Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Electrică vs hibridă
Last Updated: Nov 26 2018 12:51, Started by
benis
, Nov 11 2018 15:22
·
0
#37
Posted 16 November 2018 - 10:05
#38
Posted 16 November 2018 - 10:38
Avanatajul sa ii bagi 50kw este ca nu se poate ...
Diferenta la putere se face l atimpul de incarcare. Acasa,la un 3.3Kw iti ia o ora sa incarci 20 km La un charger public,aceeasi putere acelasi numar de km dar daca folosesti un FCP (Fast Charger Point) iti baga 7kw si iti incarca kilometrii in jumatate d etimp. La al meu,o ora jumatate am 110 km. Aici,depinde si de cat de descarcata este bateria... Toate charger-s publice folosesc o diagrama de putere,nu se instaleasza oriunde si oracand,de oricine. Chargers-urile de acasa iau maxim 3.3KWh,deci aproape cat un fier de calcat,un aspirator si probabil un radiator de 2KW. Nu cred ca este pericol sa "overload" reteaua,dar in tara totul este posibil. Majoritatea posesorilor de EV incarca masina noapatea cand solicitarea pe retea este minima,generatoarele merg in gol sau posibil sa fie oprite. Hibridele sunt bune pentru cei ce comuta zilnic mai mult de 100km in a singura directie. Multa bafta ... |
#39
Posted 16 November 2018 - 11:45
EmeraldCountryHouse, on 16 noiembrie 2018 - 10:38, said:
Chargers-urile de acasa iau maxim 3.3KWh,deci aproape cat un fier de calcat,un aspirator si probabil un radiator de 2KW. Nu cred ca este pericol sa "overload" reteaua,dar in tara totul este posibil. Majoritatea posesorilor de EV incarca masina noapatea cand solicitarea pe retea este minima,generatoarele merg in gol sau posibil sa fie oprite. Multa bafta ... În acest moment nu e problemă că se supraîncarcă rețeaua dar când or să fie în București 1 milion de EV se schimbă situația, iar posesorii de EV vor încărca noaptea doar dacă au furnizare la preț redus noaptea (binom diferențiat îi spune) altfel fiecare va pune la încărcat mașina imediat ce ajunge acasă după care își continuă programul casnic, nu se scoală nici dracul la ora 23:00 după ce trece vârful de consum ca să ducă la garaj să pună mașina la încărcat, vor face asta doar dacă e mai ieftin. Evident nu au cum să fie vreodată un milion de EV în București, asta ar însemna ca un milion de bucureșteni să aibe garaje sau locuri de parcare protejate în curți, sau cine știe cum am văzut o pădure de cabluri de internet între blocuri o să vedem acum cabluri mai groase fiindcă fiecare o să își coboare un prelungitor de pe balcon la mașină în stradă |
#40
Posted 16 November 2018 - 12:08
Nu stiu cum este in Bucuresti si nici nu vreau sa stiu...ar multe guverne iau decizii drasnice de a limita (restrictie) la masini clasice si promoveaza masinile electrice
Masina are timer pentru incarcare si pentru incalzire. De asemenea,al meu charger are applicatie pe telefon si imi permite sa incarc masina dupa timpul meu. Acel tarif ziua / noaptea se aplica de la ora 23 la 8 dimineata. Bineinteles ca acel cablu trebuie conectat cand ajungi acasa si trebuie sa ai conditii sa nu creezi probleme pentru vecini,copii sau animale. |
#41
Posted 16 November 2018 - 14:47
Adica tu lasi cablu de curent afara pe strada ...?
Edited by MembruAnonim, 16 November 2018 - 14:47. |
#42
Posted 16 November 2018 - 15:26
@lucian
Stau la casa si la strada...intr-o tara civilizata. Cablul este conectat in fata masinii si apoi lasat pe jos, pana in charger-ul situat pe peretele gardului. Cand pui cablul in masina si in charger este blocat,deci nu se poate scoate decat daca anulezi "charge process"... "child proof" ! La fel si la public chargers...conectezi cablurile,start process si apoi te duci sa faci treaba ta. URASC acei soferi care lasa masina ore intregi sa se incarce,masina este full charged si ei nicaieri...ocupa un spatiu de acolo de-an pulea... de parca ar fi propietate privata Edited by EmeraldCountryHouse, 16 November 2018 - 15:28. |
#43
Posted 16 November 2018 - 15:52
EmeraldCountryHouse, on 16 noiembrie 2018 - 15:26, said:
@lucian Stau la casa si la strada...intr-o tara civilizata. Cablul este conectat in fata masinii si apoi lasat pe jos, pana in charger-ul situat pe peretele gardului. Cand pui cablul in masina si in charger este blocat,deci nu se poate scoate decat daca anulezi "charge process"... "child proof" ! La fel si la public chargers...conectezi cablurile,start process si apoi te duci sa faci treaba ta. URASC acei soferi care lasa masina ore intregi sa se incarce,masina este full charged si ei nicaieri...ocupa un spatiu de acolo de-an pulea... de parca ar fi propietate privata |
#44
Posted 17 November 2018 - 03:29
EmeraldCountryHouse, on 16 noiembrie 2018 - 15:26, said:
@lucian Stau la casa si la strada...intr-o tara civilizata. Cablul este conectat in fata masinii si apoi lasat pe jos, pana in charger-ul situat pe peretele gardului. Cand pui cablul in masina si in charger este blocat,deci nu se poate scoate decat daca anulezi "charge process"... "child proof" ! La fel si la public chargers...conectezi cablurile,start process si apoi te duci sa faci treaba ta. URASC acei soferi care lasa masina ore intregi sa se incarce,masina este full charged si ei nicaieri...ocupa un spatiu de acolo de-an pulea... de parca ar fi propietate privata Asta se rezolva usor prin automatizare. Pui masina la incarcat, cand se incarca 100% primesti SMS sa o muti de acolo . Nu o muti in jumatate de ora , incepe sa ti-o descarce sau sa-ti ia bani de pe card pentru penalitati blocare loc parcare. Cum am mai zis , romanul se educa cu bata sau cu amenzile . Cu cat mai mari , cu atat mai bine , si batele si amenzile. In Singapore vad ca a mers foarte bine solutia asta, bine....aia au avut si politicieni cum trebuie . |
#45
Posted 17 November 2018 - 12:30
Eu dacă aș avea unde să încarc aș lua una electrică. Revizii inexistente, aia că nu ține bateria e un mit, dacă încarci la maxim 80%, rezistă și 10 ani cu o pierdere de maxim 10% din capacitate (Tesla dă 8 ani și 800000km garanție). Pentru drumuri lungi închiriezi mașină. Pentru cele 1-2 săptămâni pe an e mai ieftin așa.
|
#46
Posted 17 November 2018 - 13:09
Si daca mergi cu taxiul/uber/zpony e mai ieftin pe 10 ani....
Ori iti iei masina care sa fie disponibila in orice moment pentru oricata autonomie, ori...mergi cu trenul ! Stii cum e, e suficient sa ai nevoie o data si sa dea fail....ori la astea full electrice sansele sunt mult mai mari ! O lasi seara incarcata , peste noapte -25 de grade si te trezesti ca trebuie sa bagi urgent 500 de km...ghinion , stai sa o incarci mai intai ! |
|
#48
Posted 17 November 2018 - 14:50
blotunga, on 17 noiembrie 2018 - 14:36, said:
Hai că nu-i chiar așa. Norvegia e plină de Tesla și după sondaje majoritatea (spre 90%) ar mai cumpăra. Acum ia zi unde e iarna mai grea, la noi sau în Norvegia? Eu zic că la noi, la norvegieni nu am auzit să fie drumuri blocate iarna uite un studiu făcut de olandezi pe tema încărcărilor rapide versus schimbarea bateriilor. Legat de poluare principalul avantaj este că exportăm o parte din poluare acolo unde sunt fabricate bateriile și celelalte componente dar dat fiind că efectele sunt oarecum globale oricum ne afectează. https://www.mdpi.com...6-1073/7/3/1467 Și aici iar sunt câteva studii interesante legate de performanțe, preț. https://www.mckinsey...-vehicle-design Edited by eugeniusro, 17 November 2018 - 14:57. |
#49
Posted 17 November 2018 - 14:57
In Norvegia nu cred ca vezi prea multa zapada pe carosabil ! Nu mai vorbim de numarul statiilor de incarcare !
Apropo, cate ore faci de la Bucuresti la Predeal iarna si cate faci in Norvegia in aceleasi conditii de iarna si numar de km ? Orientativ asa , nu cu exactitate ! A, da , si tu unde vei folosi masina in Norvegia ? Edited by M0sGerila, 17 November 2018 - 14:58. |
#50
Posted 17 November 2018 - 17:36
Noi avem doua masini...
EV masina este luata pentru sotie,ea face zilnic 40ish de kilometri. Ce se mai consuma pe langa,este in jur de 50km. O incarc o data la doua zile,acasa,peste noapte sau cand imi aduc aminte. In weekend,ii dau un fast charge la un "mall" centre si merg in treaba mea. Daca imi treba combustibil,opresc la un punct de incaracre pe drum si ii dau o ora doua fara probleme. De multe ori,noi astia cu EV ne spunem unui aceluilalt ca stam cateva minute sau ne deconecatm noi sa lasam pe altul care este aproape zero. Un EV nu este sa te plimbi sau sa mergi in concediu. Este pentru trebuiri mici de lang acartier sau mici condus in fiece zi. DAca vrei sa ai autonomie si sa fii "eco _ green" la acelasi timp,tu treba sa te orientezi catre o Hibrida. Acel sistem hibrid iti va aduce calitatea si savings de la o electrica si autonomia de la un motor clasic. Dar este un compromis,depinzand de buzunar si de cerintele zilnice. Astia cu punctele de incarcare fac o gramada de bani de la aditionale...astazi am incarcat o ora la o statie de tren. Cost la zero,nimic,deocamdata. Dar ca sa ne delectam,am gasit un coffee shop si am stat acolo la o discutie,am mers pe jos cateva minute intr-o frumoasa zi de toamna...am cheltuit aprope €8. Ce am castigat...cateva xeci de minute de familie,dad and boy quality time,am vazut un orasel care desi trecem pe acolo cel putin o data pe saptamana,niciodat anu am mers pe jos,sa vedem gardurile,copacii cerul,magazinele,oamenii si aerul curat.La o masina normala,fugeam cat mai repede ca aveam nu stiu ce de facut sau ajuns... Cu electrica,parca viata a luat un "slow down" si ne-am reechilibrat cu Mama Natura... este cam cumva viata noastra a luat-o pe un drum national decat sa mergi accelerat pe o autostrada,lipsind acele momente unice si locurile / oamenii din jur ,de pe traseu !!! |
#51
Posted 17 November 2018 - 19:47
Ăștia care zic că mamă, fabricarea bateriilor sunt hateri care nu ia în calcul că și miile de componente în mișcare ale mașinilor clasice trebuie și ele produse undeva de cineva. Plus că multe sunt se uzură și trebuie schimbate periodic. Eu sunt dispus să pun un pariu că în 2030-2035 nu prea se mai vor vinde mașini cu motor cu combustie internă.
|
|
#52
Posted 18 November 2018 - 08:52
Poate dupa 2050, dar nici atunci, petrolul alimenteaza industrii conexe uriase, cum ar fi cea a armamentului 😉
|
#53
Posted 18 November 2018 - 09:36
M0sGerila, on 18 noiembrie 2018 - 08:52, said:
Poate dupa 2050, dar nici atunci, petrolul alimenteaza industrii conexe uriase, cum ar fi cea a armamentului �� Edited by eugeniusro, 18 November 2018 - 09:36. |
#54
Posted 18 November 2018 - 12:16
Serios? )) Crezi ca marile puteri fac planul de invazie după numărul stațiilor peco? 😅
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users