Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Stingere martor bord "check engine"

- - - - -
  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#37
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,526
  • Înscris: 15.06.2007
Cred ca martorul ala check engine e aprins la jumate din masinile mai vechi de zece ani.  Si la mine se aprinde si se stinge intermitent, in functie de motorina bagata in Opel astra g. Cu motorina ieftina fumega si se aprinde. Cu motorina extra nu mai fumega asa de tare, si dupa un timp uneori se stinge. La mine este un senzor EGR cauza. Nou costa vreo 1600 de lei chestia. Dar mi se rupe. Merg cam 2000 de km pe an cu masina asta, si in curand o sa ajunga la reciclat.

#38
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013

 tehnics, on 08 noiembrie 2018 - 18:50, said:

Da omule. EU stiu sa citesc. Am citit si asta.
Doar ca nimeni nu spune DE CE ? Ce se intampla daca faci invers ??? Spune doar ca trebuie sa faci asa. Dar care-i misterul din spatele acelei proceduri ?

Chiar in faza cu electrica nu pot spune ca ma descurc extraordinar. Sunt capabil sa-mi trag niste "fire" ...mai gasesc cate un scurt ...ma mai bag la una-alta dar la nivel mic si suficient pt mine.

Sincer, am intrebat si eu baietii electricieni/electronisti. Unii mi-au explicat ei cate ceva cu sensul curentului, cu diode si draci beti dar in final nu mi-am mai batut capu' cu asta pt ca oricum asa procedez de cand ma stiu.

La Opelul meu n-am ce sa ating accidental nimic cu nimic. Daca demontez intai PLUS ce sa ating cu clema ? Nu ajunge pana la clema/borna MINUS oricat as trage de ea. Ca atinge caroseria ? Asa, si ? Nu are nimic din moment ce nu e cuplata la borna bateriei.
Daca demontez intai MINUS - aceeasi poveste.

Zicea unu' pe nu stiu pe unde ca daca conectezi ultima oara PLUS la montaj, va face scantei. La naiba, si daca montez asa cum stiu ultima oara MINUS la montaj mie tot imi face mici scantei (si mi se pare normal din moment ce exista necesar de curent)

In plus, la mine, clemele bornelor sunt rasucite la 45* din fabricatie asa ca manevrarea piulitelor se face oarecum in plan verical (oblic).
Singura posibilitate sa-mi fac un scurt intre borne ar fi sa folosesc o cheie "de 10" suficient de lunga si sa o pun CU INTENTIE pe cele 2 borne.

 tfmercedez, on 08 noiembrie 2018 - 18:55, said:

Cred ca martorul ala check engine e aprins la jumate din masinile mai vechi de zece ani.  Si la mine se aprinde si se stinge intermitent, in functie de motorina bagata in Opel astra g. Cu motorina ieftina fumega si se aprinde. Cu motorina extra nu mai fumega asa de tare, si dupa un timp uneori se stinge. La mine este un senzor EGR cauza. Nou costa vreo 1600 de lei chestia. Dar mi se rupe. Merg cam 2000 de km pe an cu masina asta, si in curand o sa ajunga la reciclat.
Eu am Astra G diesel dar n-am martori aprinsi in bord de nici o culoare si nici nu fumega. Ok, eu am 1.7 dti ...nu stiu tu daca nu cumva esti cdti.

Edited by ncu, 08 November 2018 - 19:07.


#39
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,831
  • Înscris: 01.11.2005

 ncu, on 08 noiembrie 2018 - 19:05, said:

Chiar in faza cu electrica nu pot spune ca ma descurc extraordinar. Sunt capabil sa-mi trag niste "fire" ...mai gasesc cate un scurt ...ma mai bag la una-alta dar la nivel mic si suficient pt mine.

Sincer, am intrebat si eu baietii electricieni/electronisti. Unii mi-au explicat ei cate ceva cu sensul curentului, cu diode si draci beti dar in final nu mi-am mai batut capu' cu asta pt ca oricum asa procedez de cand ma stiu.
Pai asta cu sensul curentului ar fi logic doar ca sensul curentului este intotdeauna de la + catre -. Sau mai bine spus de la un potential mai ridicat catre un potential mai scazut (nu neaparat masa in unele cazuri de exemplu in alimentarea simetrica ).
O alta chestie daca unii o ve-ti observa la laptopuri de exemplu ( multi dintre voi aveti laptopuri si puteti verifica ) o sa vedeti ca lamelele bornelor minus sunt mai lungi decat celelalte lamele.
Asta pentru ca atunci cand introduci bateria sa fii sigur ca bornele minus sunt conectate inainte de bornele plus sau alte borne. Abia la conectarea bornelor cu potential pozitiv se va inchide circuitul. Un exemplu in poza asta
Asa ca cei care spun ca la masina trebuie conectat minusul inainte de plus eu am impresia ca nici eu nu au o explicatie. Eu cel putin nu gasesc o astfel de explicatie.

Edited by tehnics, 08 November 2018 - 20:37.


#40
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
....un nene electrician m-a tot zapacit ca nu stiu ce se intampla cu puntea  diode alternator daca "asa" si "nu asa".
Alti baieti de baieti au inceput sa-mi explice ca ce dracu mare revolutie se intampla in ECU/EDU daca nu respecti procedura ...

Dupa logica ar fi ca e totuna din care parte inchizi circuitul electric ...dar te uiti la "meseriasii" mai sus amintiti ...te uiti la tabliile alea verzi intesate cu electronice si iti spui ca ceva-ceva or fi zicand ei.

Oricum, borna mea minus e cea mai accesibila (langa masca fata) ...cu ea incep si cu ea termin.

Sti, precum "apa sfintita" - probabil nici n-ajuta, nici nu strica,  da' de ce sa risti ? Posted Image

Edited by ncu, 08 November 2018 - 20:56.


#41
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,696
  • Înscris: 23.04.2007

 tehnics, on 08 noiembrie 2018 - 20:36, said:

Asa ca cei care spun ca la masina trebuie conectat minusul inainte de plus eu am impresia ca nici eu nu au o explicatie. Eu cel putin nu gasesc o astfel de explicatie.
Pai cine drac zice ca "trebuie conectat minusul inainte de plus" ?
Mitu' e ca se conecteaza intii borna pozitiva ;)

#42
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Exista oameni care se blocheaza daca le spui "nu conteaza in ce ordine se deconecteaza bornele". Ca sa nu se blocheze, le indici o ordine. Oricare. Pe urma, devine regula.
Dar mai tarziu apare cate unul nedumerit: pai de ce s-a stabilit regula asta, ca merge si invers? :D

#43
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013

 danvlas, on 09 noiembrie 2018 - 09:24, said:

Exista oameni care se blocheaza daca le spui "nu conteaza in ce ordine se deconecteaza bornele". Ca sa nu se blocheze, le indici o ordine. Oricare. Pe urma, devine regula.
Dar mai tarziu apare cate unul nedumerit: pai de ce s-a stabilit regula asta, ca merge si invers? Posted Image
:) :) ...da, corect !
Eu am plecat de la alta idee. Nu sunt genul care are nevoie de "reguli" altfel intrand in stand by :) ci pur si simplu am vorbit cu alti oameni, am intrat pe site-urile acumulatori auto si la final am cautat in manualul masinii.
Ok, si daca tot nu conteaza in ce ordine montam/demontam un acumulator auto ...si daca am gasit in 10 parti indicatia in cauza si aceeasi ...si daca tot nu ma costa nimic ...de ce nu ?

#44
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,831
  • Înscris: 01.11.2005

 ncu, on 08 noiembrie 2018 - 20:54, said:

....un nene electrician m-a tot zapacit ca nu stiu ce se intampla cu puntea  diode alternator daca "asa" si "nu asa".
Alti baieti de baieti au inceput sa-mi explice ca ce dracu mare revolutie se intampla in ECU/EDU daca nu respecti procedura ...

Dupa logica ar fi ca e totuna din care parte inchizi circuitul electric ...dar te uiti la "meseriasii" mai sus amintiti ...te uiti la tabliile alea verzi intesate cu electronice si iti spui ca ceva-ceva or fi zicand ei.

Oricum, borna mea minus e cea mai accesibila (langa masca fata) ...cu ea incep si cu ea termin.

Sti, precum "apa sfintita" - probabil nici n-ajuta, nici nu strica,  da' de ce sa risti ? Posted Image
Nu se intampla mare lucru nici in alternator si nici in ECU. Doar ca e absolut normal sa conectezi bornele in ordinea in care circula curentul....de la plus la minus. Ca sa circule de la plus, trebuie sa ai minusul conectat.
Si nu tot timpul borna minus este accesibila. La Fordul meu borna minus este sub masca bateriei si un sfert din baterie impreuna cu borna minus este sub masca stergatoarelor de parbriz. Ca sa desfac borna minus trebuie sa dau bateria jos. Ca sa dau bateria jos, trebuie sa dau filtrul de aer jos, ca in poza asta la nr.7.  Am acces doar la borna plus. Accesul la borna minus (de exemplu daca vreau sa incarc bateria ) o am printr-un conector aflat langa baterie cum arata in poza astacu degetul
Asa ca daca pana acum nu s-a stricat masina doar deconectand borna plus...cred ca aia care au proiectat masina au stiut ei mai bine decat mecanicii aia care nu au nici o explicatie decat ca " asa trebuie sa fie ".

Eu cand am intrebat DE CE , am intrebat nu pentru ca nu stiu de ce . Defapt stiam ca nu e nevoie de nici o ordine, dar vroiam sa indic faptul ca unii zic ca trebuie sa faci asa, dar nu au habar de ce trebuie sa faca asa.

 adrian_r5, on 08 noiembrie 2018 - 23:31, said:

Pai cine drac zice ca "trebuie conectat minusul inainte de plus" ?
Mitu' e ca se conecteaza intii borna pozitiva Posted Image

 adrian_r5, on 08 noiembrie 2018 - 16:51, said:

... in caz ca folosesti o unealta metalica  pentru desurubare / decuplarea bornei se recomanda prima data deconectarea cablului de pe borna minus.
Uite cine zicea....chiar tu. Ai impresia ca ai sa deconectezi bateria folosind scobitoare ? Nu ti se pare ca atunci cand desfaci conectul plus al bateriei folosesti o cheie (in cazul in care nu ai "quick release" ). Daca imi arati pe unul care a desfacut o piulita de 10 fara sa foloseasca o unealta metalica...eu ma inclin in fata lui.

La fel, mitul ala  "ca se conecteaza intai borna pozitiva"  te intreb pe tine de ce ? De ce crezi tu ca se conecteaza prima data borna pozitiva ? ( asta intelegand ca ambele borne sunt decuplate ca altfel borna pozitiva nu ar mai fi prima conectata ).

Edited by tehnics, 09 November 2018 - 11:01.


#45
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,696
  • Înscris: 23.04.2007

 tehnics, on 09 noiembrie 2018 - 11:06, said:

Uite cine zicea....chiar tu.
Pune, te rog, un screenshot sa vad si eu unde am spus ca trebuie conectat minusul inainte de plus Posted Image

 tehnics, on 09 noiembrie 2018 - 11:06, said:

La fel, mitul ala  "ca se conecteaza intai borna pozitiva"  te intreb pe tine de ce ? De ce crezi tu ca se conecteaza prima data borna pozitiva ?
Din aceleasi motive de scula metalica Posted Image

 waterman, on 08 noiembrie 2018 - 17:03, said:

2 Windowsuri pe aceeași partiție.
Deh bo$$ la windows nu mai merge cu + și -.
E mai grele.
Se zice ca noaptea e un sfetnic bun ... ai aflat cum pui "2 Windowsuri pe aceeași partiție" ?

PS - nu "e mai grele" deloc ;)

Edited by adrian_r5, 09 November 2018 - 11:52.


#46
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Du-te prietene că problema inițială s-a lămurit demult. Îți place ție să faci flame cu răspunsurile tale inteligente și monosilabice.

Ia uimește-mă cu un PM cu windowsurile tale gen care a fost nevoia să le ai pe aceeași partiție și cum ai făcut tu să nu mai facem mizerii pe aici. Și nici să nu consum din Google-ul meu că și așa mai am puțin.

On topic.

Eroarea inițiatorului care e cauzată de sonda lambda nu dispare cu borna luată. Un pic de minte dac-aveam se termina topicul de mult.

#47
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

 tehnics, on 09 noiembrie 2018 - 11:06, said:

Doar ca e absolut normal sa conectezi bornele in ordinea in care circula curentul....de la plus la minus. Ca sa circule de la plus, trebuie sa ai minusul conectat.
Numai ca sensul REAL e, de fapt, invers ;)

#48
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,696
  • Înscris: 23.04.2007

 waterman, on 09 noiembrie 2018 - 11:59, said:

Ia uimește-mă cu un PM cu windowsurile tale gen care a fost nevoia să le ai pe aceeași partiție și cum ai făcut tu
Tine-te bine ... vineeee Posted Image

 waterman, on 09 noiembrie 2018 - 11:59, said:

Google-ul meu că și așa mai am puțin.
Asta nu-i bine ... pare rau despre tine Posted Image

Edited by adrian_r5, 09 November 2018 - 12:07.


#49
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Bun, haideti macar sa ramanem cu ceva de aici.

In principiu exista vreo ordine de demontare/montare a AMBELOR borne a unui acumulator auto ce are la baza (principiul) un motiv bine intemeiat tehnic altul decat acela ca prevenire accidentala a unui scurt realizat cu cheia din mana ?

Edited by ncu, 09 November 2018 - 12:15.


#50
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,831
  • Înscris: 01.11.2005

 danvlas, on 09 noiembrie 2018 - 12:01, said:

Numai ca sensul REAL e, de fapt, invers Posted Image
Numai ca in realitate electronii se misca de la borna minus catre borna plus. Corect ce ai spus/.  Asta inseamna defapt potential pozitiv...miscarea electronilor de la negativ la pozitiv.
Doar ca atunci cand ai un circuit complex iar calculele componentelor le faci pe baza unei conventii, a unor reguli. Iar regula este de la plus spre minus. De exemplu un tranzistor NPN, pentru a functiona, curentul trebuie sa circule de la colector spre emitor ...de la plus spre minus.
Si Wiki spune cam acelasi lucru in prima poza din dreapta....
https://en.wikipedia...lectric_current

 ncu, on 09 noiembrie 2018 - 12:14, said:

Bun, haideti macar sa ramanem cu ceva de aici.

In principiu exista vreo ordine de demontare/montare a AMBELOR borne a unui acumulator auto ce are la baza (principiul) un motiv bine intemeiat tehnic altul decat acela ca prevenire accidentala a unui scurt realizat cu cheia din mana ?
Teoretic cum zice manualul. Practic nu.

Edited by tehnics, 09 November 2018 - 12:51.


#51
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005

 Cossta, on 08 noiembrie 2018 - 15:12, said:

...Problema e urmatoarea: Stiu ca am o defectiune la motor, in bord imi apare semnalul "check engine" in galben. ....
problema reala e defectiunea de la motor nu becul aprins.
poti scoate borna si eroare inregistrata sa dispara, dar sunt sigur ca o sa reapara si tot se va aprinde becul galben.
sfatul meu e sa rezolvi defectiunea de la motor si gata.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate