Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Autovehiculul pe cale de disparitie!
Last Updated: Jun 15 2019 08:25, Started by
hightech-sys
, Nov 08 2018 08:19
·
0
#19
Posted 08 November 2018 - 12:38
Benderbut, on 08 noiembrie 2018 - 11:58, said: Slabuta masina aia zburatoare facuta de japonezi. Nu are full-option, clima bizonica , macar un volan imbracat in piele de hamster nemtesc. Ups , sunt chinezi. Cel mai bine va funcţiona gipiesu. Voi fi mai aproape de sateliţi cu nişte zeci de metri, deci voi avea semnal mai bun. |
#20
Posted 08 November 2018 - 13:03
In 1990 erau 1 milion si ceva de autovehicule. Acum au mai ramas cam 8 milioane. Ma indoiesc ca sunt pe cale de disparitie.
E adevarat ca se mai intampla si din astea, cand numarul unor obecte creste foarte-foarte mult si apoi dispar repede; dar, in cazul de fata, am ceva dubii. |
#21
Posted 08 November 2018 - 13:33
in max. 10 ani o sa le vedem peste tot prin lume .... inclusiv la noi in tara.
e doar o chestie ce tine de timp pana cand or sa se puna toate lucrurile la punct |
#22
Posted 08 November 2018 - 13:42
O să vedem pe dracu.
La noi încă merge lumea cu Dacia 1300, cu Cielo și tu vorbești de StarTrek. Să avem noi asfalt și bani să trăim și eu m-aș duce cu bicicleta la muncă. Avem accidente vorba colegilor pe 2D, darmite în aer. Vrei tragedii aviatice ? |
#23
Posted 08 November 2018 - 14:46
tocmai de asta or sa aiba succes ....nu au nevoie de sosele .... cat despre accidentele 3d ) ... sunt solutii software care pot rezolva problema. Din cate imi aduc aminte exista o solutie pentru asta inca de acum 10ani.... un soft prin care dronele comunicau intre ele si prin care acestea reuseau sa se evite una pe cealalta evitandu-se astfel coliziunile
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oDyfGM35ekc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Asta e viitorul ... si se apropie cu pasi repezi Edited by hightech-sys, 08 November 2018 - 15:15. |
#24
Posted 08 November 2018 - 15:36
eiffel, on 08 noiembrie 2018 - 09:37, said:
Pfff.. daca tin bien minte cand eram copil erau articloe prin diverse ziare si reviste . In anul 2000 se preconizau deja ca vor fi masini zburatoare sau Jet-Pack-uri individuale. Suntem in 2018 si noi tot cu Diesel-ul, abia abia reincep sa apara masinile electrice - a nu se uita ca prima masina care a depasit 100km la ora a fost una electrica acu peste 100 de ani. asta nu face decat sa confirme stagnarea tehnologica a omenirii acele idei nu erau vise, erau chestii concrete ce puteau fi implementate daca se dorea. dar detinatorii de capital, elitele financiare si corporatiile au pus capac pe aceste idei, pentru a scoate profit maxim din tehnologiile arhaice precum diesel |
#25
Posted 08 November 2018 - 16:42
#26
Posted 08 November 2018 - 17:48
hightech-sys, on 08 noiembrie 2018 - 08:19, said:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Mr1V-r2YxME?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Foarte ca lumea, iar daca bagi elicea ori elicele sub el ori deasupra lui in niste coroane cilindrice, atunci e chiar mai sigur si mai compact. |
#27
Posted 08 November 2018 - 20:14
Infinitty, on 08 noiembrie 2018 - 17:48, said:
Foarte ca lumea, iar daca bagi elicea ori elicele sub el ori deasupra lui in niste coroane cilindrice, atunci e chiar mai sigur si mai compact. modelul asta din punctul meu de vedere este conceput gresit elicile nu sunt asezate corespunzator ..... masinaria asta acum e practic e o mare masina de tocat tot ce prinde la aterizare ..... pulverizeaza nu trebuiau asezate jos ci din contra la fel ca si la elicopter sau drone, elicile (pentru sigurata in primul rand) trebuiau amplasate la baza de sus probabil au preferat sa faca asta pentru a permite deschiderea usilor in sus si a plafonului panoramic elicile trebuiau prevazute cu aparatori ..... la cat de ascutite sunt nu vreau sa ma gandesc ce pot face daca se apropie de cineva prototipul asta in momentul de fata e o arma de distrugere in masa in toata regula ...... dar cu timpul or sa se rezolve toate problemele Edited by hightech-sys, 08 November 2018 - 20:18. |
#28
Posted 08 November 2018 - 20:41
O simpla incercare, demonstrativa care poate fi imbunatatita.
Ciudat ca nu a pus de la inceput inele de protectie la elice, creste un pic eficienta lor, dar probabil ca se adauga greutate in plus, nu cine stie ce dar cu influenta asupra autonomiei si sarcinii. Sigur ca fara alea nu se poate, decat utilizare restransa, spatii speciale. Exclus spatii publice, neprotejate. Oricum, nu e chiar idee noua, doar aspectul/configuratia de drona sunt noi. Problema fundamentala este siguranta deplasarii si problemele majore in caz de defectiune simpla. O intreupere de curent sau defectiune la electonica produce catastrofa, deci un lucru minor aici inseamna accident deosebit, distrugeri. Nimic nu poate fi 100% sigur in orice conditii, dar pentru obiecte zburatoare din astea, cu scopul/utilizarea prevazuta, riscurile sunt foarte mari, absolut de neadmis deocamdata. Poate peste 50 ani- e vorba strict de fiabilitatea sistemelor si organizarea transporturilor si a societatii in general. Pana atunci jucaria poate fi folosita, cu restrictii, cu aliniere la regulamentele in vigoare la fel ca si elicopterele mici folosite in prezent, dar ramane factorul de risc accentuat care, in multe cazuri (jurisdictii administrative de ex) ar duce la limitarea utilizarii sau interzicerea lor. |
|
#29
Posted 08 November 2018 - 21:14
Deși aveam chef de glume când am intrat pe acest fir de discuție, cred că:
- cu timpul se va ajunge totuși la genul acesta de soluții, chiar se preconizează că meseria de pilot de avion, elicopter sau dronă va fi o meserie tot mai cerută și cam la fel de des întâlnită ca cea de taximetrist, - probabil rutele aeriene principale vor ocoli orașele pentru ca avioanele mari să nu fie accidentate de taxiurile zburătoare, - clădirile de birouri de clasă A vor avea heliport pe acoperiș sau în apropierea lor, Ar fi o idee să readucem în actualitate proza Science-Fiction din anii "80. |
#30
Posted 08 November 2018 - 21:47
Se pare ca exista deja si prototipuri ceva mai bine realizate gen SureFly
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/p7W_a8g03ns?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached FilesEdited by hightech-sys, 08 November 2018 - 21:47. |
#31
Posted 08 November 2018 - 22:22
Pot fi facute sigure cu cat au mai multe elice functionand separat, plus o baterie de rezerva.
La fel de bine poate avea o parasuta pentru planarea de rezerva a aparatului, inclusiv aripioare culisante extensibile si sau o umbrela rigida cu aceeasi structura, inclusiv una sub aparat. Cabina ar fi cuprinsa intr-un aerbag de tip zorg. |
#32
Posted 08 November 2018 - 23:10
Chestia asta va fi posibila doar peste cateva zeci de ani si doar cu masini/elicoptere/whatever autonome si interconectate. Cum ati zis si voi, daca lasi pilotajul pe mana oamenilor, o sa iasa cu buseala, iar AI si IoT nu sunt inca dezvoltate suficient.
|
#33
Posted 09 November 2018 - 02:25
|
#34
Posted 09 November 2018 - 03:15
Tehnologia asta loveste industria auto precum si in cea a petrolului ........
Nu stiu cat de incantati vor fi "greii" din domeniile acestea ...... Un alt model reusit ....... Volocopter VC200 [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/OazFiIhwAEs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached FilesEdited by hightech-sys, 09 November 2018 - 03:25. |
#35
Posted 09 November 2018 - 03:21
N-are nici un sens teama asta... industria e cea care le va produce ins erie oricum, se adapteaza ca sunt smart
|
#36
Posted 09 November 2018 - 04:08
Se spune despre autovehiculul pe cale de disparitie.
Pai alea care zboara sint mai mult sau mai puțin avioane, drone, cum le zice, dar tot avioane. Inca sintem departe de masina zburătoare, usor de folosit ca masina si ca mini avion. Avem avioane de ceva ani. Ce este diferit acum ?! Poate sa aiba orice zanatec licenta de pilot, indiferent de starea de sănătate fizica/psihică ?! Aglomerezi spatiul aerian si eliberezi șoselele ? Nu cred. Vor exista soluții mixte, șoselele vor fi folosite mult si bine, multi ani, foarte multi ani si in viitor. Edited by crisstonne, 09 November 2018 - 04:25. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users