Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior
 ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...
 

Renovare casă săsească

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#73
Benderbut

Benderbut

    viking member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,722
  • Înscris: 11.12.2014

View PostDIY, on 30 noiembrie 2018 - 22:03, said:

Ca o ultima nota, daca nu vrei casa sustenabila, fara consum de energie si alte asemena, nu iti recomand - in nici un caz! - un sistem de incalzire prin circulatie naturala. Acesta nu-ti da nici flexibilitatea in abordare pe care cel cu circulatie fortata o are si nici numarul redus si dimensiunile reduse ale tevilor, lucru necesar in ideea ca vrei sa nu vezi nici o teava; nici eu, de altfel.
La casele restaurate, si la caloriferele di fonta antichizate merg tevile de cupru aparente.

#74
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,751
  • Înscris: 29.11.2007

View PostBenderbut, on 30 noiembrie 2018 - 22:41, said:

La casele restaurate, si la caloriferele di fonta antichizate merg tevile de cupru aparente.
Nu, nu merg. Nu la o casa saseasca.

#75
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View PostDIY, on 30 noiembrie 2018 - 22:33, said:

Eu am spus - foarte clar, de altfel! - casa sustenabila, fara consum de energie. E o mare diferenta intre "fara consum de energie" si "consum redus de energie"; atat la nivel lingvistic, cat si ca tehnologii folosite.
Scuze pentru deficientele mele lingvistice...
Un neinitiat cand vrea sa inteleaga ce inseamna sustenabilitate apeleaza la DEX si acolo nu se specifica precum ca sustenabil inseamna fara consum de energie.
https://dexonline.ro...sustenabilitate

View PostDIY, on 30 noiembrie 2018 - 22:33, said:

In general, este aproape imposibil sa "ridici" o casa veche la nivelul cerut de criteriile moderne de sustenabilitate (in sensul de consum aproape zero de energie) fara sa-i distrugi caracterul si fara sa intervii exact asupra elementelor care trebuie salvate.
Deacord. De aici deduc ca: circulatia naturala nu are sanse sa fie aplicata la case traditionale deoarece consumul de energie este mare, dar nici la case sustenabile deoarece acestea au consum de energie zero. Am inteles bine? Posted Image

#76
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,751
  • Înscris: 29.11.2007
N-ai inteles bine. Posted Image

Offf ... gramatica asta, bat-o vina. Sustenabilitatea se atinge in mai multe moduri. Unul dintre ele, cel mentionat de mine, este cel prin care nu se consuma energie. De acea am pus o virgula intre cele doua notiuni, ceea ce a facut ca "fara consum de energie" sa devina o constructie gramaticala atributiva. Altminteri puneam "sau"; in loc de acea virgula. Te rog sa citesti cu atentie ceea ce scriu eu, fiindca fiecare cuvant are o anumita greutate, pe care nu e bine s-o ignori sau sa o scoti din context.

O casa traditionala poate avea, la fel de bine, un sistem de incalzire cu circulatie fortata sau gravitationala. Dupa cum dicteaza ceilalti factori. In cazul de fata, mi-am permis sa spun ca nu se potriveste din cauza ca "aduce" multe tevi cu dimensiuni mai mari decat in cazul circulatiei fortate; ceea ce complica inutil situatia, in ideea ca se doresc cat mai putine tevi la vedere. In plus, circulatia fortata iti da, de departe, mult mai multa flexibilitate.
In general, o restaurare prezinta mai multe complicatii si limitari decat o simpla renovare sau decat dotarea cu o tehnologie (mai) moderna a unei case traditionale. O restaurare presupune, in primul rand, atribuirea unui fond (finaciar) de urgenta si cheltuieli neprevazute mult mai mare decat in cazul unei lucrari clasice. De aceea, e recomandat ca rezolvarile care-ti dau cea mai mare flexibilitate, in masura in care pot fi determinate din start, sa fie! Si bugetate, ca atare. E mai simplu sa modifici un traseu de alimentare, parte dintr-o instalatie cu circulatie fortata, decat unul dintr-o instalatie gravitationala. In baza unei dispozitii de santier, adica. La urgenta si cu limita de bani, adica.

A doua parte a replicii tale nici macar n-o mai comentez, fiindca e atat de departe de ceea ce am spus eu ca nu merita efortul. Hai sa fim oameni rationali.

#77
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View PostDIY, on 01 decembrie 2018 - 00:19, said:

N-ai inteles bine. Posted Image
Posted Image
O ultima intrebare pentru d-ta la capitolul circulatia naturala si nu mai poluez topicul.
D-ta ca inginer de instalatii in ce cazuri ai aplica pentru circulatia naturala ? Multumesc. Posted Image



P.S. :   http://solar.hydrosy...ce=facebook_ads

Edited by andreilesan, 01 December 2018 - 09:10.


#78
Maler326

Maler326

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 06.11.2018

View PostDIY, on 30 noiembrie 2018 - 22:03, said:

Hai sa abordam problema inginereste Posted Image , din punctul de vedere al unui din categoria denigrata mai sus, a inginerilor de instalatii.

In primul si-n primul rand, ca sa primesti sfaturi folositoare, trebuie sa incepi prin a mai furniza niste amanunte.
1. O schita a casei, chiar si facuta de mana, ar ajuta. Schita ar trebui sa arate, macar orientativ, pozitiile ferestrelor si  usii / usilor spre exterior; eventual before & after, daca este cazul. Pentru determinarea tipului ideal de sistem de incalzire, nu sunt necesare - la acest moment - masuratori exacte. Schita trebuie sa mai cuprinda toti peretii interiori (ce exista acum si ce urmeaza sa se schimbe; daca se schimba) si usile interioare. Nu in ultimul rand, si de mare importanta, schita trebuie sa puncteze / identifice toate (!) elementele de arhitectura sau de constructie pe care doresti sa le mentii; si pozitia lor. Ai pomenit, spre exemplu, de niste barne de lemn, ce urmeaza a fi analizate. La elemente de genul acesta ma refer.
In cazul undei restaurari, toate cele mentionate mai sus sunt limitari de care alegerea sistemului de incalzire trebuie sa tina cont. Si nu numai cel de incalzire. Cam aceeasi abordare trebuie sa fie si pe partea de electrice si sanitare.
Doar ca electricele permit un pic de flexibilitate. Sanitarele, in shimb, nu prea sunt negociabilie si eventualele compromisuri din zona lor se vor reflecta si in proiectarea electricelor si a incalzirii .

2. Ferestrele si usile. Inteleg ca vor avea ramele si tocurile din lemn. Cu sticla / sticle izolatoare sau nu, pentru calculul aporturilor & pierderilor de caldura, tamplaria din lemn necesita mai multa atentie. Deci: ce tip de sticle si ce tip de tamplarie? Aceeasi intrebare pentru orice alta cale de acces catre exterior.
Ca idee, daca mentii peretii exteriori asa cum sunt (parca asa am inteles) si pui tamplarie din lemn, incalzirea in pereti cade. E un proces simplu, in care datele problemei determina solutiile.

3. Podul. Beciul. Ai pomenit ceva despre amenajarea podului. Ar trebui sa ne spui si noua ce presupune aceasta amenajare. Spatiu de locuit? Spatiu de depozitare? Viitoarea folosinta a podului si felul cum este legat (acces) de casa dicteaza tipul de izolatie si - eventual - tipul de incalzire. Aceeasi intrebre si pentru beci.

4. Cat de mult vei interveni, oricum, asupra pardoselilor, peretilor, acoperisului, etc. Ma refer la interventiile pe care trebuie sa le faci, oricum, ca parte din lucrarile de reabilitare structurala si de protejare la umiditate. Observi, desigur, cum - fiind vorba despre o restaurare - nu pot folosi cuvantul hidroizolare.
Lucrarile pentru o restaurare ca la carte sunt costisitoare si e bine sa alegi o cale prin care sa nu adaugi etape si lucrari ce nu sunt absolut necesare, numai fiindca - spre exemplu - ai pornit, de la in ceput, pe o anumita directie cu sistemul de incalzire. Mai mult decat orice, in cazul unei restaurari, este vorba despre integrarea si coordonarea tuturor specialitatilor implicate.

5. Preferintele personale. O alta specialitate ce trebuie sa se coordoneze cu celelalte; si care e a ta! Doresti incalzire in pardoseala? Doresti sa reabilitezi vreo soba, ceva, ce ai tu pe-acolo? Doresti radiatoare din fonta? O combinatie a tuturor celor mentionate, deja? Treaba asta trebuie discutata, in amanunt, cu arhitectul si cu inginerul de instalatii. De ce? La fiecare dintre intrebarile astea trebuie sa-ti raspunzi, in primul rand, tie. Si, da, raspunsul poate fi "fiindca-mi place" sau "fiindca imi odresc asta". Dupa aceea, echipa de proiectare urmeaza sa vada care, dintre preferintele tale personale, vor fi incluse in proiect si cum anume.
Ai pomenit, spre exemplu, despre incalzirea in pereti. Fiindca asa au facut altii. Sfatul mea este sa lasi alegerea tipului de incalzire pe seama specialistilor iar tu sa le spui ce-ti doresti - ca aspect, ca nivel de confort, eventual de eficienta si ca rigurozitate a abordarii pe care ti-o propui. Nu ii poti cere unui specialist sa faca "asta", dar s-o faca "asa". Ori una, ori alta. Sfatul asta se poate extinde si pe directia altor solutii; de arhitectura, de structura
Asta nu inseamna sa nu te inspiri din alte lucrari si sa nu aduci in discutie o varianta sau alta. Analizeaza ce ai la dispozitie, de la echipa ta sau din alte surse, nu te sfii sa pui intrebari (ce mai importanta fiind "de ce?") si sa nu-ti fie frica sa spui nu. Mai mult, intreaba in permanenta de buget sau cheltuieli preconizate pentru o anumita solutie sau alta.

Ca o ultima nota, daca nu vrei casa sustenabila, fara consum de energie si alte asemena, nu iti recomand - in nici un caz! - un sistem de incalzire prin circulatie naturala. Acesta nu-ti da nici flexibilitatea in abordare pe care cel cu circulatie fortata o are si nici numarul redus si dimensiunile reduse ale tevilor, lucru necesar in ideea ca vrei sa nu vezi nici o teava; nici eu, de altfel.

Atat, deocamdata. Spor!



1.
Revin, curând, cu o schiță de mână.
Ca să vă faceți o idee, există o casa mare și o casa mică, cele două vor funcționa ca două case separate, fiecare cu baia și bucătăria ei. Pe lângă cele două case avem anexe unde vom amenaja un birou, un atelier pe care îl vom folosi pe timp de vară, o mică cameră pentru centrală, boiler și o altă cameră de serviciu pentru mașina de spălat etc. După anexe este șura pe care o vom restaura și transforma într-o mare „sufragerie de vară” Posted Image


2.
Nu o să schimbăm nimic la tâmplărie, doar recondiționăm lemnul. Ferestre duble, lemn, sticlă și cam asta e.
Ușile sunt din lemn, iar intrarea în casă se face printr-o prispă vitrată, care are o ușă înaltă, cu dublă deschidere, înainte de scările care duc spre intrarea propiu-zisă,
în casa mare. În casa mică intrarea este cu ușă de lemn dublă (două uși, una după alta).
În casa mică vom schimba ferestrele cu totul și acolo putem pune altă sticlă, dar tâmplăria tot de lemn va fi.


3.
În pod vrem să amenajăm două dormitoare. Încă nu știm ce tip de ferestre o să facem aici. Accesul în pod se va face din camera din față, cu o scară interioară.
Cele două dormitoare vor fi folosite de eventualii oaspeți, cel mai probabil pe timp de primăvară-vară.
Pentru beci nu avem un alt plan. Beciul are trei încăperi. Poate vom face doar o mică cramă, cu vinuri locale, pe care nu o vom folosi iarna, în rest îl vom folosi pe post de... beci.


4.
Pardoseli:  în casa mare va rămâne pardoseala actuală, de lemn, chiar și în baie (este foarte bine întreținută), iar în casa mică vom pune șapă în bucătărie și baie, în dormitor va rămâne lemn.
Pereți: tencuială pe bază de var și nisip, nu știu dacă va trebui dată jos și refăcută.
Acoperiș: țiglă tip solzi.


5.
În camera din față păstrăm soba de teracotă (o refacem), iar în bucătăria din casa mare vom face o sobă din lut cu plită și cuptor, pentru gătit mai mult (momentan este o sobă cizmă în camera pe care o vom transforma în bucătărie).
În casa mică păstrăm soba tip cizmă care încălzește și bucătăria și dormitorul. Încălzire în pardoseală am vrea în casa mică, în baie și bucătărie.



Ioi, mulțumesc tare mult pentru postarea asta. Tare, tare mult. M-o pus pe gânduri în cel mai bun și fain mod.Posted Image  

A! La mulți ani nouă și să merem înainte, că înainte era mai bine.

La muuulți ani pentru ieri, Andrei. Posted Image

Attached Files

  • Attached File  1dec.jpg   359.76K   27 downloads

Edited by Maler326, 01 December 2018 - 13:49.


#79
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View PostMaler326, on 01 decembrie 2018 - 13:40, said:

1.
Revin, curând, cu o schiță de mână.
Ca să vă faceți o idee, există o casa mare și o casa mică, cele două vor funcționa ca două case separate, fiecare cu baia și bucătăria ei. Pe lângă cele două case avem anexe unde vom amenaja un birou, un atelier pe care îl vom folosi pe timp de vară, o mică cameră pentru centrală, boiler și o altă cameră de serviciu pentru mașina de spălat etc. După anexe este șura pe care o vom restaura și transforma într-o mare „sufragerie de vară” Posted Image
O schita de mana cu cote ar fi binevenita (cote inclusiv la dimensiunile golurilor tamplariei(ferestre si usi), a grosimilor zidurilor si a inaltimilor de la pardoseala la tavan).
A se tine cont ca acea camera tehnica trebuie sa fie incapatoare pentru cazanul pe lemne, stocatorul, boilerul si vasele de expansiune. Intre acestea trebuie sa fie prevazut un spatiu de trecere de minim 40cm. Totodata tineti cont unde este amplasata aceasta incapere in plan pentru a se integra corespunzator si un cos de fum certificat (daca la tamplarie nu exista impuneri, poti sa o faci din lemn si cum a fost aceasta acum 200 de ani - pentru cosul de fum trebuie sa se respecte un anume Standard). A se integra corespunzator ma refer sa nu apara ca un catarg pe fatada. Atentie! Producatorii de cazane recomanda o anume valoare a tirajului si daca aceasta recomandare nu se respecta:
- cazanul nu functioneaza in parametri,
- se formeaza multe depuneri ce implica curatari mai dese,
- polueaza mediu inconjurator,
- consuma mai mult combustibil,
- altele..
Pentru a se obtine mai lesne o valoare mai mare a tirajului se mareste inaltimea utila a cosului de fum si aceasta se obtine in doua moduri:
- fie se deplaseaza gura de evacuare in sus (pentru cazuri cand cazanul se monteaza la nivelul parterului) si cosul incepe sa arate intr-un mare fel numai estetic nu;
- fie se deplaseaza baza cosului in jos (pentru cazuri cand cazanul se monteaza sub nivelul parterului) si cosul se incadreza perfect in peisaj. Tinand cont de acest aspect oamenii rationali prevedeau camera tehnica pentru cazanele pe combustibil solid in demisoluri/subsoluri si cat mai aproape de centrul casei pentru a se obtine pozitia gurii de evacuare a cosului de fum cat mai in coama acoperisului (adica in locul cel mai inalt al cladirii).
Tineti cont ca indiferent cat de etansa sau nu va fi tamplaria - pentru combustie este necesara o priza de aer ! Eu recomand aceasta sa fie mai mult o aductiune care sa plimbe aerul prin pamant si sa-l incalzeasca, in vederea inadmiterii inghetarii a ce va mai fi in camera tehnica.. cand afara aerul va avea valori negative a temperaturii, ca doar nu stai sa deschizi sau sa inchizi admisia de aer de fiecare data cand se face focul.. Plus ca aceasta admisie de aer va face bine si pentru aerisirea beciului... Posted Image... unde veti avea depozitate fructe si legume ce impun aceasta aerisire datorita respiratiei lor.

View PostMaler326, on 01 decembrie 2018 - 13:40, said:

5.
În camera din față păstrăm soba de teracotă (o refacem), iar în bucătăria din casa mare vom face o sobă din lut cu plită și cuptor, pentru gătit mai mult (momentan este o sobă cizmă în camera pe care o vom transforma în bucătărie).
În casa mică păstrăm soba tip cizmă care încălzește și bucătăria și dormitorul. Încălzire în pardoseală am vrea în casa mică, în baie și bucătărie.
Ce presupune din punctul vostru de vedere '"refacerea'" dar si '"pastrarea'" sobei de teracota? Din punctul meu de vedere as face urmatoarele:
1. As determina pierderile de caldura pentru acea incapere si as cauta posibilitatea sa mai reduc din acestea;
2. As verifica daca suprfata activa a sobei actuale imi poate acoperi pierderile de caldura optimizate deja in pct.1. ;
3. As inspecta starea cosului de fum al acestei sobe si as analiza posibilitatile de asanare al acestuia pana la posibilitatea inlocuirii lui cu un cos de fum certificat;
4. As cauta posibilitatea asigurarii cu aer pentru combustie direct din exterior, fara sa aiba acesta interferente cu aerul din incapere;
5. As verifica daca suportul sobei noi sau reabilitate poate garanta rezistenta la stabilitate.

Aceste puncte sunt valabile si pentru celelalte sobe/cuptoare ce se doresc a fi construite. Orice soba nu s-ar construi aceasta trebuie sa respecte si conditia de stabilitate termica, adica sa se respecte prevederea lui C107/7 si sa nu apara oscilatii de temperaturi asa cum descriu istoriografii : ''Seara nu poti sa adormi de cald, iar dimineata nu vrei sa iesi de sub plapuma de frig'" - Asta nu este o incalzire traditionala specifica locuintelor boierilor, ci mai degraba - sclavilor..

Sunt tare curios ce iti va recomanda inginerul specialist in instalatii.Posted Image

View PostMaler326, on 01 decembrie 2018 - 13:40, said:

La muuulți ani pentru ieri, Andrei. Posted Image
Saru' mana, a fost primit. Posted Image

Posted Image

P.S.
'"In mod normal, o casa traditionala este incalzita iarna cu lemne. Incaperile ajung la un nivel maxim de incalzire abea atunci cand soba este alimentata in continuu cateva zile la rand.""   - asta este o eroare a cuiva care nu cunoaste ce reprezinta incalzirea cu sobe, asta ca sa nu ma exprim in stil santieristic.

""Spre diferenta de incalzirea traditionala, incalzirea in pereti functioneaza ca o incalzire centralizata. Asta inseamna ca se incalzeste apa cu ajutorul unei centrale termice alimentata cu lemne care este inmagazinata  de un vas de expansiune mare si de acolo este redirijata in functie de nevoie in circuitul termic.'"  - caldura se inmagazineaza in Stocatoare-Acumulatoare, si in nici-un caz in vasele de expansiune. Vasele de expansiune sunt dispozitive pentru preluarea dilatarilor agentului termic.

Edited by andreilesan, 02 December 2018 - 09:38.


#80
Maler326

Maler326

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 06.11.2018
Oare de ce mi-au zis mie că nu pot să pun centrala în beci? Posted Image  Tare m-am supărat când mi-au zis că nu e voie. (deh, io aveam planurile făcute deja și asta cu centrala îmi încurca ițele)
Beciul nostru e format din trei camere și un hol din care se intră în cele trei camere. Aș fi vrut să pun centrala pe acest hol, dar toată lumea mi-o zis că nu se poate pune acolo.

Cu soba de teracotă facem așa: dat jos ce e acum, refăcut de la zero. Altă sobă, alte cahle. Cu restul nu mă pricep, dar o să știu să întreb care e treaba cu coșul de fum standard.

Oare am uitat să zic că pe lângă sobe or să fie și calorifere? Principala sursă de căldură o să vină de la centrală.

Edited by Maler326, 02 December 2018 - 10:51.


#81
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View PostMaler326, on 02 decembrie 2018 - 10:46, said:

Oare de ce mi-au zis mie că nu pot să pun centrala în beci? Posted Image
Oare care ar fi fost argumentele? Sunt tare curios...

View PostMaler326, on 02 decembrie 2018 - 10:46, said:

Tare m-am supărat când mi-au zis că nu e voie. (deh, io aveam planurile făcute deja și asta cu centrala îmi încurca ițele)
Asigurate ca oamenii chiar au competente.. Eu nu as accepta amplasarea cazanului in subsol doar daca combustibilul utilizat ar fi gaz cu densitate mai mare ca cea al aerului (vezi propan, butan, etc)..
Pentru lemne e chiar indicat sa fie in subsol, daca acesta nu este inundabil.

View PostMaler326, on 02 decembrie 2018 - 10:46, said:

Beciul nostru e format din trei camere și un hol din care se intră în cele trei camere. Aș fi vrut să pun centrala pe acest hol, dar toată lumea mi-o zis că nu se poate pune acolo.
Ce competente are ""toata lumea'"? Adu argumentele aici si despicam firul in patru..
Daca iti doresti un cos de fum care sa arate precum cel din atasament spune si nu te mai deranjez pe aici..

View PostMaler326, on 02 decembrie 2018 - 10:46, said:

Cu soba de teracotă facem așa: dat jos ce e acum, refăcut de la zero. Altă sobă, alte cahle. Cu restul nu mă pricep, dar o să știu să întreb care e treaba cu coșul de fum standard.
Am inteles. Cine va dimensiona soba, inginerul de instalatii sau ... ? Nu am spus despre cos de fum standard, ci am amintit ca exista un Standard care se refera la cosurile de fum. Intentionat nu-l voi mentiona aici, ca sa vad daca specialistul angajat de d-ta are competente sau nu.. Cosul de fum trebuie sa fie unul certificat care sa aiba Declaratie de Performanta.

View PostMaler326, on 02 decembrie 2018 - 10:46, said:

Oare am uitat să zic că pe lângă sobe or să fie și calorifere? Principala sursă de căldură o să vină de la centrală.
S-a mentionat ca locuintele se vor incalzi cu calorifere. Sunt deacord ca sobele de gatit (cele cu plita) nu este necesar sa acopere si incalzirea, caci functia principala a lor este prepararea mancarii si asta presupune o putere termica redusa.
Insa, cand vine vorba de sobe de incalzit, acestea trebuie sa poata asigura de sinestatator incalzirea incaperilor in care sunt construite, chiar daca aceste incaperi sunt dotate si cu alte surse de incalzire (cum ar fi caloriferele). Daca se doreste constructia unor bibelouri care sa emita sobele - asta e cu totul altceva.. dar acestea nu necesita nici cosuri de fum, nici focare si nici aductiuni de aer.  ''decat sa fac nimicuri - mai bine nimic nu fac.""
In atasament mai gasesti o solutie de incalzire care ti-ar aminti de soba. Se construieste o anume forma care se imbraca in circuite hidraulice, apoi se finiseaza si arata precum spatele unei sobe incalzite.
Posted Image

Attached Files


Edited by andreilesan, 02 December 2018 - 12:46.


#82
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012
Uite in atasament inca o dovada a amplasarii cazanului la demisol. Daca, insa, cosul de fum nu era prevazut a se pozitiona la periferia planului casei (adica nu iesea la streasina), ci in centrul planului casei - partea vizibila a cosului de fum, iesita la coama, era mult mai putin invaziva.. Posted Image


P.S. De obicei, astfel de abordari se observa la cladiri in care ori specialistul in instalatii a fost un melc, ori nici nu a existat in echipa... si aceste cosuri au aparut ca rezultat a epuizarii solutiilor estetice (s-au montat cand deja in interior totul a fost finisat)..


P.S. Oare de ce in unele tari abordarea cu privire la pozitionarea cosurilor de fum poate fi asa: https://forum.softpe...8#entry21314356
iar in altele - asa? : https://forum.softpe...8#entry21320551

Attached Files


Edited by andreilesan, 02 December 2018 - 13:13.


#83
Maler326

Maler326

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 06.11.2018
Piei, burlane, piei! Posted Image  Nu, nu, nu, vai, niciodată.

Nu mai știu exact, exact argumentele (deja mă înfuriasem) dar ceva cu acumulare de gaze (?) și că suprafața vitrată nu este suficientă. Practic, ce am auzit eu a fost că „doamne feri, nu se pune în beci!!!”.
S-ar putea să spun eu prostii, dar mai întreb mâine.  Amu măcar știu ce să întreb, unde să insist cu întrebări incomode. Apreciez tare mult discuția de aici, de pe forum. Posted Image

Am pus schițele. Aveți milă căci io singură, singurea le făcuși. Vă rog.Posted Image
Pereții au 60 cm grosime în casa mare și 50 cm în casa mică. Podul (unde vrem să facem încă doua dormitoare) este pe toată casa mare. Nu l-am pus aici pentru că nu e măsurat și nici nu știm încă ce și cum o să fie. Dormitorul din casa mare (acela cu gri) este în podul casei mici (aici era camerea unde țineau sașii slănina, singura cameră unde este semnal) Posted Image

Attached Files


Edited by Maler326, 02 December 2018 - 14:21.


#84
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View PostMaler326, on 02 decembrie 2018 - 14:07, said:

Piei, burlane, piei! Posted Image  Nu, nu, nu, vai, niciodată.
Posted Image ..Duca-se pe pustiu...

View PostMaler326, on 02 decembrie 2018 - 14:07, said:

Nu mai știu exact, exact argumentele (deja mă înfuriasem) dar ceva cu acumulare de gaze (?) și că suprafața vitrată nu este suficientă. Practic, ce am auzit eu a fost că „doamne feri, nu se pune în beci!!!”.
Posted Image Acumulari de gaze inflamabile sunt posibile in cazul centralelor pe combustibil gazos, nu pe lemne.. D-ta ai spus de incalzire cu lemne, deaceea m-am si abonat pe topicul d-tale..Posted Image
Suprafata vitrata corespunzatoare se impune, din nou, pentru cele cu gaze.. nu pentru lemne.. Posted Image

View PostMaler326, on 02 decembrie 2018 - 14:07, said:

S-ar putea să spun eu prostii, dar mai întreb mâine.  Amu măcar știu ce să întreb, unde să insist cu întrebări incomode.
Mai bine intreaba inca o data. Si in aspecte prohibitive - solicita litera legii la care se face referire. Legea, Normativul, articolul, pct. etc..

View PostMaler326, on 02 decembrie 2018 - 14:07, said:

Apreciez tare mult discuția de aici, de pe forum. Posted Image
Da, dar trebuie sa-ti asumi sa discerni, pentru ca si aici este ''lume multa, dar specialisti putini'".. si cand faci o statistica a sondajului de opinii s-ar putea ca in loc de '"cum e mai bine'" - sa iasa '"ca de obicei""..

View PostMaler326, on 02 decembrie 2018 - 14:07, said:

Am pus schițele. Aveți milă căci io singură, singurea le făcuși. Vă rog.Posted Image
Foarte bine ! Posted Image  Se poate si un plan al invelitorii ? In cate ape este aceasta? Cum este orientata coama/coamele?

Acele valori din golurile ferestrelor ce reprezinta? Lungimea? Dar inaltimea tamplariei care este? Poate mai bine ar fi sa treci 0,85/1,2 sau 1,8/1,5 - la numarator fiind lungimea si la numitor - inaltimea.

Beciul unde este? Sub toata casa mare?

Edited by andreilesan, 02 December 2018 - 14:35.


#85
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012
@Maler326 te rog sa-mi raspunzi la cateva intrebari, in scopul propunerii dimensionarii sobei si caloriferelor din cele doua incaperi din Casa mica (bucatarie si Dormitor) :

1. Care este temperatura interioara dorita a se mentine pe perioara rece al anului in Bucatarie si Dormitor?
2. Ce straturi va contine pardoseala in aceste doua incaperi, incepand descrierea de la stratul de finisaj si pana la pamant, si ce grosimi au?
3. Ce inaltime au ferestrele si usa exterioara din aceste doua incaperi?
4. Peretii exteriori din spate sunt expusi sau sunt dositi de cladirile vecinilor?
5. Ce straturi va contine planseul peste aceste doua incaperi, incepand descrierea de la stratul de finisaj al tavanului si pana la stratul de finisaj al pardoselei din pod, si ce grosimi au?

Posted Image

#86
Maler326

Maler326

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 06.11.2018

View Postandreilesan, on 02 decembrie 2018 - 14:24, said:

Posted Image ..Duca-se pe pustiu...


Posted Image Acumulari de gaze inflamabile sunt posibile in cazul centralelor pe combustibil gazos, nu pe lemne.. D-ta ai spus de incalzire cu lemne, deaceea m-am si abonat pe topicul d-tale..Posted Image
Suprafata vitrata corespunzatoare se impune, din nou, pentru cele cu gaze.. nu pentru lemne.. Posted Image

Mai bine intreaba inca o data. Si in aspecte prohibitive - solicita litera legii la care se face referire. Legea, Normativul, articolul, pct. etc..

Da, dar trebuie sa-ti asumi sa discerni, pentru ca si aici este ''lume multa, dar specialisti putini'".. si cand faci o statistica a sondajului de opinii s-ar putea ca in loc de '"cum e mai bine'" - sa iasa '"ca de obicei""..

Foarte bine ! Posted Image  Se poate si un plan al invelitorii ? In cate ape este aceasta? Cum este orientata coama/coamele?

Acele valori din golurile ferestrelor ce reprezinta? Lungimea? Dar inaltimea tamplariei care este? Poate mai bine ar fi sa treci 0,85/1,2 sau 1,8/1,5 - la numarator fiind lungimea si la numitor - inaltimea.

Beciul unde este? Sub toata casa mare?


Pe lemne musai că nu e gaz și nici nu vrem pe gaz.

Mai întreb, întreb până mă dumiresc. Nici eu nu am înteles care e treaba cu beciul, cu gazele, da am zis că no, ei știu mai bine.
La mintea mea, asta nepricepută, oricum nu vedeam de ce să nu o pot pune în beci.

Nu știu cum se face treaba asta cu acoperișul. Io zic așa că îi în două ape. Casa mare este cea mai înaltă, apoi se tot micesc, până la șură, care este înaltă cam cât casa.

Am scris pe undeva și înalțimea ferestrelor și a ușilor, mai jos, în document. 1.50 m la ferestre și 2.00 m la uși (în .pdf se văd mai bine valorile).

Da, beciul este sub toată casa mare, pe aceeași structură, 3 camere și un hol.

Edited by Maler326, 02 December 2018 - 17:40.


#87
Maler326

Maler326

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 06.11.2018

 andreilesan, on 02 decembrie 2018 - 15:39, said:

@Maler326 te rog sa-mi raspunzi la cateva intrebari, in scopul propunerii dimensionarii sobei si caloriferelor din cele doua incaperi din Casa mica (bucatarie si Dormitor) :

1. Care este temperatura interioara dorita a se mentine pe perioara rece al anului in Bucatarie si Dormitor?
2. Ce straturi va contine pardoseala in aceste doua incaperi, incepand descrierea de la stratul de finisaj si pana la pamant, si ce grosimi au?
3. Ce inaltime au ferestrele si usa exterioara din aceste doua incaperi?
4. Peretii exteriori din spate sunt expusi sau sunt dositi de cladirile vecinilor?
5. Ce straturi va contine planseul peste aceste doua incaperi, incepand descrierea de la stratul de finisaj al tavanului si pana la stratul de finisaj al pardoselei din pod, si ce grosimi au?

Posted Image

1. 21-22
2. Pfuai. Habarnuștiu. Din beci se vede așa: bârne, pe care stă un rând de scândură, pământ și apoi pardoseala, or avea toate ăstea vreo 30-40 de cm?
O să ne facă un releveu și vă pot da mai multe detalii. Curând, sper.
3. Ferestrele: 1.50 m, iar ușa 2.00 m.
4. Expuși.
5. Pfuai 2. :habarnam: Acum este așa: var, tencuială, bârne, pământ (cred), cărămidă țigănească.
Podul este podit cu cărămidă, iar arhitectul zicea să scoatem cărămida și pământul de sub pentru a mai ușura din greutate. Probabil va fi ceva de genul: zugrăveala, tencuiala, bârnele, ceva izolție și apoi podea de lemn. Grosimea nu o știu, dar bârnele au cel puțin 30 de cm.

După ce ne fac releveul, îl pun aici.
Muuulțam!

#88
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,751
  • Înscris: 29.11.2007

 Maler326, on 02 decembrie 2018 - 14:07, said:

[...]Am pus scițele.[...]

O sa ma uit, cu mare drag, pe schitele tale. Mai tarziu, fiindca acum ma cam roade invidia Posted Image

#89
Maler326

Maler326

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 06.11.2018

 DIY, on 02 decembrie 2018 - 18:32, said:

O sa ma uit, cu mare drag, pe schitele tale. Mai tarziu, fiindca acum ma cam roade invidia Posted Image

Nuuu, ce invidie?? Vă aștept la ceai, povești și pită coaptă la noi în cuptor, când om găta. Când?

Edited by Maler326, 02 December 2018 - 18:46.


#90
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,751
  • Înscris: 29.11.2007
Posted Image Posted Image  S-a facut!
Mai ales ca ai pomenit de Prejmer. La Prejmer "iesim" noi dupa benzina, pastravi ...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate