Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Fiat Sedici 1.9 Diesel 4x4

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
coly

coly

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 06.03.2008
Salut,

Am si eu un Fiat Sedici 4x4, 1,9 Diesel, km 101,000 si am o problema - imi baga motorina in ulei - constant - cam la 3 luni ma trezesc cu eroare de schimbare ulei in bord, si nivelul uleiului crescut. Am schimbat de 3 ori uleiul si filtru de ulei pe anul asta, am verificat astazi uleiul, are un miros de motorina, nu are "spuma" (deci nu este antigel)

Am verificat deja injectoare - sunt ok
Am curatat filtru de particule
Am facut tot felul de teste pe la reprezentante
Chiulusa nu era afectata

Are cineva vreo idee ? S-a mai lovit cineva de asa ceva ?

#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Primul proprietar ?

#3
coly

coly

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 06.03.2008
Salut,

Al 2-lea propietar - cumparata cu problema asta, fara sa stiu normal Posted Image

Km nu au fost dati inapoi, confirma Service Fiat

Edited by coly, 31 October 2018 - 20:26.


#4
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Am intrebat pentru ca  pare o problema de supape/segmenti, care nu ar trebui sa existe la 100 k, decat daca nu a fost intretinut/folosit corect motorul.

Edited by pasilla, 31 October 2018 - 20:29.


#5
Bebeluka

Bebeluka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 980
  • Înscris: 28.07.2015
Regenerare dfp (filtru prticule) corecta a mai avut parte masina?Mesajul cu schimbare ulei apare cand este vorba de regenerare filtru particule.Da o fuga pana la un service reprezentanta si fa o verificare si eventual o regenerare ca la carte.. Pui motorul ala pe butuci in felul asta cat de curand.

L.e :
Am o curiozitate cu privire la modul in care a fost curatat filtrul de particule la reprezentanta....?!

Edited by Bebeluka, 31 October 2018 - 21:00.


#6
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Au 4x4 permanent ? Sunt frumusele modelele astea :) imi plac.

#7
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005
Bai, asta cu motorina in ulei nu am auzit-o pana acum. Si gandindu-ma nu ma pricep cum naiba ar ajunge acolo....doar daca nu cumva scapa undeva pompa de motorina, pe la axul de actionare al pompei iar axul sa fie actionat de vre-o axa cu came.
Cu DPF_ul ma mir sa fie problema. Adica DPF_ul e pe evacuare si nu are nici o legatura cu uleiul.

#8
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 tehnics, on 31 octombrie 2018 - 23:31, said:

Cu DPF_ul ma mir sa fie problema. Adica DPF_ul e pe evacuare si nu are nici o legatura cu uleiul.

Aici ai dreptate, ca-i pe evacuare

 tehnics, on 31 octombrie 2018 - 23:31, said:

....doar daca nu cumva scapa undeva pompa de motorina, pe la axul de actionare al pompei iar axul sa fie actionat de vre-o axa cu came.

Care pompa ?
Una poate fi in rezervor, insa nu toate masinile pe motorina au pompa in rezervor, care oricum nu are nici o legatura cu motorul.
Alta ar fi pompa de injectie.Nici asta nu are nici o legatura cu axul cu came sau cu motorul.

Mai incerca. Poate ca pina la urma o nimeresti cu tehnica.

#9
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
unii zic ca motorina in ulei poate sa apara si in urma regenerarilor ratate ale filtrului de particule.

#10
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Si eu am auzit de ulei contaminat din cauza unor regenerari ratate, erori in bord si limp mode, tot pe un Fiat, insa un Doblo.

#11
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,766
  • Înscris: 05.08.2007

 tehnics, on 31 octombrie 2018 - 23:31, said:

Bai, asta cu motorina in ulei nu am auzit-o pana acum. Si gandindu-ma nu ma pricep cum naiba ar ajunge acolo....doar daca nu cumva scapa undeva pompa de motorina, pe la axul de actionare al pompei iar axul sa fie actionat de vre-o axa cu came.
Cu DPF_ul ma mir sa fie problema. Adica DPF_ul e pe evacuare si nu are nici o legatura cu uleiul.

In urma regenerarilor intrerupte uleiul poate fi serios contaminat cu motorina.

 danX, on 01 noiembrie 2018 - 07:48, said:

unii zic ca motorina in ulei poate sa apara si in urma regenerarilor ratate ale filtrului de particule.

Chiar asa este, cu mentiunea ca este vorba de regenerari intrerupte (prin oprirea motorului in cazul in care proprietarul nu interpreteaza corect semnele ce indica o regenerare in curs).

@initiator - Ca prim punct de investigatii, recomand verificarea DPF. Cam ce gen de utilizare are masina? Mult rulaj urban, drumuri scurte?

#12
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005

 florin71_skoda, on 31 octombrie 2018 - 23:54, said:

Aici ai dreptate, ca-i pe evacuare



Care pompa ?
Una poate fi in rezervor, insa nu toate masinile pe motorina au pompa in rezervor, care oricum nu are nici o legatura cu motorul.
Alta ar fi pompa de injectie.Nici asta nu are nici o legatura cu axul cu came sau cu motorul.

Mai incerca. Poate ca pina la urma o nimeresti cu tehnica.
Corect. La pompa de injectie ma refeream. Mea culpa ca nu am specificat. Unele masini diesel au si pompa de amorsare in rezervor, altele nu au, motorina ajunge in pompa de injectie doar prin vacumul creat pe aspiratie.
Si da, unele pompe de injectie sunt angrenate de axa cu came. Iar ca sa fie angrenate de axa cu came, trebuie ca axul pompei de injectie sa intre in interiorul motorului. Iar acolo daca scapa pe la axul de angrenare, poate picura motorina in ulei.
Acum ai inteles-o ?

Edited by tehnics, 01 November 2018 - 12:03.


#13
coly

coly

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 06.03.2008

 paultt, on 01 noiembrie 2018 - 11:20, said:

In urma regenerarilor intrerupte uleiul poate fi serios contaminat cu motorina.



Chiar asa este, cu mentiunea ca este vorba de regenerari intrerupte (prin oprirea motorului in cazul in care proprietarul nu interpreteaza corect semnele ce indica o regenerare in curs).

@initiator - Ca prim punct de investigatii, recomand verificarea DPF. Cam ce gen de utilizare are masina? Mult rulaj urban, drumuri scurte?


Masina de oras, drumuri scurte sevici - acasa - cumparaturi - etc

Chestia cu regenerarea am auzit-o dar ideea este asa, nu apare nici un indicator pe bord care sa imi spuna cand regenereaza, doar 1 data la 3-4 luni, apare flash-ul de la ulei, si ma trezesc cu nivel peste - ceea ce duce la schimb ulei + filtru .

Am primit "recomandare" sa imi scot DPF -ul si am scap de probleme ... dar nu inteleg ce legatura are DPF cu motorina in ulei

Edited by coly, 02 November 2018 - 19:07.


#14
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,766
  • Înscris: 05.08.2007
Pentru atingerea temperaturii necesare in timpul regenerarii, ECU comanda o un ciclu de post injectie in vederea cresterii temperaturii gazelor evacuate. Intrerupand ciclul de regenerare, iti ramane in cilindru respectiva cantitate de motorina post injectata imediat inainte de oprirea motorului si se scurge in ulei, contaminandu-l din ce in ce mai mult. Masina nu te avertizeaza cand incepe o regenerare, dar sunt cateva semne clare: porneste ventilatorul de racire, motorul este usor mai turat si posibil cu usoare intreruperi la ralanti si are o tonalitate diferita, simti degajarea puternica de caldura de pe sub masina, consumul instantaneu indica valori semnificativ marite fata de normal. Daca sesizezi aceste semne, las-o sa termine operatiunea, eventual mai da o tura cu ea. Daca ai avea un ELM327 OBD cu bluetooth, ai putea instala pe telefon aplicatii de monitorizare, cum ar fi alfadpf sau alfaobd, cu ajutorul carora vezi tot ce se intampla, in timp real, plus ca esti avertizat de inceperea regenerarii. Oricum, modul tau de utilizare nu este deloc dpf friendly. Sfatul meu este sa nu anulezi dpf in nici un caz.

Edited by paultt, 02 November 2018 - 22:16.


#15
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
Ăla e sfatul ecologist, ăla practic ar fi exact să l anuleze :)

#16
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,766
  • Înscris: 05.08.2007
Mai ok ar fi sa se obisnuiasca putin cu masina, sa o exploateze corect si sa recunoasca semnele regenerarilor. Oricum, pentru genul de utilizare descris, masina potrivita ar fi o benzinara aspirata... :)

#17
irulan_corrino

irulan_corrino

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,405
  • Înscris: 20.01.2018
Păi nu prea poate să o exploateze corect, aia i buba... :)
Eu am și eu diesel, dar eu sunt cam navetist, mănânc suta de km zilnic și pt asta mașina mea mă iubește și se simte răsfățată :D
Totuși, pune omule mașina pe tester și vezi gradul de încărcare la DPF.
Apoi treci la alte probleme, e relativ ciudată problema asta a ta cu motorina în ulei. Câte dracu regenerări sa fi întrerupt ?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate