Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...
 Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi
 

Electrică vs hibridă

- - - - -
  • Please log in to reply
88 replies to this topic

#19
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Inca un lucru de  incarcat in fiecare seara !
Pe bune, plecat in concedii ? In cate zile faci 500 de km ?

Edited by M0sGerila, 11 November 2018 - 20:58.


#20
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,114
  • Înscris: 04.02.2011

View PostM0sGerila, on 11 noiembrie 2018 - 20:57, said:

Inca un lucru de  incarcat in fiecare seara !
Pe bune, plecat in concedii ? In cate zile faci 500 de km ?
În principiu este mai simplu să bagi o fișă în priză în fiecare seară decât să mergi să pui benzină, chiar și odată pe săptămână.
În puținele concedii mai lungi, să zicem de 500 km, presupunănd că am autonomie doar 200 km, asta înseamnă 2 încărcări pe drum, a jumătate de oră fiecare. Timișoara-București fac 7 ore mers non-stop, așa aș face 8. Bun, să zicem că nu pun doar o oră în plus. Chiar și așa, cine merge 7 ore fără oprire? Că doar nu suntem la concurs. Și toate astea presupun că nu iau mașina pe combustibil lichid ce încă o avem.

Edit: Oricum am fost în ultimul an de 2 sau 3 ori la București, fără mașină. Deci discuțiile sunt mai mult ipotetice.

Edited by benis, 11 November 2018 - 21:09.


#21
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,597
  • Înscris: 21.02.2006
Vezi poate te ajuta topul asta.

#22
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012

View Postbenis, on 11 noiembrie 2018 - 17:35, said:

la Toyota Yaris în 5 ani a crăpat motorul.
A facut ce???

Ia-ti electrica; asta vrei din cate vad. Si ai cum sa-ti pui priza acasa.
Dar sa nu ne intrebi dupa aia cum ajungi la mare cu electrica. Mergi si tu din Kaufland in Kaufland, c-asa-i la moda.

Edited by TS030, 11 November 2018 - 22:24.


#23
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
O achiti cash ? Sau credit ?

#24
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Mie personal mi-ar plăcea hibridul Opel Ampera, cam 70 de km full electric, apoi motorul mecanic de 1.4 litri care acționează un generator și încarcă permanent acumulatorii fiind a doua opțiune pentru o autonomie de 600Km, a 3-a opțiune cea mai ineficientă este doar cu motorul mecanic de 1.4 litri !  Posted Image

#25
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005
Folosește site-ul ăsta pentru comparații.
https://www.fuelecon...ernatives.shtml

#26
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
După cum declară producătorii de acumulatori LTO (Lithium Titanate Niobiu) Toshiba SciB, vor ieși pe piață în 2019 cu noii acumulatori de înaltă densitate energetică care pot suporta 15.000 de cicluri, și nu o mie de cicluri chinuite ca cele Li-Ion de pe Tesla, ceea ce înseamnă că o mașină electrică va putea parcurge 2 mil.Km până la necesitatea schimbării acumulatorilor, deci sfatul meu este să nu vă grăbiți în alegerea unui automobil full electric mai devreme de 4-5 ani, doar cele hibride sunt cele mai bune opțiuni în acest moment ! Avantajul noilor acumulatori LTO constă în faptul că suportă încărcări ultra rapide de până la 25C, rezistă la temperaturi de -55°C și +60°C, spre exemplu dacă mașina este dotată cu o capacitate de acumulatori de 25Kwh, aceștia se vor încărca full pe un super charger de rețea de 500kWh în 3 min. pentru un parcurs mediu de 200Km !!! Posted Image

Edited by Viorelsolar, 12 November 2018 - 11:56.


#27
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,067
  • Înscris: 17.01.2012

View Postbenis, on 11 noiembrie 2018 - 15:22, said:

...acasă (am branșament de 100A).

wow!
acasă sau la servici? că io nu văzui siguranță mai mare de 32A la casnic!!!

#28
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View Postgushpi, on 12 noiembrie 2018 - 12:46, said:

wow!
acasă sau la servici? că io nu văzui siguranță mai mare de 32A la casnic!!!

Pe un branșament trifazic cu o putere instalată de 50 Kw de 100 A sunt siguranțele, probabil ai vrut să spui monofazat nu casnic.
Pe o instalație de 50 KW se poate monta un charger de 20 KW tip C care să încarce o baterie de Tesla de 80 KW în 4 ore, de fapt durează ceva mai mult că pe încărcare rapidă se poate încărca bateria doar până la 80%.

Edited by eugeniusro, 12 November 2018 - 13:55.


#29
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

View PostViorelsolar, on 12 noiembrie 2018 - 11:49, said:

După cum declară producătorii de acumulatori LTO (Lithium Titanate Niobiu) Toshiba SciB, vor ieși pe piață în 2019 cu noii acumulatori de înaltă densitate energetică care pot suporta 15.000 de cicluri, și nu o mie de cicluri chinuite ca cele Li-Ion de pe Tesla, ceea ce înseamnă că o mașină electrică va putea parcurge 2 mil.Km până la necesitatea schimbării acumulatorilor, deci sfatul meu este să nu vă grăbiți în alegerea unui automobil full electric mai devreme de 4-5 ani, doar cele hibride sunt cele mai bune opțiuni în acest moment ! Avantajul noilor acumulatori LTO constă în faptul că suportă încărcări ultra rapide de până la 25C, rezistă la temperaturi de -55°C și +60°C, spre exemplu dacă mașina este dotată cu o capacitate de acumulatori de 25Kwh, aceștia se vor încărca full pe un super charger de rețea de 500kWh în 3 min. pentru un parcurs mediu de 200Km !!! Posted Image


Cand vor aparea bateriile astea, sigur preturile vor fi pe masura. Pentru cei care isi permit acum o hibrida/electrica (aproximativ 15-20.000 E), nu cred ca vor migra spre baterii mai performante. (Bateriile) Vor fi exact ca telefanele premium noi: scumpe la inceput, urmand sa se aseze la preturi mai decente ulterior, dar ulterior insemnand, cel mai probabil, alti 4-5 ani, din pacate.

Si da, iti dau dreptate cand zici ca hibridele sunt (momentan) optiunea optima.

#30
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,067
  • Înscris: 17.01.2012

View Posteugeniusro, on 12 noiembrie 2018 - 13:53, said:

Pe un branșament trifazic cu o putere instalată de 50 Kw de 100 A sunt siguranțele, probabil ai vrut să spui monofazat nu casnic.
Pe o instalație de 50 KW se poate monta un charger de 20 KW tip C care să încarce o baterie de Tesla de 80 KW în 4 ore, de fapt durează ceva mai mult că pe încărcare rapidă se poate încărca bateria doar până la 80%.

ba chiar casnic vrusei să scriu!
CINE a putut obține 50 kW de la Electrica??? :o

(io, la casă, am trifazat de 10 kW - și asta pt că am cerut alimentare pompă irigații și pt că m-am milogit pe la fo 3 etaje ale distribuitorului local... ei ziceau că normativul pt casă nu depășește 7,5 kW...)
(deci 50 kW e putere de mic întreprinzător: atelier mecanic, autoservice etc.)

on topic: dacă mai ai o mașină pe comb hidrocarbonat, atunci electrica de oraș e soluția!
dacă nu, hibrida!

#31
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

View Postmariovrs, on 11 noiembrie 2018 - 17:23, said:


Un Golf electric bate spre 40.000 de euro. Scazi 10.000 de la stat si te alegi cu o masina de muncitor la strung la pret de Audi A4.


Momentan se adreseaza doar pasionatilor. Uita-te la Kona, vers. electrica costa 32-33k euro (bonusul inclus), se asteapta un an, Kona 1.0 o poti lua cu mai putin de 14k euro prin remat.

#32
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View Postgushpi, on 12 noiembrie 2018 - 14:39, said:

ba chiar casnic vrusei să scriu!
CINE a putut obține 50 kW de la Electrica??? Posted Image

Asta e după noroc depinde de zona în care stai, dacă transformatorul de medie din zona ta este deja supraâncărcat normal că nu or să aprobe o putere instalată mare, la fel și dacă ești spre periferia rețelei și o putere instalată mare poate provoca căderi mari de tensiune pe conductoare. Deci treaba are legătură cu cât "duce" instalația de distribuție din zona ta, dacă ești mic întreprinzător sau nu nu are treabă electrica, faci ce vrei cu curentul doar îl plătești.
Acum revenind la topic, e posibil să îi doară bine capul pe cei de la rețelele de distribuție dacă se apucă oamenii să își ia toți mașini electrice fiindcă va crește mult consumul și în special va crește consumul de vârf, asta înseamnă că vor fi nevoiți să înlocuiască transformatorii cu alții mai mari și să dubleze sau să înlocuiască liniile pe stâlpi.

Edited by eugeniusro, 12 November 2018 - 16:06.


#33
cris26

cris26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 568
  • Înscris: 08.03.2015
Si cum prevede Romania sa produca mai multa energie electrica? Prin centrale nucleare ...si le vom spune masini nucleare :(

#34
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005

View Postcris26, on 12 noiembrie 2018 - 17:56, said:

Si cum prevede Romania sa produca mai multa energie electrica? Prin centrale nucleare ...si le vom spune masini nucleare Posted Image
Nu cred că producția este problema ci mai degrabă transportul, rețelele de distribuție de joasă sunt cam toate supraâncărcate și cu echipamente vechi, Transelectrica a mai făcut investiții și cu liniile de înaltă stăm bine dar distribuitorii au cam aburit-o, se vede asta după rata ridicată de întreruperi. Calculul este simplu, dacă în următorii 10 ani o să avem jumatate din parcul auto electric atunci echivalentul energetic al 50% din consumul de carburanți în transporturi actual va trebui să fie livrat pe liniile electrice.
Am spus că nu e problemă de producție fiindcă majoritatea industriei energofage (combinatele de oțeluri) au dat faliment.

Edited by eugeniusro, 12 November 2018 - 18:22.


#35
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,114
  • Înscris: 04.02.2011

View Postgushpi, on 12 noiembrie 2018 - 12:46, said:


wow!
acasă sau la servici? că io nu văzui siguranță mai mare de 32A la casnic!!!
Acasă, trifazic, 100A.

#36
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018
Poti avea acasa si 100Amps,incarcatorul ce vine la masina si instalat in afara casei nu baga mai mult de 32A sau 40A le unele modele.
Deci esti limitat de "charger" si nu de reteaua care o ai in casa sau in pamant.

Apoi,mult masini su inauntre burtii chargers de 3.3kw sau de 6.6kw.
Care este avantajul sa ii bagi 50Kw !?

Attached File  Screenshot_20181114-202838.png   88.11K   14 downloads

Masina vorbeste cu chargerul si acela controleaza incarcarea,de la momentul in care ai conectat cablurile si incepe incarcatul pana cand iti trimite email ca este gata.
Ca este gata momentul cat ai platit sau ca este bateria plina...

Un posesor de masina electrica,ar folosi chargere normale la incarcat si cat mai putin acele "fast charger" care pot detoriora masina / bateriile.

In cazul inc are masina este inca in garantie,Nissan are conectivitate la server-ul de la fabrica de unde citeste starea masinii si a bateriilor.
Probabil pentru a le imbunatati sau pentru a-ti anula garantia !?

Apoi,daca ai un charger smecher,iti poti programa ca timp sa iti incarce bateria in fiece seara in modul normal.
Apoi,cu cateva minute inaninte de a pleca de acasa,sa iti dea un "refresh" si sa iti incalzeasca masina sau "wake-up" bateriile.
Se poate face cu Nissan Leaf Tekna sistemul de pe masina sau cu un charger JuiceBox Pro,prin aplicatiile de pe telefonul mobil.

Bafta

Edited by EmeraldCountryHouse, 15 November 2018 - 22:12.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate