Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

ZOE LIFE 40-R90 VS CLIO ZEN TCe90

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#19
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,096
  • Înscris: 17.01.2012
în cazul ista trec pe hibridă
că țițeiul tot izvorăște...

#20
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016
La una pe GPL nu te-ai gandit sau hibrida sunt diversi producatori care ofera masini noi hibride
La o masina SH de cilindree mica gen Logan sau Clio cu GPL iesi mult mai avantajos si recuperezi investitia mai repede plus raza de actiune extinsa.
O masina GPL polueaza cat 20 de masini pe benzina.
O masina pe benzina scoate tot atatea noxe cat 40 de masini diesel
Daca vrei sa fii ecologist nu electric este optiunea cea mai viabila ci GPL

#21
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,156
  • Înscris: 13.11.2017

View Postgushpi, on 26 octombrie 2018 - 10:01, said:

io înțeleg să calculez că voi face economie din combustibil, dar mi-a sărit în ochi faptul că electrica ar trebui să coste cu muuult mai puțin
păi dacă compari „uzina” unui motor termic cu „bobina” unui motor electric io zic că ceva e extrem de putred
deci motorul electric e extrem de simplu și ieftin în comparație cu unul termic, ȘI TOT trebuie să dau în plus mii de euro să iau o ZOE???!!!??? Posted Image

(nu mai zic că prin amplasarea acumulatorilor sub podea se schimbă total calculul de rezistență al caroseriei și ar trebui să fie o „țâră” mai economică)
(apoi de ce naiba păstrăm forma actuală, când putem obține caroserii cu coeficienți aerodinamici muuult mai buni?)

trendul e să te convingă să treci pe ecologie, DAAAR tot pe banii mei?

io tot zic că o electrică ar trebui să fie mai ieftină decât o termică!!!

Preturile mici sunt date de producția de masa deoarece scad costurile atat cu manopera cat si de achizitie (unul  e pretul cand achizitionezi un rulment si altul este pretul per bucata cand achizitionezi 100000). Până Ford nu a inventat liniile de asamblare care puteau să scoată multe masini pe zi, automobilul era un bun inaccesibil oamenilor de rand. Sau mai clar spus, dacă Clio ar fi produs doar in 1000 exemplare pe lună cum este acum produs ZOE, probabil că ar avea un pret mai mare decât acesta. Se estimează însă că prețurile cele două tipuri de motorizări vor converge undeva in jurul anului 2025.

#22
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017

View Postjm2010, on 26 octombrie 2018 - 10:08, said:

.... Va deveni ieftina in momentul in care rezervele de petrol se vor epuiza.....
Utopie !
Cind rezervele de petrol se vor epuiza , lumea va fi total diferita fata de ce stim astazi , si poate chiar notiunea de " automobil personal " va dispare .

#23
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,096
  • Înscris: 17.01.2012
nu vreau GPL!
am avut una de servici și:
-era vb de economie doar la drumuri extraurban, în oraș consuma 11/12 la sută
-TOATE furtunașele de cauciuc au fost înlocuite după 50k km - erau extracrăpate
(poate în ziua de azi se vor fi rezolvat problemele, dar nu mă risc...)

aș subscrie la faptul că la o producție de masă ar scădea prețul, dar:
-tot ce ține de caroserie, tren rulare, direcție, frăne, lumini sunt TOT alea!!! (deci prod de masă)
-motoarele electrice se produc de peste 100 de ani (deci prod de masă)

DECI dacă 90% din mașină e pe prod de masă - despre ce vb noi aici?

#24
elbjorn

elbjorn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 02.09.2016

View Postgushpi, on 29 octombrie 2018 - 09:32, said:

DECI dacă 90% din mașină e pe prod de masă - despre ce vb noi aici?
BATERII! Sau poate preferi o autonomie de 10 km cu baterii cu acid!

#25
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,096
  • Înscris: 17.01.2012
PĂI, ia citește mai la început! le-am luat în calcul...

#26
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,156
  • Înscris: 13.11.2017

View Postgushpi, on 29 octombrie 2018 - 09:32, said:


DECI dacă 90% din mașină e pe prod de masă - despre ce vb noi aici?

Nu este nici-o producție de masă. Motoarele electrice diferă constructiv unele de altele. La fel și bateriile !

#27
jm2010

jm2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,999
  • Înscris: 14.03.2013

View PostFord4, on 29 octombrie 2018 - 14:17, said:

Nu este nici-o producție de masă. Motoarele electrice diferă constructiv unele de altele. La fel și bateriile !
Nu productia de masa este problema. Nimeni nu are interes sa produca ieftin vehicule electrice atata timp cat este petrol de extras si atat corporatiile cat si statul (prin multitudinea de impozite si accize) profita din plin. Petrolul reprezinta un procent foarte important din economia mondiala. Ce vorbim aici, ca nu se pot produce vehicule electrice ieftine? Cum zicea colegul mai sus, si bateriile si motoarele si restul partilor dintr-o masina sunt deja performante si produse de serie. Doar ca nu este nici un interes real.

Edited by jm2010, 29 October 2018 - 15:10.


#28
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017

View Postgushpi, on 29 octombrie 2018 - 09:32, said:

.........
-motoarele electrice se produc de peste 100 de ani (deci prod de masă)

DECI dacă 90% din mașină e pe prod de masă - despre ce vb noi aici?
Se produc , normal ca se produc , numai ca pe baterii , sint cam piese de muzeu .....

#29
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
A lovit ecologia in roman de i-a dat dauna totala. Vorbim aici de poluarea lui Clio 0.9 litri benzina comparativ cu ZOE cu baterii. Cat polueaza fratilor 0.9 benzina, chiar asa v-au spalat astia cu media pe creier? Bateriile alea cresc in gradina cu gunoi de grajd sau apar si ele intr-o fabrica poluanta prelucrand o materie prima toxica? Voi uitati ca in USA masina cu V6 si 3 litri e masina de sarac, au mamicile pe SUVuri cu care duc copiii la scoala asa ceva si nu isi mai fac griji de taxe de poluare. Cea mai vanduta masina din USA e Ford F150 care pana acum 4 ani nici nu se vindea cu motor mai mic de 3.5 litri benzina?

#30
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,096
  • Înscris: 17.01.2012

View Postfilipxxx, on 30 octombrie 2018 - 03:32, said:

A lovit ecologia in roman de i-a dat dauna totala. ...

io chiar nu-s ecolog, ci doar doresc să văd cu ce iese mai ieftin soția în cei 14 km de navetă zilnică...
și pt că am terminat cu „magna cum laudae” clasele primare ( :P ), am efectuat două adunări și două scăderi și am observat că portofelul e tot mai gol...

off-topic: io zic că benzina arsă e mai periculoasă decât motorina arsă..., dar „de gustibus...” nu mai contează ce zic io...

#31
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Nu ma refeream la tine cu ecologia, topicul tau e de bun simt caci compara aceeasi masina practic, odata pe electric, odata pe benzina. Era cineva mai sus care o dadea in poluare, de parca 0.9 TCE Euro 6 e in centrul poluarii Romaniei si nu milioanele de masini Euro 4 si mai jos aparute intr-o tara in care jumatate din angajati sunt platiti cu salariul minim pe economie sau nu muncesc deloc preferand sa creasca gaini, ceapa si castraveti pe langa casa.

#32
m4gicm

m4gicm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 443
  • Înscris: 30.10.2010

View PostNytro84, on 26 octombrie 2018 - 11:45, said:

...
O masina GPL polueaza cat 20 de masini pe benzina.
O masina pe benzina scoate tot atatea noxe cat 40 de masini diesel
Daca vrei sa fii ecologist nu electric este optiunea cea mai viabila ci GPL

Ai vrut sa zici ceva, da' nu ti-a prea iesit. Mai incearca o data.

#33
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
1KWh de baterii inca e +200$.
Ai plecat de la o premiza gresita.
Baga managementul lor, incarcarea, tractiunea si restul sistemelor si vezi ce iese.

Altfel, un ATV mai acatarii e cat Clioul ala iar un UTV bun mult mai scump. Nici motocicletele nu sunt ieftine. Fara serie mare nu poti face nimic.

Edited by underb, 17 December 2018 - 11:19.


#34
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,096
  • Înscris: 17.01.2012

View Postunderb, on 17 decembrie 2018 - 11:18, said:

1KWh de baterii inca e +200$.
Ai plecat de la o premiza gresita.
Baga managementul lor, incarcarea, tractiunea si restul sistemelor si vezi ce iese.

Altfel, un ATV mai acatarii e cat Clioul ala iar un UTV bun mult mai scump. Nici motocicletele nu sunt ieftine. Fara serie mare nu poti face nimic.

EEE... tracțiune și alte sisteme sunt și pe termice...
dar ai dreptate cu seria...

#35
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Pai nu prea sunt. Prin tractiune ma refeream la motor electric si la controlerul lui. Nu sunt deloc ieftine. Asta pe langa baterie si electronica ei care nu costa cat ai citit tu.


#36
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

View Postgushpi, on 25 octombrie 2018 - 14:42, said:

Salut,
Am ales să compar două mașini asemănătoare ca dimensiuni, putere și dotări.
Astfel ZOE (electrica) costă 33450 Euro, iar Clio (benzină și configurată cu tot ce are Zoe) costă 14650 euro
Ambele au cutii de viteze automate.

Merita doar daca iti place sa o arzi eco, altfel nu.

Dupa ce scazi eco bonusul si remat-ul, putem vb de aprox 10k euro diferenta ! Nu ii recuperezi nici dupa 10 ani !

10k euro in sist leasing devin mai multi iar casco va fi ca la o masina de 33k euro.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate