizata)
in baterie se pune doar distilata iar in radiator doar demineralizata.

Care este diferenta?

#15
Qipper

Qipper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 268
  • Înscris: 04.07.2017
Am schimbat antigelul , temperatura ajunge la 90 , nivel ok de antigel, nu baga caldura. Dece ?

#16
Darkman48

Darkman48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 24.05.2009
Nu s-a aerisit inca. Mergi cu ea cativa km, daca ai lichid in vas nu e problema pentru motor. Si in mers poate simti cum incet incepe sa bage caldura...apoi dimineata sau cand e motorul rece, cum ti-au zis si colegii, completezi iar, daca e cazul.

 EMPP, on 12 noiembrie 2018 - 21:52, said:

dacă nu speli instalația de ce să schimbi antigelul?

Pentru ca e recomandat sa il mai schimbi la 2-3 ani? Da, e recomandata si o spalare a instalatiei dar multi nu o fac iar altii, mecanici,nu stiu sa o faca.

Edited by Darkman48, 14 November 2018 - 22:38.


#17
Qipper

Qipper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 268
  • Înscris: 04.07.2017

 Darkman48, on 14 noiembrie 2018 - 22:42, said:

Nu s-a aerisit inca. Mergi cu ea cativa km, daca ai lichid in vas nu e problema pentru motor. Si in mers poate simti cum incet incepe sa bage caldura...apoi dimineata sau cand e motorul rece, cum ti-au zis si colegii, completezi iar, daca e cazul.


Maine dimineata o sa fac un drum mai lung  si cred ca o sa fie la parametri normali. Nu am mai  dat o tura cu masina sa se aeriseasca mai bine ( doar ce am tinut-o pornita la mecanic 10-15 min)  pt ca a trebuit sa ajung acasa . Multumesc pentru sfat , Darkman48

Edited by Qipper, 14 November 2018 - 22:51.


#18
Darkman48

Darkman48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 24.05.2009
Cu placere, da, ar trebui sa se aeriseasca. Eu asa am facut, abia cand am ajuns acasa a inceput sa bage caldura, am lasat-o pana a doua zi, am completat si nu mai am treaba de atunci.

P.S.: la mecanic ai stat pana a deschis termostatul si a pornit termo-ventilatorul? Ca totusi, pe radiator intra ceva lichid si ramai cu nivel mic la motor, caz in care nu o sa ai caldura, poate prea putin, pana nu completezi.

Edited by Darkman48, 14 November 2018 - 23:04.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate